Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut eivät liho?

Vierailija
27.01.2012 |

Mistä se johtuu ts. mikä aineenvaihdunnan osa toimii toisin kuin muilla? Ja ellei syö muuta kuin muutaman suklaapatukan ja karkkia per päivä niin pysyykö silloin laihana?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun suvussa ihmiset ovat pitkiä ja hoikkia. Kukaan ei saa helpolla liikakiloja, vaikka herkuttelua on kaikilla. Kuitenkin normaali ruokavalio muuten , eikä mikään ruoka-aine ole kieltolistalla, esim. Sokeri.

Mä painoin ennen raskautta 63kg , oon 175cm pitkä. Raskauden jälkeen jäi vielä kiloja n. 72kg painoin. Yht äkkiä imetyksen jälkeen kilot alkoi lähtemään, huomasin , että makeanhimo katosi. Luulen itselläni johtuneen hormoneista.

Vierailija
42/50 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lapsena alipainoinen. En lihonut vaikka olisin syönyt kuinka paljon liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yks kaveri joka aina vain jankkaa kiloistaan. En ihmettele jos kiloja tulee, joka viikko syö ravintolassa useita kertoja, viikonloppuna vetää molempina päivinä tuplakalorit jne. Pienet matkat mennään autolla. Itse liikun joka päivä edes hyötyliikunnan muodossa.

Vierailija
44/50 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihominen = kalorien ylijäämä. Syö enemmän kuin kuluttaa

Vierailija
45/50 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä teki itselläni ja joka päivä joku herkun syönti

Vierailija
46/50 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tieteellisesti todistettu, googlatkaa.

Jotkut eivät liho, koska eivät syö enempää kuin kuluttavat.

Mulle hoetaan aina, että "olen niitä, jotka eivät liho millään". Se ei kuitenkaan pidä paikkaansa. Voin kevyesti syödä ravintolassa kokonaisen pizzan ja vielä ison jälkkärin päälle, mutta sitten en syökään mitään loppupäivänä (koska ei ole nälkä). Siitä kuitenkin jengi luulee, että voin syödä mitä vain.

Sama.  Aina 50v sain "syödä mitä tahansa" enkä lihonut.

Totuus kuitenkin oli se, että oikeasti söin huomattavasti vähemmän, kuin  esim työkaverit, joiden kanssa käytiin usein töistä syömässä lounastaolla.

Ja nyt kun muistelen niin en nuorena koskaan syönyt enää kotona juuri mitään iltaisin.

Työkaverit oli perheellisiä ja söivät perheensä kanssa vielä illalla kotona toisen aterian ja varmaan iltapalankin. ja olivat jatkuvilla laihdutuskuureilla. 

Silti minäkin aina sanoin, että minä en vain liho ja kuulinkin, että minua sanottiin "läpipaskaksi" eli, että ruoka ei sula eikä kalorit jää elimistöön. 

Nyt vanhemmiten olen alkanut lihmaan ja tuntuu "ettei saa dyödä mitään, kun heti lihoo" mutta oikeasti nyt on iltaisinkin nälkä ja tulee syötyä. 

Ei kukaan liho jos ei syö enemmän kuin kuluttaa. Ne laihat vaan oikeasti syö vähemmän ja pienempiä annoksia. Näin se on.

Vierailija
47/50 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan lapsi enkä lihoa vaikka syön ihan normaalisti ja vanhemmat sanovat että pitää syödä enemmän PS tykkään liikkua talvella ulkona ja kesällä käydä kavereitten kanssa kaupoissa ja niiden luona

Vierailija
48/50 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikat syö, laihat ei. Jos syö liian vähän, aineenvaihdunta hidastuu. 

Syntymäpäivä: jokainen hoikka ottaa kakkua ja lihava jättää väliin. Vetää sitten kotona kaksin käsin vääriä asioita. 

Vierailija
49/50 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi, mutta itse kuulun näihin, joilla painoa ei vaan kerry. Toki liikun ihan kohtalaisesti ja sekin varmasti auttaa, mutta ikinä ei ole tarvinnut syömisiä kytätä ja aika reippaastikin saa mässäillä, eikä mitään tule lisää. 

Jollain tasolla sen täytyy olla geneettistä, koska toinen lapsista on samanlainainen. Syö kuin hevonen, mutta on silti todella hoikka. 

Vierailija
50/50 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miten pysyis laihana.

Eräs ystäväni on sellainen, että voi syödä kaikenlaista ja reilujakin määriä ja kaikki vaan jonnekin kuluu ja häviää. Jos juo paljon alkoholia syömisten lisäksi, sitten alkaa kiloja kertyä pikkuhiljaa. Mun taas ei tarttekaan kuin ajatella ruokaaja jo on pari lisäkiloa jossain tursuamassa.

Nyt valoja päälle. Se, että joku syö isoja määriä ruokaa ja herkkuja eikä liho, niin kannattaa muistaa että kyseisen ihmisen verisuonet ja muut voivat olla todella huonossa kunnossa. Kolesteroli ja verenpaineongelmat eivät välttämättä näy päällepäin. Suosittelen liikuntaa ja terveellisiä elintapoja ihan kaikille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan