Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rippijuhlien lahjat

Vierailija
03.07.2024 |

Meillä on viikon päästä rippijuhlat, joiden kutsussa lukee muistamiset ja tilinumero. Tähänkö on menty lahjojen suhteen jo rippijuhlissakin? Oletteko saaneet vastaavia kutsuja?

Kommentit (10)

1/10 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan olen vaan Whatsapp viestillä saanut kutsun. Jos on läheinen sukulainen, kuten lapsenlapsi, veljenlapsi jne niin antaisin rahalahjan, muutoin esim . Lahjakortti Finnkinolle tai muuta vastaavaa. Mä menen elokuussa serkun lapsen rippijuhliin ja ostin lahjaksi sesonki muumimukin ja vien myös ruusun.

Vierailija
2/10 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko jo summakin tarjolla? Sama kait se on, miten rahan antaa, rahana vai siirtona tilille. Eihän sitä ole pakko käyttää.

En ole vielä tuollaiseen törmännyt, pidän tilinumeron lisäämistä kutsuun, jotenkin röyhkeänä tapana. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippijuhlia on pienempi juhla kuin esim lakkiaiset tms

Voi antaa pienen rahasumman tai jotain muuta oman mielen mukaan 

Vierailija
4/10 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on. 

Vierailija
5/10 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut summaa, mutta olen samaa mieltä, että aika "härskiä" laittaa tilinumero rippikutsuun. No eka kerta, kun posteljooni tämmöisen luukuun kopsautti.

Vierailija
6/10 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te luulette, että ne nuoret sinne rippikouluun menee?😂

Vierailija
7/10 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi on. 

Helpottaa kyllä valtavasti. 

Vierailija
8/10 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ehkä noloa, mutta toisaalta kätevää. Vaikka rippijuhlat ei mikään suuri saavutus ole, mä kuitenkin peilaan rahalahjan suuruutta myös siihen, että meidänkin taloudesta kävi 6 hlö syömässä hyvin... En naimisiin menoakaan minään huippupinnistelynä pidä, sen sijaan kaikista kouluista valmistumiset ovat kyllä teettäneet työtä ja näihin lahjoihin panostan vähän enemmän.

Vierailija
9/10 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihan rippikouluaate mennyt sitten perille, vaikka rippikoulu tuli käytyä. Ihmettelen kyllä kovasti, että nykyajan vanhemmat laittaa lapsensa riparille, vaikka se ei mitään heille tarkoita. Mutta pääasia kait, että nuoret saavat mahdollisuuden evankeliumin kuulemiselle ja olla yhdessä, vaikka juhlat olisivatkin sitten mitä lienevät.

Ennen vanhaan annettiin rippilapselle onnittelut, ruusut ja usein myös Raamattu lahjaksi. Ja juotiin kakkukahvit.

Vierailija
10/10 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso ensin millaiset on tarjottavat ja maksa pääsymaksu jälkikäteen.

Mä jättäisin varmaan koko pippalot väliin. Lahjan idea on että se on vapaaehtoinen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi