Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihatkaa minua, aion lopettaa imetyksen.

Vierailija
28.01.2012 |

Aloitin imetyksen hyvällä menestyksellä mutta vauva ripuloi vihreää kakkaa joka 15min välein. Syön tyroksiinia kilpirauhasiin ja propralia korkeaan verenpaineeseen ja diapamia paniikkihäiriöihin joten näen korvikkeen turvallisempana vaihtoehtona tästä eteenpäin. Edellisen lapsen vatsa oli ainakin paljon parempi korvikemaidolla. Mielelläni olisin imettänyt mutta minä näen asian nyt niin että vauvan parasta ajatellen siirryn korvikkeeseen.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei imetys ole mikään hyvän äitiyden mitta. Tärkeintä on että lapsi saa ravintoa ja äitikin voi hyvin.

Kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi! :)

Vierailija
2/23 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan antaa lapselle muuten läheisyyttä. Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan haluaisi vauvalleni syöttää mitään diapami -maitoa. Vaihda korvikkeeseen.

Vierailija
4/23 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yllättynyt jo ensimmäisistä vastauksista että mua ei haukuta! Oma äitini on jo laittanut välit poikki kun päätin lopettaa imetyksen.

Vierailija
5/23 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yllättynyt jo ensimmäisistä vastauksista että mua ei haukuta! Oma äitini on jo laittanut välit poikki kun päätin lopettaa imetyksen.

Onpa ikävää jos äitisi vauhkoaa imetyksestä. :( Se kun ei edes hänen asiansa ole. Onko ensimmäisestä lapsesta kyse? Muista että Sinä olet Äiti, ja Sinä tiedät parhaiten :)

t:2

Vierailija
6/23 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitisi noista kaikista lääkityksistäsi?

Vierailija
7/23 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noilla lääkityksillä! Ja et varmasti ole harvinainen tapaus, tosi moni päättää antaa vauvalleen vaan korviketta. Syynä voi olla jopa äidin kokemus siitä, että imetys on liian vaivalloista. Näin ajatteli kaverini, joka oli jo imettänyt kahta lasta ja kolamnne kohdalla sanoi synnytyssairaalassa haluavansa pillerin, joka estää maidon tulon. Sen sai ja nyt hänellä on tyytyväinen, hyvin kasvava ja nukkuva vauva.

Vierailija
8/23 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein samanlailla.

Vierailija
9/23 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän on kyseessä lapsen etu.

Sinä tiedät lapsesi parhaan. Luota itseesi.

Vierailija
10/23 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini ei ymmärrä että olen huolissani lääkkeiden vaikutuksesta vauvaan. Mitään lääkettä ei voi vähentää tai lopettaa tai joudun sairaalaan hoitoon ja sitten en ainakaan voi imettää. Minua harmittaa tämä imetyksen lopettaminen älyttömästi koska rakastan lastani yli kaiken mutta tilanne on vaikea. Tämä on toinen lapsi.. Kiitos tuesta. :)

Onpa ikävää jos äitisi vauhkoaa imetyksestä. :( Se kun ei edes hänen asiansa ole. Onko ensimmäisestä lapsesta kyse? Muista että Sinä olet Äiti, ja Sinä tiedät parhaiten :)

Vierailija
11/23 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teet kuten parhaaksi näet. Minun lapseni ainakin kasvoi Tuttelilla superterveeksi, muista korvikkeista sai karmeat ilmavaivat.

Haluaisin toisenkin lapsen, mutta pelkään kehityshäiriöitä, sain Thyroxin -lääkityksen ensimmäisen raskauden jälkeen. :(

Vierailija
12/23 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi kun sait lääkityksen myös. Mulla löydettiin kilpirauhasen vajaatoiminta juuri tämän raskauden aikana:( Kilpirauhasarvojen heittely aiheuttaa mulle nyt synnytyksen jälkeen paniikkioireita ja korkeaa verenpainetta plus muutoksia sykkeessä. Oireet tasaantuu kun hormonit ja kilpirauhanen tasaantuu taas..

teet kuten parhaaksi näet. Minun lapseni ainakin kasvoi Tuttelilla superterveeksi, muista korvikkeista sai karmeat ilmavaivat.

Haluaisin toisenkin lapsen, mutta pelkään kehityshäiriöitä, sain Thyroxin -lääkityksen ensimmäisen raskauden jälkeen. :(

Vierailija
13/23 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini ei ymmärrä että olen huolissani lääkkeiden vaikutuksesta vauvaan. Mitään lääkettä ei voi vähentää tai lopettaa tai joudun sairaalaan hoitoon ja sitten en ainakaan voi imettää. Minua harmittaa tämä imetyksen lopettaminen älyttömästi koska rakastan lastani yli kaiken mutta tilanne on vaikea. Tämä on toinen lapsi.. Kiitos tuesta. :)

Voimia. Imetyksen lopettaminen on jo pelkästään hormoonienkin vuoksi usein haastava ja tunteita herättävä juttu. Saati että joku ulkopuolinen painostaa jatkamaan. Vauvalle on kaikista tärkeintä, että äiti on terve ja hyvinvoiva.

Tsemppiä! :)

Vierailija
14/23 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vain osittaisimettänyt kahta lastamme ihan vain sen vuoksi ettei maito yksinkertaisesti tahtonut riittää. Etenkin esikoisen kohdalla korviketta meni heti alkuunsa purkki päivässä. Enkä voinut rintaruokkia häntä lainkaan ensimmäisinä kuukausina vaan pumppasin maidon ja annoin pullosta. Ja ei sen fiksumpaa ja terveempää nuorta neitiä voisi toivoa kuin hän :) Eli ihan huoletta voit kasvattaa vauvasti korvikkeella. Muista panostaa vaan riittävästi läheisyyteen muulla tavoin niin hyvin menee.

Vierailija
15/23 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyse lapsen parhaasta, miten kukaan voi tuomita asiasta! Minäkään en imettänyt (maitotiehyet on katkaistu 10 vuotta takaperin), ja pari vähän ikävämpää kommenttia kuulin asiasta. Lapsesta kuitenkin kasvoi reipas ja ihan harvinaisen terve pikkumies, joten eipä tuo tuttelista pilalle näyttänyt menevän :)

Vierailija
16/23 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkitys ei ole mikään este lasten hankinnalle. Päinvastoin sehän on hyvä, että tila on todettu ja saatu hormonipitoisuus normaalille tasolle.

Hoitamaton kilpirauhasen vajaatoimintahan saattaa ennemminkin vaikeuttaa raskautumista. Pyydät vaan päästä verikokeisiin raskauduttuasi, että pystytte lääkärin kanssa tarvittaessa säätämään annostusta.

Vierailija
17/23 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi huhhuh..

Vierailija
18/23 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkitys ei ole mikään este lasten hankinnalle./i]

Mietin vaan kun annostusta on säädetty jo yli 2 vuotta, eikä sitä vaan saada kohdilleen. Muuten olen terve, allergiaton jne.

T: 12

Vierailija
19/23 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta loppujen lopuksi, ketään ei kiinnosta vuoden tai kahden päästä, että kauanko olet lastasi imettänyt. Mäkin kärsin aikanaan kovasti siitä, että maito ei riittänyt lapsilleni ja jouduin antamaan korviketta. Nyt jälkikäteen asia suorastaan naurattaa, mitä v--tun väliä imettämisellä on... Pääasia, että äiti ja lapsi voivat hyvin.

Meidän kaikki lapset ovat fiksuja, kohtuullisen terveitä ja onnellisia lapsia/nuoria. Ketään ei tosiaankaan kiinnosta, kauanko olen lapsiani imettänyt. :)

Vierailija
20/23 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta loppujen lopuksi, ketään ei kiinnosta vuoden tai kahden päästä, että kauanko olet lastasi imettänyt. Mäkin kärsin aikanaan kovasti siitä, että maito ei riittänyt lapsilleni ja jouduin antamaan korviketta. Nyt jälkikäteen asia suorastaan naurattaa, mitä v--tun väliä imettämisellä on... Pääasia, että äiti ja lapsi voivat hyvin.

Meidän kaikki lapset ovat fiksuja, kohtuullisen terveitä ja onnellisia lapsia/nuoria. Ketään ei tosiaankaan kiinnosta, kauanko olen lapsiani imettänyt. :)

kukaa ei edes vuoden päästä enää kysele sinulta imettämisestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi