Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos olisit minä, jäisitkö kotiin?

Vierailija
31.01.2012 |

Meillä on kaksi lasta, 7 ja 9. 7-vuotias aloittaa koulun ja tulee tarvitsemaan apua läksyissä. Lapset pitää myös kuskata kouluun, koska on kielikoulu, eikä ihan vieressä.

Meillä on iso talo ja vapaa-ajanasunto eli niissä on paljon puuhaa, myös pihoilla.

Haluaisin että perhe söisi lisäaineettomasti eli mieluiten paljon itse laitettua.

Olen tehnyt aina PALJON töitä. Siis valtavasti, 14-vuotiaasta, paria työtä päällekkäin, opinnot työn ohessa jne.

Nyt olen tosissani miettinyt, että jäisin kotiin, vielä kun lapsetkin ovat tarvitsevaisia.

Mies tienaa niin, että selviämme, mutta mitään ylellistä ei olisi sinällään varaa hankkia, kylläkin ajokortit jne.

Voisin tehdä kyllä myös jonkin verran kotona töitä, aina esimerkiksi matkoihin jne.

Meillä on runsaasti säästöjä ja sijoituksia.

Mitä te tekisitte minun sijassani?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällaisesta loikasta? Miten se onnistui? Vai jäikö haaveen asteelle?

Vierailija
2/11 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en itse jäisi, koska mä en miettisi noin, vaan mä miettisin sitä, että nautin työstäni ja olen siinä hyvin kunnianhimoinen (en siis työn määrän vaan laadun suhteen). Sulle työ näyttää olevan vain rahakysymys.

Rahakysymys ratkeaa, jos niin halutaan. Mä tiedän tämän siksi, että eräässä vaiheessa mun oli pakko jäädä kotiin kun kouluikäinen lapsi oli pitkään sairas. Meillä ei silloin ollut edes säästöjä. TIukkaa voi olla, mutta raha taipuu siihen, mihin itse haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällaisesta loikasta? Miten se onnistui? Vai jäikö haaveen asteelle?

Olet selvästi järkevä ihminen. Perheessäni vaimo oli kotiäitinä kun lapset olivat vielä noin 11 ikäiset. Kyllä tuo minulle teetti pidempiä päiviä että autot, talo ja mökki saatiin maksettua. Omat lapset ovat hyvin tasapainoisia eikä hiukkaakaan kaduta se, ettei joku ihmeen hoitotäti ole niitä kasvattanut.

Nyt äiti on töissä ja vaihteeksi itse olen koti-isänä. Olen täällä kotona ja laitan lapsille ruokaa, kuskaan, ym. Ei tässä taloudellisesti juhlita, mutta on aika kivaa. Suosittelen!

Vierailija
4/11 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnianhimolla ja antamuksella. Minä en saa siitä työstä enää mitään muuta kuin rahaa, joku muu varmaan vielä saa, minä olen tehnyt jo alalla kaiken, mitä voi.

Tiukkaa meillä ei ole. Iso talo Helsingissä on maksettu, samaten kesähuvila, kaksi autoa, säästössäkin sen verran, että saadaan molemmille lapsille vaihto-oppilasvuosi, ajokortti, kielikurssit ja eka asuntokin hankittua.

Haen elämälle ennen kaikkea henkistä sisältöä. Tyypillinen hidastaja siis.

ap

Vierailija
5/11 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnianhimolla ja antamuksella. Minä en saa siitä työstä enää mitään muuta kuin rahaa, joku muu varmaan vielä saa, minä olen tehnyt jo alalla kaiken, mitä voi.

Tiukkaa meillä ei ole. Iso talo Helsingissä on maksettu, samaten kesähuvila, kaksi autoa, säästössäkin sen verran, että saadaan molemmille lapsille vaihto-oppilasvuosi, ajokortti, kielikurssit ja eka asuntokin hankittua.

Haen elämälle ennen kaikkea henkistä sisältöä. Tyypillinen hidastaja siis.

ap

jos nelikymppisenä (lapset alakoulussa niin pajlon tätä vanhempi et voi olla) jo on kaikki mahdollinen tehtynä. Noin on käytännössä parin alan huippu-urheiljoilla, balettitanssijoilla ja niillä, joilla ei koskaan mitään varsinaista uraa ollutkaan, vaan pelkkää keskivertoa. Sanon tämän vain siksi, että itse ensin kommentoit ikäänkuin olisit muita parempi ja siksi sulla nyt on nyt jotenkin oikeus hiljennellä. Myönnä pois vaan, ett ei sun _oikeutes_ siinä suhteessa ole mitenkään loppuun ansaittu, mutta sillä taas ei ole mitään välilä, koska ei tässä siitä olekaan kyse, vaan ihan vain siitä, mitä sä satut haluamaan.

Vierailija
6/11 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä vain haluaisin elämältäni muutakin kuin sitä työntekoa, joka on tullut nyt nähtyä.

ap

minä vain haluaisin elämältäni muutakin kuin sitä työntekoa, joka on tullut nyt nähtyä.

ap

Vierailija
7/11 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä myöskään ole kertonut ikääni...

Vierailija
8/11 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

perusti oman firman ja tekee nyt töitä oman mielensä mukaan.

ap

Vierailija
9/11 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasitko, että et edes kertonut mikä se toinen vaihtoehto on eli millainen työ.

Vierailija
10/11 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitä on vaikea tehdä puolittain. Enkä ole viihtynyt siinä enää piiiiitkään aikaan, palkka vain on ollut tosi hyvä.

Vierailija
11/11 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi