APUA ! Ekat lastensynttärit meillä: mitä olette laittaneet kotiinviemispussiin?
Eli kuulin nyt että sellainen on "tapana" antaa vieraille kotiin lähtiessä - vastalahjaksi.
Meillä siis ekat kaverisynttärit ensi tiistaina ja lapsi toivoo että mekin annamme sellaisen pussukan.
MITÄ SINNE VOISI LAITTAA?
Kommentit (32)
Vihaan lasten synttärikemuja kotona. Paras idea aikoihin onkin tuo lähettäminen pimeään metsään hortoilemaan. Sieltä voi sitten ohjeistaa vanhemmat hakemaan Liisi-Pettereitään. toivottavasti oli tutkapanta kaulassa.
Roskapussin. Sama se meneekö roskiskatokseen vain viekö himaan, poissa silmistä, poissa mielestä.
Asun ulkomailla. Pusseissa ei ole ikinä karkkia eikä niitä tarjota muutenkaan juhlissa. Usein pusseissa on jo mainitun krääsän lisäksi kirja tai joku "tekeminen". Esimerkiksi pieni ruukku, multaa ja siemeniä. Tai yhden muffinin tarvikkeet. Näitä saa kaupasta valmiina.
Ei mitään!ehkä rasiaan mitä jättivät lautaselle, kotona maistuu myöhemmin.
Eikä mee hävikkiin luonto kiittää.
, )
Jonkun lapsen äidille annan omat vauhtipussit käteen Lapset saavat tyytyä banaaninkuoriin
Noi pussit on älyttömän typeriä, Amerikastako tääkin tapa on tullut.
Vierailija kirjoitti:
olisin kiitollinen jos joku osaisi kertoa, mistä tämä synttäreiden goodie bag -tapa on tullut, kauanko tällainen käytäntö on ollut olemassa ja mahtaako se olla yleistäkin. Harrastetaanko palstalaisten perheissä näitä lahjapussukoita? Onko siihen mitään ryhmäpainetta, jos muiden synttäreillä muistamislahjat vieraille on? Kysyn aidosti uteliaana, olen nimittäin iloisesti pihalla tästä :)
25 v sitten oli jo tapana.
Meillä on yleensä aina ollut karkkia noissa pusseissa, onginta pois lähtiessä. Itse synttäreillä en karkkia muuten ole tarjonnut. Sen päätin jo silloin, kun olin yhden tuttavaperheen lapsen synttäreillä ja siellä lapset läimivät suustaan otetuilla tahmaisilla tikkareilla sohvaa yms sotkua.
Vierailija kirjoitti:
Mutta eihän nuo pussit mitään pakollisia ole, toki jos sankari haluaa, niin mikä ettei. Yhden lapseni kaverin synttäreillä oli pinjata ja sieltä sai jokainen ison pussillisen karkkia
Kaikilla ei ole meksikolaisia kavereita.
Oliko sulla joku ajatus, miksi nostit 13 vuotta vanhan keskustelun?