Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En kierrätä: heitän paperit, maitopurkit, peltipurkit, lasipurkit samaan roskiin. En jaksa lajitella

Vierailija
28.01.2012 |

Mitä mieltä olette? MIelestäni monen roskatonkan säilyttäminen ja huoltaminen on hankalaa. Lehtien ja jätepaperin "säilyttäminen" vie tilaa. Helpompi heittää suoraan roskiin. Kompostointi ei olisi edes mahdollista. Maitopurkkeja en jaksa taitella ja huuhdella, menköön suoraan roskiin. Säilyketölkit ja lasipurkit pitää ottaa pois muovipussista ja kädet likaantuvat. Muutenkin roskapisteen kannet ovat likaisia joten riittää että avaan sen yhden: laitan kaikki palavaan jätteeseen. Paperi kuitenkin palaa ja tölkit hapertuvat.

Mitä ajattelette ihmisistä jotka laittavat sanomalehdet, kartongit ja kaikki palaviin lajittelematta. En minä ainakaan viitsi päätäni taikka aikaani tuhlata kaikenmaailman pikkujuttuihin. Niin ja paristot tietenkin roskiin.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka maalla asuva nyt jaksaisi lähteä kaupungille jätteitä lajittelemaan?? heittää kaikki roskiin. sekä pahempaa: joskus mysö polttaa jätteitä.

maalla asuva kyllä lajittelen ihan kaiken, ja joka viikko kun menen tekemään viikon ruokaostokset isommasta kaupasta, vien jätteet kaupan pihalla olevaan lajittelupisteeseen.

Vierailija
22/60 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tiedän, että nyt on pressanvaalit ja olen äänestänytkin. Ja minulla on vakituinen työpaikka.

Me asutaan niin ahtaasti, ettei ole tilaa kymmenelle eri jätetörpölle. On vain yksi iso jätesäkki, joka nielee kaikki jätteet.

Meillä on keittiö tosi pieni, yhteensä 6 pientä kaappia (roskiskaappi,tiskikaappi,kattilakaappi,maustekaappi ja kaksi tavallista kaappia). Pystyn silti järjestämään tuonne roskiskaappiin kaikille jätteille lajittelun. Se on tahdosta kiinni, eikä tilasta. Huono tekosyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaiken sekajätteeseen. Olen mielelläni laiska, masentunut itsekeskeinen tai mikä vaan mutta ei todellakaan kiinnosta jaotella jätteitä vailla mitään todellista hyötyä. Ei maailma sillä pelastu että täällä jätteet jaotellaan kymmeneen eri nyssykkään tunnontarkasti. Mutta nysvätkää ihmeessä jos sillä saa mielenrauhan ostettua.

sä taidat tolla selittelylläs ihan ite yrittää jotain mielenrauhaa hankkia, kun tiedät tekeväsi väärin.

Vierailija
24/60 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhlaatte aikaanne lajitteluun. Saadaan energiaa kun laitetaan kaikki vaan palamaan. Te ette lajittelusta hyödy vaan yritykset, jotka käyttävät jätteet hyväksi.

Vierailija
25/60 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hautaan maahan. Niihin kasvaa kivasti sieniä. Laitan kaiken kaatopaikkajätteeseen. Halvin tapa.

Vierailija
26/60 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaiken sekajätteeseen. Olen mielelläni laiska, masentunut itsekeskeinen tai mikä vaan mutta ei todellakaan kiinnosta jaotella jätteitä vailla mitään todellista hyötyä. Ei maailma sillä pelastu että täällä jätteet jaotellaan kymmeneen eri nyssykkään tunnontarkasti. Mutta nysvätkää ihmeessä jos sillä saa mielenrauhan ostettua.

sä taidat tolla selittelylläs ihan ite yrittää jotain mielenrauhaa hankkia, kun tiedät tekeväsi väärin.

mutta mitä sitten?! Ei kiinnosta.

Vierailija
27/60 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee kaikki täälläkin. Lajittelu on suomalaista vouhotusta.

t. Tukholma, Hornstull

Vierailija
28/60 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA useimmiten vauvalla lajitellut nyssäkät laitetaan kaatopaikoilla samaan kasaan. Voi kun nauroin kun huomasin että läheisessä vanhainkodissa kaikki jätteet kipattiin samaan roska-autoon. Pipertäkää rauhassa jos tykkäätte

Vierailija
29/60 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tiedän, että nyt on pressanvaalit ja olen äänestänytkin. Ja minulla on vakituinen työpaikka.

Me asutaan niin ahtaasti, ettei ole tilaa kymmenelle eri jätetörpölle. On vain yksi iso jätesäkki, joka nielee kaikki jätteet.

Meillä on keittiö tosi pieni, yhteensä 6 pientä kaappia (roskiskaappi,tiskikaappi,kattilakaappi,maustekaappi ja kaksi tavallista kaappia). Pystyn silti järjestämään tuonne roskiskaappiin kaikille jätteille lajittelun. Se on tahdosta kiinni, eikä tilasta. Huono tekosyy.

Enkä aio luopua tavaroista sen takia, että jätteet mahtuisi paremmin. Aivan hullu ajatus!

Vierailija
30/60 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska tiedän, että jossakin vaiheessa ne jätteet on kuitenkin lajiteltava (koska kaikki eivät lajittele). Muutenkin olen sitä mieltä, että jätteen lajittelussa on pohjimmiltaan kyse jätteenlajittelun kustannusten vähentämisestä ja sitä kautta voiton maksimoinnista, ei luonnon suojelusta.

Mutta silti kiltisti erottelen paperijätteen muusta jätteestä ja vaihtelevasti myös metallin ja biojätteen. Ongelmajätteen myös.

Vierailija
31/60 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en lajittele kans mitään,enkä ees äänestä:D

Ja en silti ole huono-osainen enkä syrjäytyny enkä ees masentunu.

Palkkakin on ihan hyvä.

Ostelen mitä sattuu ja so what:)

Vierailija
32/60 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvi mihinkään kilokaupalla kerätä. Ne muutamat kertyneet voi viedä samalla vaivalla kun sen roskapussin aamulla kun lähdet töihin. Kerään ne johonkin muovikassiin roskakaappiin.

Vierailija
33/60 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihana särkyvä ääni. Saa hajottaa astioita oikeen luvan kanssa. *Räiskis*

Vierailija
34/60 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvi mihinkään kilokaupalla kerätä. Ne muutamat kertyneet voi viedä samalla vaivalla kun sen roskapussin aamulla kun lähdet töihin. Kerään ne johonkin muovikassiin roskakaappiin.

Meidän taloyhtiön pihalla on paperi-, bio- ja sekajätelaatikot ja that's it. Meillä ei ole autoa, kaupassa käymme Stockalla enkä ole nähnyt heilläkään kierrätyspistettä asiakkailleen. Pitäisikö mun ottaa lasipurkkiroskis mukaan ruuhkabussiin aamulla ja jäädä puolivälissä pois kippaamassa se kunnan keräyspisteeseen? Suomessa kierrättäminen on oikeasti tehty vaikeaksi, jopa New Yorkissa se toimii paremmin. Siellä on kaikissa taloissa useampi pönttö, johon lajitellaan ties mitä muovikäärettä ja pahvia.

Vierailija
35/60 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö ne lasipurkit pidä ainakin huuhtaista ja kenties etiketitkin poistaa ennen kierrättämistä..? Ihan liian iso vaiva ja lisäksi olen fanaattinen vedensäästäjä (asun okt:ssa). En raaski jotain sose- tai hillopurkkia alkaa puhtaalla vedellä viruttelemaan.

Tätini kierrättää, tai mitä lie tekee. Hänellä on tiskialtaan alakaapissa hirvittävälle haiseva sanko, jonka ehkä kerran viikossa tai kahdessa käy tyhjentämässä "pihan perälle" kompostiin. Talo on ihan täynnä jotain lentäviä pikkuötököitä/kärpäsiä, jotka ehtivät istahtamaan kahvipullankin päälle, kun sitä yrittää syödä. Samoin mehulasiin tunkevat.. Joten ei kiitos yhtään ylimääräistä jätteen säilytystä meidän talouteen!

Hyvä että kerran pari vuodessa jaksetaan valtava autotalli tyhjentää pahvi-ja kartonkiroskasta, sekä lehtikasseista ja viedä 2km päähän kaupan keräykseen.

Vierailija
36/60 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitukseen mulla nyt ei ole vastausta, mutta olin itse ennen samanlainen..

Nyt kun vain halusin ja jaksoin ja ajattelin niin meillä kierrätetään paperi, pahvi, lasi ja bio. Metallin ajattelin myös ruveta kierrättään. Muille meidän katoksessa ei ole astiaa, enkä jaksa edes miettiä onko muutakin?

Mutta itsestäni olen ylpeä kun nuo sain järjestykseen, on parempi olokin :)

Vierailija
37/60 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

me asutaan ok- talossa ja tehokkaan kierrättämisen ansiosta ollaan saatu pudotettua jätehuoltokustannukset puoleen aiemmasta.

Mutta jos sun ei kerran tarvitse miettiä mitä mikäkin maksaa... niin tee kuten tykkäät. Joku muu tuon touhusi joutuu sitten loppupeleissä maksamaan.

Vierailija
38/60 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän hyvin ettei autottomien helppo viedä esimerkiksi juuri lasipurkkeja koska näihin keräyspisteisiin saattaa olla matkaa. Etenkin vanhuksille kierrätys voi monesti jäädä vaillinaiseksi vaikka halua olisikin ellei keräyspiste riittävän lähellä.

Vierailija
39/60 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettette lajittele roskia. Se on tottumuskysymys.

Ainakin näin kerrostalossa on tosi helppo viedä jokainen roska joka ilta oikeaan roskikseen.

Mikä voisi olla tärkeömpää?

Jätättekö lapsillennekin sen mallin, ettei tarvi lajitella eikä kierrättää?

Vierailija
40/60 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en lajittele mitään ja toiseks lapsille sanon ku syyään karkkii ulkona että heittäkää ne paperit menee vaan.

Onhan sitä roskaa muutennii tienvierustat täys.

Mitä välii????

Nii ja toiseks,olen työtön koska tekisin työtä vain kunnon palkasta ja ei oo tullu vastaan sellast duunii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi