Voiko lapsi mennä huomenna kouluun, jos tänään oli aamulla lämpöä 37,2 ja
on nuhainen? Nyt ei ole lämpöä. Kyseessä ekaluokkalainen ja koulupäivän jälkeen olisi vielä iltapäiväkerhoon meno.
Kommentit (27)
että olisin laittanut sairaan lapsen hoitoon tai kouluun. Minä kyllä viitsin olla poissa kun lapsi on kipeä. Kaikki 5 lastani ovat minulle rakkaita ja haluan heidän parastaan.
Olen suhtkoht vaativassa työssä ja teen jos ehdin/sairaan kunto sallii niin kotona etänä työtä. Nyky tekniikka mahdollistaa paljon esim pystyn olemaan kotoa päin kokouksessa mukana.
Jokaisella on omat tärkeysjärjestyksensä elämässä.
Jos antaisitte lääkärin arvioida lapsen kunto?
Miten ihmeessä vanhemmat tälläsen päättää laittaa kouluun jos lapsi kärsii olostaan?
mahdollista niin pidä lapsi vielä kotona huominen. Tiistaina sitten kouluun, jos vointi ok. Voi olla, että oiskin huomenna jo ihan reippaassa kunnossa, mutta parempi parantua rauhassa.
Samaa kun pohdin minäkin.. :)
Aamulla oli jotain vähän yli 37, illalla ei enää mitään. Nuhaa vähän ja kurkku kuulema pikkaisen kipeä.
Sisällä ollaan oltu pakkasten takia, normaalisti on leikkiny/ riehunut.. :) Yleisvointi siis hyvä.
Minä päätin laittaa kouluun, jos ei nyt yön aikana mitään ihmeempää tapahdu.
Lapsen yleisvointi ratkaisee - jos lapsi nukkuu hyvin ja on aamulla pirteän/terveen oloinen eikä lämpöä ole niin voi lähteä kouluun. Jos taas lapsi vaikuttaa voipuneelta ja on hieman lämpöä, niin antaisin jäädä kotiin. Eli tällaisessa tapauksessa päätöstä ei voi tehdä pelkän kuumemittarin tuloksen perusteella.
Meillä on oltu kotona jo 2vkoa 3 lapsen kanssa - jokainen vuorollaan on ollut ensin pari päivää kuumeessa, sitten päivän-pari ilman kuumetta (kotona edelleen) ja sitten kuume on palannut. Yhdellä lapsista todettiin korvatulehdus; kahdelle muulla vain kamala yskä kuumeen lisäksi. Ja jotta sairastelut eivät vielä olisi tässä, niin kuopukselta löytyi nyt illalla pari punaista näppylää ja kuume taas nousussa... Nyt sitten pitää taas vertailla kalentereita ja jakaa kotipäivät työtilanteen mukaan... *huoh*
Vai eikö teidän mielestä 37 ja risat ole kuumetta?
Meillä ainakin lapset on aina kotona yhden sellaisen päivän, että lämpö on se hänelle normaali lämpö. Jos kuumetta on ollut paljon yli 38 astetta, niin sitten ollaan pari päivää kotona.
Meidän tyttö on jopa ollut poissa koulusta, vaikka ei ole ollut ollenkaan kuumeessa! Hoo, ällistykää! On ollut vaan niin kova nuha ja yskä, että ei olisi jaksanut olla koulussa ja olisi tullut vaan vielä kipeämmäksi. En ymmärrä miksi puolikuntoinen lapsi lähetetään kouluun tai viedään päiväkotiin. Että saadaan varmasti tartutettua kaikki muutkin?
Kyllä mullakin on ollut tiukkoja tilanteita, milloin ei olisi voinut olla pois töistä ja isovanhempia ollaan jouduttu vaivaamaan väsymiseen asti, mutta niissä tilanteissa olen kysynyt itseltäni mikä oikeasti on tärkeintä? Se lapsi vai ne työt? On ollu aika helppoa löytää vastaus.
Jos on nuhainen, mutta ei lämpöä, menee kouluun jos jaksaa leikkiä. Jos ei jaksa leikkiä, jää kotiin. Jos lämpöä, jää kotiin, vaikka jaksaisi leikkiä (mutta silloin pysyy kotona ja leikkii itsekseen rauhallisia leikkejä).