Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häpeän suuresti tupakointiani!!! :(

Vierailija
31.01.2012 |

Vauvani nyt 5kk ja onnistuin olemaan koko raskausajan tupakoimatta.

Nyt kuitenkin pari kuukautta vierähtänyt tupakoiden ja jokapäivä aikomukseni on lopettaa.

Osittain imetänkin edelleen. :( Neuvolatäti sanoi, ettei pari päivässä estä imettämistä kunhan pitää riittävän suuren välin imetyskertojen välillä.

Tämä asia kuitenkin vaivaa mieltäni kokoajan, enkä voi olla hyvällä omallatunnolla. Suussanikin maistuu p*ska ja mietin mitä naapuritkin ajattelevat minusta pienen lapsen äitinä!

Ei pitäisi olla vaikeaa lopettaa, joten en ymmärrä itseäni!

Tarvitsen neuvoja ja motivointia, kiitos. Haukkuakin saa vapaasti.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni tuo oli se ainoa syy, mikä viidentoista tupakkavuoden jälkeen sai kerrasta lopettamaan. Itse en pystynyt olemaan edes raskaana täysin savuton.

Syyllisyys ja häpeä kasvoivat päivä päivältä. Viimeinen niitti oli, kun poikani halusi syliin, ja vastasin että äiti haisee nyt pahalta, tule kohta. "et sä haise, tuoksut ihanalta, äidiltä"

Lopetin siihen paikkaan, enkä ole koskenutkaan sen jälkeen. Tästä on ny viis vuotta. Elämäni paras päätös.

Tsemppiä, koskaan ei ole liian myöhäistä lopettaa.

Vierailija
2/15 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse lopetin myös ensimmäistä odottaessa mutta repsahdin toisen lapsen syntymän jälkeen. Siinä vaiheessa kun lapset olivat niin isoja että piti mennä salaa tupakalle että eivät tajua mitä teen ymmärsin että on todella aika lopettaa. Ajattele minkä mallin annat lapselle, miten kamalalta haiset. Itselle lopettaminen oli lopulta helppoa ja nyt ollut jo vuosia kokonaan ilman vaikka 15v elämästä kului polttaen. Elämäni paras päätös oli lopettaa. Kannustan sinua samaan. Ensimmäinen viikko on vaikea ja sitten helpottaa. Pystyt lopettamaan koska pystyit olemaan ilman odotusaikanakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kuntoiluun ja terveyteen liittyvällä alalla ja häpesin tupakointiani todella paljon. Aloin miettiä, mitä järkeä on polttaa, kun en kerran voi seistä reilusti sen takana. Poltin suorastaan salaa ja aina häpeillen.

Sitten aloin miettiä, että omakuvani ja itseni rakastaminen ja hyväksyminen saa vakavan särön, jos poltan, koska en ole sinut tupakoimisen kanssa. Halusin olla savuton ja reipas ja raitis, enkä tupakoija, enkä halunnut nähdä itseäni tupakoijana vaan savuttomana, raikkaana ja terveellisten elämäntapojan puolestapuhujana ja edistäjänä.

Ja niin ilman mitään sen kumemmpia valmisteluja päätin eräänä päivänä toukokuussa 2009, että nyt sen sitten loppui, tämä oli viimeinen tupakkani. Ihan rohkeasti "kesää vasten" lopetin ja koska lopettamispäätöstäni seurasi sellainen valtava helpotus, kun se itseinho oli poissa ja kun se piilottelu ja salailu ja häpeä jäivät taakse, se voitonriemuntunne voitti kaikki vieroitusoireetkin.

Toukokuussa tulee siitä päätöksestä 3 vuotta ja olen onnellinen ja ylpeä savuton, ja tiedän, että olen savuton lopunikääni. Tämä ei ole mikään lakko vaan lopetus.

Suosittelen samaa sinulle, lopeta, vaikka tänään jo!

Vierailija
4/15 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee niin että poltat yhden savukkeen lauantaina illalla, kun lapsi on mennyt nukkumaan.

Se siitä sitten. Odotat taas viikon ja poltat sen saamrin savukkeesi ja lopetat sen häpeilyn.

Tämä on toiminut minulla vuosia.

Vierailija
5/15 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee niin että poltat yhden savukkeen lauantaina illalla, kun lapsi on mennyt nukkumaan.

Se siitä sitten. Odotat taas viikon ja poltat sen saamrin savukkeesi ja lopetat sen häpeilyn.

Tämä on toiminut minulla vuosia.

ja aina päätynyt repsahdukseen. Eli itselläni ei toimi tuo vaan se on kaikki tai ei mitään.

Vierailija
6/15 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muulloin ei tee mieli.

Vierailija
7/15 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutoin olen hyvinkin suvaitsevainen, mutta tupakoitsijoita katson nenänvarttani pitkin. Miksi normaali, terve ihminen haluaa pilata terveytensä ja usein myös monia mahdollisuukiaan niinkin typerän asian kuin tupakointi takia? Minulle tulee väistämättä mieleen, että ihminen on hiukan tksinkertainen jos hän tupakoi.

Usein joitakin työpaikkoja ja varsinkin ihmissuhteita saattaa mennä sivu suun tupakoinnin takia. Annatte lapsille huonoa esimerkkiä, haisette kammottavalle ja pilaatte vielä lastennekin terveyden. Eikö siinä olisi tarpeeksi syitä lopettaa? Ja hypnoosi on muuten auttanut montaa tupakoitsijaa.

Vierailija
8/15 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä menee pe- la noin neljä.

Alkaa oksettaa suurempi määrä. Miten voitte polttaa niin paljon?

Vierailija
9/15 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähes aina, että hän tupakoi. Yli 25v. naisesta näkee aina!

Vierailija
10/15 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutoin olen hyvinkin suvaitsevainen, mutta tupakoitsijoita katson nenänvarttani pitkin. Miksi normaali, terve ihminen haluaa pilata terveytensä ja usein myös monia mahdollisuukiaan niinkin typerän asian kuin tupakointi takia? Minulle tulee väistämättä mieleen, että ihminen on hiukan tksinkertainen jos hän tupakoi.

Usein joitakin työpaikkoja ja varsinkin ihmissuhteita saattaa mennä sivu suun tupakoinnin takia. Annatte lapsille huonoa esimerkkiä, haisette kammottavalle ja pilaatte vielä lastennekin terveyden. Eikö siinä olisi tarpeeksi syitä lopettaa? Ja hypnoosi on muuten auttanut montaa tupakoitsijaa.

Tupakointi on myös hienostunut tapa ja sitä harrastavat vain "ylhäiset".

Ei ole mitään tarvetta elää yli seitsemänkymppiseksi. Tupakointi ja kahvittelu sopii myös hyvin yhteen tunnetusti. Tupakoivat ovat myös muita rennompia ja solidaarisempia nikotiinin rentouttavan vaikutuksen takia.

Vierailija
11/15 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi on myös hienostunut tapa ja sitä harrastavat vain "ylhäiset".

Vierailija
12/15 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ranskan kielen hallinta.

Pitää harjoitella ahkerasti.

Jos et harjoittele et opi nauttimaan ja jäät paitsi nautinnosta, jonka vain ylhäiset oppivat.

Tupakka ei ollut sattumalta Amerikan alkuperäiskansan suosiossa. Sille oli syynsä.

Juuri he nauttivat tupakkansa harvoin, ei päivittäin.

Tupakointi on eliitin tapa virkistää kehoaan tulevaisuutta varten. Parhaimmillaan se lisää keuhkojen vastustuskykyä ja hapenottokykyä. Mutta vain oikein käytettynä eli harvoin.

Vierailija
13/15 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

missään. En ikinä vetäisi röökiä työpaikalle mennessä, työpäivän aikana tai vaikka opettajaa matkalla tapaamaan. Hävettää yksi lapsen kaverin äiti, kun aina vanhempainiltaankin mennessä pakko polttaa siinä koulu portilla.

Mä olen siis 100% salatupakoitsija. Toki lähimmät tietää ja esikoinenkin, vaikken nähden koskaan poltakaan. Yksi ex-työkaveri yllätti kerran mut terassilla ja hämmentyneenä kysyi, että "poltatko sä?". Sanoin polttavani vain viihteellä. Sanoi heti, että "no, mä mietinkin, ettet kai ole alkanut polttamaan". Istuin tuon tyypin kanssa samassa työhuoneessa kolme vuotta, joten en kai sitten pahemmin haissutkaan töissä. Poltan aamulla yhden ennen aamusuihkua, joten saan tukasta käryt pois ja tietysti siitä menee tovi ennen työpaikalle menoa. Toisen poltan työmatkalla levähdyspaikalla matkalla töistä kotiin ja sitten loput illan aikana, enimmäkseen lapsen jo nukuttua.

Vierailija
14/15 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokoillut lopettaa stumppaa tähän kirjan avulla? olen kuullut kokemuksia, että moni on päässyt sillä tupakista eroon.

Osta kirja ja kokeile sillä. Älä kanna liikaa syyllisyyttää, se vaan vaikeuttaa tupakista eroon pääsyä.

Kyllä sinä irti vielä pääset.! tsemppiä. :)

Vierailija
15/15 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotin ihan toista reaktiota ihmisiltä, mutta hyvä tietää että monet olleet vastaavassa tilanteessa!

Haluan tulevaisuudessa näyttää mahdollisimman hyvää esimerkkiä lapselle/lapsillemme, joten savuton elämä olisi ihanaa!

Minulle ehkä helpointa nyt olisi lopetella pikkuhiljaa, kun "kertarysäyksellä".

Ensin voisin vähentää vaikkapa pelkkään iltasavukkeeseen (kun lapsi jo nukkumassa) ja hiljattain vaikka joka toinen ilta, kerran viikossa jne.

Ja tuota kirjaa voisin myös kokeilla! Pidän kyllä lukemisesta. -ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi