Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistava kokemus videonauhoitetusta työhaastattelusta!

Vierailija
07.01.2026 |

Tein tuollaisen ensimmäistä kertaa pari viikkoa sitten. Sen jälkeen mitään ei enää kuulunut työpaikasta, ei edes että "et tällä kertaa tullut valituksi"

Jäänyt ahdistamaan tuo kamalasti. Ensinnäkin, oli kiusallista nauhoittaa itseään ja puhua kameralla ja yrittää kuulostaa ja näyttää "fiksulta". Katsekontakti harhaili sinne ja tänne. Yritin nauhoittaa useita kertoja, mutta lopulta nn. 2-3 tunnin päästä olin niin uupunut, että laitoin vain sen kamalan videon menemään. Robottimainen ja tönkköhän se oli ja nolo. Koitin kyllä hymyilä, mutta sekin näytti teennäiseltä.

Nyt luin myös sellaista että jotkut kuulemma katselevat niitä videohaastatteluja isoilta näytöiltä ja naureskelevat niille, Ajattelen jos mun naama on isolla ruudulla j a kaikki nauraa mulle porukalla että "älkää vain tehkö näin" - mietin, et monta viikkoa tai kuukautta näen tästä vielä painajaisia? Ja unohdanko tuota koskaan? 

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö on videoita.

Vierailija
2/14 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö on videoita.

Joo, aika useassa on nykyään... sekin harmittaa kun pitäisi noita sit tehdä melkein koko ajan, että pääsee edes jonkinmoiseen työhön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuo olisi ihan kauhistus. En ole edes ottanut itsestäni selfietä koskaan. Se, että pitäisi vielä videolla puhua... ei tuu mitään. 

Ihan hulluksi mennyt nykyisin työnhaku.

N47

Vierailija
4/14 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästää kaikkien aikaa, kun ei tartte sopia haastatteluun erikseen aikoja. Käteviä. Näkee ihmisestä paljon enemmän kuin hakemuksen perusteella. Joskus video ja hakemus näyttää kuin olisi kaksi eti ihmistä laatinut ne.

Vierailija
5/14 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästää kaikkien aikaa, kun ei tartte sopia haastatteluun erikseen aikoja. Käteviä. Näkee ihmisestä paljon enemmän kuin hakemuksen perusteella. Joskus video ja hakemus näyttää kuin olisi kaksi eti ihmistä laatinut ne.

Mut nauraako ne niille, jos oli tosi nolo?

Vierailija
6/14 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko nykyajan työnhaku on täyttä pelleilyä. 

Vierailija
7/14 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko nykyajan työnhaku on täyttä pelleilyä. 

En kyllä enää tiedä haluanko enää tehdä näitä videohaastatteluja. Kun ei edes tiedä minne ne videot jää.

Vierailija
8/14 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mut nauraako ne niille, jos oli tosi nolo?

Siinähän nauraa.......evvk.

Vierailija
9/14 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tee. Kuva riittää. Tai tekee kotona rennomman.

Vierailija
10/14 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tietää minne tekoälyn rais kattaviksi nuokin videot päätyvät? Pitäisi olla kiellettyä jos tietoturvasyistä

Vierailija
11/14 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen nuo videohaastattelut niin, että kamera kuvaa seinää, koska ohjeissa ei sanota, että pitäisi olla itse kuvassa.

Vierailija
12/14 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tietää minne tekoälyn rais kattaviksi nuokin videot päätyvät? Pitäisi olla kiellettyä jos tietoturvasyistä

Niin, varsinkin jos pitää moneen lähetellä tälläisiä. Nyt jopa johonkin hyllytys paikkaan vaadittiin videoklippiä  missä kerrot itsestäsi

Vierailija
13/14 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se osaaminen on sama, vaikka ei linssilude olisikaan. 

Vierailija
14/14 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken typeryyden multihuipentuma on ryhmähaastattelut! Monta ihmistä vastaa samaan kysymykseen. Onnea on olla viimeinen. Yritä keksiä jotain jota ei ole vielä sanottu. Vaikka olet täsmälleen samaa mieltä kuin edelliset ja haluaisit sanoa samat. Introvertin painajainen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme