Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksikirje?

Vierailija
01.02.2012 |

Saan lähetyksen, joka on laitettu mulle tänään 2lk. maksikirjeenä. Saanko sen siis perjantaiksi?

Kiitos avusta!

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä luin huolimattomasti. Ainakin meillä (Helsinki) postinkantajalla on isot kirjeet mukanaan. Hän soittaa ovikelloa, ja jos ketään ei ole kotona, kirjoittaa 'suurikokoinen kirje, noudattavissa postista tätä korttia vastaan' -kortin ja jakaa sen postin mukana. Postimme on myöhään auki, joten lähetyksen pystyy yleensä hakemaan vielä saman päivän iltana. -2-

Meidän postitoimipaikkaan maksikirjeet toimitetaan vasta seuraavana päivänä. Kirjeesi ei siis ole toimipaikassa saman päivän iltana.

t: postitäti

Iltapäivällä kotiin tullessa odottaa kortti, jossa lukee "Jaoin postinne 1.2.12. Voitte noutaa lähetyksen postista 1.2.12 klo 16 jälkeen."

Vierailija
22/27 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna jakajasta palautetta Postiin. Ehkä toiminta muuttuu. Ainakaan ei voi jättää korttia, jossa väittää soittaneensa, kun ei soittanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä luin huolimattomasti. Ainakin meillä (Helsinki) postinkantajalla on isot kirjeet mukanaan. Hän soittaa ovikelloa, ja jos ketään ei ole kotona, kirjoittaa 'suurikokoinen kirje, noudattavissa postista tätä korttia vastaan' -kortin ja jakaa sen postin mukana. Postimme on myöhään auki, joten lähetyksen pystyy yleensä hakemaan vielä saman päivän iltana. -2-

Meidän postitoimipaikkaan maksikirjeet toimitetaan vasta seuraavana päivänä. Kirjeesi ei siis ole toimipaikassa saman päivän iltana. t: postitäti

Iltapäivällä kotiin tullessa odottaa kortti, jossa lukee "Jaoin postinne 1.2.12. Voitte noutaa lähetyksen postista 1.2.12 klo 16 jälkeen."

Mielenkiintoista!:)

Vierailija
24/27 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hän jättää suoraan vaan postilaatikkoon lapun "isokokoinen kirje, soitin ovikelloa 31.1. ettekä olleet kotona" -lapun, mitä siinä nyt lukeekaan. Ja ihan varmasti olen ollut kotona koko päivän eikä ovella ole käyty! Tätä sattuu usein, joskus olen kuullut ikkunasta, kun postinjakajan mopo pärisee ja mennyt heti laatikolle ja siellä tuollainen lappu on. Tosi ärsyttävää, kun olen kuitenkin lasten kanssa melkein aina kotona ja voisin ne isot kirjeet vastaanottaa. Posti taas on aika matkan päässä.

että omakotialueella ei postinjakajan tarvitse yrittää soittaa ovikelloa, jos laatikko on tien poskessa. VAin kerrostalossa (jossa luukku ovessa) postinjakajan tarvii yrittää niin tehdä. (Postinjakajilla pitäisi kai olla kahdenlaisia lappuja näitä tilanteita varten, mutta teidän jakajalla ilmeisesti ei)

10

Vierailija
25/27 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi sen saa välillä samana päivänä noutaa ja toisinaan vasta seuraavana....ja miksi vasta 17 jälkeen jos ne kirjeet eivät kerran kulje postista mihinkään?

Jakajat käy jakamassa ja sen jälkeen nuo maksikirjeet menee jakelukeskukseen, ei meidän toimipaikkaan. En tiedä, miksi meillä tuollainen käytäntö on mutta tosiaan ne maksikirjeet eivät käy meillä missään välissä vaan viettävät aikaa Itellan jakelukeskuksissa.

Vierailija
26/27 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi iloisista asioista keskusta-asumisessa on juuri tuo: pääposti on auki tosi myöhään, ja kun se on kotiposti, lähetykset on noudettavissa sieltä :)

Ja varmaan tuo jakajienkin käytännön vaihtelu toimintatavoissa johtuu lähinnä jakajasta itsestään. Suurin osa vastaanottajista ei ole iltapäivällä kotona, joten osa varmaan ei viitsi 'turhan takia' raijata maksikirjeitä mukanaan ja odotella avautumattomien ovien takana. Silti olen sitä mieltä, että siinä on tai ainakin pitäisi olla selvät tavat, miten toimia, ja että Espoon mopojakaja lusmuilee. Palaute saattaisi auttaa.

-2 ja jokin muukin olin vielä-

Vierailija
27/27 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeintaan on syyllistynyt vääränlaisen ilmoituskortin jättämiseen.

Oheisen keskustelun vikassa kommentissa on postin vastaus isokokoisten kirjeiden jakelusta (jonka mukaan kerrostalossa oven postiluukkuun jaettaessa täytyy soittaa ovikelloa, tien varrelle postilaatikkoon jaettaessa ei):

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1518651/kerrostaloss…

Sen sijaan kerrotaloalueilla moni muu postinjakaja lusmuaa ja jättää kokonaan ottamatta mukaansa maksikirjeet, vaikka pitäisi. Mikä on tosi ärsyttävää, kun lähettäjä kuitenkin on maksanut niiden kotiinjakelusta.

10

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi