Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

****SYYSKUISTEN UUSI VIIKKO****

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on viikko lähtenyt käyntiin hyvin, mentiin eilen naimisiin :) :) ja Ukko lähti samantien työreissuun taas, toiselle puolelle maailmaa, mutta nyt on turvallisempi olo, kun lasten tausta on turvattu. Häitä juhlitaan sitten myöhemmin kesällä tai syksyllä, kunhan saadaan järkättyä :) Ilmeiseti sen kunniaksi pojatkin heräsivät yöllä vain kerran syömään molemmat. Ihanaa josko tällainen rytmi lähtisikin toimimaan. (hymyilee äiti, joka on saanut nukkua paremmin hääyönä yksin ;)

Voimia kaikkien vauva-arkeen ja iloista viikkoa!!!

Halauksin

Pallomasu

Vierailija
22/37 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=plum] [size=6] ♥ [/color] [/size] [color=orchid] [size=5] Onnea Tuoreelle Rouvalle! [/color] [/size] [color=plum] [size=6] ♥ [/color] [/size]

Täällä elo kiireistä. Mies onneksi tulee laivalta lomille 24.11. Ristiäiset on 4.12. vihdoin :) Kunhan saan järjestettyä ;)

T:Neiti21

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa :))

Voimia tuoreelle vaimolle ja piiitkiä yöunia kaksosille!!!

Laurukka ja pikku-neiti 2kk 11pvä

Vierailija
24/37 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin PALJON ONNEA PALLOMASULLE NAIMISIIN MENON JOHDOSTA!!

Ja toiseksi, puhuit Gerbera eilen, että mitä paremmat päiväunet, sen parempi yö...se piti myös meillä paikkansa. Poika nukkui eilen nonet päikkärit ja ilta meni taas ainoastaan pikkukitinöillä ja untenmailla oltiin entiseen malliin ysin jälkeen. Katsotaan oliko vain sattumaa, mutta tänäänkin on nukkunut jo pitkän aikaa ulkona vaunuissa sateen ropinaa kuunnellen.

Nyt hoitamaan kodinhoidollisia tehtäviä ennen kuin mies tulee kotiin ja huomaa, että olen istunut koko päivän koneella... = )

Jaksuja kaikille!!

suzanne ja arttu 7vkoa

Vierailija
25/37 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaksosille että esikoiselle hyviä ja kauniita unia, jatkakoon samaan malliin :D

Tänään aivan pyllystä tuo sää, esikoisen kanssa pistettiin yölinnun " mä putoan" biisi repeatille ja tanssittiin pitkin olkkaria, olipa hauskaa. Kävi ainakin liikkunnasta, mamma puuskuttaa tässä koneella :D Aleksi meni just päikkäreille ja alkaa Jennakin oleen sänkykunnossa.

Perjantaina on miehen firman pikkujoulut, sisko tulee kattomaan lapsia mutta nyt musta tuntuu etten haluakkaan mennä. Ihan tasan varmana sisko pärjää noitten muksujen kanssa, mutta mä en taida pärjätä ilman lapsia vaikka joskus tuntuukin että hetki ilman niitä tekis terää :D Esim. lauantaina kun olin kampaajalla ja kaupungilla oli kamala ikävä kotiin. Saispa päivän jolloin ei PYSTYISI ajattelemaan muita kuin itteensä, mutta ne päivät on menneet joten tässä tämä :D

Mä salaa ajattelin et mentäis tollon 3.12 pikasesti miehen kanssa naimisiin mutta taitaa jäädä haaveeks :D Olis vaan pappi ja suku tarjolla (eli koolla) joten kaks kärpästä yhellä iskulla ;D Tuo meitin mies vaan haaveilee miljoonan ihmisen häistä ja mä en taas jaksais sellasta stressiä. Eli ei varmaan koskaan muutu tämä mun sukunimi,snif!

Eiku ny nukuttamaan tuo esikoinen että voin taas pyöritellä yksinäni peukaloita ja räkiä kattoon ;)

JMMK

Vierailija
26/37 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toivotaan,että pojat alkavat nukkumaan nyt kunnolla öitänsä :)

Täällä molemmat tytöt nukkuu.äsken tosin piti käydä Helmiä hyssyttämässä ja Emmakin taisi rauhoittua,kyllä se ainakin ½ tuntia jaksoi sinnitellä unta vastaan!!

Ei kyllä käyty ulkona aamulla,kun satoi kaatamalla ja tuuli ihan sikana!! Käytiin vaan isi viemässä töihin,kun on tän ja huomisen päivän töissä 11-23. Ei kiva :( Onneksi mummo tulee tänään kaveriksi tuossa iltapäivällä!

Pitäisi mennä vähän lepäämään,mutta eihän sitä saa aikaiseksi :) Tässä vaan koneella istutaan ja syödään suklaata ;) Eipä paljon kannattais kun meinaa hammasta kivistää....

Juu,meilläkään ei mitään sellaista tarkkaa rytmiä,yhdet pidemmät unet Helmi päivässä nukkuu,kestoltaan 2,5-4 tuntia. Vaihtelee. Ja sit sellaisia pienenmpiä unia on vielä aika monta. Neiti kyllä nukkuu aina kun lähdetään liikkeelle,joko autolla tai rattailla. Mut yöunille käy yleensä 21.30-22.

Kuinka kauan teillä jaksetaan olla hereillä? Meillä ei kyllä 2 tuntia kauempaa.

Esikoinen on alkanut nyt iltaisin keksiä sellaisen kivan jutun. Eli kun viedään sänkyyn ja sammutetaan valot,alkaa kohta kuulua huutoa " äitiiiiii" ja sit laittaa valot päälle tai tulee olkkariin kävelemään. Toissa iltana kello oli yli 24 enneku tyttö nukahti!! Eilen illalla sit älysin ottaa kattolampusta hehkun irti ja toisesta johdon. Eipä sit saanu valoja päälle. Ja sit lopussa piti laittaa myös ovi kunnolla kiinni,ettei päässy pois huoneestaan. Mistäköhän tuo voisi johtua? Ikää Emmalla siis 2v 1kk:tta. Ei ole kivaa,kun Helmi nukkuisi niin Emma ei.... No,ehkä se on joku ohimenevä juttu.

Kertokaas miten saatte rytmit soviteltua päivisin esikoisen ulkoilun ja vauvan nukkumisen kanssa? Se meinaa välillä tuottaa ongelmaa.. Tosiaan kun tuo Helmi nukahtaa aina kun lähdetään liikkeelle.

Kuinka paljon teillä menee määrällisesti maitoa? Siis jotka annatte korviketta. Sitä mietisekelen,mutta on vähän vaikea tietää kun imettää :)

Nyt mä taidan tästä lähteä muihin hommiin!! Jaksuja ja haleja kaikille :))

outs@ ja tytöt

Vierailija
27/37 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pallomasulle Onnea myös täältä!

Meilläkin vastaava on ollut mielessä mutta juhlien järjestäminen on hirvittänyt ja toihan onkin hyvä idea että siirtää itse juhlat myöhemmäksi.. eihän sitä heti tarvitse juhlia.

Meidän tytölle tuli isänsä sukunimi (ettei tarvi myöh. vaihtaa) ja on se kyllä hieman outoa kun tytöllä on eri nimi kun äitillään, neuvolassa sen tänään konkreettisesti tajusi kun aika varattiin tytön nimellä eikä se ollut sama kun mun.

Miten teillä muilla jotka ette ole naimisissa, onko lapsella teidän vai miehenne sukunimi?

Tyttö on alkanut nukkumaan paljon! Aiemmin seurusteli enemmän mutta nyt vaan nukkuu mielellään. Seurustelee toki välillä ja sillon on ihanan pirteä ja hymyileväinen (yleensä ainakin, iltaisin kärttyisempi).

Ristiäisten jälkeisenä päivänä tuli kyllä ennätys, söi päivällä yhdeltä, nukahti vaunuihin kahden jälkeen ja mä jouduin HERÄTTÄMÄÄN tytön puol ysiltä illalla kun likka vaan nukkui!!!!!! Huh huh, sit kun aloin vaatteita riisumaan niin heräs ja heti hymyili :) Kyllä sillä sitten olikin nälkä ja mun tissi oli niin pinkee ettei meinannut otetta saada. Tais tulla univelkaa ristiäisistä..

On tää kanssa, jos ei nuku niin äiti on huolissaan, jos nukkuu paljon ja kunnolla niin äiti on huolissaan.. tällaistä tämä sitten on tämä äitinä olo :)

Neuvolassa oltiin tänään ja kaikki oli ok. Lääkäri tsekkas myös. Ens kerralla saadaankin sitten rokotus.. huh saa nähdä itkeekö sekä äiti että lapsi.

Karstasta joku kirjoitti, tytöllä ei sitä vielä ole näkynyt ja olenkin miettinyt koska sitä ilmaantuu. Ei kuitenkaan kovin usein tukkaa muisteta harjata. No täytyy muistaa teidän hyvät niksit jos/kun sitä tulee..

hyvää päivän jatkoa kaikille!!

äiti ja tyttö 7 vkoa

Vierailija
28/37 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinsku on nukkunut taas jo yli neljä tuntia! =) Se on kyllä niin totta ku joku kirjotti, et aina on huolissaan! No nukkuuko se nyt liian vähän? No mitenkäs se nyt noin kauan nukkuu! jne...=D

Meidän neidille otetaan mun sukunimi. Mies oli sitä mieltä et jos ja kun naimisiin mennään hän ottaa minun sukunimen! Aika harvinaista kai että mies itse on tota mieltä ja varsinkin kun hänenkään sukunimessä ei ole mitään vikaa... Mun sukunimi on tosin aika harvinainen ja siksi itse olen erittäin tyytyväinen että mies lupautuu sen ottamaan!

Meillä päivärytmit ovat olleet jo aika pitkään tälläisiä: Aamulla herätään 8.00. Päiväunille ulos 10-12 ja siellä nukkuu 4-5h. Loppuilta hereillä paitsi pikku nokosia sitterissä(pisimmät puolituntia). Yöunille 22.00. Yöllä herää syömään ensimmäisen kerran 2.30-4 ja toisen kerran kaksi tuntia ekan syötön jälkeen.

Kävin tänään ostamassa ompelukoneen ja yhdet verhot ko hurautin! Nyt pääsen jotain vauvallekkin ompelemaan... Sitä unipussia suuresta käsityölehdestä ainakin ajattein kokeilla!

Nyt syömään ennen kuin Pinsku herää!

-Alpukka ja Pinsku n.2kk

Vierailija
29/37 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti karstanhoitovinkistä, täytyypi kokeilla. Tuntuu että ihan koko päänahka kuoriutuu vaikka mitä tekisi, yöks!

Pallomasulle onnea kovasti!

Neiti21:lle voimia, toivotaan että korvapotilas paranee pian!

Liinailusta; mulla on kantoliina ollut käyttämättömänä. En kerta kaikkiaan osaa solmia sitä niin että vauva siinä viihtyisi. Kertokaapa kokeneemmat, millaisia solmuja käytätte ja mistä niitä vinkkejä olette löytäneet? Tämä on onneksi lainassa oleva liina, mutta mitään ohjeita ei ollut mukana. ystäväni näytti jonkun " solmun" , mutta taidan olla ihan itse solmiutuneena siihen liinaan :)

Mökkiytymisestä ja rytmistä; nyt kun on toinen lapsi, niin sitä ei ole niin tarkka sen vauvan rytmin kanssa. Päivät menee enemmänkin esikoisen kerhoreissujen yms. mukaan. Lähtee menemään miten menee. Mutta että tulee kuitenkin yhdet kunnon pitkät päikkärit päivässä ja illalla sitten niitä pienempiä unia olohuoneessa hälinän keskellä.

Tutti on meillä ollut käytössä ihan pariviikkoisesta asti ja se tutti on oiva apu nukahtamiseen ja muihinkin kitinöihin. Tuo lämmin peitto, mistä olikin puhetta, on kanssa tosi hyvä konsti. Ja meillä on sellainen " pimpelipompeli" soittorasia sängyn vieressä, joka kertoo vauvalle että on aika mennä yöunille :) ei vaan, mutta jostain syystä kumpikin lapsemme ovat sen kanssa aina rauhoittuneet nukkumaan omiin sänkyihinsä.

Kuulumisiin taas, kylläpä on tuuulinen päivä täällä!

Gerbera ja tytöt

Vierailija
30/37 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tyttö nukkuu ulkona jo kolmatta tuntia...No mikäs siellä on nukkuessa, kun kuuntelee sateen ropinaa kattoon (On siis katoksessa, ei sentään ihan sateessa :)) On tullut äitiinsä tykkää sateen ropinasta...

Minä en kyllä allekirjota tuota hyvät päiväunet-hyvä yö juttua. Meillä nukkui eilenkin ihan hyvin monen tunnin päikkärit, mutta yö meni taas miten meni. Neiti nukahti yöunille luultavasti vasta yhden kahden aikaan, en katsonut kelloa. Mies on jo pari yötä nukkunut patjalla lastenhuoneessa, kun olen nukuttanut tyttöä vieressäni ja nukahtanut siihen itsekin. Meillä ei siis nukuta perhepedissä vaan tyttö nukkuu (siis jos nukkuu) toistaiseksi vaunujen kopassa tuossa sängyn vieressä, kun pinnis ei mahdu huoneeseen. Nyt sitten muutamana yönä olen ottanut viereeni, viime yönä omassa kopassaan, jotta on helpompi laittaa aina tuttia suuhun, mutta en viitsi miestä siihen enää ottaa pyörimään,. Olen vissiin kuullut liian paljon kauhujuttuja :) Joten me ollaan nyt sitten nukkumiserossa....

Meillä tulee tytölle isän nimi...En tie miks...Ollaan tässä asiassa kaiketi perinteisiä ja miehellä on lyhyempi sukunimi ja istuu paremmin valittuun nimeen tai luo oikeastaan koko nimelle oman merkityksensä. Lisäksi tämä nimi asia on miehelle tärkeämpi- itselle oikeastaan aivan sama. Jos jossain välissä naimisiin asti päästään, niin silloinkin pidän oman nimeni...Se on mulle identiteetti kysymys :)

Nyt kuului kutsu, joten täytyy rientää....

Päivän jatkot kaikille ja jaksamisia!!!!

maaly ja " Ida" n.7vko

Vierailija
31/37 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon älyttömän vanhanaikainen, eli siis lapsilla on miehen sukunimi (aleksi tosin kulkee vielä mun nimellä) ja aijon ottaa ite myös miehen nimen (sit joo joskus vuonna 2050...). Vaikka miehen sukunimi on ihan yleinen ja tavanomainen niin heidän puoleltaan nimi ei jatkuisi ellei Aleksista tule *piip*, miehellä vain siskoja ja miehen isä on ainoa mies myös sisarusparvessa joten näin :D Oma sukunimi sen sijaan voi ja kasvaa hyvin joten siittä ei huolta.

Vanhanaikaisuudesta vielä sen verran että HÄVETTÄÄ olla avoliitossa kun lapsiakin jo 2. Miestä ei asia vaivaa mutta ittestäni tuntuu tosi kamalalta, kukaan ei ymmärrä mua tässä asiassa :D eikä kukaan tunnu oikein uskovan että MÄ olen vanhanaikainen.

JMMK (nuttura tiukalla ;D)

Vierailija
32/37 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein Paljon Onnea Pallomasulle !!

Meillä isänpäivä meni oikein mukavasti,kakkukahvit juotiin ja löhöiltiin koko perhe.

Meidän päivärytmi on suunnilleen tällainen:aamulla heräillään n.klo.8,ekat päikkärit nukutaan klo.10-11,toiset päikkärit ulkona klo. 13-16. Ja illan mittaan saattaa ottaa pieniä nokosia lattialla tai sitterissä(10-30min.).Yöunille käy n. klo. 22-23 ja nukkuu 4-6h,syö ja nukkuu taas 3h.

Meillä kelpaa sekä tutti että nyrkki. :) Nyrkit heiluu kasvojen edessä kokoajan,poika näyttää hassulta(aivan kuin nyrkkeilisi).

Calmette-rokotuksesta oli juttua.Meillä rokotus kohtaan tuli sellanen mätäpatti n. 1kk kohdalla ja neuvolan ohjeiden mukaan sitä vain suihkuteltiin.Tarvittaessa olisi voinut puristaa mätää pois,mut sitä ei tarvinnut tehdä.Se puhkesi itsestään.N. 2kk kohdalla siihen tuli uudelleen pienempi mätäpatti,mut myös se hävisi.

Tänään käytiin 2kk neuvolassa. Poika on kasvanut iän mukaisesti. Paino:3230g->6190g, pituus:50cm->59cm.

Poika on kova jokeltelemaan ja hymyilemään :)

No eiköhän tässä ollut tälle kerralle tekstiä tarpeeksi!

T:picatsu ja Jonttu

Vierailija
33/37 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

CALMETTE-ROKOTTEESTA:

meille ei se aiheuttanut mitään, en edes mitään jälkeä ole siinä huomannut..

JMMK:

Sinäkös harmittelit avoliitossa olemista? Mekin elämme avoliitossa vaikka 2 lasta jo. jo ekan jälkeen kaikki kyseli että koska koska koska...

tuli vieraita, hops. palailen paremmalla ajalla

T:Neiti21

Vierailija
34/37 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin....MULLA ON SYNTTÄRIT...eli nyt on tullut pyöreitä vuosia täyteen tuossa vartti sitten :) vaikka en ole juurikaan juhlatuulella...on niin kuiirus kokoajan :)

Isänpäivä meni kivasti...ensin aamupala sänkyyn-herätys (jaksoin paistaa pekonia, munia ja patonkia) ja tietty lahjat (Rocky DVD:t ja " daddy" -tekstillä varustetut sukat...) ja tästä suoraan miehen vanhemmille lahjan ja tuorejuustokakun kera...ja sieltä selvittyämme käänsimme nokan kohti tamperetta minun isäni luokse. Siellä sitten juhlimme isänpäivää, mun ja isäni synttäreitä. Saatiin ruuanksi valkosipuliperunoita, sisäfile pihvejä ja hedelmäsalaattia :) NAM!

Matias kun nukahti niin vanhempani sanoivat että ota siideri ja istu rauhassa...Ja he HALUSIVAT ottaa pojan nukkumaan heidän makkariin ja HOITAA pullolla YÖSYÖTÖT??!!!! :) No hetken kyllä mietin mutta siiderin vuoksi imetystä ei voinut hoitamaan niin suostuin ideaan (mies nyt sanoi suoraan että tottakai :) ).

No yö meni oikein hyvin ja saimme univelkaa pienemmäksi ja viime yö meni saman kaavan mukaan. Joten nyt on takana 2 aivan ihanaa yötä takana ja muutenkin shoppailun ja rentoutumisen vuoksi olemme ihan uudistuneita!

Mutta nyt nukkumaan niin jaksaa aamulla lähteä äitilapsipiiriin ja koristelemaan täytekakun :)

Niin ja poika on jo iso poika...Toissa iltana poika valvoi putkeen 8tuntia ja jaksoi vielä hymyilläkkin. Ja muutenkin koko poika on yhtä hymyä (tissiraivareita ja unikiukkuja lukuunottamatta) koko ajan :)

Kyllä tämä äidin vakanssi on ihanaa :)

-saara ja Matias reilu 8vko-

Vierailija
35/37 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi pitänyt nuolasta ennen kuin tipahtaa: eilen kehuin kuinka hienosti poika kävi edellis iltana nukkumaan ja luulin että seuraavakin ilta sujuisi ongelmitta...mutta ei! Taas puolitoista tuntia taisteltiin unta vastaan kitinöiden kera!! Puoli yksitoista sitten vasta päästi unen valtaan.

Meillä mies on iltasin hermorauniona, kun ei saa nukutuksi pojan öhnötyksiltä ja aamulla herätys puoli kuusi hänellä. Miten teillä muilla mies suhtautuu hankaliin iltoihin, jos on töihin aamulla heräämässä?

Minä varmaan otan, sitten kun naimisiin ennätämme, sekä miehen että oman sukunimen. Minulla sen verran harvinainen nimi, että haluan sen pitää. Olisin halunnut että mieskin ja poika olisi ollut minun nimen kannalla, mutta mies vanhanaikainen eikä suostunut... = (

Moniko teistä vielä imettää? Itse en imetä, kun hermoni ei kestänyt niitä raivareita mitä poika sai. Pelottaa mennä ensi viikolla neuvolaan, kun en tiedä miten suhtautuvat siihen etten imetä enään...vaikka oma asianihan se on!

Taidamme lähteä ulkoilemaan, kun nätti aamu kerrankin!

Hyvää keskiviikon alkua!!

-suzanne ja arttu

Vierailija
36/37 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 tunnin kuluttua nukahtamisesta ja huonoina herää kahden tunnin välein läpi yön.

Päivisin nukkuu hyvin 2-3 pitkää päikkäriä (2-4h). Päitsi tänään on jostain syystä jo kaksi kertaa heränny keksken unien. Laitoin klo 9 ulos nukkumaan, heräsi klo 9:45 ja klo 10:15. Toivottavasti nyt asettuu nukkumaan pidemmän pätkän.

Mieheni nukkuu työhuoneessaan, joten hän ei häiriinny lasten yöllisestä elämästä. Iltaisin mies hoitaa aktiivisesti molempia poikia, niin kehtaa nukkua sitten kokonaisen yön ilma keskeytyksiä.

Ihana ilma ulkona, taidan mennä silti nukkumaan. Viime yönä herättiin syömään 3 kertaa *zzzzzzz*

Vierailija
37/37 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä nousen viikolla yleensä syöttämään Aleksin öisin mutta kyllä mieskin sen tekee jos pyydän. Samallalailla minä teen töitä kotona kuin mies omassa työpaikassaan, en mä täällä ketarat ojossa ole päivisin!:D Viikonloppusin sitten mies hoitaa pe/la yön ja minä la/su yön.

Muutenkin meillä mies on todella hyvin mukana lapsien hoidossa, en todellakaan joudu tekemään mitään yksin. Yhdessähän ne lapset on hankittu niin kyllä ne yhdessä myös hoidetaan. Eikä mies ole neuvoton jos jompikumpi lapsista itkee, kyllä minä helpommin tungen esim. Aleksin isälleen kuin etsin syytä itkuun, hyi mua (tosin poika nyt ei pahemmin itkeskele ja on muutenkin aivan unelma lapsi). Tässä tietenkin helpottaa se että Aleksi syö pullosta eikä rinnasta.

Pitäs lähtä ulos mut odotan työmiehiä kuivaamaan tuon *itun parketin ja repimään sen auki :O No, elämä on :D

JMMK