~Ex-haahut, vko 46~
[color=6959cd][size=4]¤¤EX-HAAHUILIJAT¤¤ [/size][/color]
[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color]
[b][color=6959cd]Nette: [/b][/color] Minä -72, mies -71, lapset -00 ja -02. Km 3/05. [color=red] LA 14.3[/color]
[b][color=6959cd]riax: [/b][/color] Minä -77, mies -72, tyttö 4/03. Km 10/04, 2/05 (kohdun ulkoiset) ja 5/05. [color=red] LA 20.4.[/color]
[b][color=darkviolet]Mauku75: [/b][/color] Minä -75, mies -69. Km 10/04. [color=red] LA 26.5 [/color]
[b][color=6959cd]ranki: [/b][/color] Km -04. [color=red]LA 24.4[/color]
[b][color=darkviolet]Melike77: [/b][/color] Minä -77, mies -73. Espoossa asutaan. Km 9/04 ja 1/05. Esikoinen tulossa, [color=red] LA 27.3. [/color]
[b][color=6959cd]_siru_:[/b][/color] Minä -74, mies -76. Pojat 9/00 ja 5/03, km 10/04. [color=red]LA 25.11.[/color] Koti Keski-Pojanmaalla
[b][color=darkviolet]miusumausu: [/b][/color] Minä 25v, mies 28v. Km 3/05. [color=red] LA 11.3[/color]
[b][color=darkviolet]rouva80: [/b][/color] Minä 25v, mies 25v. Km 3/05. Oulusta ollaan. [color=red]LA 10.1 [/color]
[b][color=6959cd]Miikuko: [/b][/color] [color=red]LA 4.5. [/color]
[b][color=darkviolet]n.1979: [/b][/color] Km -97, sen jälkeen 2 lasta. [color=red] LA 19.3 [/color]
[b][color=6959cd]IinaMiio:[/b][/color] Minä -71, mies -70, tyttö 1/99, poika 9/00 ja poika 6/03. Km 1/05. Ruotsissa asutaan. [color=red] LA 22.11[/color]
[b][color=darkviolet]Pilkukas: [/b][/color] Minä 25v, mies 30v. Km 9/04. Asustelemme Turussa. Esikoinen tulossa, [color=red]LA 1.12[/color]
[b][color=6959cd]Minttuli79: [/b][/color] Minä 26v, mies 31v. Km 7/05. [color=red] LA 17.5. [/color]
[b][color=darkviolet]Sonnette: [/b][/color] Minä -73, mies -69, esikoispoika 3/03. Km 11/04. Kymenlaaksosta. [color=red]LA 7.12[/color]
[b][color=6959cd]tiitiäinen05: [/b][/color] Minä 26v, mies 29v, esikoinen 7/03. Km rv 16 5/05. Espoossa asustellaan. [color=red]LA 17.3.[/color]
[b][color=darkviolet]joanna04: [/b][/color] Minä -75, mies -74. Km 10/04 ja 7/05. Esikoisen [color=red] LA 30.4.[/color]
[b][color=6959cd]maaria73:[/b][/color] Minä 31v, mies 32 v. Helsingistä. Km 10/04, alkuraskauden km 2/05. [color=red]LA 30.11[/color]
[b][color=darkviolet]hilarius-hiiri: [/b][/color] Poika 2v4kk. [color=red]LA 7.12 [/color]
[b][color=6959cd]Bisquit: [/b][/color] Tyttö 2/03. Km 3/05 ja 6/05. [color=red]LA 12.5[/color]
[b][color=darkviolet]Bojo: [/b][/color] Minä 34v, poika 3/03, km 10/04. [color=red]LA 17.12[/color]
[b][color=6959cd]inkulaattori: [/b][/color] Minä 32v, mies 34v, tyttö 10/03. Km 8/04 ja 1/05. Savossa asustellaan. [color=red] LA 2.1[/color]
[b][color=darkviolet]Emmasophia: [/b][/color] Minä 27v, mies 29v. Km 12/04. Ruotsissa asutaan. [color=red]LA 14.1[/color]
[b][color=6959cd]Wilkuna-72: [/b][/color] Minä 33v, mies 32v, poika 2v3kk. Km 2/05 ja 5/05. [color=red]LA 4.4[/color]
[b][color=darkviolet]Viiru74: [/b][/color] Minä 31v, mies 35v. Poika -03, Uudeltamaalta. [color=red] LA 30.3[/color]
[b][color=6959cd].kati.:[/b][/color] Minä 31v, mies 35v, esikoinen 6/03. Km 10/04 ja 4/05. [color=red] LA 25.3 [/color]
[b][color=darkviolet]jaipur: [/b][/color] Minä -74, mies -74. Km 4/05. Esikoisen [color=red] LA 10.4 tai 14.4 [/color]
[b][color=6959cd]Fiona80: [/b][/color] Lapsi 11/04. Km 4/01 ja 12/03. [color=red]LA 29.5[/color]
[b][color=darkviolet]Toive06: [/b][/color] Tyttö 2v., Km rv 6+ [color=red] LA ??.6. [/color]
[b][color=6959cd]Aloevera1: [/b][/color] minä -79 ja mies -72, esikoinen 06/04, km 12/04, km 04/05, km 08/04. [color=red]LA ??.6.[/color]
[b][color=6959cd]uba-aba: [/b][/color] Minä 24, mies 26. Poika 00, tyttö 02, tuulimuna rv 11+ 12/04 ja km rv 21+5 05/05 . [color=red]LA ??.?.[/color]
[b][color=darkviolet]Aapeli_77: [/b][/color] Minä -77, mies -66, km rv9+ 07/05. [color=red] LA ??.6. [/color]
[b][color=6959cd]Kengu76: [/b][/color] km 04/05 rv 8+4 ja 07/05 rv 6+?. [color=red]LA ??.6.[/color]
[b][color=darkviolet]kuutar-74: [/b][/color] minä- 74, mies -65, esikoinen 030203 tyttö, km 05/05 spontaani rv 6+5. [color=red] LA 24.6. [/color]
[b][color=6959cd]Ninni-78: [/b][/color] [color=red]LA 29.6.[/color]
[b][color=6959cd] LA:t aika järjestyksessä [/b][/color]
[color=darkviolet]
IinaMiio [b]22.11[/b]
_siru_ [b]25.11[/b]
maaria-73 [b]30.11[/b]
Pilkukas [b]1.12[/b]
hilarius-hiiri [b]7.12[/b]
Sonnette [b]7.12[/b]
Bojo [b]17.12[/b]
inkulaattori [b]2.1[/b]
rouva-80 [b]10.1[/b]
Emmasophia [b]14.1[/b]
miusumausu [b]11.3[/b]
Nette [b]14.3[/b]
tiitiäinen05 [b]17.3.[/b]
n.1979 [b]19.3[/b]
.kati. [b]25.3[/b]
Melike77 [b]27.3[/b]
Wilkuna-72 [b]29.3[/b]
Viiru74 [b]30.3 [/b]
jaipur [b]10.4 tai 14.4[/b]
riax [b]20.4[/b]
ranki [b]24.4[/b]
joanna04 [b]30.4.[/b]
Miikuko[b]4.5.[/b]
Bisquit [b]12.5[/b]
Minttuli79 [b]17.5.[/b]
Mauku75 [b]26.5[/b]
Fiona80 [b]29.5[/b]
Toive06 [b]??.6.[/b]
Aloevera1 [b]??.6.[/b]
uba-aba [b]??.?.[/b]
Aapeli_77 [b]16.6.[/b]
Kengu76 [b]??.6.[/b]
kuutar-74 [b]24.6.[/b]
Ninni-78 [b]29.6.[/b][/color]
[color=6959cd]♥ [/color][color=darkviolet] Vauvoja: [/color][color=6959cd] ♥[/color]
[color=6959cd][b] Emmiimi [/color][/b] 24.5 [color=blue]poika [/color], 3260g, 49cm
[color=6959cd][b] tirppana-78 [/color][/b] 25.6 [color=red]tyttö [/color], 3930g, 52cm, hattu 37
[color=6959cd][b] Rilla78 [/color][/b] 9.7 [color=blue]poika [/color], 3685g, 53cm
[color=6959cd][b] Authr [/color][/b]
[color=6959cd][b] Bella_Bambina [/color][/b] 5.8 [color=red]tyttö [/color], 3750g, 51cm, hattu 35,5cm
[color=6959cd][b] amiel [/color][/b] 12.8 [color=blue]poika[/color], 4570g, 54cm, hattu 38cm
[color=6959cd][b] mindi74 [/color][/b] 15.8 [color=red] tyttö[/color], 3900g, 52cm, hattu 36cm
[color=6959cd][b] Taika-80 [/color][/b] 24.8 [color=red]tyttö[/color], 3480g, 50cm
[color=6959cd][b] napoltti [/color][/b] 4.9 [color=red]tyttö[/color], 3860g, 52cm
[color=6959cd][b] molli_sointu [/color][/b] 10.9 [color=blue]poika[/color], 4650g, 55cm, hattu 34,5
[color=6959cd][b] nelely [/color][/b] 10.9 [color=blue]poika[/color], 2325g, 45cm, hattu 31cm
[color=6959cd][b] Kiana [/color][/b] 26.9 [color=blue]poika[/color], 4360g, 55cm, hattu 37,5cm
[color=6959cd][b] huip [/color][/b] 30.9. [color=red]tyttö[/color], 3500g, 50cm
[color=6959cd][b] beoynd [/color][/b] 22.10. [color=red]tyttö[/color], 3470 g, 52 cm, hattu 34,5 cm
[color=6959cd][b] Helis77 [/color][/b] 24.10. [color=blue]poika[/color], 2600 g ja 48 cm
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color]
Kommentit (34)
Nyt jo alkaa taas täyttyä se mun maaginen viikko, kun pitää taas alkaa hermoileen onko vauvalla kaikki hyvin. Nyt pysyn silti kotona, kun tiistaina jo on seuraava neuvola. Rakenneultraankaan on enää kaks ja puoli viikkoa! Ollaan mietitty kysytäänkö näkeekö ultraaja kumpi siellä mahassa köllöttelee. Tuota ultran varsinaista tarkoitusta olen jo ehtiny hermoilla, että onhan ne rakenteet sitte kohdillaan...
Voi ihana, kun loppuviikoilla menijöitä on niin monta. Kiva haaveilla tuosta vaiheesta. Ja varsinkin se, kun lueskelee teidän synnytyksen odottamista ja sitten yhtäkkiä tulette kertomaan elämästä pikkuisen kanssa. Sekin tekee tämän pinon paremmaksi kuin muut. Saa lukea erivaiheessa olevien kuulumisia. Eikä muualla ymmärrettäis sitä lähes jatkuvaa pelkoa, eteenkin alussa.
Kaikille mukavaa keskiviikkoa! Meillä on luvassa lasten kanssa shoppailuilta, kun mies lähtee pelireissulle.
miikuko rv15+6
On tää erikoista mihin kaikki aika menee kun ei muka tänne ehdi kirjoitella... Meillä kun siis vasta esikoinen tulossa niin ei ole niitä aikaisempiakaan lapsia viemässä aikaa...
Helis, ihanaa lukea teidän arjesta!!! Mulla meni ihan vilunväreet kun ajattelen että tota se meilläkin kohta on... Oma lapsi!! Rouva80 sait mut tarkistamaan oman paikkani listasta ja mäkin olen jo siellä top 10:ssä, tosin vikana mutta kuitenkin. Uskomatonta!!! Kesällä tuntui että mun jälkeen ei tullut uusia piiiiiitkään aikaan ja nyt lista on vaikka kuinka pitkä.
Joannalle onnittelut ultrasta! Ja taloprojektista ja uudesta työstä... Noin se tosiaan välillä menee, kaikki tulee sitten kerralla. Koitahan saada nautittua myös ettei mene pelkäksi huolehtimiseksi!
Omaan pulleaan napaan ei mitään erikoista, aika kovia kipuja on vatsanahkassa mut kai se vaan on tuo asukki joka venyttelee yksiönsä seiniä... Kovasti ainakin jumppaa joka päivä ja monta kertaa joten huolehtia ei ehdi. Siis koska liikkeet tuntuu niin usein. Neuvola olisi huomenna ja sitten onkin joka toinen viikko loppuun asti. Täällä Ruotsissa siis ei käydä lainkaan viikon välein... Saas nähdä mikä on sf-mitta huomenna kun tähän asti on mennyt rv=sf-mitta :)
Emmis 31+4
Meitin vauvan painoarvioksi oli eilen merkattu 700g. Viikkoja 23+5.
Ennenaikasten supistusten takia piti käydä äitipolilla ja nyt on elämä lepäilyä. Mutta mieluusti lepäilen jos kerran se helpottaa.
Siellä äitipolilla sattui samaan aikaan olemaan joku ihan tuntematon pariskunta jotka kanssa tuli sinne päivystyksenä.
Mua on nyt koko päivän surettanut se pariskunta ja meinasin jo siellä odotushuoneessa pillahtaa itkuun, kun niillä oli mitä ilmeisemmin km. Sitä samastuu niin siihen tilanteeseen, kun siinä samassa odotushuoneessa olin itsekin maaliskuussa kokemassa sitä järkytystä.
No, tää oli nyt vähän masentavaa luettavaa, mutta piti purkaa johonkin tätä möykkyä, varmaan suren omaa menetystäni kun näin sen tapahtuvan muille.
Mutta siis, kaikki on itsellä hyvin ja siitä olen enemmän kuin onnellinen :)
Kaikki oli ihan mallillaan, tunsin nyt lääkärin avustuksella senkin missä kohdun reuna menee. Lääkäri oli ihan mukava, teki sisätutkimuksen ja otti papanäytteen, kun siitä oli aikaa jo kaksi vuotta. Kuunneltiin myös sydänääniä, melkoista jumputusta olikin. Ihanaa... Yksi asia mua vaan huolestuttaa, onko normaalia, että tuon tutkimuksen jälkeen mun valkovuoto on ollut normaalia runsaampaa ja ruskeaa, ei kuitenkaan verisen näköistä? Tästä olen vähän huolissani, valistakaa viisaammat mua.
Minttuli79 13+6
Päivät ne vaan vierii eteenpäin niin vauhdilla, että... Pian on jo joulu ja sit onkin on jo se maaliskuu!! :) Laskin tossa yks päivä, että töitä olis jäljellä vielä 12 viikkoa!! Tuntuu ihan tosi vähältä...
Joko muutkin odottavat joulua, kun vaan minä? Mä tein jo tossa toissa iltana torttuja ja glögiäkin!! Nam!! Kynttilöitä poltan aina talvisin tosi paljon, joten sekin tuo sitä omaa tunnelmaa... Ihanaa aikaa on kyllä tämä joulun odotus!!
Huomenna olisi tarkoitus lähteä katselemaan taas vaunuja... Se on jotenkin niin vaikeeta puuhaa!! Mukavaa kyllä, mutta kun on niin monta vaihtoehtoa ja haluisi sen parhaan... Mutta mikä on se paras??? Vaihtoehtoina olisi tällä hetkellä Brio Kombi, Emmaljunga Duo Edge ja Hartan X Skater... Mitäs mieltä te ootte noista? Kaikki kovin erilaisia ratkasuita... Kiitos muuten vielä Mollille ja Bojolle kommenteista siinä mun aloittamassa vaunu-ketjussa!! Laskin, että sain siinä yhteensä yhdeksän vastausta ja 5 oli pehmeän kantokopan puolella ja 4 kovan kantokopan puolella... Eli aikas tasan meni äänet kyllä!!
Tänään jätin myös vakuutushakemukset Tapiolaan... Ens viikolla soittelevat sitten saadaanko sitä lapsivakuutusta sieltä!! Jos saadaan, siirretään kaikki vakuutukset sinne!!
Vatsa on kuulkaas kasvanut viime viikosta ihan silmissä... Nyt töissäkin on vanhemmat huomanneet, että tuohan taitaa raskaana olla ja eilen ja tänään on varovaisia kyselyitä tullut... Ihan mukavaa!! :) Yksi takki mahtuu päälle enää...
Ens viikon tiistaina olisi sitten se Brunon 3/4d ultra... Sukupuolihan me jo tiedetään, joten sinne mennään vielä hakemaan viiminen varmistus, että kaikki on vauvalla niin kuin pitääkin!! Kovasti sormet syyhyää ostaa " oikean" värisiä vaatteita... Kuinka moni muu tietää vauvan sukupuolen tai aikoo ottaa selvää? Meille tämä on muutes viides ja kaiketi viiminen ultra tässä raskaudessa... Nyt sitten ei ole enää mitään mitä odottaa, paitsi tietty sitä vauvan syntymää!! ;)
JOANNA: Usko pois - kyllä ne niitä liikkeitä on!! Mulle neuvolan täti sanoi, että kaikki mikä tuntuu ihan alavatsalla on vauvan liikettä!! Naureskelin kyllä tossa jokunen aika sitten tuolla maaliskuisten pinossa, kun yksi jos toinenkin kyseli, että voiko olla vauvan liikettä mikä tuntuu kylkiluissa rv15... No ei voi!! ;) Mutta olen lukenut, että toistuvat km:t herkistävät kohtua, joten niinpä me voidaan tuntea liikkeet hieman aikaisemmin... Eli siinä jo yksi plussa keskenmenoille!! Kiva muuten kuulla, että kaikki oli hyvin ultrassa... Nyt sitten loppu se hermoilu siellä!! ;) Tiedän, en itsekään vielä ihan 100% pysty siihen, mutta pikku hiljaa...
Nyt en muista pitikö muille jotain kommentoida, palailen asiaan kun muistuu mieleen!! ;) Mukavaa viikon jatkoa kaikille!!
Mellu ja pupunalle rv 21+2
Ihan pikaisesti Mellulle - mä oon TOSI jouluihminen ja tänä vuonna odotan joulua kun kuuta nousevaa: Olis niin ihana jos vaavi olisi jo maailmassa kun vietetään ekaa joulua tässä kodissa (vuosi sitten oltiin mummolassa kun olin niin väsyny koko syksystä, km:stä jne.). Isovanhemmat tulee koko jouluksi ja mun veli perheineen aatoksi. Saadaan oikein kunnon sukujoulu! Tänään taas vähän vaan säikäytti - löi ihan mahdottoman löysäksi vatsan ja sitten muutamia kivuliaita suppareita päälle, oikein säpsähdin, että ei kai se lähtö vielä tuu - kyllä mä pitäisin taavia kasvamassa vielä useamman viikon (ja järkkäilisin tuota joulua valmiiksi ihan rauhassa).
Noista vaunuista - mulla on muuten ittelläni skaterit (kolmipyöräiset - onko se sitten toi X vai jotain muuta). On äärimmäisen helpot ja kevyet vaunut liikutella maastossa kuin maastossa, vähän tietysti pitkähköt niinkuin kolmipyöräiset aina busseissa tai pienissä hisseissä, materiaalit on kestäny todella hyvin. Mulla sen verran vanha malli ettei oo sitä kääntyvää aisaa ja sitä olenkin sitten kaivannut ihan tosissani. Silti en näistä luovu vaan kuopus saa matkustaa samoissa kuin isoveli aikoinaan.
Me saatiin sukupuoli selville rakenneultrassa - oli niin selvä tapaus että jos tulee jotain muuta kuin poika ollaan äärimmäisen hämmästyneitä. Kahden pienen pojan äiti siis pitäis mun olla jos kaikki menee hyvin joulun tienoilta eteenpäin!!! Mun raskauskiintiö on kyllä täynnä, jos joskus tekee lisää lapsia mieli, niin sitten täytyy miettiä muita vaihtoehtoja.
Taaskaan ei nukuta... Viime yönä olin ylhäällä kahteen ja tais mennä kolmeen ennen kuin uni tuli. Aamulla sitten kyllä nukutti. Esikoinenkin on kyllä iltavirkku. Oon nyt ihan yrittäny saada sitä nukkumaan aikaisin, että aamulla ehdittäisiin esim. avoimeen päiväkotiin ajoissa, mutta eihän tuota saa nukahtamaan. No -harjoitukset jatkuu. Nyt ollaan kaiken lisäksi kyllä ulkoiltu ihan luvattoman vähän. Raitis ilma auttaisi varmasti tuohon unen tuloon...
Hippu ois tosiaan nyt sitten täysiaikainen. Vois hyvin mun puolesta vaikka ens viikolla syntyä. :-) Nyt on taas elo tosin sen suhteen tasoittunut - suppareitakaan ei ole ollut pariin päivään, joten tuskin tässä ihan heti lähtöä tulee. Yskä on melkein poissa jo (tuulettaa). Tosi kiva, kun ei tarvinnut lääkkeitä pitkään syödä. Tänään sain inspiraation ja aloin pesemään ikkunoita ulkopuolelta. Sitä se lähestyvä synnytys teettää... Pakkanen vaan mokoma keskeytti mun hyvin alkaneen työn. Ylihuomenna olisi sitten seuraava neuvolakäyntikin taas (tai itse asiassa huomenna, kun taidetaan olla jo torstain puolella).
Mukavaa loppuviikkoa kaikille ja niitä vauvauutisia odotellaan myös. Niin moni alkaa olemaan loppusuoralla tässä odotuksessa. :-)
Sonnette & hippu 37+1
Ihan pikaisesti kuulumiset näin " Tasan 1kk laskettuun aikaan" . Kävin tänään vikassa lääkärissä, menin omalle gynelle (yksityiselle) ja kyllä tuli taas kerran hyvä mieli. Tää setä on jo yli 6-kymppinen, asiallinen ja asiansa osaava (mitä se mun 20+ neuvolalääkäri silloin keskikolmanneksella ei ihan ollu). Kaikki on niin mallillaan kun voi olla, kohdunkaulaa vielä jäljellä (saan siis jatkaa uimista) vaikka paikat onkin jo pehmenny niinkuin tässä vaiheessa kuuluu. Näyttäis ultran mukaan olevan tulossa samankokoinen poika kuin esikoinenkin, taavi on nätisti pää alaspäin, tuskin enää kääntyy. Paineet alhaalla ja silleen.
Päätin olla siis stressaamatta tämän synnytyksen kanssa. Asennoidun nyt suoraan sinne laskettuun aikaan. Ja eikun pakkaamaan omat ja pojan uikkarit kassiin ja mummolaan!!!
Mukavaa loppuviikkoa ja viikonloppua!
Jopa on hauskaa ja toiveita herättävää lukea teidän loppusuoralaisten juttuja! Ja vauvoista- ihanaa!!
Melike- Juu, joulua odotellaan! Kovasti on jouluinen mieli jo kaikesta huolimatta jo valtaamassa alaa, vaikka lunta ei vielä näykään! Sunnuntaina päästään katsomaan " joulun avajaisia" , jossa on ihan oikea joulupukki-paraati! Ja poro! Esikoinen on kovin innoissaan, viimejouluisia videoita ollaan katseltu muutaman kerran.
Pilkukas- kiitos tsemityksestä! Tämä on todellista tunteiden vuoristorataa- vieläkin! Välillä olen niin onnellinen ja varma, että sitkeä sissi siellä on ja kaikki menee hyvin, välillä taas olen aivan varma, etten raskaana edes olekaan.
( eli alkuraskauden ultrassa löydettiin kaksi sikiötä SAMASSA sikiöpussissa, mutta vain toiselta löytyi syke. Riskiraskaus siis olen .. huoh)
Kutsu tuli taysiin 29.11 ja aikaa luemma varattava 1-2 tuntia.. mitä ihmettä ne siellä niin kauan tutkivat..? Joko kaikki on hyvin tai sitten ei, mutta kaksi tuntia..?
Varasin myös kuitenkin jo np- ultran sekä neuvolan.. Minä EN hyväksy enkä suostu enkä kestäisi, että tämä vauva minulta pois otettaisiin..!
Löysin monikkoperheiden sivuilta kysymys-palstalta tälläistä infoa. Kun sen ultraajan mukaan tämä on harvinaista, mutta näin siellä siis luki:
" On arvioitu, että noin 20-50 % ensimmäisellä raskauskolmanneksella löydetyistä kaksosraskauksista toinen sikiö jää kehittymättä ja häviää ja raskaus päättyy yksisikiöisenä. Luvun suuruus johtuu siitä, että ultraäänitutkimusten yleistyttyä on myös entistä enemmän havaittu näitä ns. sikiön häviämisiä. Myös virheellisiä varhaisdiagnooseja saattaa esiintyä, jolloin tulkitaan sikiöitä olevan kaksi vaikka niitä onkin yksi.
Selvää syytä tähän ei tiedetä, kuten ei tiedetä tarkkaa syytä tavallisiin keskenmenoihinkaan. Tutkimuksissa on selvinnyt, että kyse on saattanut olla istukan häiriöstä tai kromosomiviasta. Tarkempia tutkimustilastoja saadaan varmasti odottaa.
Useimmiten raskaus jatkuu normaalina yksisikiöraskautena, vaikka toinen sikiö häviäisikin.
Vastauksessani olen konsultoinut Keski-Suomen Keskussairaalan synnytysyksikön osastonylilääkäri, Erikoislääkäri Tapio Kiviniemeä.
Katri Ahlgrén
Projektipäällikkö
Suomen Monikkoperheet ry"
Sori kun tuli paaaaljon tekstiä, nyt vaikenen, halusin kuitenkin tämän tiedonmurusen jakaa kanssanne.
Lumettomuudesta huolimatta kaikille oikein ihania kynttilä-iltoja!!
Koitetaan säilyttää rohkeutemme!!!
kuutar rv 8+6
Täällä yritän työpaikalla pysyä hereillä viimeisen vartin... Väsyttää niin vietävästi. Muutenkin kyllä voisin nukkua ihan kokoajan.
Kävin viime viikolla ultrassa ja siellä oli kaikki hyvin, näkyi syke. Nyt on sitten taas piru alkanut takoa takaraivoa... mitä jos sikiö onkin kuollut... Tämä pelko ei kai todellakaan hellitä ennen kuin tuntee vauvan liikkeet. Mulla on oireitakin todella minimaalisesti. Rinnat on hieman arat ja väsyttää, ei muuta. Ajattelin, että kun ultra on ohi, voin huokaista helpotuksesta. Tätä tosiaan kesti vain sen pari päivää=) Minkäs sitä itselleen voi. Eka neuvola on ensi viikolla, täytyy siellä kysellä näistä ajatuksista. Lisäksi vielä kun lääkäri sanoi, että edelleen viikkoon 12 asti on keskenmenoriski. Toisaalta luon netistä, että jos syke löytyy 6+ viikon jälkeen on raskauden jatkumiselle 90% todennäköisyys. Eipähän tuota mahdollista keskenmenoa voi millään estääkään. Äh, miten voi olla näin epävarma olo!!!
Sainpahan purettua mieltäni, toivottavasti jaksoitte lukea. Käyn itse joka päivä lueskelemassa kirjoituksianne. Mukava lukea muiden ajatuksia, olen vain laiska vastailemaan. Toivottavasti ette pahastu.
Joka päivä käyn viestit lukemassa, mutta viestiä ei ole tullut jätettyä. Eipä ole kyllä ollut kerrottavaakaan. Eilen alkoi jo 20. raskausviikko ja tasan viikon päästä on rakenneultra. Pieni potkii kovasti ja olokin on ollut taas maanantaista lähtien parempi. Supistellutkaan ei ole kuin satunnaisesti iltaisin. Toistaiseksi siis kaikki hyvin!
Riax rv 19+1
Minulla oli keskenmeno 7.8.2005. Tuo olisi ollut ensimmäinen lapsemme.
Nyt olen uudelleen raskaana vk 7+5. Käväisin eilen ultrassa yksityisellä ja siellä näkyi pieni syke, joka vastasi tarkalleen viikkoja.
Pelko keskenmenosta ei kuitenkaan ole vielä läheskään ohi, mutta olen kuitenkin jo hivenen toiveikkaampi...
Pakko oli tulla välillä kertomaan kuin ihanaa elämä joskus on. Liikkeistä en ole varma vieläkään ja välillä toki huolettaa ja odotan liikkeitä ku " kokko-mikko joulua" , mutta tämä päivä on tuntunu jotenkin aivan loistavalta. Mitään erikoista ei ole tapahtunut, mutta muutamaan keskeneräiseen pikkuasiaan keksiny tänään ratkaisuja. Ja aamulla, kun kävelin alakertaan huomasin, että meillä on aivan ihana koti ja mulla on kaikki asiat ihan älyttömän hyvin! Vauvan kun vielä tähän sais niin elämä olis täydellistä. Mies soitteli töistä niin piti sillekin kertoa kuin onnellinen huomasin olevani. Sitä varmaan lähinnä nauratti, kun eilen olin itkuun purskahtamaisillani, kun ahdisti niin... Tämä taitaa olla niitä mieliala vaihteluita parhaimmillaan...
Kaikki alkuviikoilla kulkevat: liikkeitä odottelen siksi, että vois olla varmempi siitä, että vauva siellä edelleen jatkaa eloaan. Pelkoja on kyllä ollut vaikka muille jakaa, mutta uskon vähän helpottuvan, kun liikkeet tuntuu. Aika tuntuu kuluvan hitaasti, mutta nyt yhtäkkiä olenkin jo 17.viikolla! Eli kyllä se menee lopulta nopeaa teilläkin! Suojelusta ja voimia teille ja masuasukeillenne!
Hyvällä tuulella kohti viikonloppua
miikuko rv 16+1
Ultrassa käyty, taas kerran! Kaikki hyvin, taas kerran :) Nyt lupaan lopettaa stressaamisen, taas kerran!
Vaaveli oli kasvanut hienosti. Viikkoja ois ultran mukaan 16+3, np:n mukaan 16+0.
Täällä taas hymyillään :)
joanna