Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G:1,5 v puhe

Vierailija
29.01.2012 |

Miten muilla 1,5 v puhuvat? Meillä viime viikkoina sanavarasto hurjasti kasvanut (arvioisin nyt sanavarastoksi useamman kymmenen sanaa; jouluna laskin 20-30 ja nyt niitä täytyy olla kohta tuplat siitä) ja poika osallistuu jo "keskusteluun". Ässän oppi tällä viikolla, ärräkin joskus pärähtää paikalleen. Pari kertaa sanonut pikkulauseenkin "ukki, ota (vei ukille auton)" ja "anna pääpää" (anna leipää). Olin jo vähän ihmeissäni, kun itse olen alkanut puhua heti 1-v iässä ja isänsä myös, samoin useat meidän suvun lapsista.

Ja ei ole läpipiirissä muita samanikäisiä, joihin verrata eikä käy vielä pk:ssa vaan kotona hoidetaan. Neuvolassa ei kommentoitu puhetta mitenkään.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä puhui esikoinen tuossa iässä kunnollisia lauseita, mutta kuopus samoin kuin poikasi. Ei siis tarvitse huolestua.

Vierailija
2/3 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1v7kk sanoo ehkä viisi sanaa.

Ei ole neuvolassa kommentoitu mitenkään. Eipä esikoisellakaan puhetta ollut tuossä iässä tuon enempää ja aikamoinen höpöttäjä on nykyään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika 1v4kk sanoo välillä "äiti", ja se siinä. sanoja yrittää kyllä tapailla ja höpöttää paljon omaa kieltään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän