Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Peruutanko työhaastattelun? Vinkkejä? Ideoita? Mielipiteitä?

Vierailija
30.01.2012 |

Olen ollut vuoden isossa talossa töissä, sijaisena tosin. Teen toimistotyötä. Pidän valtavasti työpaikasta, työkavereista, ainoastaan miinuksena on se, että olen tosiaan sijainen ja minulla on työmatkaa yhteen suuntaan 50 kilometriä.

Nyt hain työpaikkaa joka ilmoituksessa kuullosti hyvältä. Ei toimistotyötä vaan ihan toisenlaista työtä, toiseen tutkintoon liittyen. (minulla on kaksi ammattia) Vakipaikka ja työmatkaa olisi vain 23 km yhteen suuntaan.

Nyt he soittivat ja kutsuivat työhaastatteluun joka olisi torstaina. Nyt kaduttaa, toisaalta. Miksi edes hain? Mitä jos saan sen paikan? Tuntuu kurjalta luopua paikasta jossa viihtyy ja jossa on mukavat työkaverit ja keväällä on mahdollisuus saada virka.

Sitten olen tosi vaikean valinnan edessä, varsinkin kun kyseessä on ihan toisenlainen työ. Viihdynkö siinä? Sitä tehdään lähinnä yksin, nykyisessä työssä parasta on juuri ympärillä oleva työtoverit.

Menenkö haastatteluun? Otanko sen riskin?

Mitä olette mieltä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä tietenkään ole ollenkaan varma että saan edes sitä paikkaa mutta ajatuksissani pyörittelen sitä vaihtoehtoa kuitenkin...

T. ap

Vierailija
2/8 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja juttelet ja kysyt kaikki mieltäsi askarruttavat kysymykset ko työsta ja paikasta ja päätät sen jälkeen, kumpi sua kiinnostaa enemmän.

Haastattelussa on puolin ja otisin mahdollisuus tutustua ja päättää, onko tämä meille vopiva työntekijä ja onko tämä minulle sopiva työpaikka. Jos ne ilmoittaa ottavansa sinut, sun ei ole pakko mennä, jos siltä tuntuu. Päätät sitten, kun tiedät enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se varma? Voitko luottaa siihen?

Toiseksi, sitä se tekee kun työ ja työkaverit on tuttuja. Siihen helppouteen ja turvallisuuden tuntuun on niin mukava tuudittautua.

Itse menisin haastatteluun. Ei ole varma saako sitä paikkaa, haastatteleehan ne usein myös muitakin hakijoita. Katsoisin sitten olisiko työ ja työpaikka sellainen johon vaihtaisin.

Vierailija
4/8 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siellä reippaana ja kyselet kaikki kysymykset, kuten edelläkin sinua jo neuvottiin. Sitten jos soittavat sinulle, että olet valittu, niin pyydät aikaa nukkua yön yli ennen kuin teet päätöksen ja SITTEN mietit.

Vierailija
5/8 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä sillä vielä oiekasti lupaa mennä heille töihin. Ja hekin haastattelevat useamman ihmisen :)

Onnea haastatteluun!!

Vierailija
6/8 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutos on vaativaa, koska ei voi tietää, mihin se vie. Vaikka sun asiat olin nyt huonomminkin, miettisit todennäköisesti silti, että mitä jos ne muuttuisivatkin vielä huonommiksi. Etkä sitten uskaltaisi yrittää.

ONko sulla jotain oikeata syytä olettaa, että et pitäisi tästä uudesta työstä? Oletko koittanut sitä joskus ja kokenut huonoksi? Mitä ajattelit silloin kun hankit sen sen alan tutkinnon? Vai onko vain sitä, ettet tiedä? Pelkäät ettet osaakaan? Jne.

Kannattaa miettiä, onko joku oikea syy epäluulolle vai onko se vain sitä, että on aina helpompi ja laiskalle vähempi vaiva jatkaa niin kuin asiat ovat. Ja sekin kannattaa muistaa, että mikään päätös ei töiden suhteen ole lopullinen: jos et valinnastasi tykkääkään, pääset siitä kyllä eroon myöhemmin. Ei nämä niin maailmaa ullistavia päätöksiä ole.

Vierailija
7/8 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin haastattelujakin on hyvä harjoitella. On sitten kokemusta, kun se oikea paikka tulee kohdalle.

Vierailija
8/8 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen hakenut uutta paikkaa vaikka juuri vaihdoin nykyisessä paikassa uuteen työhön. Mulla työmatkaa n. 55 km yhteen suuntaan, tässä uudessa olisi 15 km. Päivät lyhenisi huomattavasti.

Mulla ratkaisee aika paljon ne lopulliset työtehtävät sekä palkka. Tosin toisella puolen tuo työmatkan lyheneminen myös painaa aika paljon.

Mä olen miettinyt ihan samoja ajatuksia, varsinkin kun nykyisessä työssäni olen ollut hieman yli 20v. Mutta jos pääsen haastatteluun, sinne menen ja jos tulen valituksi niin sitten se lopullinen miettiminen pitää tehdä.