Anoppia ei kiinnosta häämme lainkaan
Vuosia anoppi on jahdannut, että olisi se kiva, kun suvussa olisi häät. No, sitten kun ilmoitettiin, että mennään naimisiin ensi kesänä. Niin reaktio oli vaan ai jaha, vai niin.
Ja sitten alkoi höpötys siitä, miten jännää, kun keväällä syntyy hänen eka lapsenlapsi.
Aina, kun käytiin anopilla, niin minä yritin puhua meidän hääsuunnitelmista. Ja ketä heidän puolen sukulaisia häihin kutsuttaisiin, mikä heidän istumajärjestys, jne. Niin anoppi käänsi vaan puheet vielä syntymättömään vauvaan ja miettii, mitä hän sen kanssa sitten tekee ja mihin vie jne.
Ollaanhan mekin innoissamme miehen veljen tulevasta vauvasta. Mutta kun syntymään on vielä monta kuukautta, niin ei siitä nyt kovin paljon jutun juurta irtoa!
Sitten anoppi paukautti, että hän ei ehkä tule häihin, kun voisikin olla lapsenvahtina vauvalle, niin miehen veli vaimoineen saa juhlia rauhassa.
Sanoin, että vauva on tervetullut häihin, siellä on muitakin vauvoja. Pienempiäkin. Niin moni ystävä raskaana.
Mutta ei, kun hän on päättänyt, että tämä hänen tilaisuus olla vauvan kanssa ihan kahden.
Tämän jälkeen en ole anopilla sitten kyläillyt. Jos ei meidän häät kiinnosta edes sen vertaa, että tulisi kirkkoon ja syömään, niin eipä kiinnosta minuakaan koko anoppi.
Kommentit (97)
Ollaan hipihiljaa ja ei oteta mihinkään kantaa. Ei puhuta mitään kun miniä on käymässä, ettei vain loukata vahingossa. Ei osteta lapselle lahjoja kun aina ovat vääränvärisiä ja vääränkokoisia tai krääsää. Miniälle ei missään nimessä. Korkeintaan riikuivaa rahaa mihiälle.
Lapsia en ota hoitoon kun niitä ei osaa hoitaa oikein ja sairaalassa en käy vauvaa katsomassa kun sekin on vauvan riistämistä miniältä. Heidän kotonaan en tule käymään kun se on kyttäämistä.
Pojille tosiaan täytyy sanoa, ettei ei kannata tuoda ketään naista näytille tänne. Ei ainakaan sitä, kenen kanssa aikoo mennä yhteen.
Mummiksi alan vain tyttöni lapsille.
Se toinen tuleva hirviöanoppi
niin olen ihan hiljaa. Olen ihan hiljaa silloinkin, kun kerrotaan lapsenlapsesta, uudesta koirasta, autosta, junamatkasta Siperiaan tai ihan mistä tahansa. Miniälle en sano sanaakaan.
Sillä sanoi mitä tahansa, on se aina väärin! Parasta tehdä pojille selväksi hyvissä ajoin, että he ovat aina tervetulleita käymään, mutta mitään puolisoa ei näytille tuoda. Parisuhteet eivät minulle kuulu. Jos naimisiin menevät, niin se on heidän juhlansa. Jos lapsenlapsia tulee, niin omapa on asiansa.
Kummitytön (17v) kanssa on jo aikaa sitten sovittu, että ryhdyn joskus 15 vuoden kuluttua lapsilleen varamummoksi. Poikien mahdollisiin lapsiin en uskalla koskea.
lukea anopin sanoja kuin piru raamattua.
Tosiaan poikien äitinä saa oppia olemaan suu supussa, ettei miniöitä suututa.
Minullakin on tapana höpöttää kaikkea sosiaalista hömppää, joilla ei ole niin syvällistä merkitystä. Voisin kuvitella juuri itseni kahvipöydässä höpöttämässä, että onpa ihana kun sukuun tulee vauva ja haluaiskohan se nuoripari tulla teidän häihin. Voi minähän voisin katsoa vauvaa, että pääsisivät teidän häihin.
Just semmoista höpötystä, mitä ei ole tarkoitettu ,luettavaksi sanasta sanaan miettien, että mitähän tuo anoppi nyt yrittää vittuilla minulle ja suosiiko kälyä enemmän.
Auts, edelleen hirvittää, kuinka hirviöanoppi minusta tulee :)
Ps. meillä suku ei kamalasti pidä yhteyttä. Olen iltatähtien iltatähti, joten en edes tunne sukuani kovin hyvin, koska siellä osa tädeistäni ja sedistäni ja serkuistani on jo niin vanhoja. Eli jos miniät tulisi vaatimaan sukulaisista listaa, että 100 vierasta pitää saada, olisin hätää kärsimässä. Minun serkut on jo 70-80 vuotiaita ja heidän lastensa kanssa en ole ollut tekemisissä.
Totesi vaan suorasukaisesti, että hän on päättänyt nyt näin. Ei ollut tuollaista spekulaatiota.
Eikä olisi tarvinnut 100 vierasta. Kunhan nyt vaikka 10 ja heidän istumajärjestyksensä.
Tosi tylsä anoppi! Tsemiä häihin ja kummia kommentteja olet saanut. Eikö suomalaisilla ole tapoja? Tottakai sulhasen äidin pitäis olla mukana häissä!
Mutta pitäkää hyvät häät eniveis!
saman verran kuin serkkujen häihin, kyllä mamma hoitaa.
Mihin sinä ap sitä anoppia sitten tarvitset kun äitisi hoitaa sinun (upss, anteeksi sinun ja miehesi) häät.
kiinnostaisi ensimmäinen lapsenlapsi ja sen maailmaantulo kuin suunnitella häitä, jotka ehtivät vielä peruuntuakin kun niitä vuosia ennen suunnitellaan.
Hassua kyllä siskoni ei yhtään loukkaantunut kun ilmoitti että heillä on häät ja heille on kyllä tulossa vauvakin ja riemuitsin että ihanaa kun teille tulee vauva, paljon parempi uutinen kuin häät.
Sehän oli myös siskosi vauva. Ja ollaanhan mekin innostuneita tuosta tulevasta kummilapsesta. Mutta vauva on jo 4 kk ikäinen sitten, kun häät on, joten ei se sitten ihan uusi asia enää ole.
Niin, ja häät on nyt kesän lopulla. Eli ei niihin ole vuosia aikaa.
joskus syksyllä olevat häät, jotka ovat suuri asia vain morsiamelle ja ehkä sulhaselle, tosin 99% sulhasista tyytyisi paljon pienempiin ja halvempiin häihin. Kuvittelisin että suurin osa kutsutuista joutuu tulemaan häihin harva pääsee.
Minä ehdotin sulhaselle, että voidaan pitää myös vain 50 hengen pieni tilaisuus. Sulhanen oli kauhuissaan.
Tosi tylsä anoppi! Tsemiä häihin ja kummia kommentteja olet saanut. Eikö suomalaisilla ole tapoja? Tottakai sulhasen äidin pitäis olla mukana häissä!
Mutta pitäkää hyvät häät eniveis!
Näin me teemme!
Ja sullakin pikkuinen kiva kilpa menossa, että komeammat häät kuin serkuillasi. Tuleehan ne syyt sieltä esille.
en kyllä ymmärrä ihmisiä jotka haluaa hassata 25000 euroa yhteen juhlaan johon sitten kutsuvat kaikkia sellaisia ihmisiä joiden kanssa eivät ole edes tekemisissä, en vaan käsitä. No ehkei mun tarttekkaan...mä menin naimisiin maistraatissa ja lähdettiin siitä sitten toiselle puolelle maapalloa juhlimaan kahdestaan miehen kanssa eli piiitkälle häämatkalle. Siitä hyötyi parisuhde paaaaljon enemmän kuin yhden päivän juhlista..
Ja voitaisiin ihan itse maksaa nuo häät JA tehdä se matka päälle. Mutta kun vanhempani pitävät kunnia-asiana, että maksavat tyttären häät. Me taas pidetään kiinni siitä, että halutaan maksaa itse ainakin osa. Äitini itse sanoi, kun mietin, että mitäköhän ne häät maksaa, että älä sitä mieti. Kun ne juhlat maksaa kuitenkin, niin tee sellaiset, kuin haluat. Hän itse arveli, että alle 20 000 euron ei pääse, koska serkkujeni häät tulleet suurinpiirtein aina tuon maksamaan.
Ei ole tarpeen mitään kellekään esittää. Ja ihan vastaavanlaiset häät tulee kuin mitä serkuillakin on ollut tai millaiset häät nyt yleensä on. Ohjelmaa yritetään keksiä tietysti vähän erilaista, ettei nyt olisi ihan vanhan toistoa. Kilpavarustelu ei ole kyseessä. Hääpaikan vuokra on 1500-2000 euroa, bändiin menee saman verran. Loput kulut tulee ruoasta ja juomasta sekä yhdestä lisäohjelmanumerosta sekä hääpuvuista. Vaikka järkättäisiin sellaisessa paikassa, mihin saa tuoda omat juomat, laskettiin, ettei se säästä kuin n. 2000 euroa. Ja tämäkin sillä ehdolla, että haemme ne juomat itse tuttavan viinitilalta Ranskasta.
ihan sopuhintaan. Nuo "viinitila Ranskassa" -juomat on yleensä sellaista lientä, ettei sitä kehtaa kenellekään tarjota. Pientä ja avutonta, amatöörimäistä toimintaa, ei ikinä häihin juomaksi.
Ja ehkä se toinen veli on mennyt jo naimisiin, joten ap.n häät ei ole ne ekat miehen suvussa.
Minulla on 3 velipoikaa ja täytyy myöntää, että isoveljeni ensimäinen vaimo oli sellainen, että ei ihme, että äiti suosi muita miniöitään. Oli se selalinen riivinrauta. Onneksi veljeni erosi siitä akasta.
kiinnostaisi ensimmäinen lapsenlapsi ja sen maailmaantulo kuin suunnitella häitä, jotka ehtivät vielä peruuntuakin kun niitä vuosia ennen suunnitellaan.
Hassua kyllä siskoni ei yhtään loukkaantunut kun ilmoitti että heillä on häät ja heille on kyllä tulossa vauvakin ja riemuitsin että ihanaa kun teille tulee vauva, paljon parempi uutinen kuin häät.
Sehän oli myös siskosi vauva. Ja ollaanhan mekin innostuneita tuosta tulevasta kummilapsesta. Mutta vauva on jo 4 kk ikäinen sitten, kun häät on, joten ei se sitten ihan uusi asia enää ole.
joskus syksyllä olevat häät, jotka ovat suuri asia vain morsiamelle ja ehkä sulhaselle, tosin 99% sulhasista tyytyisi paljon pienempiin ja halvempiin häihin. Kuvittelisin että suurin osa kutsutuista joutuu tulemaan häihin harva pääsee.Minä ehdotin sulhaselle, että voidaan pitää myös vain 50 hengen pieni tilaisuus. Sulhanen oli kauhuissaan.
häät ovat sekä minun sukulaisteni että ystävieni keskuudessa odotettu tapahtuma. Viime kesänä ei ollut mitään sukujuhlia, aina kun näki sukulaisia, joku huokaisi, että voi kun taas pian joku menisi naimisiin tai täyttäisi vuosia, niin saataisiin juhlat.
Kaikilla ei ole niin tylsä suku, että juhlat olisi jotain pakkopullaa. Niihin mennään ilolla!
Tuohon summaan ei millään saa mahdutettua mukaan morsiamen pukuja, meikkiä, kampausta, tilojen koristelua ja kukkia tai vuokra-autoa puhumattakaan sulhasen asusta. Niihin menee kyllä 15 000 e vielä päälle + sormus, alle 3000 euron koristetta ei kannata edes katsoa.
Niin sitten täytyy laittaa enemmän.
Vuokra-autoa ei tarvita, valitaan joku omista mobiileista hääautoksi. Tilojen koristelu ja kukat tulee pääosin tilan omistavalta hotellilta. Jaa niin sormus... No, sen tekee tuttu kultaseppä, maksanee varmaan tuohon päälle tosiaan sen 3000 euroa. Tuttavani pukusuunnittelija lupasi puvun kuin puvun 2000 eurolla. Miehellä on jo frakki ja shaketti, hankkii sitten vaan häiden väriin sopivan liivin ja plastronin tms.
aina kun ap on käynyt anopillaan, on puhunut häistä (joita ap.n äiti suunnittelee)
Anoppi haluaisi jutella jostain muusta, mutta ap ei keksi juteltavaa muusta ja miehen muista sukulaisista ja asioista kuin omista häistään.
Anoppi haluaa jäädä pois häistä hoitamaan vauvaa.
Uskon, että taustalla on tosiaan jotain, että anoppi keksi hyvän tekosyyn, ettei hänen tarvitse tulla miniänsä häihin. Sai vauvasta hyvän syyn, miksi ei tarvitse tulla niihin.
Jokin anoppia ahdistaa ap.ssa ja ap.n äidin järjestämissä häissä. Ehkä jopa se, että aina kun ap oli käymässä anopin luona, halusi puhua häistä ja jauhaa istumajärjestyksistä. Ehkä anopille iski paniikki kun ei sukulaisiakaan saanut tarpeeksi kasaan ja ap ja hänen äitinsä painavat päälle.
Aina, kun käytiin anopilla, niin minä yritin puhua meidän hääsuunnitelmista.
Mutta kun syntymään on vielä monta kuukautta, niin ei siitä nyt kovin paljon jutun juurta irtoa!
Sitten anoppi paukautti, että hän ei ehkä tule häihin, kun voisikin olla lapsenvahtina vauvalle, niin miehen veli vaimoineen saa juhlia rauhassa.
Mutta ei, kun hän on päättänyt, että tämä hänen tilaisuus olla vauvan kanssa ihan kahden.
täysin terve. Sillä terve ihminen ei käyttäydy noin. Et voi asialle mitään. Mutta sinun on ymmärettävä että ei ole kysymys sinusta. Hän käyttää sinua välineenä tuottaakseen pahaamieltä. Ongelma ei ole sinussa vaan hänessä. Hän on vuosikausi suunnitella tätä. "Tulee vielä hetki kun minä pääsen niskanpäälle". Hän on tietoisesti jankuttanut häistä, siksi että pääsee niskanpäälle vähättelemään ja loukkaamaan. Hän on "energiavaras" hän on ovela. Hänen persoonansa on sellainen ja sitä ei voi muuttaa. Miehesi voisi kertoa turhista lupauksista ja pettymyksistä joita on useita hänen elämässään. Miehesi on oppinut neutralisoimaan koska lapset ovat lojaaleja.
Tämän neuvon antaisin. Älä takerru tähän ihmiseen älä elä elämääsi tämän ihmisen kautta, ota välimatkaa. Voit kunnioittaa häntä miehesi äitinä ja isoäitinä, mutta ei muuta.
Kyllä hän tulee huomaamaan ettei sinuun pure loukkaukset. Anoppisi tulee vielä kaipaamaan seuraasi. Hän häpäiseen vain itsensä jäämäälä teidän juhlista pois.
Koko ajan sinun äitisi, sinun serkkusi, sinun sukulaisesi.
Järjestätte nyt näyttöhäitä sinun suvulle. Kohta saattaa miehesikin sanoa, että ei häntä tarvita niissä sinun ja sinun suvun häissä. Ja uskon, että ei taitaisi sinua paljon häiritä, koska eihän miehesi ole kuin tiellä kun ei saanut aikaiseksi enempää vieraitakaan kaivaa esille.
Sinun häät, sinun äitisi häät ja sinun sukusi häät ja sinun juhlat jne...
Ei tule teidän liitto kauaa kestämään. Sano minun sanoneen.
joskus syksyllä olevat häät, jotka ovat suuri asia vain morsiamelle ja ehkä sulhaselle, tosin 99% sulhasista tyytyisi paljon pienempiin ja halvempiin häihin. Kuvittelisin että suurin osa kutsutuista joutuu tulemaan häihin harva pääsee.Minä ehdotin sulhaselle, että voidaan pitää myös vain 50 hengen pieni tilaisuus. Sulhanen oli kauhuissaan.
häät ovat sekä minun sukulaisteni että ystävieni keskuudessa odotettu tapahtuma. Viime kesänä ei ollut mitään sukujuhlia, aina kun näki sukulaisia, joku huokaisi, että voi kun taas pian joku menisi naimisiin tai täyttäisi vuosia, niin saataisiin juhlat.
Kaikilla ei ole niin tylsä suku, että juhlat olisi jotain pakkopullaa. Niihin mennään ilolla!
täysin terve. Sillä terve ihminen ei käyttäydy noin. Et voi asialle mitään. Mutta sinun on ymmärettävä että ei ole kysymys sinusta. Hän käyttää sinua välineenä tuottaakseen pahaamieltä. Ongelma ei ole sinussa vaan hänessä. Hän on vuosikausi suunnitella tätä. "Tulee vielä hetki kun minä pääsen niskanpäälle". Hän on tietoisesti jankuttanut häistä, siksi että pääsee niskanpäälle vähättelemään ja loukkaamaan. Hän on "energiavaras" hän on ovela. Hänen persoonansa on sellainen ja sitä ei voi muuttaa. Miehesi voisi kertoa turhista lupauksista ja pettymyksistä joita on useita hänen elämässään. Miehesi on oppinut neutralisoimaan koska lapset ovat lojaaleja.
Tämän neuvon antaisin. Älä takerru tähän ihmiseen älä elä elämääsi tämän ihmisen kautta, ota välimatkaa. Voit kunnioittaa häntä miehesi äitinä ja isoäitinä, mutta ei muuta.
Kyllä hän tulee huomaamaan ettei sinuun pure loukkaukset. Anoppisi tulee vielä kaipaamaan seuraasi. Hän häpäiseen vain itsensä jäämäälä teidän juhlista pois.
Anopilla on taustalla mielenterveysongelmia ja itsetuhoista käytöstä. Joten vaikka vaikuttaa nyt parantuneelta, niin todennäköisesti hänellä on vielä mielensä sopukoilla ongelmia. Ja ne ilmenevät nyt näin.
Täytyy vaan yrittää ymmärtää.
Anopilla kun ollut aiemminkin sellaista käytöstä, että hei, lähdetään nyt kaikki päiväksi Tukholmaan. Varataan liput ja matkat. Ja sitten yhtäkkiä hän ei haluakaan lähteä, ollaan menty miehen veljien kanssa keskenään. Ja sitten hän soittelee ja itkee, kun ei lähtenytkään. Samoin, kun hän keksi, että vuokrataan mökki juhannukseksi. Sitten ei itse halunnutkaan tulla paikalle.
Ja jos on joku tilaisuus, jossa hänen pitäisi olla keskipiste (kuten synttärit) ei haluaisi millään. Ja jos sitten kaikki muut on että jaha, ei järjestetä sitten, niin loukkaantuu, jos ei olekaan huomioitu.
Jostain ongelmistahan se kertoo.
ja miniä ryhtyy kertomaan, miten häät maksavat noin 25 000 euroa, viinit haetaan kaverilta Ranskasta, morsiuspuvun suunnittelee joku tuntematon muotisuunnittelijasuuruus, sormuksen naputtelee pienellä vasaralla tuttu kultaseppä jne.
Karmeaa kerskumista siis köyhän anopin luona. Tämä laskee eurojaan ja häpeää elämäänsä. Ei hänellä ole varaa parin tonnin asuun ja kukkahattuun puhumattakaan asiaankuuluvasta vajaan tuhannen euron merkkikäsilaukusta.
Anoppi tajuaa, että hän ei voi mennä häihin häpäisemään poikaansa. Siksi on keksittävä tekosyy ja se on tuo vauva, pelastava oljenkorsi. Ilman sitä anoppi joutuu nousukasminiän näihin pilkan ja ivan kohteeksi: katsokaa nyt, minun mieheni on köyhistä oloista ja hänellä on rahvaanomainen, alennusmyynnistä asunsa ostanut tyylitön eukko.
Kilpavarustelu ei ole kyseessä. Hääpaikan vuokra on 1500-2000 euroa, bändiin menee saman verran. Loput kulut tulee ruoasta ja juomasta sekä yhdestä lisäohjelmanumerosta sekä hääpuvuista.
Vaikka järkättäisiin sellaisessa paikassa, mihin saa tuoda omat juomat, laskettiin, ettei se säästä kuin n. 2000 euroa. Ja tämäkin sillä ehdolla, että haemme ne juomat itse tuttavan viinitilalta Ranskasta.
Meidän häitäpä silmälläpitäen kasvatettiin ihan tietystä rypälelajikkeesta tietty sato tietty vuosimäärä etukäteen ja kypsytettiin viini niin että se oli juuri parhultaista häihin.
Meitä on kolme.
Eikä äitini ole hääsuunnitelmissa päsmäröimässä. Yhdessä miehen kanssa ollaan valittu paikka, mies halusi ehdottomasti tietyn kirkon, jne. Äidille ollaan vaan ilmoitettu, että nämä on valittu.
Totta hitossa niistä tulee enemmän mun suvun häät, jos miehen sukua ei kiinnosta! En haluaisi, että on näin, mutta minkäs teet. Tai no, hänen isoäitiään, veljiään ja yhden tädin perhettä kyllä kiinnostaa. Muut ei ole halunneet pitää meihin (tai miehen perheen porukkaan) yhteyttä.
Kilpavarustelu ei ole kyseessä. Hääpaikan vuokra on 1500-2000 euroa, bändiin menee saman verran. Loput kulut tulee ruoasta ja juomasta sekä yhdestä lisäohjelmanumerosta sekä hääpuvuista.
Vaikka järkättäisiin sellaisessa paikassa, mihin saa tuoda omat juomat, laskettiin, ettei se säästä kuin n. 2000 euroa. Ja tämäkin sillä ehdolla, että haemme ne juomat itse tuttavan viinitilalta Ranskasta.
Meidän häitäpä silmälläpitäen kasvatettiin ihan tietystä rypälelajikkeesta tietty sato tietty vuosimäärä etukäteen ja kypsytettiin viini niin että se oli juuri parhultaista häihin.
Me päätettiin jouluna mennä kesän lopulla naimisiin. Siinä ei mitään viinisatoja ehditä kypsytellä.
Mitäs, jos se olisikin ollut huono viinivuosi?
Ei ole tarpeen mitään kellekään esittää. Ja ihan vastaavanlaiset häät tulee kuin mitä serkuillakin on ollut tai millaiset häät nyt yleensä on. Ohjelmaa yritetään keksiä tietysti vähän erilaista, ettei nyt olisi ihan vanhan toistoa.