Yksityisestä perhepäivähoidosta
Olen ryhtymässä hoitajaksi. Itselläni on monta lasta (koululaisia) ja vankka kokemus ruokavalioista niin allergian kuin diabeteksen suhteen.
Meillä on rauhallinen paimenkoira ja omissa oloissaan viihtyvä rauhallinen kissaneiti.
Nettisivut olen perustanut ja aion sinne laitella ihan kaikkea mahdollista tietoa tietosuojalain puitteissa. Hoitosopimuksen pohjan ja hinnaston, neuvot Kelan hoitotukien hakemiseen sekä ns. ruokalistan viikolle kerrallaan. Kertoilen itsestäni ja mietin laittaisinko sivuille kodistamme kuvia?
Minulla on myös ammattikoulutus ja tahdon tarjota mahdollisimman kodinomaista hoitoa, olla hoitolapsille läheinen ja turvallinen aikuinen.
Tahdon tarjota vanhemmille mahdollisimman joustavan lastenhoidon eli olla käytettävissä myös tarvittaessa viikonloppuisin, vaikka vanhempien työ ei sitä vaatisikaan.
Minkälaiselta kuulostaa?
Onko antaa vinkkejä mitä muuta voisin sivuille laittaa? Tai minkälaista hoitoa itse tarvitsisit/kaipaisit lapsellesi?
Kuulun myös paikalliseen yksit. perhepäivähoitajien yhdistykseen mikä sisältää varahoitaja-palvelun.
Lapsille on paljon kehittäviä leluja ja tekemistä niin itsenäisiin kuin ohjattuisin puuhiin.
Lapset saavat käyttää koko kotiamme ihan kuten omatkin lapsemme. Vanhempien luvalla saavat
joskus pelata pelikonsoleilla lasten pelejä ja toivottavasti tehdä retkiä.
Kotitöihin, kuten leipomiseen ja pöydän kattaukseen ym. pieneen otan lapset mukaan, mutta pakko ei ole vaan asioiden tulee olla mahd. mielekästä. Toki kannustan osallistumaan.
Olisi nyt kiva saada kaikenlaisia vinkkejä, ihan pienetkin sellaiset on tervetulleita.