Suuri uni (ja unien tulkinta) ketju
Kertokaahan tähän ketjuun viimeisin muistamanne uni.
Ehkäpä joku tulkintataitoinen osaa sanoa mitä alitajunta ja unimaailma yrittää kertoa....
Oma viimeisin uneni:
Olin jossakin itselleni vieraassa ok-talossa lievästi ylipainoisen miehen kanssa ilmeisesti opettamassa/kouluttamassa häntä seksuaalisissa asioissa. Kaveri oli ilmeisesti kokematon ja naisten seurassa täysin kömpelö/osaamaton. Unessa olin tosi kannustava (vaikka oikeassa elämässä olisin turhautunut ja kärsimätön) puuhastellessamme kylpyhuonetiloissa. Miehellä oli lyhyehkö mutta paksu.
Kommentit (33)
Näen jatkuvasti enneunia ja siksi haluankin kertoa tästä:
näin juuri unta siitä että Ukraina voitti sodan, olin sivusta katsojana metsässä jossa sotilaat juoksivat. Venäläiset sotilaat jahtasivat jossain kylässä ukrainalaista sotilasta joka juoksi ja pakeni, yks kaks venäläiset näkivät sotilasystäviään ja alkoivat jutella, sitten ukrainalaiset saivat tilaisuuden kunnolla tulittaa. Lopulta he laittoivat lipun maahan mökin viereen, saivat voitettua jonkun alueen takaisin. Ennen sodan alkamista näin myös enneunen hirviöstä joka toi erittäin huonoa onnea, mutta ennen sotaa en vielä tiennyt mitä se tarkoitti, hirviötä ei saatu häädettyä talosta pois. Olen ennenkin nähnyt todella tarkkoja enneunia ja myös sellaisia joissa tapahtuu muuta, mutta seuraukset on samankaltaisia/vastaavia.
näen harvoin unta kuolleista mutta yks kaks uneen ilmestyi tuttavan kuollut sairas puoliso: hän istui sohvalla ja oli muuttunut jälleen nuoreksi, ilmoitti voivansa hyvin ja sanoi että katso en ole kuollut ei tarvitse huolehtia.
Näin unta sudesta joka oli kookas ja komea yksilö. hieman harmahtavan vaalea turkki. näin suden ja ensin susi ei mähnyt minua oli jonkinlainen metsä ja puita mutta kun susi huomasi minut niin lähti juoksemaan minua kohtaan ja tiesin että hyökkää päälleni mutta hetäsin.
Onko tämä todellakin negatiivinen uni ja kavaltaako joku ystävistäni minut??
Olipa taas outo uni viime yönä, ilmeisesti tulevaisuuteen sijoittunut uni, jossa piti kulkea kahden ilmassa leijuvan, kromisen tai osin läpinäkyvän ja pyörivän kuution välistä, niiden kohdalla kehossa tuntui outoa värinää. Ajattelin unessa että tämä on taas tätä nykyaikaa. Tällaista teknologiaa ei kuitenkaan tänä päivänä ole ainakaan meidän tavisten elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Näin unta, että opiskelin teatterikorkeakoulussa ja opiskelutovereina minulla oli muutamia tosin jo tunnettuja suomalaisia näyttelijöitä.
Meillä oli meneillään joku harjoitus, missä kaikkien piti olla alasti. Olin ihan ok sen alastomuuden kanssa, en hävennyt tai pitänyt outona, koska tiesin, että se kuuluu opintoihin. Suutelin erään miesnäyttelijän kanssa, mutta se ei tuntunut miltään, koska tiesin että se on pelkkää näyttelemistä.
Löytyykö tälle tulkintaa? :D Olen aloittamassa lähiaikoina uudessa koulussa, mutta en sentään teatterikorkeakoulussa. Sinnekin tosin hain, mutta en päässyt.
jos näet itsesi näyttelijänä voi se viitata tiedostamattomaan haluun muuttaa persoonallisuuttaan,haluun olla joku jota ihaillaan ja josta puhutaan. Unessa voi "näytellä" tunteita joita on rajoittanut itseltään; elää ylellisempää elämää. Jos näyttelijä unessa on sinulle ystävällinen se voi viitata uskoon että kykenet seurustelemaam kuuluisien ihmisten kanssa jos saisit siihen mahdollisuuden. Uni näyttelijästä voi viitata myös todellisuuden kohtaamisen pelkoon
Sillä haaveiden kanssa on helpompi elää. Alastomuus ilman häpeää kertoo rehellisyydestä.
Opiskelija kirjoitti:
Ihanaa, että tämmöinen keskustelupalsta on olemassa. Juuri etsin sellaista. <3
Oon nähnyt nyt tän vuoden aikana pari kertaa omituisia unia, ilman että oon osannu itse itselleni kertoa mitä niillä on tarkoitettu.
Oon hakemassa nyt jatko-opiskelemaan ja oon käynyt n. 4kk valmennuskurssia jossa en koe oikee saaneeni paljon mitään irti. Jotenkin heidän kanssa ymmärrys ei toimi. Lopetin sen hiljattain ja vaihdoin toiseen valmennukseen omassa hiljaisuudessani.
Mut vielä ku kävin tota valmennusta niin näin unta kuolemasta tosi usein, kuoleman pystyn tulkitsemaan hyvin tulevaisuuden muutoksena omassa elämässä joten se oli omalla tavallaan ymmärrettävä uni. MUTTA .. kunnes eräänä yönä mä kuulin unessani suden ulvontaa. Ulvonta kuului kaukaa ja sen äänen osasin suunnistaa edestä päin, vaikka oikeesti valveilla olen huono suunnistamaan. Unessa olen jossain mäen päällä, et kun katsot eteenpäin niin näet pikkutien joka johtaa metsään. Sieltä edestä päin tulee lauma ihmisiä, jotka lähestyessään sanoo mulle, et "Susi on tuolla" ja tää porukka poistuu hätäsesti pois tieltä. Mä en seuraa tätä porukkaa vaan jään katsomaan sinne metsään, ilman että liikahdan ja havahdun siihen, että herään unesta.
Luin netistä, että suden ulvonta tarkoittais unessa hätiköityä päätöstä ja mietin sitä sen jälkeen, kunnes yhtenä päivänä päätin etten haekkaan toiseen vaihtoehtoon, mihin alunperin ajattelin hakea opiskelemaan, olisin hakenut siihen koska se olis mun unelma. Kyseinen ala on sellainen mikä mua kiinnostais ja näin, vaikka se vaatis multa paljon pusertamista. Mutta myös olen ton ekan valmennuksen jälkeen miettinyt olla hakematta, koska koen olevani en kovin tarpeeks lahjakas alalle. Mut kuitenkin joku vetää mua silti puoleensa sille alalle ja sanotaan näi et ala, minkä piti päättämiseni jälkeen olla mun uus ykkösvaihtoehto on nyt tuntunut alalta, johon en välttämättä ehkä ekana hakis. Varmasti parempi työllistyminen olis ns. liiketalouden puolelta, mutta oon opiskellut sitä jo ja en oikeen tunne sitä omaks sillai. Tässä on myös se, että se on kuitenkin 50-50 otanko liiketalouden jälleen vai tän unelma alan, koska yrittäjyys kiinnostaa ainakin nyt ja lopulta yhdistäisin kummankin. Se mikä jarruttaa unelman kanssa on, et kyseinen koulu mihin menisin niin välttämättä opetus ei oo sellaista mitä ne mainostaa itse sen olevan. Ja mulla on kokemusta datanomi opintojen kautta myös aivan surkeastakin koulusta. Joten laittaa miettimään..
Piti kertoa tää äskönen liibalaaba sen takia, et NYT viime yönä taas mä näin unta jossa olin normisti kotona, mutta ensin mun jalkojen välistä suhahtaa hiiri, joka hetken kulttua mentyä mun ohi osaakin lentää xD
Ja noh.. Se hiiri lenteleekin kuin kärpänen mun ylläni ja mä oon ihan paniikissa unessa tietenkin, koska en nyt vaan ole mikään hiirien ystävä. Herään siihen, kun se hiiri laskeutuu mun päänpäälleni unessa.
Se miksi kerroin nää unet on se, että osaisko joku kertoa mulle mitä tää HIIRI unessa oikeesti tarkoitti? Miksi se osas lentää yhtäkkiä? Ja tää susi juttu, olenko oikeilla jäljillä oman tulkinnan kanssa et se uni halus et harkitsen asioita uusiks vai mitä?
unikirjan mukaan susi symboloi julmia,sadistisia mielikuvia. Yössä liikkuva susi on vaaraunen symboli,minuutesi on vaarassa tuhoutua. Susiäiti voi olla myös hylättyjen hoitaja jolloin susi on hyvän äidin vertauskuva. Naarassusi symboloi prostituoitua mutta joskus myös tukahduttavaa äitiä. Hiiri on varoitus voimien huomaamatta tapahtuvasta hupenemisesta. Voi myös tarkoittaa hiirimäistä käyttäytymistä,luottamuksen kaipuuta.
Vierailija kirjoitti:
Hei! Ihmettelen kovasti kun näin edellisenä yönä niin kovin kummallisen unen🤫. Näin sellaisen unen entisestä tekniikan johtajasta unen entisestä työpaikastani jota en ole koskaan ajatellut häntä😮. Hän otti käsiensä väliin kasvoni ja sanoi et oon niin ihana. Siihen loppui uni. Mitä ihmettä tää tarkoittaa? Olipa todella kummallinen uni🤫. Mitä se yrittää mulle kertoa? Onko se maalimankaikkeudesta joku yrittää kertoa minulle jotain?
unet voi vierailla työpaikoilla ilman että niillä on sen kummempaa merkitystä. Unen henkilö voi olla joku toinen johon viitataan,joku sama ominaisuus voi paljastaa sen, nimi ammatti yms.
Olipa taas omituinen uni, näin unta että minun piti etsiä sopiva säilytyspaikka muutamille takeille, sitten huomasin olevani jo edesmenneiden isovanhempieni talossa, joka ei ole enää edes suvun omistuksessa, joku sanoi että laita ne takit tuonne kellariin, avasin kellarinoven, mutta en uskaltanut mennä sinne, mieleen tuli vaan ajatus murhakellarista O_O
Sitten uni katkesi.
Viime yönä näin harvinaislaatuisen unen, koska en yleensä näe mitään tietokoneisiin liittyviä unia. Unessa joku virastotäti noitui joutuessaan hirveästi editoimaan Wordilla minulta peräisin olevaa tekstitiedostoa. Selittelin, että se on 2000-luvun alussa Windows 98SE:n Wordpadilla tehty RTF tiedosto.
Minulla kyllä on oikeasti moisella koneella tehtyjä harrastuksiin liittyviä tiedostoja kulkenut mukana aina uusiin koneisiin, mutta en kyllä näe syytä miksi jonkun virastotädin tarvitsisi niitä editoida :D
Aukeaahan rtf (Rich Text Format) sitäpaitsi samanlaisena Wordissakin, ja pdf muotokin pitää alkuperäisen muotoilun.
Sekava uni taas.
Ehkä joskus lapsena näin unia haaveilemistani tietokoneista, Commodore 64:sta ja Amigasta ainakin, saihan ne lopulta aikanaan sitten omistukseenkin.
Unia ei voi tulkita. Koko ketjun pääidea on väärä. Unet ovat heijastuksia omasta elämästäsi. Ne kertovat lähinnä siitä mitkä asiat koskettavat sinua eniten.
Vähän sama asia kuin kysyisi elämän tarkoitusta. Itse oman elämänsä tarkoitus on luotava.
Kerrankin miellyttävä uni. Näin unta että oli jonkinlainen klassikkoautotapahtuma ja pääsin tällaisen hienon kullanvärisen S-sarjan Mersun kyytiin etumatkustajan paikalle:
https://www.car.info/en-se/mercedes-benz/s-class/450-se-6851637
Kuljettajana unessa oli eräs Mersuihin perehtynyt amerikkalainen vanhempi herrasmies tubettaja, mutta tapahtumapaikkana oli kuitenkin kesäinen, aurinkoinen Kuopion keskusta, joten varsin epätodennäköistä oikeasti tapahtuvaksi :D
Mutta oli ylellistä ja tasaista kyytiä, ajattelin unessa että tällaista on varmaan ensiluokkainen kyyti, auto täysin virheettömässä uudenveroisessa kunnossa, jne.
Näin viime yönä unta että jotenkin olin joutunut yhdysvaltoihin, ilmeisesti joko Kaliforniaan tai New Yorkiin kun maisemat muistutti GTA pelien paikkoja :D
Olin ensin jalkaisin liikkeellä, sitten jossain alkulkutunnelissa pari epämääräisen näköistä tyyppiä kuuluivat supisevan keskenään puukottamisesta, lähdin nopeasti pois, sitten olin jonkun kyydissä, maasturi, tie oli hyvin kumpuileva ja molemmin puolin oli rakennuksia, jonkinlainen rantatien omainen. Liikennevaloista lähtien automaattilaatikko ei vaihtanutkaan enää ykköstä isommalle ja kuski kiroili Suomeksi perkeleitä luetellen, kaasu pohjassa etenimme todella hitaasti kun muu liikenne meni suunnilleen moottoritievauhtia ohi, savua alkoi nousta konepellin alta ja kuski joutui ohjaamaan auton tiensivuun, no siihenpä se uni sitten loppuikin.
Hei! Ihmettelen kovasti kun näin edellisenä yönä niin kovin kummallisen unen🤫. Näin sellaisen unen entisestä tekniikan johtajasta unen entisestä työpaikastani jota en ole koskaan ajatellut häntä😮. Hän otti käsiensä väliin kasvoni ja sanoi et oon niin ihana. Siihen loppui uni. Mitä ihmettä tää tarkoittaa? Olipa todella kummallinen uni🤫. Mitä se yrittää mulle kertoa? Onko se maalimankaikkeudesta joku yrittää kertoa minulle jotain?