Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä saan 5v tytön tottelemaan?

Vierailija
28.01.2012 |

Tästä ei tule mitään kun tyttäreni ei vaan tottele.

Kun pitäisi siivota oma huone/omat lelut pois niin tää neiti vaan jatkaa leikkimistä, eikä kuuntele mua yhtään. Äiti saakin sitten siivota yksin...

Syöminen ei suju, neiti vaan pelleilee, raapii pöytää haarukalla yms. tyhmyyksiä. Ruokailu venyy siten 1 tuntiin jopa 1,5 tuntiin..

Meillä 4 ja 6- vuotiaat pojat jotka ihan automaattisesti siivoaa ja syö reippaasti jne.

Tytön isä tapaa tyttöä muutaman kerran kuukaudessa ja aiheuttaa minulle puheillaan ongelmia. isä esim sanoo tytölle ettei lasten tarvitse itse siivota varsinkaan äidin luona, äidin luona ei tarvitse syödä ja äidin luona ei tarvitse äitiä totella.

Siitä seuraus on sitten se että kun komennan neitiä tai laitan jäähyllä hän heittäytyy lattialle ja aloittaa draama shown ja alkaa huutamaan isi auta isi pelasta...tietää että hämmennyn asiasta..

Olen puhunut asiasta lastensuojen kanssa ja lastenvalvojalle, että tämä isä aiheuttaa kiusaa meille puheillansa. Eipä heitä tunnu kiinnostavan..

Muutenkin harmittaa tämä isä kun hän on narsisti ja nauttii siitä kun saa kiusattua minua.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten sanot, että 10 min päästä pitää siivota, ja kun se aika on mennyt, siivoat hänen kanssaan, pidä vaikka kädestä kiinni. Miksi ihmeessä siivoaisi, kun tietää, että sinä sen teet, sanomisillasi ei ole mitään merkitystä.

Isän puheista voit todeta, että valitettavasti isä ei tiedä kaikkea ja näissä asioissa puhuu höpöjä. Teidän kodissa on säännöt, jota myös 5v joutuu noudattamaan, kuten veljensä.

Vierailija
2/8 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ainakan se 6-vuotias poika ei mene samaan mukaan?Täytyyhän ainakin kahdella olla sama isä vai kuinka?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet tehnyt ihan oikein puhuessasi asiasta lastensuojelun kanssa ja heittämällä kysymyksen myös tänne palstalle.

Minusta on hienoa että tytöllä on käytösmalli veljissään. Muistathan kehua poikia heidän käytöksestään (vertaamatta tietysti tyttöön).

Tärkeintä olisi minun mielestäni tehdä selväksi että teidän kodissanne eletään tietyllä tavalla, riippumatta siitä miten muualla eletään tai muut sanovat.

Lapselle tulee olla selvää mitä häneltä odotetaan. Sitten voisit ehkä tehdä hänelle vähän helpommaksi tavan täyttää ne odotukset, keinoja voi olla vaikka tähtitarrojen kerääminen, viikkorahan ansaitseminen jne... tyttö varmasti huomaa pian että veljet saavat enemmän "pisteitä" koska sopeutuvat talon sääntöihin.

Voimia ja halaus!

Vierailija
4/8 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttöä ja ne tietää että kun äiti jotain sanoo, niin se on tosissaan ja silloin on paras totella. En siis uhkaile tyhjää, vaan jos jotain uhkaan niin myös sen toteutan. Ensin aina annan ennakkoilmoituksen, että kohta leikit loppuu, 5 min päästä siivotaan, kohta syömään tms. Ruokapöydässä tietävät, että pelleily ei ole sallittua, jos pelleillään, niin ensin tulee pari varoitusta, sitten poistetaan pöydästä. Sama siivouksessa, ensin pyydetään ja kehoitetaan pari kertaa ja jos ei siivota, niin lattialla lojuvat rojut pistetään muovipussiin ja takavarikkoon joksikin aikaa. Ei ole tarvinnut toteuttaa noita järeämpiä keinoja kuin pari kertaa, hyvin uskovat jo ilmankin.

Vierailija
5/8 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiukat rajat tytöllekin ja sanot että teillä on säännöt ja sinä määräät, ei isä! Jos tyttö heittäytyy lattialle draamakuningattareksi niin älä anna silti periksi. Totta kai se kiukuttelee kun saa sillä sinut tekemään asiat pillinsä mukaan.

Toisaalta silti jos kerran tytöllä on oma huone ja leikit kesken niin miksi kivat leikit pitää aina korjata pois, eikö niitä voisi jatkaa seuraavana päivänä?

Huonosta käytöksestä ja tottelemattomuudesta saattaisin antaa jäähyjä mutta toisaalta tuo jonkun mainitsema palkitsemissysteemikin voisi toimia. Kun on totellut ja käyttäytynyt hyvin niin saa tarran ja tietystä määrästä tarroja saa jonkun kivan jutun, vaikkapa uimareissun äidin kanssa.

Syömään en pakottaisi, mutta sitten jos ei ruokailu suju tietyssä ajassa niin jää ilman. Ja tämä siis tytölle etukäteen tiedoksi "kun iso viisari on x:n kohdalla niin ruokailu loppuu". Eikä välipaloja naposteluksi.

Lastenvalvoja ei valitettavasti voi juurikaan tehdä asialle mitään, periaatteessa isä kun ei tee mitään väärin, vaikka hankaloittaakin teidän elämäänne. Mutta älä mene mukaan siihen.

Vierailija
6/8 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö luopuu mielummin karkkipäivästä, leluista yms.

Tänään esim, sanoin että jos nyt et siivoa niin kerään taas lelut pois (kaikki mitkä on levällään) jätesäkkiin ja vien varastoon "jäähylle" ne. Tyttö mielummin luopuisi niistä kokonaan kuin siivoisi. Olen muutaman kerran siivonnut säkkiin leluja ja laittanut takavarikkoon joksikin aikaa.. ei paljon neitiä hetkauta. Samoin ruoka aikaan sanonut että nyt on tietty aika syödä jos syöminen ei suju olen lautasen pois ottanut ja tarjonnut seuraavalla aterialla loput ja esim, välipalaa saa kun edellisen ruuan on syönyt. ei auta..

Tarra systeemiä ollaan kokeiltu, mutta ei toiminut, kun neiti vähät välitti siitä..

Pojat on mun miehen ja neiti on mun eli meillä uusioperhe. Tyttö oli ennen helppo ja kiltti, nyt isänsä myötä muuttunut tottelemattomaksi.

Pojat taas oli ennen jäähyllä koko ajan nykyään ei juuri ollenkaan..

Annan jättää kyllä hyvät leikit seuraavaan päivään mutta yleensä tämä sotku on sitä että joka ikinen lelu vaan kipattu laatikostaan ja jätetty siihen.

En lähde mukaan hänen draamailuun, jos hän aloittaa tämän shownsa, selitän hänelle rauhallisella äänellä että täällä on äidin säännöt ja iskällä iskän säännöt. jne.

Olen nyt jo kolme vuotta saanut joka ikinen päivä tätä toistella ja koko ajan tää kuvio pahenee...

Vierailija
7/8 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

4- ja 6-vuotiaat pojat on teidän mut 5-vuotias tyttö ei? Miten sun keskimmäinen voi olla eri miehelle kun ikäeroakin on noin vähän?

Eli vanhimmalla ja nuorimmalla on sama isä?

Vierailija
8/8 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli selvennys 4 ja 6v pojat on mieheni edellisestä liitosta ja tyttö 5v minun edellisestä liitosta :)