Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yh-äitien lapset, mites sitten suu pannaan kun äiti kuolee?

Vierailija
28.01.2012 |

Sitten teillä ei ole enää vanhempia. Olette orpoja.

Aiotteko hankkia tilalle korvaavaan äidin tilalle?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni kuoli kun olin 3v, äiti kuoli kun olin 15. 19-vuotiaan isoveljeni kanssa asuin. Sait provosoitua.

Vierailija
2/12 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yh-äiti ja minulla on elinaikaa noin 1v. Lapsilla on kuitenkin myös isä. Lapset siirtyvät pikkuhiljaa yhä enemmän isän luokse. Olemme myös tehneet testamentin, että jos isäkin jostakin syystä menehtyy tai vammautuu niin, ettei voi lapsista huolta pitää, niin lasten edunvalvojana tulee sitten toimimaan lasten kummi tai minun veljeni. Kaikki ovat allekirjoittaneet sopimukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööö, mun lapsilla on ainakin osoitettu oheishuoltaja. Joten he kaikki menevät hänelle. Vai mikä tarkoitus oli?

Vierailija
4/12 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo ketju "yksilapsiset, miten suu pannaan"

Vierailija
5/12 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten isä kuoli parisen vuotta sitten. Eli orvoiksi jäävät. Toivon mukaan saan elää vielä pitkään.

Vierailija
6/12 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten teillä ei ole enää vanhempia. Olette orpoja. Aiotteko hankkia tilalle korvaavaan äidin tilalle?

Vierailija
7/12 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten isä kuoli parisen vuotta sitten. Eli orvoiksi jäävät. Toivon mukaan saan elää vielä pitkään.

Ei käy huonosti kun voit tehdä oheishuoltosopimuksen.

Vierailija
8/12 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo ketju "yksilapsiset, miten suu pannaan"

Vierailija
9/12 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka meillä on molemmat vanhemmat elossa ja 2 lasta, toinen jo aikuinen, me ollaan silti tehty testamenttiin lisäys, jossa sovitaan, mitä tuolle alaikäiselle lapselle tapahtuu, jos me kaikki muut kuollaan.

Eli hänelle on sovittu huoltaja joka ottaa "omakseen".

Jos vanhemmat kuolee, ollaan sekin kirjattu, että jo aikuinen lapsi huolehtii sisarestaan. Luvannut sen tehdä.

Vierailija
10/12 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta he olisivat silti orpoja.

Kukaan ei osaisi kertoa heille esim heille varhaislapsuudesta tai vanhempien lapsuudesta. Minäkään en tiedä mieheni lapsuudesta kaikkea, oletimme aina, että hän olisi täällä itse siitä kertomasta.

Sitten on vielä se ongelma, että kuka tuttava heidät ottaisi. Olen ainoa lapsi, miehen sisarukset asuvat muualla eikä heistä ole lasteni huoltajaksi. Eli toivon, että saan elää vielä pitkään. Ainakin sen verran että saan lapset täysi-ikäisiksi.

Ei käy huonosti kun voit tehdä oheishuoltosopimuksen.

Vierailija
11/12 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka meillä on molemmat vanhemmat elossa ja 2 lasta, toinen jo aikuinen, me ollaan silti tehty testamenttiin lisäys, jossa sovitaan, mitä tuolle alaikäiselle lapselle tapahtuu, jos me kaikki muut kuollaan.

Jos vanhemmat kuolee, ollaan sekin kirjattu, että jo aikuinen lapsi huolehtii sisarestaan. Luvannut sen tehdä.

Siitä testamentista ei ole hyötyä. Ainoastaan tuosta oheishuollosta on. Se on virallinen jota pitää myös sosiaalihuollon kunnioittaa. Pelkkä testamentti on vain asia joka luetaan ja sen jälkeen asia on sosiaalihuollon asia.

Ja kyllä lakimiesten kuuluu tuo asia sanoa kun tekevät noita "testamenttauksia".

Vierailija
12/12 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähän, kun se oli niin helpompi.

Ihan erillinen lipuska se on laadittu ko. asiasta ja viimosen päälle virallinen selvitys tuosta huollosta. Laadittiin vaan samalla kuin se testamentti.

Siitä testamentista ei ole hyötyä. Ainoastaan tuosta oheishuollosta on. Se on virallinen jota pitää myös sosiaalihuollon kunnioittaa. Pelkkä testamentti on vain asia joka luetaan ja sen jälkeen asia on sosiaalihuollon asia.

Ja kyllä lakimiesten kuuluu tuo asia sanoa kun tekevät noita "testamenttauksia".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän