Cymbaltan aloitus..
Tämä lääke nyt sisäänajossa... Ja täytyy sanoa että otettuani aamulla tuon 30mg, meneekin päivä jotenkin sekavissa tunnelmissa. Pää käy tosi hitaalla, reaktiokyky hidas ja muutenkin sellainen tahmea jumi olo. Kokemuksia vastaavasta? Toivon todella että menee ohi..Muuten ei pysty töihin palata. Kun ajatus ei kulje suuntaan eikä toiseen.
Kommentit (47)
Minulla..eli AP kirjoittajalla mennyt kaikki sex halut lääkkeen myötä ja tunto myös. Pelkkä toisen koskestukin etoo.. :-((
Kolmas päivä, nukahtelen pitkin päivää, ja öisin vaivaavat levottomat jalat - tai oikeastaan koko keho.
"kolmas päivä, nukahtelen pitkin päivää, ja öisin vaivaavat levottomat jalat - tai oikeastaan koko keho."
Eli tuttu lääke entuudestaan sinulle. Onko sinulla ks. lääke vaikuttanut seksuaaliseen puoleen??
Mietin vain kun itsella halut ja tunto kadonnut, niin palauttuko kenties ajan kanssa, vai pysyykö kadoksissa koko lääkityksen ajan....
60 mg menee, 30 mg oli aloitusannos.
Hyvin on sopinut, olen kokeillut tosi monia eri lääkkeitä ja Cymbalta on aivan selkeästi ollut paras. Muista tuli kamalia sivuoireita, esim. näkökyky ja seksuaalinen halu heikkeni.
Cymbaltan sairaalahoidossa ja olo oli silloin muutenkin niin kamala, että en osaa erotella mikä oli lääkkeen osuus ja mikä muun osuus. Olen viimeiseen asti yrittänyt olla ilman lääkkeitä ja se johtikin psykiatriseen hoitojaksoon.
Sain kuulla av-palstan kautta ekan kerran vieroitusoireistakin ja odotan kauhulla oman lääkkeeni lopetusta. Tuskin lopetetaan vielä, ehkä joskus syksyllä. Nyt aloitettiin seroquellin vaiheittainen lopetus joka on aiheuttanut mulle todella paljon lisäpainoa.
Ei pahempia sivuvaikutuksia. Levottomat jalat, haukottelu, ihottumaa (josta en ole varma johtuiko läkkeestä). Seksihalut on ollu poissa muutenkin...
cymbaltan käyttö nosti silmapaineet, käykää tarkistamassa omat. Ensimmäinen lopetusyritys vei tiputukseen, AIVAN KAMALAT vierotusoireet. Nyt jo 3 vko ilman, vaikea masennus ja pelkotilat kaverina. Ärtymys ja unettomuus. Tietäisin vain kauanko vielä tällainen olo kestää... En ota mitään tilalle, ainakaan vielä. Sain sitä fibroon ja ahdistukseen.
Saanko kysyä, että miksi teille on määrätty juuri Cymbalta, kun sen aloitus ja lopetus on vaikeaa? Tiedän kokemuksesta, koska muutamia vuosia sitten söin sitä. Alkuun olin luopua leikistä, sillä olin useaan kertaan oksentaa kesken työpäivän. Jotenkin sen kestin ja sivuoireet menivät ohi. Sain lääkkeen lopetuksesta ihan väärää tietoa lääkäriltä. Söin silloin pienintä lääkettä ja hän käski heittää lääkkeen kylmintään pois. Kun ei siitä ole pienempää annoskokoa! No, tuli järjettömät viekkarit. Jostain sitten luin kokemuksia lopetuksesta. Laskin annosta kuukausien aikana pienimmästä annoskoosta nollaan. Avasin kapselin ja suurinpiirtein laskin ne helmet. Lopetus oli silti ihan helvettiä, mutta kestin sen kuin ihmeen kaupalla.
Synnytyksen jälkeen alkoi ahdistaa. Nyt psykiatri määräsi Sertralinia. Aloitus oli tässäkin vaikeaa, mutta nyt huomaan eron voinnissani. Cymbaltan kohdalla en muista kokeneeni suurta vaikutusta. Sertralininkin lopetus on vaikeaa, mutta luoja kiitos, ettei mulla enää ole edessä Cymbaltan lopetus!
..olla ohimenevää, vain sivuoireita, joita aluksi tulee melkein lääkkeestä kuin lääkkestä.
Mutta itselläni kokemus Cymbaltasta on todella huono. Samankaltainen, mitä itse kuvailit. Ota yhteys lääkäriisi, määräsikö psykiatri nuo lääkkeet?
Pyydä vaihtamaan toinen lääkitys, jos epäilet että nuo oireet eivät mene ohi.
Jos olet huonossa kunnossa, älä kiirehdi töihin paluuta vaan anna itsellesi hetken aikaa toipua. Tsemppiä, kyllä se oikea lääkekin löytyy!
Huomenta! Muutamia päiviä mennyt tätä lääkettä ja seksuaalisuus todella kadokissa. Halut ja tunto :-( Kiinnostaisikin kuulle kokemeuksia että onko jollainen helpottanut ks. haitta? Siis kun lääkeettä syönyt tarpeeksi kauan..Niin palutuuko halut ja tunto kun keho tottuu lääkkeeseen????????
Cipralex ei sopinut, joten se vaihdettiin Cymbaltaan.
Pahat sivuoireet: painoa tuli 1 kg/kk samoilla elintavoilla joilla olin aiemmin pysynyt hoikkana/laihana. Vaihdevuosioireita, eli menkat jäivät pois ja kärsin kuumista aalloista. Ikää siis alle 30 v.
Lopetin lääkkeen vajaan vuoden jälkeen kun en enää kestänyt. Vierotusoireet olivat kamalat!! Kuumetta, sähköiskuja, välkkyviä valoja, elämäni pahin päänsärky...
Hormonitoiminta normalisoitui 3 v lopetuksen jälkeen.
Koskaan en aio Cymbaltaan päin katsoakaan! Lääkkeiden käyttö johtui ohi menneestä kuormittavasta elämäntilanteesta, eli uutta lääkettä en tarvinnut tilalle. Olen luvannut itselleni pitää itsestäni niin hyvää huolta, etten mielialalääkkeitä enää tarvitse.
Hyvä jos jollekin auttaa, yksilöitähän tässä kuitenkin ollaan...
Luin kyllä, että sen pitäisi mennä parissa viikossa ohi, mutta minä luovutin kolmen päivän päästä. Niin kauheaa se oli. Vieroitusoireista on paljon kokemuksia netissä, niitäkin vähän säikähdin. Kaksi kaveria syö tuota eikä heillä ollut mitään aloitusoireita, toinen on siitä hyvän avun saanut. Joten yksilöllistä lienee.