Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rv 20 ja väsymys iski jälleen - normaalia?

14.11.2005 |

Olo on ihan ventti. Luulin, että raskauden alussa ollut väsymys olisi jo nähty ja koettu, mutta taas on ihan käsittämätön väsy. Pienistäkin ponnistuksista väsähtää ja sydän hakkaa. Liekö normaalia vai yhä syvenevämpää väsymystä kohti synnytystä? Hemoklobiini on ok, eikä muitakaan sairauksia pitäisi olla saati verenpainetta.

Miten te muut jakselette?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse suunnilleen koko raskauden todella väsynyt, vaikka hemoglobiinit ym. olivat kunnossa. Olisin voinut nukkua melkein koko ajan, ja sairaslomalle jäätyäni nukuinkin parit-kolmet päiväunet joka päivä. Muuten voin kuitenkin hyvin, väsytti vaan kovasti. Jos nukuin tarpeeksi, olo oli oikein hyvä.

Kaksi viimeistä viikkoa olin jo niin piipussa, että makasin osastolla. Veriarvoja tarkkailtiin, sydänkäyrää katsottiin ym., mutta mitään varsinaista syytä väsymykseen ei löydetty (paitsi kaksosraskaus...). ;)

Voi siis hyvin olla mahdollista, että raskaus vaan väsyttää. Ja voi olla, että se siitä helpottaa, minullakin oli välillä oikeinkin energisiä jaksoja. Kannattaa kuitenkin varmaan jutella siitä neuvolassa (tai äitipolilla), että varmistavat, ettei johdu mistään sairaudesta tms.

Jaksamista!

Vierailija
2/2 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Odotan kaksosia viikolla 28 ja olen ollut todella väsynyt jo niin monta viikkoa, että en ole pysynyt laskuissa mukana. Kaikki on kuitenkin ihan hyvin.

Itselläni on kokemusta ns. normaalista yksisikiöisestä raskaudesta ja nyt tästä kaksosraskaudesta. Tuntuu jopa hyvin luontevalta olla väsynyt, koska tokihan kahden sikiön kasvattaminen inhimillisiin mittoihin on melkoinen voimien ponnistus.

Välillä on päiviä jolloin jaksaa enemmän ja toisina päivinä voisi vain nukkua. Töissä pärjään vielä suht hyvin, kun sielä ei ole mahdollisuutta nukkua ja koko ajan on jotain pientä tekemistä. Raskaimmat hommat olen delegoinut muille.

Vapaapäivinä olen esikoisen (1v7kk) kanssa kotona ja nukun hänen kanssaan päiväunet (n. 2-4h). Siten jaksan hänen kanssaan paljon paremmin ja olen leikeissä mukana. =)

Anna itsellesi lupa olla väsynyt. Neuvolassa kyllä seurataan, että sinä ja vauvat olette kunnossa.

=)

masuli81

rv 27+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla