Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kertoa lapselle homo-seksuaalisuudesta?

28.01.2012 |

4-vuotias poikani kysyi eilen minulta "äiti mikä on homo?". Minähän menin siinä aivan sanattomaksi, enkä osannut vastata mitään ja käskin häntä mennä leikkimän. Miten tuon ikäiselle viattomalle lapselle voi mennä puhumaan mitään tälläisestä asiasta, sillä mielestäni homous on täysin luonnotonta. Ja jos siitä Haavistosta tuleekin kansamme presidentti, niin tiedä mitä vaikutteita se lietsoo pieniimme! Mitä olisitte ja olette vastanneet itse kun lapsenne ovat kysyneet teiltä asiasta?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Jumala sanoi että miehen ja naisen pitää mennä naimisiin jos ne tykkää toisista niin paljon että haluaa asua yhdessä. Ja Jumala ei tykkää jos kaksi miestä ja kaksi naista menee yhteen.

No huh huh..sinäpä kasvatat lapsiasi kehittävällä tavalla.

Haluaisitkos tietää mitä itse vastaan lapsille päiväkodissa jos he kysyvät Jumalasta? Ei ole mitään oikeaa tapaa uskoa/tai ei uskoa. Jotkut uskoo yhteen Jumalaan ja toiset ei mihinkään ja kolmannet uskoo moniin jumaliin. Eikä kukaan meistä ole Pekkaa pahempi ;)

Se ei ole sinun asiasi puhua lapsille uskonnosta. Jätä se vaikka pyhäkoulunopettajille. Tai kutsu miespappi käymään.

Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.

-Joh. 3:16

Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva.

-Room. 10:9

Vierailija
22/54 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Jumala sanoi että miehen ja naisen pitää mennä naimisiin jos ne tykkää toisista niin paljon että haluaa asua yhdessä. Ja Jumala ei tykkää jos kaksi miestä ja kaksi naista menee yhteen.

Avioliitto on alunperin pakanoiden keksimä, kristillinen kirkko omi sen sitten myöhemmin. Kannattais muistaa ne faktat. Avioliitto on alunperin ollut ihan sukujen välinen taloudellinen sopimus, sopimus jolla on varmistettu että sukujen omaisuudet pysyvät suvuilla.

Siksi onkin huvittavaa, kuinka uskovaiset omii avioliiton ja vakuuttaa kuinka se on Jumalan määräämä.

Moos. 1 :27-28: "Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksen, ja, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät. Ja Jumala siunasi heidät, ja Jumala sanoi heille: "Olkaa hedelmällisetja lisääntykääja täyttäkää maa ja tehkää se itsellenne alamaiseksi. ", 1 Moos 2:24: "Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja he tulevat yhdeksi lihaksi."

"Eivät he enää ole kaksi, vaan yksi liha. Minkä siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako. " (Matt. 19:6)

"Naimattomille ja leskilie minä taas sanon: heille on hyvä, jos pysyvät sellaisina kuin minäkin; mutta jos eivät voi itseään hillitä, niin menkööt naimisiin; sillä parempi on naida kuin palaa. " (1.Kor. 7:8,9)

Hebr. 13:4 "Avioliitto pidettäköön kunniassa kaikkien kesken, ja aviovuode saastuttamatonna; sillä haureelliset ja avionrikkojat Jumala tuomitsee."

"Minä tahdon sentähden, että nuoret lesket menevät naimisiin. synnyttävät lapsia. hoitavat kotiansa eivätkä anna vastustajalle mitään aihetta solvaamiseen. " (1 Tim. 5:14),

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitto on alunperin pakanoiden keksimä, kristillinen kirkko omi sen sitten myöhemmin. Kannattais muistaa ne faktat. Avioliitto on alunperin ollut ihan sukujen välinen taloudellinen sopimus, sopimus jolla on varmistettu että sukujen omaisuudet pysyvät suvuilla.

Siksi onkin huvittavaa, kuinka uskovaiset omii avioliiton ja vakuuttaa kuinka se on Jumalan määräämä.

Moos. 1 :27-28: "Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksen, ja, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät. Ja Jumala siunasi heidät, ja Jumala sanoi heille: "Olkaa hedelmällisetja lisääntykääja täyttäkää maa ja tehkää se itsellenne alamaiseksi. ", 1 Moos 2:24: "Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja he tulevat yhdeksi lihaksi."

"Eivät he enää ole kaksi, vaan yksi liha. Minkä siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako. " (Matt. 19:6)

"Naimattomille ja leskilie minä taas sanon: heille on hyvä, jos pysyvät sellaisina kuin minäkin; mutta jos eivät voi itseään hillitä, niin menkööt naimisiin; sillä parempi on naida kuin palaa. " (1.Kor. 7:8,9)

Hebr. 13:4 "Avioliitto pidettäköön kunniassa kaikkien kesken, ja aviovuode saastuttamatonna; sillä haureelliset ja avionrikkojat Jumala tuomitsee."

"Minä tahdon sentähden, että nuoret lesket menevät naimisiin. synnyttävät lapsia. hoitavat kotiansa eivätkä anna vastustajalle mitään aihetta solvaamiseen. " (1 Tim. 5:14),

Avioliitto on alunperin ollut maallinen sopimus, perustuen ihan taloudellisiin seikkoihin. Kristityt on sen omineet itselleen ja jopa suomentaneet Raamattunsa ja ympänneet sopivat sanat sinne. Ihan kuin se todistaisi sen että avioliitto on Jumalan asettama.

Vierailija
24/54 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Lapsen syntyvät miehestä ja naisesta, eivät esim. miehestä ja miehestä. Joten luonnollisinta on että mies ja nainen ovat yhdessä.

On kuitenkin sellaisia, joilla on elämässä jokin mennyt vikaan ja tekevät toisin.

Vierailija
25/54 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asia ei ole minulle lainkaan näin yksinkertainen.

Oma poikani on siinä iässä, etteivät tytöt voisi vähempää kiinnostaa ja pojat hakeutuvat vain toistensa seuraan. Kuinkas selittäisin lapselleni, että on aivan normaalia tykätä parhaasta 7 v. (poika-)kaveristaan olematta kuitenkaan homo?

Minä olisin vastannut vain, että useimmiten miehet tykkäävät naisista ja naiset tykkäävät miehistä. Kuitenkin jotkut miehet tykkäävät miehistä ja jotkut naiset naisista. Näin neutraalisti. Sinä tietysti opetat omalla tavallasi.

Vierailija
26/54 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma poikani on siinä iässä, etteivät tytöt voisi vähempää kiinnostaa ja pojat hakeutuvat vain toistensa seuraan. Kuinkas selittäisin lapselleni, että on aivan normaalia tykätä parhaasta 7 v. (poika-)kaveristaan olematta kuitenkaan homo?

No vaikkapa siten että lapset eivät ole homoja. (Eivätkä kyllä heteroitakaan.) Voihan parasta kaveriaankin rakastaa, samoin rakastaa äitiä tai mummoa tai veljeään.

Vierailija
27/54 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä sanoisin (ja olen sanonut), että aikuisina ihmiset yleensä ihastuu johonkin toiseen ihmiseen niin että haluavat elää yhdessä ja mennä naimisiin. Jotkut miehet ihastuu naisiin ja jotkut miehiin...jne.

Minä olisin vastannut vain, että useimmiten miehet tykkäävät naisista ja naiset tykkäävät miehistä. Kuitenkin jotkut miehet tykkäävät miehistä ja jotkut naiset naisista. Näin neutraalisti. Sinä tietysti opetat omalla tavallasi.

Vierailija
28/54 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat korostaa, että poikasi ei ole homo? Ethän voi sitä vielä tietää. Eikö olisi paras puhua homoudesta ihan neutraalisti ja OK vaihtoehtona.

Ystävyyden ja rakkauden eroista voi toki keskustella, mutta ei sitä 7-vuotias voi vielä täysin ymmärtää.

Vierailija
29/54 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

homous, tai homoseksuaalisuus on täysin luonnonvastaista touhua, ja että lapsen ei tulisi sekaantua moiseen. Antaisin vielä kaupan-päälle selkä saunan, jotta poika oppii varmasti.

Vierailija
30/54 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli juuri näin. Raamatun vanhassa Testamentissa annetaan ohjeita parisuhteeseen, mutta eikä nämä ole kumottuja kun tuli uusi laki? Ja näissä lainauksissahan ei oteta kantaa heter tai homosuhteen puolesta. Eli Raamattu ei mielestäni ota kantaa.

Vierailija
31/54 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli juuri näin. Raamatun vanhassa Testamentissa annetaan ohjeita parisuhteeseen, mutta eikä nämä ole kumottuja kun tuli uusi laki? Ja näissä lainauksissahan ei oteta kantaa heter tai homosuhteen puolesta. Eli Raamattu ei mielestäni ota kantaa.

Mies ja nainen, olkaa hedelmälliset...kaksi miestä ja kaksi naista eivät ole hedelmällisiä homosuhteessa vai mitä?

Vierailija
32/54 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanot että homoseksuaali tykkää samasta sukupuolesta. mies miehestä, nainen naisesta ja siis ei ystävänä vaan elämänkumppanina

Vierailija
33/54 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö tiedä, että vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö! Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole siveettömyyden harjoittajat eivätkä epäjumalien palvelijat, eivät avionrikkojat, eivät miesten kanssa makaavat miehet, eivät varkaat eivätkä ahneet, eivät juomarit, pilkkaajat eivätkä riistäjät. Tällaisia jotkut teistä olivat ennen, mutta nyt teidät on pesty puhtaiksi ja tehty pyhiksi ja vanhurskaiksi Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä ja Jumalamme Hengen voimasta.

Vierailija
34/54 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vanhempi on itse sisäistänyt sen, ettei ihmisten parinvalinta ja seksuaalinen suuntautuminen ole niin yksinkertaista kuin prinsessasaduissa. Meillä on vauvasta asti lapsille kerrottu, että ihmiset voivat rakastaa ja elää yhdessä ja olla naimisissa miehen tai naisen kanssa. Myös miehet miehen ja naiset naisen. Ja että joissain perheissä on kaksi äitiä ja kaksi isää. Lisääntymisbiologian kyllä ymmärtävät myös.

Vierailija
35/54 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa tuo lainaus lapsellesi, joka osoittautuu homoseksuaaliksi.

Osaatko ajatella, miksi Jumala on luonut jotkut miehet sellaisiksi, että he ihastuvat jo lapsuudessaan toisiin poikiin? Riivaako heitä mielestäsi kirous, vai mikä on tuon kaiken tarkoitus? Jotkut luodaan synnynnäisesti syntisemmiksi kuin toiset, niinkö? Joidenkin pitää elää koko elämänsä kieltäen itseltään romanttisen rakkauden kokemisen? Kumpa tietäisit kuinka moni homoseksuaali on rukoillut täydellä sydämellä "parantumista" ja odottanut turhaan sellaista tapahtuvaksi.

terveisin nimimerkki älyttömän kyllästynyt

Vierailija
36/54 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikkapa siten että lapset eivät ole homoja. (Eivätkä kyllä heteroitakaan.) Voihan parasta kaveriaankin rakastaa, samoin rakastaa äitiä tai mummoa tai veljeään.

Minä ainakin olen pienestä pitäen ihastunut juuri poikiin. En koskaan tyttöihin. Olen ollut täysin hetero lapsena. Elämäni olisi tyhjää ilman miesten olemassaoloa. Kaikki tämä ihan luonnostaan ilman, että kukaan kertoi minulle, että ei ole sopivaa ihastua tyttöihin.

Ellet vielä sitä ole itsellesi antanut kertoa niin minäpä kerron nyt: joillain lapsilla taas asiat menevät toisin. He tuntevat ROMANTTISIA TUNTEITA, rakkautta ja ihastusta omaan sukupuoleensa. Jotkut taas ihastuvat vähän miten sattuu, toisinaan tyttöihin ja toisinaan poikiin.

Älä koskaan tule minulle kertomaan, että tunsin samanlaisia tunteita 6-vuotiaana mummoani ja naapurin Jania kohtaan, please! ;)

Vierailija
37/54 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 4-vuotiaalle sanoisin sen olevan aikuisten asioita, josta lasten ei ole syytä tietää tai puhua.

Vierailija
38/54 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maailmassa jotkut ihmiset pimahtavat ja alkavat toimimaan luonnottomasti. Kannattaisi kertoa, että nuo luonnottomat luulevat pääsevänsä jopa presidentiksi vaikka ovat ihmisyyttä vastaan ja siis ihmisyyden raiskaajia.

Kannattaisi kertoa, että nuo ihmiset ovat himoissaan alistuneet eläinten tasolle joilla ei ole mitään moraalia. Kannattaisi kertoa, että suku ei jatku homoillen vaan ihmiskunta voi kuolla sukupuuttoon. Voisi myös kertoa, että usein on niin ettei homo käy myöskään armeijaa ja näin jättää suorittamatta kansalaisvelvollisuuden joka on miehille asetettu.

Vierailija
39/54 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi määrätä sitä, keneen he rakastuvat, se vaan tapahtuu - ja se voi olla mies tai nainen; sen tietää vasta sitten, kun rakastuu.

Olen kertonut, että niitä, jotka rakastuvat oman sukupuolensa edeustajaan, sanotaan homoseksuaaleiksi, homoiksi - ja naisia lesboiksi.

Olen myös esittänyt heille mieleipiteeni siitä, ettei toisiaan rakastavia ihmisiä ole syytä jaotella minkään asian vuoksi; että minun mielstäni sellaista ei ole syytä tehdä; se on epäreilua.

Rakastakoon ihminen mitä tahansa niin kauan, kun se tuottaa rakkauden kohteellekin iloa.

En ole ns. uskovainen, mutta joku Jumaluus-Jumalajatus minullakin on - ja se Jumala ei tuomitse rakkauden takia ketään ihmistä.

Näin meillä.

Tuon keskustelun jälkeen asia ei ole enää kiinnostanut lapsiani, eikä aiheesta ole kyselty.

Vierailija
40/54 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpa tietäisit kuinka moni homoseksuaali on rukoillut täydellä sydämellä "parantumista" ja odottanut turhaan sellaista tapahtuvaksi.

terveisin nimimerkki älyttömän kyllästynyt

Rukoillut keneltä? Ei ole ihan sama rukoileeko Buddhaa vai onko todella katunut syntejään rukoillen Jeesusta. Homous on parannettavissa, mikään ei Jumalalle ole mahdotonta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi