Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppia ei kiinnosta häämme lainkaan

Vierailija
01.02.2012 |

Vuosia anoppi on jahdannut, että olisi se kiva, kun suvussa olisi häät. No, sitten kun ilmoitettiin, että mennään naimisiin ensi kesänä. Niin reaktio oli vaan ai jaha, vai niin.

Ja sitten alkoi höpötys siitä, miten jännää, kun keväällä syntyy hänen eka lapsenlapsi.

Aina, kun käytiin anopilla, niin minä yritin puhua meidän hääsuunnitelmista. Ja ketä heidän puolen sukulaisia häihin kutsuttaisiin, mikä heidän istumajärjestys, jne. Niin anoppi käänsi vaan puheet vielä syntymättömään vauvaan ja miettii, mitä hän sen kanssa sitten tekee ja mihin vie jne.

Ollaanhan mekin innoissamme miehen veljen tulevasta vauvasta. Mutta kun syntymään on vielä monta kuukautta, niin ei siitä nyt kovin paljon jutun juurta irtoa!

Sitten anoppi paukautti, että hän ei ehkä tule häihin, kun voisikin olla lapsenvahtina vauvalle, niin miehen veli vaimoineen saa juhlia rauhassa.

Sanoin, että vauva on tervetullut häihin, siellä on muitakin vauvoja. Pienempiäkin. Niin moni ystävä raskaana.

Mutta ei, kun hän on päättänyt, että tämä hänen tilaisuus olla vauvan kanssa ihan kahden.

Tämän jälkeen en ole anopilla sitten kyläillyt. Jos ei meidän häät kiinnosta edes sen vertaa, että tulisi kirkkoon ja syömään, niin eipä kiinnosta minuakaan koko anoppi.

Kommentit (97)

Vierailija
21/97 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä sen pitäisi tehdä?? Teidän häännehän ne on.

Vierailija
22/97 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kälyn lapsi oli kaikki kaikessa. Nippa nappa häihin ehdittiin syömään, sitten piti lähteä ostamaan kälyn lapselle vaatteita.

Niinkuin kaksi joutilasta naista ei voisi milloin muulloin tahansa käydä siellä vaateostoksilla, raskauskin hädin tuskin alussa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/97 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäykät, tekemällä tehdyt ja muutenkin rautakangen rennot suomalaiset häät kaikkia kiinnosta. Hautajaisetkin paremmat linjat !

Vierailija
24/97 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos suoraan kysyn, että keitä heidän puolelta ainakin pitäisi hänen mielestään vielä kutsua. Kysyn osotteita. Kysyn, ketkä (minulle suht tuntemattomat) miehen puolen sukulaiset kannattaa istuttaa samaan pöytään, jne. Niin voisi noihin nyt jotain vastata.

Tähän asti anoppi aina tykännyt minusta. Meillä ollut hyvät välit. Mies aina valittaa, että jos menee äitinsä luo yksin käymään, niin heti alkaa kyselyt, että missäs minä olen.

Ja tosiaan heidän suvussa ekat häät 20 vuoteen. Niin voisi sitä nyt jotain kiinnostusta olla.

Vierailija
25/97 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kälyn lapsi oli kaikki kaikessa. Nippa nappa häihin ehdittiin syömään, sitten piti lähteä ostamaan kälyn lapselle vaatteita. Niinkuin kaksi joutilasta naista ei voisi milloin muulloin tahansa käydä siellä vaateostoksilla, raskauskin hädin tuskin alussa...

varmaan tajusit tästä, että anoppia kiinnosti sun häät yhtä paljon kun kilo paskaa. Aina ei voi voittaa.

Vierailija
26/97 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

heidän juhlansa - eikä ole rahaa herunut enää, vaikka ruikutettu on.

Vierailija
27/97 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna jäädä pois ihan rauhassa. Älä myöskään näytä niistä yhtään kuvaa. Hääkuvankin voi unohtaa antaa. Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
28/97 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei tosiaan paljon sukunsa vanhemmista jäsenistä tiedä.

Meillä taas suku pitää tiiviisti yhteyttä. Kutsutaan isän ja äidin tädit, sedät ja enotkin juhlaan. Vieraita tulee meidän puolelta n. 100.

Miehellä pienempi suku. Haluttaisiin vähän enemmän vieraita sieltäkin mukaan, ettei toisella olisi 100 vierasta ja toisella 20.

Vierailija
29/97 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei miehen äiti! Eli ymmärrä jo, että mies ei roiku äidissään, älä sinäkään.

Jos olette aikuisia ihmisiä ja järjestämässä itse häitänne, en ymmärrä, miksi haluat anopin siihen ruljanssiin mukaan. Hän tulee häävieraaksi tai toimii kuten hyvä isovanhempi eli ottaa pienen vauvan yökylään ja päästää nuoret nauttimaan juhlista. Kannattaa muistaa, että myös kälyllä parisuhde on vauvan koti ja häät kiva paikka pitää parisuhden kunnossa, yhteistä mukavaa aikaa ilman vauvaa.

Minusta anoppisi on hyvin rakastava ja ajatteleva tuleva isoäiti, joka ensisijaisesti ajattelee muita.

Vierailija
30/97 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaisia ihmisiä, joihin oikeasti pidetään myös yhteyttä? Eikä hääparille ventovieraita kumminkaimoja...

Vierailija
31/97 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsu miehesi veljen perhe häihin vauvoineen, älä kutsu anoppia. Sielläpähän jäisi nuolemaan näppejään yksikseen. Törkeää käytöstä!!! Sanoisin kyllä päin naamaa että jos ei kiinnosta niin ei ole pakko tulla, osataan me juhlia ilman sinuakin. Ja minä kutsuisin häihini sellaisia ihmisiä, jotka ovat OIKEASTI iloisia puolestamme ja naimisiin menostamme. Anoppisi ei taida olla. Kysy suoraan, olisi mielenkiintoinen kuulla vastaus anopilta käytökseensä :D

Vierailija
32/97 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tykännyt häähössötyksistä. Mekin menimme minun toiveesta naimisiin maistraatissa ihan kahdestaan ja vietettiin kiva päivä.

Ahdistaa jo ajatus jos poikien tyttöystävät haluavat isot mammuttihäät ja panevat minut sinne jotain suunnittelemaan ja kinuavat, että maksetaan puolet niistä yms. Muutenkaan tuota rahaa ei niin kamalasti tule jäämään yli kun pitäisi talokin perusrempata kun lapset muuttaa pois. Siihen sitten pari miniää, jotka käsi ojossa kerjäävät, että 50 000 euroa vain rahaa heidän ainutlaatuisiin mammuttihäihin.

Kääk. Minusta tulee hirviöanoppi.

Vierailija
33/97 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä teitä idiootteja sikiää?

Vierailija
34/97 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan piutpaut miehen suvulle. Miehen veljen ja hänen avovaimonsa kanssa sekä miehen isoäidin kanssa ollaan oltu paljon tekemisissä. Laitan kutsut heille ja omalle suvulleni.

Ja haluan kutsua ne isän ja äidin tädit jne., koska ollaan yhteyksissä ja meillä tapana ollut, että kaikissa häissä on hekin läsnä. Minäkin ollut useissa isän serkkujen häissä.

Minä kutsun heidät. Mies kutsukoon loput sukulaisensa ja kaverinsa, jos haluaa. Laittakoon itse kutsukortit postiin.

Anopin voisi tosiaan jättää kutsumatta sitten kokonaan. Kuten myös miehen kummitädin, joka puhuu meistä koko ajan paskaa selän takana.

Vierailija
35/97 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään mielestä ei ole omituista, että äiti jäisi pois poikansa häistä!!

Itse en siskona ikimaailmassa suostuisi siihen, että minun lapseni hoidon takia äiti jäisi poikansa häistä pois...

Outo anoppi, ei voi muuta sanoa. Mutta jos ei häntä kiinnosta, niin ei kiinnosta. Anna olla rauhassa ja juhlikaa häänne ilman anoppia.

Miten miehesi suhtautuu siihen, että äitinsä ei tulisi häihin?

Vierailija
36/97 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen äiti on pienipalkkainen ihminen, asuu vuokralla ja valittaa sen vuokran nousuakin koko ajan. Ei todella tulisi mieleen pyytää häneltä penniäkään.

Eikä hänelle nakiteta häissä mitään tehtävää. Tuo heidän puolen suvun istumapaikkasuunnitelma oli ainoa, johon olisi tarvittu apua. Mutta nyt ei sitten tarvita siihenkään, jos sieltä ei montakaan kutsuta.

Ollaan laskettu, että häät tulee maksimissaan maksamaan 25 000 euroa. Todennäköisesti hieman vähemmän, mutta tuon summan jos varaa, ei tule yllätyksiä. Me maksetaan mieheni kanssa kumpikin 5000 euroa ja vanhempani ilmoittivat kustantavansa loput.

Vierailija
37/97 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis anoppi päättää milloin vauva tarvitsee hoitajaa, eikä lapsi ole edes syntynytkään! Toivottavasti muistaa myös lapsen vanhemmille ilmoittaa oikean tärkeysjärjestyksen; maailma pyörii anopin ympärille ja siihen on kaikkien mukauduttava.

Parempi katkaista välit siihen anoppiin jo nyt, ei tule sitten ongelmia jos ap päättää lisääntyä.

Vierailija
38/97 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinnostaisi ensimmäinen lapsenlapsi ja sen maailmaantulo kuin suunnitella häitä, jotka ehtivät vielä peruuntuakin kun niitä vuosia ennen suunnitellaan.

Hassua kyllä siskoni ei yhtään loukkaantunut kun ilmoitti että heillä on häät ja heille on kyllä tulossa vauvakin ja riemuitsin että ihanaa kun teille tulee vauva, paljon parempi uutinen kuin häät.

Vierailija
39/97 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään mielestä ei ole omituista, että äiti jäisi pois poikansa häistä!!

Itse en siskona ikimaailmassa suostuisi siihen, että minun lapseni hoidon takia äiti jäisi poikansa häistä pois...

Outo anoppi, ei voi muuta sanoa. Mutta jos ei häntä kiinnosta, niin ei kiinnosta. Anna olla rauhassa ja juhlikaa häänne ilman anoppia.

Miten miehesi suhtautuu siihen, että äitinsä ei tulisi häihin?

Kun tätä tilannetta miehelle ihmettelin jo ennen kuin anoppi ilmoitti, ettei häihin ehkä tulekaan. Niin mies sanoi jo silloin, että sellainen se heidän äiti on. Ettei hän ihmettelisi yhtään, vaikka jäisi sen vauvan takia pois häistä.

Kyllä sen näkee, että miestä harmittaa. Mutta ei hän aio lähteä ketään jahtaamaan. Hänellä muutenkin vähän etäinen suhde äitiinsä, tosi vaikea saada häntä esim. äitinsä luo kylään välillä. Siihen ihan menneisyydestä johtuvat syytkin, mutta en nyt tässä niitä ala penkoa.

Vierailija
40/97 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis anoppi päättää milloin vauva tarvitsee hoitajaa, eikä lapsi ole edes syntynytkään! Toivottavasti muistaa myös lapsen vanhemmille ilmoittaa oikean tärkeysjärjestyksen; maailma pyörii anopin ympärille ja siihen on kaikkien mukauduttava.

Parempi katkaista välit siihen anoppiin jo nyt, ei tule sitten ongelmia jos ap päättää lisääntyä.

Anopilla on jo suunnitelma, miten HÄN kasvattaa tämän syntyvän lapsen. Hän on jo päättänyt, että se tulee hänelle hoitoon, jne. Näistä hän koko ajan selostaa.

Miehen veljen vaimo, lapsen äiti, on jo ihan epätoivoinen. Miettii jo, pitäisikö muuttaa hiukan etäämmälle, nyt asuvat kilometrin etäisyydellä anopista...