Eivätkö kaikki siis putsaa vaikkua korvistaan, vaan jättävät sen mönjän sinne?
Miten pystytte olemaan korvat täynnä keltaista mönjää? Sehän näkyy ulospäinkin, kun korva täyttyy.
Kommentit (12)
Ei siellä sen kummempaa mönjää ole, joka ulospäin (?!) näkyisi. Mutta kai niitä on sellaisia mönjäkorviakin, kuten ap :DD
eikä se koskaan näy ulospäin. Sopiva määrä sitä ilmeisesti peseytyy pois aina, kun käyn suihkussa ja pesen hiuksia. Ei välttämättä kannata hangata korvakäytäviä alvariinsa, koska vaikkuhan on korvakäytävän limakalvon suojamekanismi. Jos ärsytät limakalvoa, se alkaa erittää enemmän vaikkua ja pian olet hankalassa kierteessä.
Sormella saa putsattua riittävän tarkasti. -ap.
Ei siellä sen kummempaa mönjää ole, joka ulospäin (?!) näkyisi. Mutta kai niitä on sellaisia mönjäkorviakin, kuten ap :DD
Ei ehdi kertyä, koska putsaan korvat sormella säännöllisesti. Mutta voin kuvitella, että mönjää voisi olla paljonkin, jos en putsaisi. -ap.
Mutta hangata ei saa, kevyt pyöräytys riittää. Onkohan sekin sitten vaarallista?
Mulla on varmaan joku geenimutaatio, sillä mulla on vain ja ainoastaan nestemäistä "vaikkua" hyvin vähäisesti, jonka pyyhkäisen vanupuikkoon suihkun jälkeen.
Kävin tuossa korvalääkärissä muissa asioissa ja lääkäri oikein huudahti että miten sulla on näin puhtaat ja siistit korvat?! Juu, en ole koskaan niitä putsaillut, koskaan ei ole tullut mitään kuivia paakkuja yms. en ole koskaan laittanu mitään korvavahaa sulattavia tippoja jne.
Miehelläni ja lapsillani on pahat korvavaikkuongelmat ja heidän korviin täytyy tiputella korvavahaa liottavia tippoja ja ku huuhtelee, sieltä tulee kuivia ällöjä paakkuja todella paljon. Näen ne paakut myös, kun tutkin heidän korvat taskulampulla. Yök.
hiuspesun jälkeen putsata vanupuikolla korvat. Tiedän, ettei saa!! Muuten kutittaa ihan kauheesti!!
Eli siis lääkärit sanovat melkein suoraan, että vaikku on likaisuutta ja epäsiisteyttä! Ja silti ei muka saisi kaivella korviaan?
En edes kehtais mennä lääkäriin näyttämään korviani, jos en olis puhdistanut niitä.
Kävin tuossa korvalääkärissä muissa asioissa ja lääkäri oikein huudahti että miten sulla on näin puhtaat ja siistit korvat?!
Toisilla tulee vaikkua enemmän, toisilla vähemmän.
Kyllä vaan toisilla näkyy ihan ulos asti se keltainen vaikku. Niin lapsilla kuin aikuisilla.
En tajua miksi vanhemmat ei putsaa vauvojen korvia. Ei sitä punpulipuikkoa korvan sisälle tungeta, mut siitä näkyvältä osata kyllä pitäis putsata.
Eräs lapsi vietiin 4 vuotiaana lääkäriin kun ei kuullut juuri ollenkaan. Korvat oli niin täynnä vaikkua, et oli jo vaikuttanut kuuloon. Putsauksen jälkeen lapsi oli ollut ihan ihmeissään kaikista äänistä, mm linnunlaulusta.
Mulla on varmaan jäänyt trauma lapsuudesta. Korvaa särki ihan vietävästi ja mut vietiin lääkäriin. Lääkäri sitten imuroi korvasta valtavan kokoisen vaikkupallon.
Putsaan korvani säännöllisesti ja hieman liikaakin. Korvalääkäri mulle taannoin sanoikin, et mulla on liiankin puhtaat korvat, mutta en voi olla likaisilla korvilla, vaikka vaikun eritykseni onkin vähäistä. Ja tunnen sen valumisen, sen jälkeen on aina pakko putsata. Ei paljoa tule, mut kuitenkin.
Miehellä on voimkasta vaikuneritystä, samoin osalla lapsista.
neuroosin puolelle se korvien putsaaminen pumpulitikulla. Putsaan vähintään 3 kertaa viikossa, mutta koetan sorkkia vain siitä korvan aukon suulta enkä tunkea tärykalvoon saakka. Ärsyttävä tapa. Joskus lomareissulla on kamalaa, kun pumpulipuikot unohtuu kotiin...
Innokkaat korvanjynssääjät saavat herkästi korvakäytävän tulehduksia, joka on tosi kivulias ja inhottava. Vaikkumekanismi puhdistaa ja suojaa korvaa ja korvakäytävän erittäin ohutta ja herkkää ihoa. Lisäksi korvan puikottaminen herkästi johtaa tiukan tulpan muodostumiseen tärykalvon eteen. Parempi olisi vaikka käyttää säännöllisesti jotain korvavaikun liuottamiseen tarkoitettua öljyä ja varovasti pyyhkiä vaan siitä korvakäytävän suulta.