Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisen ostit, tai ostitte oman asunnon tai talon?

Vierailija
04.09.2012 |

Ollaan miehen kanssa mietitty omistusasunnon hankkimista, ollaan vähän päälle 20 molemmat :P ois kiva jos päästä vuokralta pois!

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ostimme kerrostalokolmion. Asuimem halvalla kolme vuotta keskustassa, jonka jälkeen myimme 23 000e voitolla koko homman pois.

Eli ainakin meidän kohdallamme kannatti. Lainaa lyhentäessä tuli myös säästettyä "väkisin", jolloin uuden asunnon ostoon oli ehtinyt kertyä jo pesämunaa.

Vierailija
2/91 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun molemmat valmistui ja työpaikat saatu. Mun määräaikainen muuttui vakipaikaksi mutta lainaa otettiin heti kun aloitin työt. Kannatti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

omakotitaloa 132m2 maalle alettiin rakentamaan kun oltiin 27/28-vuotiaita.

Tässäpä maksellaan lainaa sitten vielä jonkun aikaa. Ikää nyt 33/34v.

Vierailija
4/91 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alettiin rakentamaan. Nyt toka talo rakenteilla ja ikää 30.

Vierailija
5/91 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivarikolmio lähiöstä, kun oltiin 25 ja 26.

Vierailija
6/91 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten jatkan vuokralla asumista.

Vierailija
7/91 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin 26 kun ostimme asunnon.

Kakkoselta kysyisin, että miten niin kannatti ostaa? Samaan aikaanhan oli vastaavasti se teidän seuraavakin asunto noussut ja luultavasti vielä enemmän. Todennäköisesti olisi kannattanut ostaa kerralla se suurempi, jos menneessä mietitään.

Vierailija
8/91 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. akateeminen pariskunta

Vierailija
9/91 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

24-vuotiaita kun ostettiin omakotitalo. Ei kai sillä iällä väliä jos työ-ja raha-asiat kunnossa! (:

Vierailija
10/91 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..olin ekan kerran 23, sitten 26 ja nyt 28

kolmas talo menossa.

Ja on tosiaan ollut järkevämpää maksaa omaa pois, kuin vuokraa.

Vierailija
11/91 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin yksin kaksion Helsingin kantakaupungista. Tai en "yksin", koska olin jo äiti. Mutta ilman toista aikuista. Olin säästänyt nuorempana asp-tilille aika paljon... Onneksi, koska ei muuten olisi varaa enää kantakaupungissa asuakaan, siis maksaa täällä vuokraa.

Vierailija
12/91 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

19v, 21v, 23v, 25, 26v ja talot rakennettu 38v ja 46v

Vierailija
13/91 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

19v/1998, nyt 34v ja vuorossa 6. omistusasunto. Kohta oon velaton!

Vierailija
14/91 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedettiin, mitä tehtiin. Elettiin sen homeen kanssa muutama vuosi, ja kun siirryttiin opinnoista töihin, rakennettiin tontille uusi talo. Tontti oli tähän mennessä nostanut arvoaan noin viisnkertaiseksi siihen nähden, mitä maksettiin tontista ja talosta aikanaan. Meillä on nyt velaton puolen miljoonan talo.

Vierailija
15/91 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin 28- vuotiaana kahden lapsen yksinhuoltaja äitinä omakotitalon ja nyt olen 36-vuotias ja olen ollut jo pari vuotta velaton. Edelleen asun samassa talossa.

Vierailija
16/91 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ollut 5 vuotta töissä ja säästänyt 1/2 asunnon hinnasta. Ostin kerralla ison kolmion, jossa asun edelleen nyt 10 vuotta myöhemmin aviomieheni kanssa

Vierailija
17/91 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remonttikuntoinen, iso okt. Asutaan vieläkin samassa talossa.

Vierailija
18/91 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin täällä minäkin. Ite siis tässä vielä säästelen omaan asuntoon, kun oon opiskelijakin vielä. Minä oon käsittäny, että pitää säästää aluksi jonkin verran, että laina edes myönnetään? Mistä noin nuorena on voinu saada niin paljon rahaa? Luulisi siinä jonkun aikaa menevän, ennenkuin saa rahat kokoon...? Töitäkin olen siis tehnyt, eikä mulla ole todellakaan noin suuria summia säästössä. Enkö mää siis osaa säästää vai mitä ihmettä :P Vai enkö mää vaan ymmärrä tästä mittään :D Selittäkää tollolle :)

Vierailija
19/91 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

41 ja 47 vuotiaana. Lapset jo aikuisia, ihan tyytyväisenä asuttiin vuokralla ja vaihdettiin asuntoa aina elämäntilanteen mukaan. Ja ne tilanteet tosiaan vaihtelevat 20v aikana perheillä ja yksin elävilläkin. En näe mitään syytä, miksi pitäisi parikymppisenä ostaa talo, kun tarpeet ja halut muuttuvat, tulee muuttoja kun perhe kasvaa, perhe pienenee, tarvitaan lisää tilaa tai vähemmän tilaa, pitää vaihtaa paikkakuntaa uusperheen takia, tai työn takia, alkaa kiinnostaa jokin asia tai paikka jota ei voi nykyisessä asunnossa ei voi toteuttaa, ihan mitä vaan.

Kun lapset aikuisia, elämäntilanne sellainen, että ostimme remontoitavan talon vähän kuin harrastuksen vuoksi.

Vierailija
20/91 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin oman asunnon (yksin) vasta 30v. Sitä ennen ei ollut varaa kun oli opiskelut ja sen jälkeen ensimmäiset työvuodet meni säästäessä käsirahaa. 33v olin maksanut asunnon jo velattomaksi. Että sinällään ei kannattanutkaan nuorena töihin meno ja asunnonosto, sillä nyt minulla on ammatti jossa tienaan hyvin, ja voisin (niin tahtoessani) ostaa sijoitusasunnon ja maksaa senkin pois muutaman vuoden sisällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä