Anoppia ei kiinnosta häämme lainkaan
Vuosia anoppi on jahdannut, että olisi se kiva, kun suvussa olisi häät. No, sitten kun ilmoitettiin, että mennään naimisiin ensi kesänä. Niin reaktio oli vaan ai jaha, vai niin.
Ja sitten alkoi höpötys siitä, miten jännää, kun keväällä syntyy hänen eka lapsenlapsi.
Aina, kun käytiin anopilla, niin minä yritin puhua meidän hääsuunnitelmista. Ja ketä heidän puolen sukulaisia häihin kutsuttaisiin, mikä heidän istumajärjestys, jne. Niin anoppi käänsi vaan puheet vielä syntymättömään vauvaan ja miettii, mitä hän sen kanssa sitten tekee ja mihin vie jne.
Ollaanhan mekin innoissamme miehen veljen tulevasta vauvasta. Mutta kun syntymään on vielä monta kuukautta, niin ei siitä nyt kovin paljon jutun juurta irtoa!
Sitten anoppi paukautti, että hän ei ehkä tule häihin, kun voisikin olla lapsenvahtina vauvalle, niin miehen veli vaimoineen saa juhlia rauhassa.
Sanoin, että vauva on tervetullut häihin, siellä on muitakin vauvoja. Pienempiäkin. Niin moni ystävä raskaana.
Mutta ei, kun hän on päättänyt, että tämä hänen tilaisuus olla vauvan kanssa ihan kahden.
Tämän jälkeen en ole anopilla sitten kyläillyt. Jos ei meidän häät kiinnosta edes sen vertaa, että tulisi kirkkoon ja syömään, niin eipä kiinnosta minuakaan koko anoppi.
Kommentit (97)
kiinnostaisi ensimmäinen lapsenlapsi ja sen maailmaantulo kuin suunnitella häitä, jotka ehtivät vielä peruuntuakin kun niitä vuosia ennen suunnitellaan.
Hassua kyllä siskoni ei yhtään loukkaantunut kun ilmoitti että heillä on häät ja heille on kyllä tulossa vauvakin ja riemuitsin että ihanaa kun teille tulee vauva, paljon parempi uutinen kuin häät.
Sehän oli myös siskosi vauva. Ja ollaanhan mekin innostuneita tuosta tulevasta kummilapsesta. Mutta vauva on jo 4 kk ikäinen sitten, kun häät on, joten ei se sitten ihan uusi asia enää ole.
Niin, ja häät on nyt kesän lopulla. Eli ei niihin ole vuosia aikaa.
Eli morsiamen sukua ja kavereita on puoli kirkollista, sulhasen puolella ei saada edes kahta penkkiriviä täyteen. Morsian päättää, morsian sanelee ja kaikki katselevat vähän noloina myötähäpeää tuntien, miten prinsessapäivää vietetään.
Jäisin tuollaisista pois. Sulhasen takia.
nooo jooo...ehkä ne häät ei enää niin innosta kun kuitenkin olet varmaan miehesi kanssa asunut yksissä jo vuositolkulla... Minäkään en näkis mitään vouhutuksen tai isojen juhlien aihetta häissä enään siinä vaiheessa kun on ikäänkuin jo oltu naimisissa monta vuotta.
eri asia sitten sellaset häät, joissa pari menee naimisiin entisajan tyyliin eli ilman vuosien avoliitto taustaa ja alkavat häiden jälkeen sitä omaa kotia laittamaan.
kiinnostaisi ensimmäinen lapsenlapsi ja sen maailmaantulo kuin suunnitella häitä, jotka ehtivät vielä peruuntuakin kun niitä vuosia ennen suunnitellaan. Hassua kyllä siskoni ei yhtään loukkaantunut kun ilmoitti että heillä on häät ja heille on kyllä tulossa vauvakin ja riemuitsin että ihanaa kun teille tulee vauva, paljon parempi uutinen kuin häät.
Sehän oli myös siskosi vauva. Ja ollaanhan mekin innostuneita tuosta tulevasta kummilapsesta. Mutta vauva on jo 4 kk ikäinen sitten, kun häät on, joten ei se sitten ihan uusi asia enää ole. Niin, ja häät on nyt kesän lopulla. Eli ei niihin ole vuosia aikaa.
Eli se kälyparka ei saa edes kummeja valita! Ihanko itse kerroitte heille, että ryhdytte kummeiksi?
Se mies voi kutsua häihin keitä haluaa, vaikka vain soittamalla, että tervetuloa. Siihen ei ap:lla ole mitään sanomista.
Ja jos vieraita tulee noin 300 (100+100 sukulaisia, 100 ? kaveria) ja kulut noin 25 000 e, niin ymmärrän hyvin, miksi anoppi ei halua niistä häistä puhua. Ehkä hän ajattelee, että se avioliitto on tärkeä, ei sinun ap:n prinsessapäivä.
Minä kutsun omat sukulaiseni ja ystäväni. Mies hoitakoon omiensa kutsumisen.
Ja tuossa 100 ihmisessä on mun kaverit myös. Eli tullee noin 150 ihmisen häät, jos mies saa kutsunsa tehtyä. Ei mitään 300 ihmisen juttuja.
Häät ei ole mikään mun prinsessapäivä vaan minun ja miehen yhteinen juhla, jossa sukulaiset saa kokoontua yhteen ja uudet sukulaiset tutustua toisiinsa. Meidän suvussa nämä juhlat ei ole mitään pönötystilaisuuksia vaan kaikkien odottamia mahdollisuuksia tavata niitä etäämpänäkin asuvia sukulaisia.
Jos anoppi ei halua tulla juhliin, olkoon tulematta. Harmittaa jo, että olin hänen 60-vuotispäivillään kahvia kaatamassa.
en kyllä ymmärrä ihmisiä jotka haluaa hassata 25000 euroa yhteen juhlaan johon sitten kutsuvat kaikkia sellaisia ihmisiä joiden kanssa eivät ole edes tekemisissä, en vaan käsitä.
No ehkei mun tarttekkaan...mä menin naimisiin maistraatissa ja lähdettiin siitä sitten toiselle puolelle maapalloa juhlimaan kahdestaan miehen kanssa eli piiitkälle häämatkalle. Siitä hyötyi parisuhde paaaaljon enemmän kuin yhden päivän juhlista..
kiinnostaisi ensimmäinen lapsenlapsi ja sen maailmaantulo kuin suunnitella häitä, jotka ehtivät vielä peruuntuakin kun niitä vuosia ennen suunnitellaan. Hassua kyllä siskoni ei yhtään loukkaantunut kun ilmoitti että heillä on häät ja heille on kyllä tulossa vauvakin ja riemuitsin että ihanaa kun teille tulee vauva, paljon parempi uutinen kuin häät.
Sehän oli myös siskosi vauva. Ja ollaanhan mekin innostuneita tuosta tulevasta kummilapsesta. Mutta vauva on jo 4 kk ikäinen sitten, kun häät on, joten ei se sitten ihan uusi asia enää ole. Niin, ja häät on nyt kesän lopulla. Eli ei niihin ole vuosia aikaa.
Eli se kälyparka ei saa edes kummeja valita! Ihanko itse kerroitte heille, että ryhdytte kummeiksi?
Pyysivät samalla, kun kertoivat, että odottavat lasta.
Mikä teitä ihmisiä oikein vaivaa? Kamalan kitkeriä kommentteja ja ihan ihme syytöksiä.
varsinkin jos on ensimmäinen.
Eivät teidän häänne yhtä anoppia kaipaa. Jos hän jää pois, itsensä hän mokaa eikä teitä.
en kyllä ymmärrä ihmisiä jotka haluaa hassata 25000 euroa yhteen juhlaan johon sitten kutsuvat kaikkia sellaisia ihmisiä joiden kanssa eivät ole edes tekemisissä, en vaan käsitä.
No ehkei mun tarttekkaan...mä menin naimisiin maistraatissa ja lähdettiin siitä sitten toiselle puolelle maapalloa juhlimaan kahdestaan miehen kanssa eli piiitkälle häämatkalle. Siitä hyötyi parisuhde paaaaljon enemmän kuin yhden päivän juhlista..
Ja voitaisiin ihan itse maksaa nuo häät JA tehdä se matka päälle. Mutta kun vanhempani pitävät kunnia-asiana, että maksavat tyttären häät. Me taas pidetään kiinni siitä, että halutaan maksaa itse ainakin osa.
Äitini itse sanoi, kun mietin, että mitäköhän ne häät maksaa, että älä sitä mieti. Kun ne juhlat maksaa kuitenkin, niin tee sellaiset, kuin haluat. Hän itse arveli, että alle 20 000 euron ei pääse, koska serkkujeni häät tulleet suurinpiirtein aina tuon maksamaan.
varsinkin jos on ensimmäinen.
Eivät teidän häänne yhtä anoppia kaipaa. Jos hän jää pois, itsensä hän mokaa eikä teitä.
Että sekin aika suuri juttu, kun on ekat oman lapsen häät.
En ymmärrä, miksi näitä tapahtumia pitää arvottaa. Lapsen syntymä on suuri juttu. Avioliiton solmiminen on suuri juttu. Ei toinen mielestäni mene toisen edelle.
ap, kaukokatseisesti sun pitäisi olla tässä erittäin kiitollinen että teidän esikoinen ei sitten ole anopin eka lapsenlapsi. Miehen veljen vaimoa käy vähän sääliksi.
siis anoppi päättää milloin vauva tarvitsee hoitajaa, eikä lapsi ole edes syntynytkään! Toivottavasti muistaa myös lapsen vanhemmille ilmoittaa oikean tärkeysjärjestyksen; maailma pyörii anopin ympärille ja siihen on kaikkien mukauduttava.
Parempi katkaista välit siihen anoppiin jo nyt, ei tule sitten ongelmia jos ap päättää lisääntyä.Anopilla on jo suunnitelma, miten HÄN kasvattaa tämän syntyvän lapsen. Hän on jo päättänyt, että se tulee hänelle hoitoon, jne. Näistä hän koko ajan selostaa.
Miehen veljen vaimo, lapsen äiti, on jo ihan epätoivoinen. Miettii jo, pitäisikö muuttaa hiukan etäämmälle, nyt asuvat kilometrin etäisyydellä anopista...
lukea anopin sanoja kuin piru raamattua.
Tosiaan poikien äitinä saa oppia olemaan suu supussa, ettei miniöitä suututa.
Minullakin on tapana höpöttää kaikkea sosiaalista hömppää, joilla ei ole niin syvällistä merkitystä. Voisin kuvitella juuri itseni kahvipöydässä höpöttämässä, että onpa ihana kun sukuun tulee vauva ja haluaiskohan se nuoripari tulla teidän häihin. Voi minähän voisin katsoa vauvaa, että pääsisivät teidän häihin.
Just semmoista höpötystä, mitä ei ole tarkoitettu ,luettavaksi sanasta sanaan miettien, että mitähän tuo anoppi nyt yrittää vittuilla minulle ja suosiiko kälyä enemmän.
Auts, edelleen hirvittää, kuinka hirviöanoppi minusta tulee :)
Ps. meillä suku ei kamalasti pidä yhteyttä. Olen iltatähtien iltatähti, joten en edes tunne sukuani kovin hyvin, koska siellä osa tädeistäni ja sedistäni ja serkuistani on jo niin vanhoja. Eli jos miniät tulisi vaatimaan sukulaisista listaa, että 100 vierasta pitää saada, olisin hätää kärsimässä. Minun serkut on jo 70-80 vuotiaita ja heidän lastensa kanssa en ole ollut tekemisissä.
varsinkin jos on ensimmäinen. Eivät teidän häänne yhtä anoppia kaipaa. Jos hän jää pois, itsensä hän mokaa eikä teitä.
Että sekin aika suuri juttu, kun on ekat oman lapsen häät. En ymmärrä, miksi näitä tapahtumia pitää arvottaa. Lapsen syntymä on suuri juttu. Avioliiton solmiminen on suuri juttu. Ei toinen mielestäni mene toisen edelle.
eli nämä 8 vuoden avoliittojen päättämiset ei minusta ole muuta kuin tapa kerätä sukulaisilta rahaa.
Ja sullakin pikkuinen kiva kilpa menossa, että komeammat häät kuin serkuillasi.
Tuleehan ne syyt sieltä esille.
Ja voitaisiin ihan itse maksaa nuo häät JA tehdä se matka päälle. Mutta kun vanhempani pitävät kunnia-asiana, että maksavat tyttären häät. Me taas pidetään kiinni siitä, että halutaan maksaa itse ainakin osa.
Äitini itse sanoi, kun mietin, että mitäköhän ne häät maksaa, että älä sitä mieti. Kun ne juhlat maksaa kuitenkin, niin tee sellaiset, kuin haluat. Hän itse arveli, että alle 20 000 euron ei pääse, koska serkkujeni häät tulleet suurinpiirtein aina tuon maksamaan.
niin olen ihan hiljaa. Olen ihan hiljaa silloinkin, kun kerrotaan lapsenlapsesta, uudesta koirasta, autosta, junamatkasta Siperiaan tai ihan mistä tahansa. Miniälle en sano sanaakaan.
Sillä sanoi mitä tahansa, on se aina väärin! Parasta tehdä pojille selväksi hyvissä ajoin, että he ovat aina tervetulleita käymään, mutta mitään puolisoa ei näytille tuoda. Parisuhteet eivät minulle kuulu. Jos naimisiin menevät, niin se on heidän juhlansa. Jos lapsenlapsia tulee, niin omapa on asiansa.
Kummitytön (17v) kanssa on jo aikaa sitten sovittu, että ryhdyn joskus 15 vuoden kuluttua lapsilleen varamummoksi. Poikien mahdollisiin lapsiin en uskalla koskea.
kun ne häät eivät koskaan merkitse vieraille samaa asiaa kuin itse hääparille.
kiinnostaisi ensimmäinen lapsenlapsi ja sen maailmaantulo kuin suunnitella häitä, jotka ehtivät vielä peruuntuakin kun niitä vuosia ennen suunnitellaan.
Hassua kyllä siskoni ei yhtään loukkaantunut kun ilmoitti että heillä on häät ja heille on kyllä tulossa vauvakin ja riemuitsin että ihanaa kun teille tulee vauva, paljon parempi uutinen kuin häät.
Sehän oli myös siskosi vauva. Ja ollaanhan mekin innostuneita tuosta tulevasta kummilapsesta. Mutta vauva on jo 4 kk ikäinen sitten, kun häät on, joten ei se sitten ihan uusi asia enää ole.
Niin, ja häät on nyt kesän lopulla. Eli ei niihin ole vuosia aikaa.
joskus syksyllä olevat häät, jotka ovat suuri asia vain morsiamelle ja ehkä sulhaselle, tosin 99% sulhasista tyytyisi paljon pienempiin ja halvempiin häihin. Kuvittelisin että suurin osa kutsutuista joutuu tulemaan häihin harva pääsee.
Tuohon summaan ei millään saa mahdutettua mukaan morsiamen pukuja, meikkiä, kampausta, tilojen koristelua ja kukkia tai vuokra-autoa puhumattakaan sulhasen asusta. Niihin menee kyllä 15 000 e vielä päälle + sormus, alle 3000 euron koristetta ei kannata edes katsoa.
Se mies voi kutsua häihin keitä haluaa, vaikka vain soittamalla, että tervetuloa. Siihen ei ap:lla ole mitään sanomista.
Ja jos vieraita tulee noin 300 (100+100 sukulaisia, 100 ? kaveria) ja kulut noin 25 000 e, niin ymmärrän hyvin, miksi anoppi ei halua niistä häistä puhua. Ehkä hän ajattelee, että se avioliitto on tärkeä, ei sinun ap:n prinsessapäivä.