Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos lapsesi pinnaa koulusta, tuleeko siitä joku sanktio kotona

Vierailija
31.01.2012 |

vai riittääkö koulun sanktio?

Itse olen sitä mieltä, että kotonakin tulee joku seuraamus. Ensin tietysti keskustelu pinnauksen syistä. Koulussahan joutuu pinnatut tunnit jotenkin korvaamaan.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulen, että aika paljon riippuisi siitä, miksi ovat pinnanneet.

Jos taustalla olisi esimerkiksi kiusaamista tai epäoikeudenmukaista kohtelua vaikka opettajien taholta, ei tulisi sanktiota, mutta pitäisi kuitenki nkotona opetella ne asiat, jotka koulussakin olisi käsitelty.

Jos taustalla esim liiallista pelaamista yömyöhään ja siitä seuraavaa aamuväsymystä, se pelaaminen varmaankin kiellettäisiin.

Jos taustalla olisi huonon seuran vaikutus eli pinnaava porukka, tulisi kieltoa liikkua siinä porukassa ja kotiarestia.

Vierailija
2/4 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on siis selvittää syyt - ei sanktiota sanktion takia.

Varsinkin kiusaamistapauksissa syy ei ole vain lapsen, mutta samalla tehtävä selväksi, ettei pinnaamista hyväkystä, mutta sen syihin saa/ pitää hakea apua.

Jos muuten vain ei kiinnosta, niin asia tietenkin aivan toinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aikoinani lintsasin kerran yläasteella enkä jäänyt kiinni. Äiti kuitenkin myöhemmin vihjaili tietävänsä tästä, mistähän sekin kaiken onki tietoonsa... Lukiossa lintsasinkin ihan urakalla, silloin ei tullut mitään sanktioita kotona koska tuolloin koulunkäynti oli jo oma asiani ja taisin olla täysi-ikäinenkin.

Vierailija
4/4 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onneksi ole kukaan lintsannut. Vanhimmat lapset ovat jo lukiossa.