Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

niska + huimaus?

Vierailija
30.01.2012 |

Kyselen mieheni puolesta...hän otti eräänä iltana nokoset sohvalla pää korkeahkon tyynyn päällä, heräsi ja nousi ylös. Häntä alkoi huimata toiselta puolelta päätä. Tämän jälkeen tätä huimauksen tunnetta on tullut aina välillä, erityisesti silloin, kun tulee kylmästä pakkasesta sisään lämpimään (käyttää kyllä pipoa). Voisiko tässä kyseessä olla joku niskaperäinen ilmiö?

Lääkäriin olen häntä patistellut mutta se on helpommin sanottu kuin tehty...

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle huimaus on kokonaisvaltainen tunne, jossa seinät ja lattia ei pysy siellä, missä niiden pitäisi olla. Huimaus ei voi olla jossain nyhdessä paikassa.

Huimaus voi johtua niskajäykkyydestä, jos jäykkyys on pitkäaikaista (ei siis vain kerran nukuttu huonossa asennossa, vaan pitempää lihaksen niin jumissa, että veri ei kierrä) mutta epäilen, että ap puhuu oikeasti jostain ihan muust akuin huimauksesta.

Vierailija
2/3 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta henk.koht pääsin huimauksesta ja "jännitysniskasta" käymällä silmälääkärillä + optikolla. Syyksi paljastui hajataitto ja se, että toisessa silmässä on huonompi näkö kuin toisessa. Lasit korjasivat tilanteen, eli lähes vuoteen en ole kärsinyt huimauksesta tai särystä.

Ilman ystävän vinkkiä en olisi osannut hakeutua silmälääkäriin. Ja jos miehelläsi on jo lasit, ehkä se näkö kannattaisi silti tarkistuttaa/päivittää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun se ei ole minulla itselläni, niin en osaa tarkemmin kuvailla :/. Itse kuvittelisin, että miehelläni voisi olla juuri tuolla toisella puolella lihakset enemmän jumissa ja tuo nukkuminen huonolla tyynyllä olisi ollut "jäävuoren huippu". Lihasten kireys toisella puolen saattaisi ehkä aiheuttaa huimausmaista tunnetta....en tiedä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi