Maksikirje?
Saan lähetyksen, joka on laitettu mulle tänään 2lk. maksikirjeenä. Saanko sen siis perjantaiksi?
Kiitos avusta!
Kommentit (27)
kaikille vastaajille, tästä ei ollut mitään apua :)
ap
tästä on kehkeytynyt sellainen jatkokertomus, että toivon sun tulevan perjantaina kertomaan, miten kävi :)
saat, jos teillä on sellainen jakaja, joka soittaa ovikelloa kun jakaa maksikirjeitä. Edellyttäen, että olet päivällä kotona, kun posti jaetaan.
niin yksinkertaista ole, kun selkeästi on niin että toiset jättää sen lapun ja saa jo samana päivänä hakea postista, ja toisissa paikoissa sen saa vasta seuraavana päivänä.
taas!
Ei tullut maksikirje tänään, eikä myöskään lappua että saisi hakea sen. Hmph.
Jos lähetys on ekassa luokassa ja Suomesta lähetetty, saat, jos ei mikään mene vikaan.
Jos lähetys on ekassa luokassa ja Suomesta lähetetty, saat, jos ei mikään mene vikaan.
kuten sanoin. Postin sivuilla lukee näin: Kuljetusaika
•
Priority Maksikirje jaetaan pääsääntöisesti seuraavana arkipäivänä.
•
Economy Maksikirje jaetaan täsmällisesti toisena arkipäivänä postittamisesta.
Oletan että 2lk ois toi economy? Mutta sitten... sanotaan myös näin:
Maksikirje jaetaan vastaanottajalle, jos se voidaan jättää postiluukkuun tai laatikkoon. Muussa tapauksessa jakaja jättää saapumisilmoituksen ja lähetys on noudettavissa postista saapumisilmoituksessa ilmoitettuna ajankohtana, pääsääntöisesti saapumisilmoituksen saapumisesta seuraavana arkipäivänä kello 16 jälkeen.
Eli jos kirje jaettaisiin perjantaina mutta se ei mahdu laatikkoon, saanko sen vasta maanantaina?
saat sellaisen lapun "isokokoinen kirje noudettava postista".
Mutta en valitettavasti muista tuliko minulle se siinä samantien, kun kirje ei mahtunut luukusta vai tuotiinko se luukusta vasta seuraavassa postikierrossa eli seuraavana päivänä.
Isokokoinen kirje-lapussa luki, että noudettavissa ko. päivänä klo 16 jälkeen.
Eipä juuri auttanut :(
ei auttanut, mutta kiitos kun yritit kuitenkin auttaa! :)
ap
mä luin huolimattomasti.
Ainakin meillä (Helsinki) postinkantajalla on isot kirjeet mukanaan. Hän soittaa ovikelloa, ja jos ketään ei ole kotona, kirjoittaa 'suurikokoinen kirje, noudattavissa postista tätä korttia vastaan' -kortin ja jakaa sen postin mukana. Postimme on myöhään auki, joten lähetyksen pystyy yleensä hakemaan vielä saman päivän iltana.
-2-
Meillä kuljetusauto käy viimeisen kerran 17.00, joten sen jälkeen jätetyt postit pääsevät jakelukeskukseen vasta seuraavana päivänä.
Maxikirje ei mahdu tavalliseen laatikkoon, joten postinkantaja jättänee ilmoituksen kirjeestä ja sen voi hakea illalla postista tai vasta seuraavana päivänä. Tätä en ole ymmärtänyt...meneekö postinkantaja kotiin kirjeen kanssa vai mitä
mä luin huolimattomasti. Ainakin meillä (Helsinki) postinkantajalla on isot kirjeet mukanaan. Hän soittaa ovikelloa, ja jos ketään ei ole kotona, kirjoittaa 'suurikokoinen kirje, noudattavissa postista tätä korttia vastaan' -kortin ja jakaa sen postin mukana. Postimme on myöhään auki, joten lähetyksen pystyy yleensä hakemaan vielä saman päivän iltana. -2-
Meidän postitoimipaikkaan maksikirjeet toimitetaan vasta seuraavana päivänä. Kirjeesi ei siis ole toimipaikassa saman päivän iltana.
t: postitäti
mä luin huolimattomasti.
Ainakin meillä (Helsinki) postinkantajalla on isot kirjeet mukanaan. Hän soittaa ovikelloa, ja jos ketään ei ole kotona, kirjoittaa 'suurikokoinen kirje, noudattavissa postista tätä korttia vastaan' -kortin ja jakaa sen postin mukana. Postimme on myöhään auki, joten lähetyksen pystyy yleensä hakemaan vielä saman päivän iltana.
-2-
Meillä (asutaan myös Helsingissä) ei ole postinjakajalla käytännössä koskaan maksikirjettä mukana. Suoraan jättävät tuon suurikokoisesta kirjeestä ilmoittavan kortin, jota vastaan kirjeen saa vasta seuraavana päivänä.
Monta kertaa on tästä valitettu postin asiakaspalveluun, mutta jakaja ei muuta tapaansa. (Kirje pitäisi edes yrittää jakaa, jos ei mahdu postiluukusta, niin soittamalla ovikelloa).
maksikirjeet siis jaetaan tavallisten kirjeiden mukana, jakaja soittaa ovikelloa ja jos kirjettä ei voi jakaa, jakaja kirjoittaa maksikirjeestä lapun samalla kerralla, kun on käynyt ovella (ei seuraavana päivänä).
Meillä (asutaan myös Helsingissä) ei ole postinjakajalla käytännössä koskaan maksikirjettä mukana. Suoraan jättävät tuon suurikokoisesta kirjeestä ilmoittavan kortin, jota vastaan kirjeen saa vasta seuraavana päivänä. Monta kertaa on tästä valitettu postin asiakaspalveluun, mutta jakaja ei muuta tapaansa. (Kirje pitäisi edes yrittää jakaa, jos ei mahdu postiluukusta, niin soittamalla ovikelloa).
että hän jättää suoraan vaan postilaatikkoon lapun "isokokoinen kirje, soitin ovikelloa 31.1. ettekä olleet kotona" -lapun, mitä siinä nyt lukeekaan. Ja ihan varmasti olen ollut kotona koko päivän eikä ovella ole käyty! Tätä sattuu usein, joskus olen kuullut ikkunasta, kun postinjakajan mopo pärisee ja mennyt heti laatikolle ja siellä tuollainen lappu on. Tosi ärsyttävää, kun olen kuitenkin lasten kanssa melkein aina kotona ja voisin ne isot kirjeet vastaanottaa. Posti taas on aika matkan päässä.
sen saa välillä samana päivänä noutaa ja toisinaan vasta seuraavana....ja miksi vasta 17 jälkeen jos ne kirjeet eivät kerran kulje postista mihinkään?
vihaisesti sitä postinkantajaa :D
Mutta oikeasti, on todella harhaanjohtavaa saada tuollainen ovella on käyty -kirje, vaikkei oikeasti ole edes aiottukaan käydä pimpottamassa. Luulisi nyt Espoossakin olevan sen verran postilaatikkoon jakoa, että voisi olla ihan oikea lomake sitä varten.
13