Aika outoa kommentointia alempana ketjussa
"Ompas rikasta porukkaa liikkeellä
kyllä kelpaisi rahat. Olisi vähintäänkin reilua että myös köyhät saisivat osan rahoistanne.
Kuka tarvitsee yksin 2000e ?
Opiskelijalle muutama kymppi. Vanhuksille viisi kymppiä. Sääli miten eritasoista porukkaa tääläkin maassa elää."
Mutta kertoo joidenkin asenteesta. Millähän perusteella olisi reilua että huonotuloisemmat saisivat osan hyvätulooisten rahoista? Kyllä se nyt jo hoidetaan enemmän kuin reilusti progressiivisella verotuksella ym. keinoilla.
Jos joku viitsii opiskella, tehdä töitä ja nähdä vähän enemmän vaivaa tienatakseen rahaa kuin joku joka vaan valittaa, eikö ole vähintään reilua että hänelle myös jää enenmmän rahaa? Kyllä meidän perheestä ainakin ihan riittävästi osallistutaan tähän "vähäosaisten" elättämiseen, joten ihan on reilua että vaikka minulle henkilökohtaisesti jää useampi tonni kuukaudessa käytettäväksi omiin menoihini, samoin miehelle.
Kommentit (20)
kyllä vaan aika monet ovat ihan laiskoja jotka eivät viitsi töihin lähteä, näkeehän sen täällä palstallakin. Ja ensinäkin, mitä tekevät nämä "vähäosaiset" siinä vaiheessa elämää kun toiset lukevat yökausia tentteihin ja käyvät ehkä vielä töissä opiskelun ohessa.
Turha se on sitten ruikuttaa jos peruskoulun jälkeen menee johonkin amikseen ja sen jälkeen ei alakkaan unelmien työpaikkaa löytyä.
ihan hirvittävän vähän rahaa ilman että voivat asialle mitään. Vanhuksia, eläkeläisiä, sairaita, vammaisia. Ilman muuta varakas saa pitää tulonsa mutta kaikki eivät ole köyhiä laiskuuttaan, sen voisi muistaa.
Eniten ihmisten mielipiteissä loukkaa väite, että kaikki köyhät olisivat köyhiä laiskuuttaan. Luulen, että sellaisen väitteen esittäminen on kuitenkin ihan tahallista ja tarkoitushakuista loukkaamista. Vaikea ymmärtää, että joku olisi niin tyhmä, ettei ymmärtäisi, että elämänkohtaloita on erilaisia.
takaa.
t. pienituloinen akateeminen.
En ole siis näitä jotka vaativat "rikkaiden" rahoja itselleen mutta ärsyttää joskus lukea kuinka ahkera opiskelu jne takaisi automaattisesti hyvät tulot.
joillakin on se asennen että kaikki pitää saada mitä muillakin, mutta mitään ei olla valmiita asian hyväksi tekemään. Tottakai parempituloisten pitää sitten myös köyhät ja laiskat elättää.
takaa. t. pienituloinen akateeminen. En ole siis näitä jotka vaativat "rikkaiden" rahoja itselleen mutta ärsyttää joskus lukea kuinka ahkera opiskelu jne takaisi automaattisesti hyvät tulot.
Ei todellakaan opiskelu takaa hyviä tuloja, tässä kohtaa kai ei niin ole väitettykään. Fakta kuitenkin myös on, että keskimääräisesti hyvän tulotason saavuttaminen vaatii jossakin määrin vaivannäköä, joko opiskelua tai työntekoa, useimmiten molempia. kumpikaan sinäänsä ei takaa hyvää tulotasoa, mutta useimmiten hyvän tulotason saavuttaminen ei ole mahdollista ilman tiettyä panostusta.
ja niillä on hyviä suhteita.
Jos näitä ei ole on aika vaikea pelkällä omalla vaivannäöllä päästä hyvään työpaikkaan vaikka olisi opinnotkin suorittanut mallikkaasti.
Tunnen useita köyhiä akateemisia, jotka ovat huonoista kotioloista yrittäneet ponnistella eteenpäin mutta niin vain ovat jääneet köyhiksi itsekin.
toki, että pitää tuke vanhuksia ja vammaisia jne, mutta miksi vitussa pitäisi tukea 20 v nuorta ihmistä joka ei edes käy koulua, vaan on kotona kun töitäkin olisi! miksi ihmeessä? joo tottakai kaikki haluaa heti presidentiksi, eikä kukaan tietenkään voi aloittaa paskaduunista...
toki, että pitää tuke vanhuksia ja vammaisia jne, mutta miksi vitussa pitäisi tukea 20 v nuorta ihmistä joka ei edes käy koulua, vaan on kotona kun töitäkin olisi! miksi ihmeessä? joo tottakai kaikki haluaa heti presidentiksi, eikä kukaan tietenkään voi aloittaa paskaduunista...
nyt vaan pitäisi presidentiksi päästä.
ja niillä on hyviä suhteita. Jos näitä ei ole on aika vaikea pelkällä omalla vaivannäöllä päästä hyvään työpaikkaan vaikka olisi opinnotkin suorittanut mallikkaasti. Tunnen useita köyhiä akateemisia, jotka ovat huonoista kotioloista yrittäneet ponnistella eteenpäin mutta niin vain ovat jääneet köyhiksi itsekin.
Aika harvalla kuitenkaan menestys on vanhemmista kiinni, toki sitä on lahajttomien luusereiden hyvä syyttää.
Mieheni kanssa molemmat olemme paikkamme työelämässä löytäneet ihan ilman vanhempien apua ja suhteita. Eikä nykyisellään tarvitse rahahuolilla itseään vaivata, rahaa on ihan sen verran kuin tarvitaankin, eli käytännössä kukausittain jää useita tonneja elinkustannusten jälkeen käytettäväksi.
nyt vaan pitäisi presidentiksi päästä.
ja niillä on hyviä suhteita. Jos näitä ei ole on aika vaikea pelkällä omalla vaivannäöllä päästä hyvään työpaikkaan vaikka olisi opinnotkin suorittanut mallikkaasti. Tunnen useita köyhiä akateemisia, jotka ovat huonoista kotioloista yrittäneet ponnistella eteenpäin mutta niin vain ovat jääneet köyhiksi itsekin.
Aika harvalla kuitenkaan menestys on vanhemmista kiinni, toki sitä on lahajttomien luusereiden hyvä syyttää.
Mieheni kanssa molemmat olemme paikkamme työelämässä löytäneet ihan ilman vanhempien apua ja suhteita. Eikä nykyisellään tarvitse rahahuolilla itseään vaivata, rahaa on ihan sen verran kuin tarvitaankin, eli käytännössä kukausittain jää useita tonneja elinkustannusten jälkeen käytettäväksi.
Mutta sitä ei voi sellaiset ymmärtää, jotka ovat saaneet aina kaiken kultalautaselta.
Minä olin ns. varakkaan perheen tytär ja lapsuus kului yltäkylläisyydessä keskellä lamaa. Mistä se kaikki sitten revittiin? Kellon ympäri työtä tekevän isäni selkänahasta. Sitä ennen hänen isänsä ja äitinsä jne. Näin se kasvaa se omaisuus ja vielä kun on vähän bisnesvaistoa, niin...
Köyhät ovat aina kadehtimassa toisen omaa, vaikka he eivät olisi ikinä sitoutuneet sellaiseen määrään työtä, riskejä ja epämukavuutta mitä sen omaisuuden karttuminen vaati. Tarina eläimistä, jotka halusivat syödä leivät vaikkei kukaan niistä osallistunut niiden tekemiseen, pitää edelleen kutinsa.
Minä olin ns. varakkaan perheen tytär ja lapsuus kului yltäkylläisyydessä keskellä lamaa. Mistä se kaikki sitten revittiin? Kellon ympäri työtä tekevän isäni selkänahasta. Sitä ennen hänen isänsä ja äitinsä jne. Näin se kasvaa se omaisuus ja vielä kun on vähän bisnesvaistoa, niin...
Köyhät ovat aina kadehtimassa toisen omaa, vaikka he eivät olisi ikinä sitoutuneet sellaiseen määrään työtä, riskejä ja epämukavuutta mitä sen omaisuuden karttuminen vaati. Tarina eläimistä, jotka halusivat syödä leivät vaikkei kukaan niistä osallistunut niiden tekemiseen, pitää edelleen kutinsa.
itse olen "käyhä" mutta en jaksa valitta, koska asian eteen en mitään ole tehnyt :) nyt kun vihdoinkin olen saanut itseäni niskasta kiinni, toivon, että suunitelma toimii ja koska nyt on jo yksi lapsi, niin en voi töitä 24/7 tehdä, mutta toivon, että saan sen mitä haluan, (olen pitkään halunnut) :)
mieskin nyt koulussa, joten minun osaltani panos on pienempi, kuitenkin haluan olla lapsen kanssa niin paljon kuin mahdollista, täytyy vielä kiittää äitiäni josta ollut niin paljon apua ja tulee olemaan vielä :)
Minä olin ns. varakkaan perheen tytär ja lapsuus kului yltäkylläisyydessä keskellä lamaa. Mistä se kaikki sitten revittiin? Kellon ympäri työtä tekevän isäni selkänahasta. Sitä ennen hänen isänsä ja äitinsä jne. Näin se kasvaa se omaisuus ja vielä kun on vähän bisnesvaistoa, niin... Köyhät ovat aina kadehtimassa toisen omaa, vaikka he eivät olisi ikinä sitoutuneet sellaiseen määrään työtä, riskejä ja epämukavuutta mitä sen omaisuuden karttuminen vaati. Tarina eläimistä, jotka halusivat syödä leivät vaikkei kukaan niistä osallistunut niiden tekemiseen, pitää edelleen kutinsa.
Ja eipä siinä tosiaan akateeminen koulutuskaan auta jos ei ole kykyjä ja tahtoja mennä eteenpäin elämässä. Liian monilla näyttää olevan se käsitys että kun läpi yliopiston kahlaa ja paperit saa kouraansa, heti rahahanat aukeavat automaattisesti. Ei se vaan näin mene! Raha tulee niille jotka sen osaavat ottaa, turha siinä on sitten valittaa ja ruikuttaa jos ei itsestä ole siihen!
itse olen "käyhä" mutta en jaksa valitta, koska asian eteen en mitään ole tehnyt :) nyt kun vihdoinkin olen saanut itseäni niskasta kiinni, toivon, että suunitelma toimii ja koska nyt on jo yksi lapsi, niin en voi töitä 24/7 tehdä, mutta toivon, että saan sen mitä haluan, (olen pitkään halunnut) :)
mieskin nyt koulussa, joten minun osaltani panos on pienempi, kuitenkin haluan olla lapsen kanssa niin paljon kuin mahdollista, täytyy vielä kiittää äitiäni josta ollut niin paljon apua ja tulee olemaan vielä :)
Hyvän tulotason saavuttaa jos on rikkaat vanhemmat ja niillä on hyviä suhteita.
Jos näitä ei ole on aika vaikea pelkällä omalla vaivannäöllä päästä hyvään työpaikkaan vaikka olisi opinnotkin suorittanut mallikkaasti.
Tunnen useita köyhiä akateemisia, jotka ovat huonoista kotioloista yrittäneet ponnistella eteenpäin mutta niin vain ovat jääneet köyhiksi itsekin.
Minä ja mieheni olemme duunariperheistä lähtöisin, oma sukuni vielä rajan taakse jääneestä Karjalasta joten perittävää ei ole yhtään. Olemme ihan omalla työllämme nousseet suht varakkaiksi, omaisuutta löytyy ja vuositulot ovat hyvät. Mutta töitä on siis tehty ja paljon, alkaen 15-vuotiaasta mansikanpoiminnasta.
Sen sijaan tunnen muutamia näitä kultalusikka suussa syntyneitä ja mikään ei näytä olevan helpompaa kuin isin rahojen törsääminen. Yksikin kaveri ehti parissa vuodessa pistää sileäksi käytännössä koko vanhempiensa perinnön ja tienestit.
ihan hirvittävän vähän rahaa ilman että voivat asialle mitään. Vanhuksia, eläkeläisiä, sairaita, vammaisia. Ilman muuta varakas saa pitää tulonsa mutta kaikki eivät ole köyhiä laiskuuttaan, sen voisi muistaa.