Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: onko lapsellasi koulussa elämänkatsomus?

Vierailija
28.01.2012 |

kuinka monta oppilasta on ryhmässä ja kuinka opetus on järjestetty?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et tunnit on samaan aikaan kun toisilla on uskontoa

ryhmässä on koulun muilta luokilta lapsia, eli aian viidesluokkalaisiin asti on

koko määrää en osaa sanoa.



lapsi kertoo, et juttelevat kaikkee, kertovat vuorotellen mitä ovat tehneet, pohtivat millainen on hyvä kaveri yms

eli ei ole ogelima ollut tän suhteen

Vierailija
2/8 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä monesta eri luokasta, eri ikäisiäkin. Lukujärjestyksessa on et- tunti ja niillä on oma kirjakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ryhmässä 14 oppilasta 1. ja 2. luokalta. Opetus on samaan aikaan kun muilla uskonto. Opetuksen sisällöstä en tiedä.

Vierailija
4/8 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmässä on oppilaita 1.6.-luokilta. Nyt viitosella on tunteja yksi viikossa, mutta 4. ja 6. luokkalaisilla on 2 tuntia viikossa. Et tunti ei ole vielä koskaan sattunut samalle ajalle kuin uskonnontunti, mutta ainakin pojasta on hauska päästä joku päivä vähän aikaisempaan kuin muut.

Vierailija
5/8 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on. Oppilaita on alle 10.

Opetus on eri aikaan kun uskonnontunti muilla.

Ovat tykänneet kun uskontoa taas syvästi inhosivat.

Vierailija
6/8 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

määrä on kuitenkin siis lisääntynyt omista kouluvuosista, jolloin meitä olisi ollut koko koulussa kolme. Tästä syystä kävin uskontotunnit, vaikka en ole kirkkoon koskaan kuulunut.



Kun katsoo uskonnon ja elämänkatsomuksen opintosuunnitelmia, niin elämänkatsomus on jotenkin luovempaa ja eri elämän alueita läpikäyvää.



ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/8 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulu on iso ja yleensä ryhmät ovat alaluokilla 1-2 lk, 3-4 lk ja 5-6 lk. Kukin ryhmä 15-20 oppilasta. Yläluokilla on kullakin luokka-asteella erikseen ryhmänsä. Yläluokilla et-oppilaat on kerätty samalle luokalle. Esim. mun 9.-luokkalaisen ryhmässä on 6 oppilasta ja 7.-luokkalaisen 14. Tällä jälkimmäisellä luokalla on vain 5 uskonnon lukijaa.

Vierailija
8/8 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli juuri ja juuri sillä rajalla että opetusta järjestetään ollenkaan. Muuten olen tyytyväinen opetukseen kyllä.