Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

minkä ikäinen on NUORI äiti?

14.11.2005 |

kyselee 23v mamma jota tuntuu moni tuttu pitävän nuorena äitinä... tuntuu joskus jopa vähän ikävältä kun tuttavat on 25-30v, saman ikäisiä lapsia heillä ja siis en ole nokkiini ottanut ja ymmrrän kyllä mutta kovin usein saa kuulla " kun sä oot niiin nuori" ja että " mä olin ihan kauhuissani kun kuulin et oot raskaana" ... " kiva" kuulla tommosta.

kyllä mä sen kestän ja huumoria löytyy sanoo takasinpäinkin mutta kovin vähissä on ikätoverit. Ei ikäero sinällään ole haitta, mutta joskus...

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lapsen 21v. ja ottaa niin päähän kun vanhemmat ihmiset kutsuu mua pikkuäidiksi.Omasta mielestäni olen kyllä täysin sopivan ikäinen lapseni äidiksi enkä mikään pikkuäiti! Minusta on vain mukavaa jos kutsutaan nuoreksi äidiksi. Ainakin mukavampaa kuin jos sanottais vanhaksi äidiksi.

Vierailija
22/25 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni ole enään nuori äiti koska minulla on jo kolme lasta ja neljättä alamme miehen kanssa hommaan...

Olen 22v,pian 23 ja mieheni on 36v.

Ekan sain 16,toisen 17v ja kolmannen 19v ja nyt tuntuis olevan sitten sen 4 vauvan aika ainakin meidän mielestä.

Sukulaisille emme tosin ole ajatuksesta kertoneet koska eivät he mitään hyvää kerrottava koskaan sanokkaan ,että kerromme vasta sitten kun ollaan asiasta varmoja ja siinä vaiheessa kun odotan sitä neljättä,emme yhtään aikaisemmin edes kerro asiasta.

Ja se on meidän yhteinen päätös.

Yhdessäkin ollaan oltu jo yli7v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä mä ainakin olen ylpeä 19vuotias nuoriäiti kahdelle ihanalle pojalle,heillä ikää 1v8kk ja 3kk

Vierailija
24/25 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan vaikuttaa paljon naamataulu, että sanotaanko äidille jotain raskaudesta / lapsista tms.

Ja sitten on kulttuuritekijät. Mulla on tuntuma, että Suomessa teiniäitiä kauhistellaan, eikä parikymppinenkään aina saa hyväksyviä katseita tai kommentteja. Sitten taas Sambiassa tytöt haluaa äidiksi viimeistään pari vuotta kuukautisten alkamisen jälkeen kun " se on naiseuden merkki" , ja samaa rataa myös esim Keski-Aasiassa.

Vierailija
25/25 |
13.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua usein luullaan nuoremmaksi kuin olen (viikonloppuna viimeks kyl luultiin vanhemmaksikin) ja luulen, että se johtuu vain ja ainoastaan siitä, että ole vain 160 cm. Yleensä se häiritsee, mutta yritän olla ajattelematta asiaa. Kun taas käytän piikkokorkoja ja olen yli 170 cm ei kukaan arvioi ikääni nuoremmaksi.

Siskolleni sanoin hieman jännittäväni esim. synnytysvalmennukseen menemistä, sillä ensisynnyttäjien keski-ikä on varmaan tällä paikkakunnalla jotai 30+. Onneks siskoni mies totes vain lyhyesti, että paljon normaalimpaahan on olla ensisynnyttäjänä 20- kuin 30-vuotias. Noh, pitäis vaan ajattella niin.

Monesti vaan tuntuu, että pitäis olla vahvempi, parempi ja fiksumpi kuin muiden odottavien, ettei vain kukaan saisi aihetta epäillä olenko valmis äidiksi tai säälisi minua,19-vuotiasta odottajaa. Onneksi mun laaja lähipiiri (siis ihmiset, jotka todella ovat tärkeitä) eivät todellakaan pidä tilannettani ihmeellisenä tai outona, meillä on totuttu tähän ja kaikki ovat elämässä jaloillaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi