Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palkattomasta (yllätys, yllätys) :D

Vierailija
29.01.2012 |

Olin tehnyt 3 kk sijaisuuden ja uusi työpätkä alkoi kuukauden päästä. Sanoin työnantajlle, että otan työn mielelläni vastaan, mutta tarvitsen kesällä 5 päivää palkatonta, koska menemme lomamatkalle perheen kanssa. Menimme vanhempieni luokse jotka asuivat 800 km päässä ja tietysti halusin sinne lasteni ja mieheni kanssa. Tämä oli työnantajalle aivan ok. (tästä nyt aikaa jo 12 vuotta ja vanhempanikin jo kuolleet)

Kesällä sitten palasin tämän viikon loman jälkeen töihin. Niin yhtäaikaa kanssani alottanut venhempi nainen nälvi joka välissä, että toiset ne saa palkattomia tosta vaan. Vissiin pärställä vaikutusta. Hän kävi kysymässä, niin eipä onnistunu. Ei menny jakeluun, että olin loman neuvotellut jo työsopimusta kirjoittaessa, enkä kesällä kun lomat jo pyörivät. Tuskin olisin minäkään enää silloin saanut, mutta olin kaukaa viisas.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa, etukäteen voi sopia palkattommasta työsopimusta laatiessa, mutta sen jälkeen ei useissa paikoissa palkatonta heru. Av mammat ovat varmaan monet palvelualalla tai kunnalla jossa palkatonta voi ottaa, mutta asiantunijaorganisaatioissa työnantaja ei ANNA palkatonta vaikka miten mankuisi. Samoin kuin ei anna vaihtaa lomarahoja vapaaksi tai edes pitää ylityöpankkikertymää vapaana. Kas kun se asiantuntija ei ole korvattavissa vaan sen pitää olla tahkoamassa rahaa osakkeenomistajille aina.

Ihmetteen syvästi av mammojen vouhkaamista palkattomista lomista. Meillä ei niitä anneta ikinä, ainoa poikkeus on työlain pykälä "poissaolo pakottavasta perhesyystä".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä