Fb:n superäidit!
Miksi juuri ne äidit jotka hoidattaa lapsensa muilla hehkuttaa eniten sitä mitä ihania kullannuppuja heidän lapset on ja miten ihanaa on kun ne pyörii siinä jaloissa jne.
Mulla on ainakin 4 äitiä tuolla ystävänä joiden lapset on hoidossa ja lopun ajan mummollaan tms. Ja ei se ole kuvittelua vaan tiedän että ovat. Eräänkin äidin apuna on 24 h mummo joka hoitaa kotia sillä aikaa kun äiti töissä, ja ei ole kuin tulla käymään syömässä valmis ruoka jonka jälkeen matka jatkuu harrastuksiin. Toisellä äidillä ei ole koskaan kaikki lapset kotona, yksi asuu mummon luona käytännössä aina ja muut lapset menee sinne aina kun äidillä meno, sen ei ole koskaan tarvinnut pakata koko perhettään mukaan mennäkseen kauppaan tai asioille.
Ja sitten nämä mammat päivittelee facessa että oi miten ihanaa kun nämä lapset huutaa tässä ja kuinka me käytiin pulkkmäessä ja ja ja... vaikka todellsuudessa se mummo niitä käytti ja mummo hyssytelee niitä tässä kun mä yritän olla koneella...
No, eipähän se lapstenhoito rankkaakaan ole kun siihen ei tarvitse uhrata kuin tunti pari päivässä. Hurjinkin lapsi tuntuu ihanalle vielä sen aikaa. Ja samahan se on tehdä vaikka 4 lasta, kun tietää ettei tarvitse itse jaksaa.
Mulla on mies joka osallistuu ja lapset päivähoidossa. Silti huomaan että jos on jokin meno, en koskaan pääse sinne yksin. Ja kauppaan? kuka hoidattaa lapsia muilla sen aikaa? Eikö lapset tosiaan saa häiritä elämää ollenkaan? Ei oteta mukaan mihinkään eikä anneta sotkea omia menoja.
Kiitos ja anteeksi, nyt jaksan taas lukea näiden ihanaisten päivityksia taas vähän aikaa.
Kommentit (23)
Esim. yksikin oli voivotellut juuri kuinka aikaisin piti jo herätä, kun muksu päättikin herätä JO klo 8!!
Huhhuh. Työssäkäyvät ihmiset on tuohon aikaan yleensä ollu hereillä jo hyvän aikaa... Itse en kehtais tollasia edes päivittää.
aika paljon siitä, mihin aikaan menee nukkumaan. Kun tein joskus semmoista työtä, jossa oli liukuva työaika, menin aina töihin niin aikaisin kuin mahdollista ja heräsin ennen kuutta ilman herätyskelloa. Nyt kun vauva menee tosi myöhään nukkumaan, mulle onkin tosi aikaista herätä vaikka klo 8.30.
joka voivottelee kun on 5 lasta ja ite kipeenä, mies töissä ja pitää ehtiä viedä kaksi lasta kouluun ja yksi sinne terapaiaan ja toinen tonne lääkäriin kun on se ADHD. Lapset ovat niin villejä huoh. Vali sitä ja vali tätä itse mamma vielä raskaana ja joka paikkaa kolottaa kukaan ei auta yhy, yhy, yhy.. onko pakko lisääntyä KOKOAJAN kun resurssit ei riitä? Lapsetkin joutuu sinne terapiaan kun niiden elämä on yhtä hullunmyllyä. Ainiin Volvo on rikki ja koirallakin ripuli. YHTÄ VALITUSTA KAIKKI VAAN JA AINA. (tämä nyt semmoinen ääripää esimerkki mutta kaikki varmaan ymmärtää pointin)
Olen ihmetellyt joitakin fb kavereitani joilla on yksi tai usemapi lapsi ja jotka eivät käy töissä. No, ei siinä tietenkään mitään kun on pieniä lapsia kotona mutta kuinka ihmiset voivat irtaantua todellisuudesta noin pahasti? Esim. yksikin oli voivotellut juuri kuinka aikaisin piti jo herätä, kun muksu päättikin herätä JO klo 8!!
Huhhuh. Työssäkäyvät ihmiset on tuohon aikaan yleensä ollu hereillä jo hyvän aikaa... Itse en kehtais tollasia edes päivittää.