Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu kyllä aika uskomattomalta...

Vierailija
29.01.2012 |

että on olemassa ihmisiä jotka eivät tienneet ettei kaikille ole mahdollista ottaa palkattomia viikon lomia töistä :( täytyy olla todella hyväosainen ja todellisuudesta vieraantunut jos ei tällaista asiaa ole tiennyt...

Kai se tietty on ongelmatonta jos molemmilla vanhemmilla on hyväpalkkainen työ, korkeintaan 2 lasta ja velaton asunto. Meillä esim on 150 000 velkaa asunnosta, pienet palkat ja 3 lasta. En todellakaan voi ottaa nyt kesällä palkatonta lomaa ja lomaa ei ole kun juuri vaihdoin työpaikkaa. REPIKÄÄ SIITÄ PORVARIT!

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka pitävät kovinta meteliä muiden ylipitkistä lomista ja laiskuudesta ja mielellään korostavat omaa vaativaa ja vastuullista työtään (josta ei voi olla pois edes viikonloppua) sekä jatkuvia omalla ajalla tehtäviä ylitöitään ;)

Vierailija
62/78 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti vastuullisissa yksityisen sektorin töissä ei nimittäin todellakaan pidetä lomia tämän tästä vaan painetaan duunia. Tai ehkä kaikkien työpanos ei ole niin arvokas, että työpaikalla pitäisi olla läsnä. Ei ihme, että Suomen kilpailukyky on mitä on! Toivottavasti lomaoikeuksia karsitaan tuntuvasti nyt, kun saamme viimein porvaripresidentin. Onneksi sentään kokoomus on hallituksessa ajamassa vähän työnantajienkin asemaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä edes saa mitään palkattomia lomia pitää. Pekkasia jos on pitämättä niin niitä sitten vaan pidetään. Mua ihmetyttää myös kun jotkut aina sanoo, että lähde töistä aiemmin/mene myöhemmin ym..Mutta kun se työaika on esim. 7-15, ei sinne voi mennä myöhemmin eikä lähteä aiemmin. Ei kaikki työpaikat jousta eikä kaikissa töissä voi joustaa. Jos on oltava paikalla tietty aika työmaalla niin siellähän on sitten oltava..

Vierailija
64/78 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään ei tulisi tarvita ottaa palkatonta lomaa, oli rahaa sukanvarressa tai ei. Siitä on ihan turha syyttää lapsimäärää, sillä en yhden lapsen äitinäkään niin tekisi. Vaikka kuin yritetään miehen kanssa pitää lomat peräkkäin, niin silti täytyy turvautua sukulaisiin, jottei lapsen tarvisi olla hoidossa niin paljoa. Odotan kouluunmenoa jo kauhulla. Viimeksi miehen kanssa ollaan oltu yhtäaikaa lomalla 4v sitten, että repikää siitä.

Typerää tulla haukkumaan, kun ap oli ihan oikeassa! Ottakaa rikkaat lapsenne pois tarhasta kokonaan jos siihen on kerta varaa! Jos ette viitti, jättäkää lapset tekemättä.

Vierailija
65/78 |
27.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko sitten varaa palkattomaan, jos hakisitte pari kuukautta lyhennysvapaata asuntolainasta? Saisitte kuitenkin lomailla lasten kans vähäsen? Tosin kesät minäkin olen aina töissä, ja silti lomaillaan :)

Vierailija
66/78 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpäs ole ennen tiennytkään olevani hyväosainen porvari mutta tulipa sekin selväksi! :D Minä nimittäin teen vaan osa-aikatyötä eli olen suunnilleen puolet palkattomalla lomalla ja muksut kotona. Arvostan ja rakastan niin paljon lapsiani että raha tulee toisena. Mies on pienipalkkainen, meillä on asunto-ja remonttilainaa ja vielä muutama tonni opintolainojakin. Ei ne suuret tulot vaan...järki päässä =)

Vierailija
67/78 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kukaan ei ole paikkaamassa minua sen aikana.

että repikää myös siitä!

Vierailija
68/78 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei näillä duunarin palkoilla kauheasti leveillä, silti pistän 150e kuussa säästöön. Satanen menee paikkaamaan sen palkattoman viikon liksan ja sillä 50 eurosella ostan pääsiäisenä muksuille pääsiäismunat, vappuna foliopallon, kesällä lintsirannekkeet ja syksyllä säästän ne rahat joululahjoihin.

Tulla tulla tänne itkemään, ettei lapset voi olla kesälomalla tai ei ole varaa mihinkään kivaan.

Vierailija
69/78 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, olen vihreä, pienipalkkainen, duunariammatissa.

Teen osa-aikatyötä, koska olen osittaisella hoitovapaalla. Miehellä sama juttu.

Ollaan kumpikin palkattomalla vapaalla noin 1-2 viikkoa vuodessa. Ei kaada meidän taloutta, ollaan järjestelty se niin. Kolme kouluikäistä lasta.

Vierailija
70/78 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun duunissa palkattomien lomien ottaminen on yksiselitteisesti kielletty.

että missä hitossa te kaikki olette töissä jos noin vaan otatte palkattomia lomia kesällä? Meillä ei työnantajapuoli edes suostu tuollaisiin kun ihan ne palkalliset kesälomatkin jo vähentää henkilökuntaa sen verta että jos vielä alettaisiin palkattomia lomia kesäkuukausille jakaa niin kuka siellä asiakkaita enää ottaisi vastaan?

Meni ohi aiheen mutta aloin vaan ihmetellä.

Vierailija
71/78 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, olen vihreä, pienipalkkainen, duunariammatissa. Teen osa-aikatyötä, koska olen osittaisella hoitovapaalla. Miehellä sama juttu. Ollaan kumpikin palkattomalla vapaalla noin 1-2 viikkoa vuodessa. Ei kaada meidän taloutta, ollaan järjestelty se niin. Kolme kouluikäistä lasta.

molemat miehen kanssa ainakin yksityisellä töissä. Mä teen duunia, jossa on kaksi työntekijää ja silti pystyn ottamaan vapaata kesällä ja muulloinkin.

Vierailija
72/78 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on 3 lasta ja kohta lähdetään 2 viikoksi etelään.

Ihan kiva! :)

Vierailija
73/78 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lähtien on ollut normaalia pitää palkattomia

Jos ei ole lusmu vaan kunnollinen työntekijä/pomo? Itse tiedän vain yhden alko-ongelmaisen ja yhden pääpipin, jotka pitävät näitä palkattomia säännöllisesti.

Hmm.. mä esim. pidän joka vuosi pari-kolme kuukautta palkatonta vapaata, ihan siksi että haluan pitää ja siihen on varaa. Päässäni ei ole mitään vakavampaa vikaa ainakaan. Miksi mun pitäisi tehdä töitä koko vuosi, jos mun elämässä on ihan helkkarin paljon mielekkäämpääkin tekemistä kuin työ ja lomiin on taloudellinen mahdollisuus, ja tää järjestely sopii myös työnantajalle?

Jos jollakulla ei ole varaa pitää edes muutamaa päivää palkatonta vapaata niin mistähän se kertoo? Mun mielestä siitä että eletään kaiken aikaa yli omien varojen, ollaan otettu liian iso asuntolaina, on tehty liikaa lapsia...

Vierailija
74/78 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että missä hitossa te kaikki olette töissä jos noin vaan otatte palkattomia lomia kesällä?

Mä esim. hoidan yhden meidän firman asiakkaan erilaisia kampanjoita.. silloin kun tällä asiakkaalla ei ole tulossa/käynnissä mitään, mulla on tosi vähän töitä joten mieluummin pidän sitten vapaata. Eikä vaan kesällä vaan milloin vaan vuoden aikana kun se sopii.

Vierailija
75/78 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen tekee kuten parhaaksi näkee ja kovin monen "paras" tuntuu olevan velaksi eläminen ottamalla iso laina. Miettikää siinä kohdassa mahdollisimman tarkkaan.Lapset pystyy elättämään, oli niitä yksi tai kymmenen, mutta lainat syö ihmistä pitkään eikä anna armoa.

Vierailija
76/78 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...paitsi sillä erotuksella että velkaa ei ole mutta olen yh ja palkkaa pitää saada jotta voidaan elää. Vaihdoin myös paikkaa viime keväänä joten kesälomaa ei ollut. Mutta on turha ruikuttaa että asialle ei voi mitään.

Jokainen voi pitää esim. kahden viikon palkattoman loman, sellainenkin joka ei ole porvari. Tai ainakin minä pidin. Missään ei pystytty käymään tai mitään ostamaan mutta kivaa oli siltin.

Ex-mies piti lapsia kaksi viikkoa ja sitten mummu ja pappa piti 4 viikkoa.

Onko tosiaan niin ettei ole MITÄÄN vaihtoehtoa pitää lomaa lasten kanssa? EI MITÄÄN ? Sitä en usko. Oli porvari tai ei.

Vierailija
77/78 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että missä hitossa te kaikki olette töissä jos noin vaan otatte palkattomia lomia kesällä? Meillä ei työnantajapuoli edes suostu tuollaisiin kun ihan ne palkalliset kesälomatkin jo vähentää henkilökuntaa sen verta että jos vielä alettaisiin palkattomia lomia kesäkuukausille jakaa niin kuka siellä asiakkaita enää ottaisi vastaan?

Meni ohi aiheen mutta aloin vaan ihmetellä.

Ei se raha, mutta kun töitäkin pitäisi jonkun tehdä jopa kesällä... Ei meillä onnistuisi.

Mekin olemme joutuneet miehen kanssa ottamaan lomaa osin päällekäin ja osin muulloin kuin heinäkuussa emmekä kumpikaan voi pitää koko kesälomaa yhteen menoon vaan lyhyemmissä jaksoissa. Meille päiväkodin lastenhoitaja sanoi että lapsen lomaksi lasketaan vain yhtäjaksoinen 4 viikon lomapätkä heinäkuussa, muu on vain satunnaista vapaata ja siksi lapsemme kärsii suunnattomasti. Päiväkodissa myös ihmeteltiin miksi emme yksityisellä töissä olevat vain ota samaa määrää lomapäiviä kuin kuntatyöntekijät...

Vierailija
78/78 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta teidän kohdallenne on kyllä sattunut harvinaisen tyhmiä päiväkodin työntekijöitä. Kai ne nyt siellä päiväkodissakin tietävät että kaikki eivät saa lomaa heinäkuussa, kun jonkun pitää olla töissäkin. Ihan sama se on lähes kaikissa kunnallisissa työpaikoissa tai sellaisissa yksityisissäkin joissa toimintaa ei voida ajaa kokonaan alas.

Meillä esimerkiksi kesälomaillaan toukokuusta syyskuuhun eikä ajankohtaa saa välttämättä itse valita. Palkatonta ei kesä-elokuulle saa, vaikka kuinka haluaisi. Eikä myöskään saa heinäkuulle kuin kolme viikkoa putkeen, loppuloma täytyy pitää "huonompaan aikaan" jotta mahdollisimman moni saa edes osa lomasta kesäkuukausille.

Mutta tämäkään ei silti poissulje sitä etteikö lapsia voisi pitää pois hoidosta neljää viikkoa. Se ei vain tapahdu heinäkuussa ei välttämättä yhtäjaksoisesti, mutta lomaa se silti on. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi