Huoh, kaveri avautuu fb:ssä kuinka sitä ärsyttää pariskuntien toisilleen julkisesti kirjoittelu..
Varmaan puhuu minusta/meistä. Ollaan tosi rasittava pariskunta kun aina kiehnätään toisissamme, pussaillaan, käytetään toisistamme kaikkien kuullen hellittely-nimiä, kirjoitellaan viikoittain toistemme kuviin & seinälle fb:ssä kaikkea omasta mielesä ihanaa.
Mua ihmetyttää miksi toi ketään häiritsee?
Mun mielestä on kiva katsoa pikkulapsi-perheitä joissa vanhemmat rakastaa toisiaan.
Oonko outo kun mua ei häiritse kenenkään päivitykset?
Kommentit (76)
Mä en myöskään ymmärrä, miksi pitää julkisesti yksityisasioita ruotia FB:ssä. Ja kyllä, ne "rakastan sua hanipöö pusipusi (sydänsydän)" -asiat on yksityisasioita ihan siinä missä perheriidatkin.
Tuossa tosiaan tulee mieleen että halutaan vartavasten mainostaa jotenkin sitä, miten erinomainen onkaan meidän suhde.
Eri asia on musta pussailla julkisesti ja muutenkin osoittaa hellyyttä, niin mekin miehen kanssa tehdään. Mutta jos ollaan sukulaisilla kylässä tai kaveriporukassa niin ei liimaannuta toistemme naamoihin ja hoeta kuinka rakastetaan tai puhuta kahdenkeskisiä asioita porukassa. Se olisi musta taas vähän samaa kuin tuo FB:ssä spämmääminen. Tai se olisi kyseenalaista jos kahden kesken ei niitä hellyydenosoituksia juurikaan olisi mutta sitten julkisesti täytyy näyttää ja esittää että meilläpä menee näin hyvin.
Oon samaa mieltä siitä että niillä joilla menee oikeasti parisuhteessa hyvin ei tarvi mainostaa sitä julkisesti.
Ja oikeesti se ON tosi ärsyttävää ja noloa, kuten joidenkin inside-vitsien kertominen FB:n seinällä tai jotain muuta pienelle piirille tarkoitettua juttua, joista ulkopuoliset ei tajua mitään/ei halua kuulla. Mitä järkeä? FB:ssä voi viestitellä ihan sen oman piirin kanssa yksityisesti, nykyään saa jopa statuspäivitykset ja kuvat näkymään vaan rajatulle joukolle.
mies on kaukana töissä ja saattaa olla yli viikon poissa, monesti ei puhelinyhteydet pelaa niinpä ainut keino on laittaa fb:hen viestiä tai chattailla, muuten ei välttämättä kuule miehestä koko aikana...
Sitä meillä käytetään. Ja miksi ihmeessä se yhteys pitää olla julkinen? Mun mielestäni parisuhdeasiat on kahdenkeskisiä, enkä mä alkaisi niitä jossain fb:ssä julistamaan kaikille.
Jotenkin tuntuu näyttelemiseltä. Kyllä mullakin mies saattaa jossain kadulla yhtäkkiä vetäistä lähemmäksi ja halata tai antaa pusun, mutta ei se mitään jatkuvaa pusi-pusi hali-hali esitystä meillä ole.
Kateus kelpaa selitykseksi, mutta se ei, että jonkun mielestä ne on liian yksityisiä ja noloja?
pitävät liekin yllä parisuhteessa ! :) Voi olla, että häntä itseään harmittaa, jos oma mies ei huomioi julkisesti.
eiköhän sitä liekkiä pidä yllä jotkut ihan muut asiat, esim se mitä siellä kodin sisällä tapahtuu.
Ei me kotona fb:ssa jutella, vaan puuhaillaan lasten kanssa ja illat kyhnytellään sohvalla viekukkain. Silloin kun toinen töissä/työmatkalla kirjoittelemme fb:ssa ylipäätään mitään. En mä ole koskaan miettinyt miksi me sielläkin kirjoitellaan. Ei ole mitään näyttämisen tarvetta tms., mutta ei ole kyllä mitään syytä mitään peitelläkään. Soitellaan ja tekstaillaan joka päivä, joten fb eiole meidän kommunikointiväline.
kaikkia asioita ei tehdä kaiken kansan silmien alla.
että kun meillä menee kaikki NIIN hyvin
No me kyllä pusutellaankin julkisesti.
Itselläkin on kaveripariskunta, jotka asuvat yhdessä, molemmilla tietsikka tai muu vehje ja yhtäaikaa ovat Naamakirjassa lässyttämässä toisilleen. Kyseessä yli 40-vuotiaat ihmiset.
Ei todellakaan normaalia, mutta jätän ne jutut yksinkertaisesti lukematta.
tässä on kyse myös siitä, teettekö näitä hellyydenosoituksia toistenne vuoksi vai haluatteko esitellä onneanne muille. Jälkimmäinen on minustakin ärsyttävää. Ja hyvin usein se tarkoittaa sitä, että halutaan kiillottaa perheen julkisivua.
että kun meillä menee kaikki NIIN hyvin
. Haen mielummin huomiota hyvässä mielessä, kuin pahassa. Ja minkä sille voi, että on niin huomioiva mies, että uskaltaa julkisesti leperrellä sitten vaikka facebookissa. Toisilla kun ei miehet huomoi koskaan mitään. Väitätkö muuten, ettei äidit koskaan lapsijutuilla halua huomiota?! Laitetaan niitä sottaisien naamojen kuvia ja se on muka niin suloista ja suurinosa facebook ystävistä ei edes huomaa mitään kuvaa, vaikka äiti niin haluais oman lapsensa olevan kaikkien silmäterä. Siinä on vaan se ero, että parit ei hae huomiota muilta, mitä ne muita siihen tarvii :D joku kateellinen vaan haluaa vääntää asiasta sellaisen, koska itse on jääny huomiotta. Näin se menee
FB-asiaan, kun mulla ei ole moisesta kokemusta, mutta mun mielestä on hirveän vaivauttavaa olla vieressä, kun joku pariskunta kiehnää ja pussailee jatkuvasti (ilmeisesti teette sitä siis julkisestikin). Onhan se kivaa, että rakastetaan, mutta mua vaivauttaa, kun en oikein tiedä, mihin katsoa, kun kiehnäys ja pussailu alkaa. Toki saa koskettaa ja antaa suukonkin, mutta minusta julkinen nuoleskelu on hirveän epäkohteliasta muita paikallaolijoita kohtaan. Mulla on tuttavapiirissä yksi tällainen lääppivä pariskunta, enkä ollenkaan arvosta heidän käytöstään seurassa.
Siinä on vaan se ero, että parit ei hae huomiota muilta, mitä ne muita siihen tarvii :D joku kateellinen vaan haluaa vääntää asiasta sellaisen, koska itse on jääny huomiotta. Näin se menee
muuten ne laitettaisiin sinne henkkoht postilaatikkoon eikä toisten nähtäväksi. Ne viestit on pääasiassa tarkoitettu niille ulkopuolisille nähtäviksi.
Vähän sama juttu kun kaksi kaverusta käy yhdessä jumpassa. sitten tunnin jälkeen laitetaan toisen seinälle viesti että kylläpäs oli taas hyvä tunti, eiköhän mennä ens viikolla uudestaan? joo mennään tietty, ollaan tosi reippaita! (ja nuo samat jutut on puhuttu jo siellä pukkarissa) Noihin kuuluu kommentoida että voi kun ootte tosiaan reippaita, en mää vaan oo jaksanut moneen viikkoon. Sitten se huomio on saatu.
Teidän takianne on ihan mahdotonta olla Facebookista, kun te ärsyynnytte vähän joka jutusta.
Minä olin 10 vuotta sitten kurssilla kotipaikkakunnan ulkopuolella ja lepertelin puhelimessa mieheni kanssa. Kurssikaveri sanoi, ettei todellakaan lepertelisi miehensä kanssa puhelimessa, se kuulostaa kamalalta ja ällöttävältä, eikätkä hän ja hänen miehensä edes soita, jos ei ole asiaa. Tämä pariskunta on eronnut aikoja sitten ja me olemme olleet yhdessä jo 20 vuotta. Facebookissakin lähetellään jopa julkisia rakkausviestejä toisillemme silloin tällöin, ehkä pari kertaa vuodessa.
Miettikääpä, että miksi teitä ärsyttää lepertely. Eikö se kerro aika paljon teistä? Minullakin on joitakin FB-kavereita, jotka näyttävät toisilleen tunteitaan myös sosiaalisessa mediassa. Hyvin heillä menee ihan oikeastikin. Outoa tuollainen ajattelu, että suhteessa olisi jotain pielessä, jos rakkautta osoitetaan. Vai onko suomalaisen parempi kitua kylmässä parisuhteessa, niin hyvin menee?
miehelle/miehen kanssa viestittelyyn fb-seinällä aina silloin tällöin on myös todistusta miehelle, että näin paljon susta vielä näiden vuosienkin jälkeen tykkään ja uskallan sen julkisesti myös osoittaa. Ei me kauheasti muuten missään käydä, ainakaan ilman lapsia.
jos asutte niin kyllä, vitun noloo ja lapsellista.
Noloa?
Ei mun mielestä.
joka kirjoittelee miehensä seinälle päivittäin tyyliin "Ihana oma kultani, pusihalit rakkaani!". Ja sydämiä kymmenen perään. Onhan se ihan kiva joo, mies on reissutyössä ja pettää tätä naistaan vähän joka maassa. Nainen antaa jotenkin itsestään facebookissa tosi lapsellisen kuvan, joten en ihmettele. Suhteessa ei ole kaikki hyvin jos pitää ihan kamalasti hehkutta että "meillä on niin ihanaa ihan joka päivä!".
joka kirjoittelee miehensä seinälle päivittäin tyyliin "Ihana oma kultani, pusihalit rakkaani!". Ja sydämiä kymmenen perään. Onhan se ihan kiva joo, mies on reissutyössä ja pettää tätä naistaan vähän joka maassa. Nainen antaa jotenkin itsestään facebookissa tosi lapsellisen kuvan, joten en ihmettele. Suhteessa ei ole kaikki hyvin jos pitää ihan kamalasti hehkutta että "meillä on niin ihanaa ihan joka päivä!".
minusta on turha aina vetää kateuskorttia eteen. Ei kaikki ärsytys kerro kateudesta.
Yleisesti ottaen ihmisiä ärsyttää, jos jotkut viljelevät muiden seurassa sisäpiirijuttuja. Esim. Jos olet isossa seurassa ja naurat puolisosi kanssa insidevitseille - se ärsyttää.
tuollainen pusuttelu on insidejuttuja. Julkisesti voisi kertoa sitä, mikä kuuluu kaikille.
miksi pitää julkisesti yksityisasioita ruotia FB:ssä. Ja kyllä, ne "rakastan sua hanipöö pusipusi