Palstalääkärit: mikä mua vaivaa?
Maha on ollut kipeä ja tuntunut oudolta useamman viikon ajan. Yöunet todella katkonaisia ja viime yön oli sydämentykytystä. Verenpaine oli vähän koholla (normaalisti on normaali). Beetasalpaajalla oire helpotti jonkin verran. Olen käynyt lääkärillä monen monta kertaa epämääräisistä vaivoista, mutta mitään ei ole löytynyt. Silti en voi hyvin, vaikka en osaa selittää, miksi. Olen kamalan väsynytkin. Voiko pelkkä stressi aiheuttaa näin voimakasta oirehdintaa?
Kommentit (7)
ja orastava burn out. Noilla oireilla alkoi minulla ja lopuksi tipahdin kesken työpäivän ja siitä päivystykseen. 1kk saikkua...
Verenpaine oli yöllä 137/89,syke 94 levossa. Aamulla sitten paineet 111/67 ja syke 69. Ei noilla paineilla kai vielä pitäs olla vakavaa? Beetasalpaajia oli kaapissa,kun pari vuotta sitten oli vastaava kohtaus,makasin yön sairaalas leposykkeellä 110-140. Syytä ei sitten enempää tutkittu.
Ap
ja orastava burn out. Noilla oireilla alkoi minulla ja lopuksi tipahdin kesken työpäivän ja siitä päivystykseen. 1kk saikkua...
Voi burn out :(. No mulla kyllä just alkoi loma töistä ja oon vasta just työelämään takas palannut. Eipä tainnut onnistua se palaaminen :(
Ihan pelkka stressi voi helposti nostaa tuolle tasolle hetkeksi, kuten ap:lla. Kylla ma veikkaan sita henkista puolta, koska nuohan ovat kaikki tunnettuja stressi/ahdistusoireita.
ole myoskaan mitenkaan virallisesti korkea leposyke (takykardia), etenkaan jos ei ole jatkuvaa.
Syke oli sen verran korkea kuitenkin,ettei saanut nukuttua sitten millään. Mun piti lähteä tänään lomailemaan,joten ylimääräistä stressiä oli tiedossa,vaikka ihan positiivisessa mielessä.
Ap
Miten koholla se verenpaine oli?