Voi h***lvetti nykyajan työmoraalia
30 astetta pakkasta, 5 työntekijää jäi pois töistä. Olipa kiva tehdä kolmen hengen työt. Ja pakkasta on sitten koko viikon, kai ne poissaolleet lusmuaa koko viikon.
Itse olen kovilla pakkasilla mennyt taksilla töihin.
Kommentit (27)
oli roikassa yön, mutta ei käynnistynyt.
Juu, jos olisin työelämässä olisi vähän hankalampi mennä töihin. Olettaen siis että työmatkaan tarvitaan oma auto.
Jaloissa mulla ei ole mitään vikaa. Kävely onnistuu aivan hyvin.
Ovat varmaan saaneet aina kaikki nuoruuden kesätyöpaikat sun muut suhteiden kautta ilmaiseksi. Sellainen ei opeta arvostamaan työpaikkaa, toisin kuin niistä oikeasti taisteleminen.
Ovat varmaan saaneet aina kaikki nuoruuden kesätyöpaikat sun muut suhteiden kautta ilmaiseksi. Sellainen ei opeta arvostamaan työpaikkaa, toisin kuin niistä oikeasti taisteleminen.
hyvinkin olla näin.
YMMÄRRÄN VARSIN HYVIN! :D
Se joka rahatta työtä tekee, ei tee työtä.
asenteella sitten vaan ihmettelet miksi muut saavat työtä ja sinä et.
Aivan sama toki minulle.
Tai jos sataa vettä. Ei vaikuta mitenkään valmistumiseen. Yleensä poissaollut päivä korvataan toisella päivällä. Monesti työharjoittelijat ovat pois sadepäivinäkin.
Kyllähän se on ymmärrettävää, kun ei saa palkkaakaan niin tehdään se työ harjoittelu asenteella eikä työmiehen asenteella.
Mutta jos kyse ei ole sairauspoissaoloista, niin miten muka se on ihan evvk, ilmaantuuko tyyppi työhön vai ei? Ei ammattiliitto voi sellaistakaan osoittaa, että se olisi samantekevää yrityksenne toiminnalle. Tuskin te häntä olette seinää pystyssä pitämäänkään palkanneet... Joten varoitus ja potkut vaan. Mikä ammattiliitto muuten on kyseessä?
enkä ymmärrä, mitä taustoja tarvitset sen enempää kuin että työntekijä ei tule töihin eikä saa palkkaa. Keksit itse, että palkkaa täytyy maksaa, jos on sairaana, vaan kun ei ole. Työntekijää ei saa irtisanoa, jos hän on pois töistä, mutta ilmoittaa, että ei töihin tule, jos poissaolo ei aiheuta olennaista haittaa työpaikalla eli jos hänelle ei tarvitse palkata sijaista. Muut kiristävät työtahtia tai tekevät tuplavuoron.
Laittomasta irtisanomisesta saa aika isot korvaukset maksettaviksi, ei kannata kokeilla.
Siis jos joku ei saavu työpaikalle sen vuoksi että on huono sää niin ei sitä nyt ihan olankohautuksella voi kuitata. Jos sairauslomista on todistus niin ei sillekään oikein sitten mitään voi, tosin työnantaja voi velvoittaa käyttämään tiettyä lääkäriä tai olla maksamatta sairausajan palkkaa, jos diagnoosi ei siihen oikeuta.