Akateeminen, kerro luuserielämästäsi!
Kommentit (53)
vuoden työkokemuksella? No ei todellakaan ole hyvä palkka!
Toki se on hyvä palkka, jos vertaa vaikkapa kaupan kassan palkkaan.
t. ei tuo alkuperäinen
Melko hyvä palkka, jos on 2.800 ekeä
mutta töiden saanti on ollut takkuista. 10 vuotta valmistumisesta ja vieläkin vain pätkätöitä. Kohta en varmaan saa enää niitäkään, koska alan olla jo lähempänä 40 vuotta. Palkka on edelleen hyvin lähellä sitä mistä aloitin, 2800€ viimeisin. Minulla on ollut tähän ikään mennessä kolme oikeaa kesälomaa.
Ansiosidonnaisella olen tällä hetkellä, laittelen papereita vetämään paikkoihin, käyn haastatteluissa todistelemassa olevani toooosi motivoitunut, jos saan paikan, opettelen taas talon tavoille, minua kohdelllaan kuin ulkopuolista ja sitten kun osaan kaiken ja tunnen kaikki, pätkä loppuu. Saan kiitos hyvälle työkaverille -kortin ja suklaarasian, vähän vaivautunut hetki ja tekopirteyttä, sitten kaikki alkaa taas alusta.
mutta teinin kanssa on ongelmia. Kouluhoitaja on tehnty siitä lastensuojeluilmoituksen alkoholin käytön vuoksi, miikä on ihan hyvä, koska nykyään käydään teinin kanssa päihdeklinikalla keskustelemassa ja ollaan jo saatu vähän parannusta tilanteeseen, mutta on se silti jotenkin noloa. Yritän olla häpeämättä asiaa, mutta eihän sille mitään voi, että häpeän, kun olemme niin huono koti, että teini ryyppää ja tupakoi (15 vuotias).
Järkyttäviä kirjoitusvirheitä. Menepäs lähiömamma ottamaan se olut taas, niin helpottaa.
mutta kirjoitan tällä palstalla puhekieltä, en kirjakieltä, enkä viitsi korjata typoja, niitä tulee kun kirjoitan kymmensormijärjestelmällä liian nopeasti. Tällainen vapaa-ajan kirjoittelu ei minusta vaadi mitään erityitarkastuksia, riitää kun tekstistä saa selvää, eikä siihen typot vaikuta.
Mutta en sinänsä koe olevani mitenkään parempi kuin joku sellainen, joka ei ole opiskellut yliopistossa, siellä kun on porukkaa laidasta laitaan. Akateeminen tutkinto ei todellakaan tee ketään älykkääksi.
Minulla ei myöskään ole tarvetta esiintyä esim. hyvänä kirjoittajana tai asiantuntijana muissa kuin ehkä omaa työtäni koskevissa asioissa tai muutenkaan älykkäänä ihmisenä. .
Lisäksi vastasin kysymykseen luuserielämästä, mikä ehkä kertoo sen, että elän luuserielämää/olen luuseri. Akateemisen tutkinnokin suorittanut voi olla sellainen.
pöpien kakaroittensa kanssa... Minulle siunaantui kolme erityislasta (vasta nuorimman erityisyys tiedettiin heti, muitten selvisi vasta sitten, kun nuorin oli jo tulossa), joitten kanssa oon vain kotona. Ei täältä pöpilästä tarvi kuvitellakaan töihin lähtevänsä. :(
Hustuukiin meni siis minun koulutukseni...
Ihan äsken yksi uusi tuttavuus ihmetteli, että ei voi olla totta, että työssäsi x vaaditaan y:n koulutusta. Ammatin arvostus on huono ja palkka alle kolme tonnia.
Olen ylipainoinen, ystävätön, laiska ja tyylitajuton ihminen. Parisuhdekaan ei varsinaisesti kukoista. Minulla on sairaus, joka häiritsee sosiaalista elämää aika paljon. Mies on työttömänä ja tulevaisuus näyttää huonolta.
THL raportoi
Tutkimuksessa on selvinnyt lisäksi, että vanhempien toimeentulotuen saaminen on yhteydessä lapsen ongelmiin. Lasten huostaanotot, mielenterveysongelmat, rikollisuus, kouluttamattomuus ja toimeentulo-ongelmat yleistyvät merkittävästi, jos vanhemmat ovat saaneet pitkäaikaisesti toimeentulotukea. Myös tyttöjen teiniraskaudet ja klamydiatartunnat yleistyvät vanhempien toimeentulo-ongelmien myötä. Vanhempien koulutus ja erityisesti äitien korkeampi koulutus näyttäisi suojaavan lapsia. Korkeammin koulutettujen äitien lapset kouluttautuvat useammin, käyttävät vähemmän mielenterveyspalveluita, eivätkä joudu turvautumaan toimeentulotukeen yhtä usein.
Eronnut, lapseton, ilman vakituista seuraa, työkyvyttömyyseläkkeellä. Yksi maisterin tutkinto, yksi kandin. Töissä olen ollut viimeksi joskus viime vuosituhannella. Ikää 40 v. Mutta muuten menee ihan kivasti. :D
THL raportoi
Tutkimuksessa on selvinnyt lisäksi, että vanhempien toimeentulotuen saaminen on yhteydessä lapsen ongelmiin. Lasten huostaanotot, mielenterveysongelmat, rikollisuus, kouluttamattomuus ja toimeentulo-ongelmat yleistyvät merkittävästi, jos vanhemmat ovat saaneet pitkäaikaisesti toimeentulotukea. Myös tyttöjen teiniraskaudet ja klamydiatartunnat yleistyvät vanhempien toimeentulo-ongelmien myötä. Vanhempien koulutus ja erityisesti äitien korkeampi koulutus näyttäisi suojaavan lapsia. Korkeammin koulutettujen äitien lapset kouluttautuvat useammin, käyttävät vähemmän mielenterveyspalveluita, eivätkä joudu turvautumaan toimeentulotukeen yhtä usein.
ei koskaan tullut kuin kandi, koska sairastin koko ajan. Nyt mulla on ammattikouluammatti, joka on ihan kiva, mutta ei unelmani.
Sairastan koko ajan kroonisia sairauksia ja teen pätkätöitä surkealla palkalla.
t. ei tuo alkuperäinen
mutta töiden saanti on ollut takkuista. 10 vuotta valmistumisesta ja vieläkin vain pätkätöitä. Kohta en varmaan saa enää niitäkään, koska alan olla jo lähempänä 40 vuotta. Palkka on edelleen hyvin lähellä sitä mistä aloitin, 2800€ viimeisin. Minulla on ollut tähän ikään mennessä kolme oikeaa kesälomaa.
Ansiosidonnaisella olen tällä hetkellä, laittelen papereita vetämään paikkoihin, käyn haastatteluissa todistelemassa olevani toooosi motivoitunut, jos saan paikan, opettelen taas talon tavoille, minua kohdelllaan kuin ulkopuolista ja sitten kun osaan kaiken ja tunnen kaikki, pätkä loppuu. Saan kiitos hyvälle työkaverille -kortin ja suklaarasian, vähän vaivautunut hetki ja tekopirteyttä, sitten kaikki alkaa taas alusta.
Sisko on kaupan kassa ja palkka on 1.900
t. ei tuo alkuperäinen
THL raportoi
Aina siitä on enemmän hyötyä kuin pk käytynä.
Minusta tuntuu, että ketjuun on vastannut pk:n käyneitä kateellisia naisia.
Olisi myös mielenkiintoista nähdä, kuinka monella pk:n käyneellä olisi munaa vastata ketjuun: Kouluttautumattoman luuserielämää...
En minäkään kadu alkuperäistä akateemista koulutustani, en missään tapauksessa! Kuitenkin tiedän, että monen mielestä olen epäonnistunut akateemisella urallani. Itseäni tuo lähinnä huvittaa.
4
Akateemisuus tosiaan kannattaa aina
THL raportoi
Tutkimuksessa on selvinnyt lisäksi, että vanhempien toimeentulotuen saaminen on yhteydessä lapsen ongelmiin. Lasten huostaanotot, mielenterveysongelmat, rikollisuus, kouluttamattomuus ja toimeentulo-ongelmat yleistyvät merkittävästi, jos vanhemmat ovat saaneet pitkäaikaisesti toimeentulotukea. Myös tyttöjen teiniraskaudet ja klamydiatartunnat yleistyvät vanhempien toimeentulo-ongelmien myötä. Vanhempien koulutus ja erityisesti äitien korkeampi koulutus näyttäisi suojaavan lapsia. Korkeammin koulutettujen äitien lapset kouluttautuvat useammin, käyttävät vähemmän mielenterveyspalveluita, eivätkä joudu turvautumaan toimeentulotukeen yhtä usein.Aina siitä on enemmän hyötyä kuin pk käytynä.
Minusta tuntuu, että ketjuun on vastannut pk:n käyneitä kateellisia naisia.
Olisi myös mielenkiintoista nähdä, kuinka monella pk:n käyneellä olisi munaa vastata ketjuun: Kouluttautumattoman luuserielämää...
humanistiselle alalle viime kesänä ja jäin heti hoitovapaalle. Seuraava äitiysloma alkaa parin kuukauden päästä, joten töihin en ole menossa ainakaan seuraavaan pariin vuoteen, tosin tuskin mitään alan töitä olisikaan tarjolla. En osaa edelleenkään hoitaa raha-asioitani enkä ole koskaan oikeasti itse elättänyt itseäni, tällä hetkellä mies kustantaa koko touhun... Pelkän amiksen käyneellä miehelläni on isompi palkka kuin luultavasti koskaan tulen saamaan. Olen sairastanut useamman pätkän masennusta, ja nyt tuntuu, että se taas uusii tässä raskauden ja vauvan myötä. En oikein usko, että ikinä kykenen kokopäiväiseen työhön, mutta jospa edes osapäiväiseen, jos nyt jotain satun saamaan.
Minusta on mukavaa olla akateemisesti koulutettu, vaikka elämässäni on ongelmia riittänytkin. En koe olevani varsinaisesti edes syrjäytynyt. Voisin kuvitella, että olisin ahdistuneempi, jos tässä peruskoulupohjalla miettisin asioita.
17
juuri valmistumassa ja taidanpa myös olla jotenkin luuseri. Tai tiedän että olen älykäs ja mukava ihminen, mutta aika laiska ja kaverit on muuttaneet muualle. Miestäkään ei ole. Ahdistaa koko elämä ja haluaisin pois. Voisin ihan hyvin tehdä helvetin pitkää työviikkoa, koska mitään muuta elämää ei oikein ole. En halua muuttaa tältä paikkakunnalta pois, mutta sen hintana on yksinäisyys. Pelkään hautautuvani tänne, mutta Helsingin kalleus ja hankaluus ei kiinnosta. Sain työpaikan, mutta sekään ei oikein ole koulutukseni tasolla, koska tässä kaupungissa vastavalmistuneen pitää olla onnellinen varmaan mistä tahansa työstä. Että tällaista täällä.
kaksi maisterin tutkintoa ja tohtorin tutkinto laudaturin arvosanalla ja paljon monipuolista työkokemusta, mutta olen edelleen pätkätöissä. Tosin pitkälti sen takia, että olen valinnut mielenkiintoisimmat työt, en vakaimpia. Lisäksi olen tajunnut, että en ehkä halua tehdä tutkimustyötä loppuelämääni, mutta muukaan kokopäivätyö toisen palveluksessa ei välttämättä kiinnosta. Nyt mietin, mitä teen.
elämä. Pääsevät akateemiset sinne sitten esittämään luusereita ja purkamaan huonoa elämää. Ai niin, akateemiset eivät ole niin tyhmiä. Jokunen viesti tässä ketjussa haiskahtaa.
Kuitenkin jokainen tietää, että akateeminen voi (melkein) aina paremmin kuin kouluttautumaton. Sen sanoo jo maalaisjärki.
Ja lohduta samalla etten ole ainoa.
Olen YTM, ja töitä on vain ihan käsittämättömän vaikeaa saada. Minulla on maisterin tutkinnon lisäksi 6 vuotta työkokemusta, hyvä kielitaito jne. Valmistuin vain niin huonoon aikaan (lama). Mutta en suostu masentumaan:) Ikää mulla on piirun yli 30 v, joten tässä elämässä ehtii tehdä vielä mitä. Nyt suunnittelen parhaillani uusia urakuvioita, mikäli tämä ala ei nyt oikeasti lyö leiville.
saanut akateemiset opintonsa valmiiksi niin se jo osoittaa että kyseinen henkilö ei ole mikään luuseri...