Cymbaltan aloitus..
Tämä lääke nyt sisäänajossa... Ja täytyy sanoa että otettuani aamulla tuon 30mg, meneekin päivä jotenkin sekavissa tunnelmissa. Pää käy tosi hitaalla, reaktiokyky hidas ja muutenkin sellainen tahmea jumi olo. Kokemuksia vastaavasta? Toivon todella että menee ohi..Muuten ei pysty töihin palata. Kun ajatus ei kulje suuntaan eikä toiseen.
Kommentit (47)
Nro 41, onpa mukava kuulla että olet saanut avun cymbaltasta :-)
annoksella 60mg päivä. alussa oli hieman huono olo niin kuin kaikissa masennuslääkkeissä, vaikuttavat serotoniinireseptoreihin ja usein myös vähentää seksuualista halukkuutta ja heikentää orgasmikyvykkyttä jota tekevät kaikki masennuslääkket. lääke määrättiin ahdistukseen ja paniikkioireisiin. todella hyvin on toiminut. en huomaa aamuisin mitään oireita enkä ole väsynyt vaan pirteämpi. ruokahalu on no´rmaali. saan enemmän aikaiseki enkä ahdistu kovin helposti asioista. olen tasaisempi mutta aivot pelaavat hyvin.
annoksella 60mg päivä. alussa oli hieman huono olo niin kuin kaikissa masennuslääkkeissä, vaikuttavat serotoniinireseptoreihin ja usein myös vähentää seksuualista halukkuutta ja heikentää orgasmikyvykkyttä jota tekevät kaikki masennuslääkket. lääke määrättiin ahdistukseen ja paniikkioireisiin. todella hyvin on toiminut. en huomaa aamuisin mitään oireita enkä ole väsynyt vaan pirteämpi. ruokahalu on no´rmaali. saan enemmän aikaiseki enkä ahdistu kovin helposti asioista. olen tasaisempi mutta aivot pelaavat hyvin.
Itse aloitin 30mg Cymbaltan menkkaraivoon. Huomasin sitten muulloinkin olevani tosi ärtynyt ja itkuinen joten aloin käyttää vakituisesti. Alussa väsyttää ihan sikana ja öisin jalat ja keho tuntuvat tulikuumilta. Ruokahalu vähentyy hieman, mikä sopiikin nykyiseen elämäntilanteeseen. Seksihalut vähenevät hiukan ja orgasmin saaminen hankaloituu, mutta itselläni tilanne parani kun lopetin ekalla kerran käytön raskauden takia. Vieroitusoireena oli päänsärky, ei muuta, mutten olekaan koskaan syönyt kuin sitä miedointa.
Muuten ehdottoman positiivinen lääke, tulevaisuus ei huolestuta enää niin paljoa ja olen zeniläisen tyyni lastenkin kanssa. Sivuoireet ovat tuloksen arvoisia tässä kohtaa kun pitää jaksaa painaa päivät niin töissä kuin kotona ilman itkeskelyä jokaiselle Facebookin koskettavalle postaukselle 😄
Citalopramin vaihto cymbaltaan järkyttävän painonnousun takia, lääke määrätty ahdistukseen ja fibroon. Ensimmäiset viikot särki päätä ja sitten alkoi levottomat jalat koko kehossa öisin. Tämä korjaantui vaihtamalla lääkkeenotto aamuun. Muuten olo ei ihan yhtä hyvä kuin citalopramilla, vähän melankolisempi ja juurikin kuumat aallot tekee olon tukalaksi (olen 25v.) Kivut ovat helpottaneet todella hyvin jo alkuannoksella 30mg, nyt 90mg enkä huomaa juuri eroa 60mg:aan. Mitään pöpperöisyyttä ei ole ollut, mutta nämä on kaikki todella yksilöllisiä juttuja:) ja hyvä muistaa ettei tänne käy yleensä kirjoittelemassa ne, jotka ovat olleet tyytyväisiä lääkkeeseen:)
Minulla kokeiltu kaikki mahdolliset ja mahdottomat
lääkkeet.20 vuotta cipralexia. Nyt cymbalta 30mgx1
aamulla mennyt viikon.Aivan töttöröö olo, eli ollakko vai eikö olla... En tiedä jatkanko,nos-
tanko... vai miten etenen???