MARRASKUISET 2012
Kommentit (555)
Hohhoijjaa, kaapin perälle viimekierrolta jäänyt r-testi tuli nyt sitten tuhlattua, turhaan.. Eipä tosin mikään ylläri ollut, kuitenkin vielä n 4pvää menkkojen alkuun jäljellä. Jos tästä jotain hyvää haluaa löytäää ni sen ainakin että eipähän ole enää kaapissa valmiina testiä huutamassa mun nimeäni.. Jos hakis testin vasta sitten jos tai kun ne menkat oikeesti on myöhäs.. :D
Tsemppiä ja mielenvoimaa =) Tuolta plussalistalta puuttuu vielä yk5, muut onkin edustettuina joten eikös tää ole ihan merkki ;)
Itse olen päättänyt vetää tälläisen tjottailu kierroksen (joo hyvä sanoa kun aamulla ekana koneelle päivittämään listaa) mutta en kyttäile, en laske, tsempitän vain teitä muita!
Et varmaan ole ainut hätähousu :) varmasti testaisin itekin jos testi kaapista löytyisi, niillä on kumma tapa huhuilla sieltä kaapinperukoilta ;)
Miulla periaatteessa 4 päivää ennenkuin kannattaa kuvitella testaavansa, käytännössä sitten taas 7 päivää(tämä päivä mukaanlukien)
Mut toivotaan että se plussa siulle testiin ilmestyy parin päivän päästä! :)
Outoa.. Mulla on siitä negasta huolimatta aika varma fiilis siitä että plussa tulee.. Viimeksi ku tämmönen tunne oli niin eipä ollut plussaa, jotenpa veikkaan että joulukuisiin tipun.. Pari päivää viel pitää odottaa.. Oireita olis toisinaan huono-olo, yökkäilen herkästi. Maha on turvonnut ja tissit on kipeet, mitään noista ei normaalisti ole ennen menkkoja. Ruokahalu on kasvanut, mut mulla se on normaalia ennen menkkoja.. Aamulla yskiessä vihloi mahaa, mutta sitäkin on satunnaisesti ollut joskus ennen menkkoja..
Ota tästäkin sitten selvää
mites muitten tilanne? :)
Tonno kp 30/30-32 (tästä kierrosta tulossa oviksen perusteella 32 päivää. )
Joo elikkäs tätiä vetäydyn odottelemaan taka alalle.. ovistahan en tässä kierrossa bongannut mikä ei sinäänsä mikään kummastus ollut kun meni niin sekaisin kierto sillon alkuvaiheessa.. No ässäilty on kuitenkin että eihän sitä koskaan tiedä, mutta minkään maailman luuloja ei ole että olisi onni suosinut.
Onnea aivan valtavasti vielä kaikille plussanneille ja ihan äärettömästi onnea lopuille!!!! toivottavasti ei sitten ketään teistäkään enään näy joulukuisissa :) +++++++++++
mutta nyt siis nauttimaan ihanasta aurinkoisesta säästä ja lepuuttamaan hermoja ennen kuin otetaan yhteyttä tk:hon ja aletaan miettimään niitä lapsettomuushoitoja.
tonnotin: Et todellakaan oo ainut hätähousu! :D Mä testailen ihan millon sattuu, vaikka tiän satavarmasti että kahta viivaa siihen testiin ei ilmesty! :D Toisaalta täsä kierrosa oon mukamasti bongannu oviksen ainaki 3-4 krt (voivoi mua :D) että senki takia oon kokeillu testata että joko tulis tulos. Mä piän sulle peukkuja että oireet johtais toivottuun tulokseen! :)
ON: Todellisena hätähousuna oon testannu jo 2krt (joo, tiän ettei mitään järkeä :D) ja molempina kertoina testiin on ilmestyny semmonen haamujenhaamu. Väriä siinä ei näy, ainakaan selvästi. Mutta oon sen takia toiveikas koska ennen ei oo tullu tuota 'viivanpaikkaakaan' esille! Oireita ei oo muutako herkistyny hajuaisti mutta se on kyllä monesti herkkänä oviksen ja menkkojen välisen ajan.
Mikä muiden tilanne on, milloin meinaatte testata? :)
Tinuppi kp32/38(?) yk3
Tinuppi ja tonnotin: minäkin liityin teidän hätähousujen joukkoon. Tein äsken elämäni ensimmäisen raskaustestin, eikä kyllä näkynyt edes mitään haamuun viittaavaakaan.
Ihmetyttää vain kun nännit eivät vieläkään ole kipeytyneet, kuten aina ennen menkkoja ja toisaalta rintojen ulkosyrjät ovat todella kipeät (ei ole ennen ollut moista).
Testaamaan päädyin hetken mielijohteesta, kun lueskellessani alavatsaa vihlaisi kuin olisi puukolla väännetty (huudahdin kivusta). Ei kuulu tuollainenkaan normaaleihin kuukautisoireisiini.
Mutta odottelen sitten vuodon alkua vielä loppuviikon ja sitten uuteen yritykseen.
Tsemppiä kaikille yrittäville ja jo plussanneille!
Tossukumpu 24/23-27 yk1
Unohdin tosta omasta oire listastani sen armottoman väsymyksen.. nyt kolmena peräkkäisenä päivänä ollu pakko mennä jo 9-10 aikaan jo yöunille, kun ei kertakaikkiaan pysty valvomaan.. herään kylläkin joka arkiaamu klo 6, mutta silti olen ennen voinut kukkua ties kuinka myöhään.. taitaa vanhuus tulla :DD Nytkin oon herännyt vast 8 aikaan.. ja nyt jo olis sellane olo et voi ku pääsis päikkäreille..
oon muuten laskenyt kiertopäiväni ilmeisesti miten sattuu, kun tuolla aikasemmin mainitsin tädin tulopäiväksi 18pvä.. mutta uudemman laskutoimituksen mukaan sen pitäisikin tulla jo 17pvä, eli nyt olis sit kp.31/32 ..vai? :D IIIIIK!! :D
Mukavaa että muutkin on tälläsiä hätähousuja! :D
Unohdin tosta omasta oire listastani sen armottoman väsymyksen.. nyt kolmena peräkkäisenä päivänä ollu pakko mennä jo 9-10 aikaan jo yöunille, kun ei kertakaikkiaan pysty valvomaan.. herään kylläkin joka arkiaamu klo 6, mutta silti olen ennen voinut kukkua ties kuinka myöhään.. taitaa vanhuus tulla :DD Nytkin oon herännyt vast 8 aikaan.. ja nyt jo olis sellane olo et voi ku pääsis päikkäreille..
oon muuten laskenyt kiertopäiväni ilmeisesti miten sattuu, kun tuolla aikasemmin mainitsin tädin tulopäiväksi 18pvä.. mutta uudemman laskutoimituksen mukaan sen pitäisikin tulla jo 17pvä, eli nyt olis sit kp.31/32 ..vai? :D IIIIIK!! :D
...taidokkaasti sain tonkin tulemaan kaks kertaa... noh.. :D
Tossukumpu: Toivotaan että sun oireet ja oireettomuus menkkojen suhteen viittais raskauteen! :)
tonnotin: Samanlaista väsymystä on tääläki! Esikoinen herättää 06:00-07:00 aikoihin ja vaikka kuinka päivän aikana lipittäis kahvia taikka nukkuis päikkärit niin silti illalla 21 aikoihin alkaa luomet loppaahan! Mutta raskausväsymyksen pitäis kyllä oikeestaan alkaa vasta sitte ku se raskaus on lähteny kunnolla käyntiin :D Tämä koko vauva.fi:n keskustelupalsta on kyllä aivan sekasi näitten viestien suhteen - ainaki mitä oon nuita erinäisiä ketjuja lukenu. Nytki ku kirjotin ja tämän kappaleen puolesa välisä laitoin tuon huutomerkin (tai siis yritin laittaa) niin puolet teksistä pyyhkiyty... Tosi ärsyttävää! Yleensä varmuuen vuoks kopioin kirjottamani tekstin ennenku lähetän sitä jos sattuu niin että se katuaa ku tuhkatuuleen niin ei tarvi sitte muutako pastettaa ja koittaa lähettää uuestaan! :)
Tinuppi kp32/38(?)
Missä vaiheessa raskaus sitten on kunnolla lähtenyt käyntiin? :D noo toivotaan että meillä molemmilla tärppäis!
Muillekkin roimasti plussatuulia ++ :)
mutta tuli mieleen, että jos ovulaatio olikin minulla vasta viikko sitten torstaina (jonkinlainen limaklöntti tuli ulos ja sen jälkeen on ollut kuivempaa, anteeksi kaunis ilmaisu) ja tuo aamuinen vihlaisu olisi ollut kiinnittymiskipua, nyt iltapäivällä on pistellyt aika ajoin kohdun kohdilla. Ei siis lainkaan vastaa menkkakipujen jomotusta. No juu, kaikkeahan sitä voi päässään kehitellä. Eiköhän se vuoto ala parin päivän sisällä.
Minä aina ajattelin, ettei minusta tulisi "huurupäätä kuumeilijaa", mutta tässä sitä ollaan...
Tossukumpu 24/23-27
tonnotin: Sori, sekotin väsymyksen ja pahoinvoinnin ajankohat keskenään. :D Siis väsymys ja hirveä haukottelu voi alkaa jo hedelmöittymisestä mutta pahoinvointi alkaa yleensä 5-7 viikon tienoilla. Eikö se raskaus laita vähä päätä sekasin niin ettei ajatus toimi ;) Ainaki esikoisen kohalla mulla oli ihan uskomaton "raskausajan dementia". :D
Tossukumpu: Mä meinasin sulta kysyäkki että ootko varma että sun kierto on ollu nyt normaali. Ovista ennenhän tulee kauheesti limaa ja viimesenä limapäivänä tapahtuu ovis ja sitte ku se on ohi niin alkaa ns. kuivakausi. Näin oon netistä lukenu. :) Mutta jokainen on yksilö että kaikillahan se ei välttämättä näin mee. :) Eli toivotaan tosiaan että ne oli kiinnittymiskipuja ja n. 13-14pvän päästä ku teet testin niin se ois plussa!! ^^ Määki luulin tälle palstalle tultua että en välitä oviksista ym. että annan kaiken mennä omalla painollaan, mut niimpä määki oon sitä ovista bongannu useemmallekki päivälle -nolo! :D Toivon ettei sulla ala vuoto vielä 9kk:teen! ;)
ON: Lievää väsymystä, kahvi ei maistu, kaikki haisee voimakkaasti ja mahassa outo tunne. Näistä on tinupin päivä tehty :D Toisaalta, vaikka täsä kierrosa ei tärppäiskään niin se ei niin kauheesti haittais, koska seuraavan kierron la olis 31.12 ja 90% varmuuella uskaltaisin luottaa siihen että raskaus menis yliaikaseks eli 2013 vuojen puolelle. Ainut harmi -vaikkakin todella pieni täsä mittakaavasa- on se että marrasvauvalle on sama ä-pakkaus ku esikoisellekki... Mutta, vauva on yhtätoivottu minä vuonna tai kuukautena vain!! :)
Tinuppi kp32/38
Kylläpäs tänne on tullut paljon kuumeilua ja viestejä ;) Jaan kyllä täysin tuskanne tässä odottamisasiassa... Heh, Tinupilla on selvillä jo äitiyspakkausmateriaalitkin ;)
Mulla on vielä pieni epäilys että voisinko kuitenkin olla raskaana. Menkat nimittäin alko viikonloppuna, mutta ne ei kestänyt kun päivän eikä se yks päiväkään ollut kunnollinen menkkapäivä???Nyt on ollut lämpöä jatkuvasti 37, vessassa on rampattu ja rinnat on kipeät, mutta raskaustesti nega, tosi oudolta tuntuu tämä kroppa.Voihan myös olla että jonkinasteinen kiinnittyminen on ollut mutta se ei sitten kuitenkaan ole onnistunut. Sori tämä oma napailu ja avautuminen...
Aurinkoisia kevätpäiviä ja plussatuulia toivotellen,
alicia
Ajattelin siis tehdä testin...hieman kyllä jänskättää, kun on ollut "muuttujia" sitten viime kerran kun ollaan vauvaa yritetty.
Oloa kun ajattelee vois hyvinki olla et täti on kylään tulossa...
Saako kysellä? Kuinka paljon teille on tullut aikaisempien raskauksien aika kiloja? Itellä esikoisesta vajaa 6 ja toisesta -3 kg, lähtöpainoa oli ennestään sen verta ettei paljoa kertyny...nyt tilanne toinen kun pudotin viime vuonna -18kg et tulis reippaammin varmaankin?!
Anteeks oman navan tutkiskelu, plussaa kaikille, infoan huomenna omasta tilanteesta..
Aaaaaaapuaaa.. Jänskättää iha piiikkase.. Ei näy tätiä ei, mut ajattelin odotella päivän pari, jos vaan Maltan.. :D
tonno kp32/32
toivottavasti tinuppi ja hilma + muutkin sais plussaa! :)
Tonnotin: vahvasti uskon että se plussa siulle tulee!
töitä pitäis tehdä, eikä oo kun 4 päivää ens viikolla jäljellä ja sit on 3 viikon loma..et jos onni on omalle kohdalle osunu niin voi sit rauhassa olla aamupahoinvoinnin kanssa..joka tulee 100% varmuudella vajaassa viikossa kun testin on tehnyt :) pojalta kesti 3 vk ja likalta 3 kk..
hilma 28/25-32
alicia: Heheh, mä oon sanonu monta kertaa että oon tämmönen hätähousu! :D Mutta toisaalta, sitte jos se plussa tulee, niin sen jälkeen mulla ei oo enää hätä misään asiasa - en ees mieti sitä ä-pakkausta ;) Joillakihan tulee raskautuesa menkkojen alkamispäivänä verta. Piän peukkuja sulle! :) ..ja toivotaan ettei tämä kuumeilu oo laittanu sun kroppaa sekasi.
hilma3: Mulla oli esikoisen kohalla lähtöpaino oli 55kg (pit.172cm) ja söin koko raskausajan hirveesti - erityisesti herkkuja :D Ennen synnytystä paino oli n. 73kg. Mutta ne lähti kaikki ihtestään vaikken imettänykkään ku 1kk verran. Joko mulla on hyvä aineenvaihunta tai sitte oon ns. 'läpipasko' ku pystyn syä mitä vain ja kuinka paljon vaan lihoomatta :D Tuo herkkujen syöminen varmaan vaikutti vauvanki painoon - 3985g. Ja oli siinä työtäki saaja se ulos! :D Toivottavasti sulle ei tulis pahoinvointia ollenkaan tällä kertaa, jokainen raskaus ku on omanlaisesna :) Tsemppiä plussaukseen!
tonnotin: Niin kuule jännitetään tääläki!! Testaan huomena ja jos se näyttää negaa (tai haamuja niinku 2 eellistä testiä) niin sen jälkeen ootan siihen menkkojen alkamispäivään asti... :D Toivottavasti plussaat! :)
Plussaonnea kaikille!!
Tinuppi kp33/38
On tää piinaviikko aika, sanonko mistä. Ei malttais olla testaamatta, mut hukkaanhan se vielä menis ku oviski oli niin myöhään. Ehkä lauantaina vanhenemisen kunniaks testaan ellei tätiä näy.
Hieman tässä epäileväinen olen raskautumisen suhteen, tänään ollu niin menkkamaisia oireita ku olla vaan voi...oikein kunnon ärrinmurrin päällä. Mut sit taas toisaalta on ollu pahoinvointi"kohtauksia" mitkä onneks häviää yhtä nopeesti ku tullukin..ota siitä nyt selvää :)
( onhan noita muitakin, mut ei nyt jaksa tällä hetkellä listailla)
Lauantaita testausta dotellessa+ et päästään ukkosen kanssa viettämään kahdenkeskistä hemmottelu vuorokautta, pitkästä aikaa.. :)