Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut eivät liho?

Vierailija
27.01.2012 |

Mistä se johtuu ts. mikä aineenvaihdunnan osa toimii toisin kuin muilla? Ja ellei syö muuta kuin muutaman suklaapatukan ja karkkia per päivä niin pysyykö silloin laihana?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on ainaki hyvä ruoaka halu vaikka söisin 2 pitsaa ja en oo mikää läski kaveri painan 65 kiloo ja oon 185 pitkä ja ainakun syön niin tekee mieli syödä lisää ja sitku syön niin en tiedä mihin se ruoka häviää se vain katoaa johonki ja sitten joku 30 min menny niii mulla voi olla jo kova nälkä vaikka oisin syöny 2 pitsaaa että en tiiä mikä on mut oon kyl aika riippuvainen ruuasta käyn koko ajan jää kaapil vaikka ei oo nälkä mutta aina on pakko ottaa jotain suuhun pantavaaa ja se ei pakolla siihen pieneen suuhun pantavaan jää

Vierailija
22/50 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos syöt pelkästään karkkia ja patukan ni kyl pysyt laihana mut voin kertoo et tuut kuolee aika nopsaan XD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan epäreilua että jotkut voi syödä mitä huvittaa eikä liho :D itse joudun koko ajan miettimään että en saa nyt ostaa suklaapatukkaa/karkkipussia kun juurihan 4 päivää sitten söin karkkia. Eikä pelkästään karkin puolesta vaan täytyy miettiä minkälaista ruokaa laittaa.. ja milloin ehtii läydä salilla/jumpassa, ehtiikö käydä tarpeeksi tällä viikolla edes. Sitten yhden viikonlopun kun elää rennosti, syö pizzan ja jäätelöä nii kyllä on seuraavalla viikolla pari kiloa vyötäröllä taas.

Sitten mulla on kavereita ketkä snäppäilee mitä herkkuja he tänään syövät, tai kun tänäänkin kävin kotipizzassa. Ja sitten se alkoholi.. käydään bilettämässä ja sitten on darrapizzat mutta ikinä eivät liho.

Vierailija
24/50 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ollut hoikka ja en juurikaan seurannut syömistäni ennen kuin täytin 30. Nyt painoa saattaa tulla jos mielettömästi mässäilee mutta normaalia elämää ilman kaloreitten laskemista. Kesäisin kun aineenvaihdunta vilkastuu niin talven aikana kertyneet kilot karisee itsestään.

Mielestäni tämä on geeneistä kiinni koska isäni on samanlainen.

Itselläni muuten ihan sama juttu.

Vierailija
25/50 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahdonvoima.Joillakin on...

Vierailija
26/50 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit. Aineenvaihdunta jne

Vierailija
27/50 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun niihin jotka eivät helposti saa lisää painoa. Olen viimeiset 20 vuotta ollut saman painoinen.

Mutta kun aloitin hormonaalisen ehkäisyn, jokin muuttui ja täysin samalla ruokavaliolla ja paljolla liikunnalla lihoin heti vähän. Lopetin lääkkeet ja kaikki ylimääräinen katosi. Ne on hormonit!

Outoa ettei tätä ole tutkittu.

Vierailija
28/50 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulun niihin jotka eivät helposti saa lisää painoa. Olen viimeiset 20 vuotta ollut saman painoinen.

Mutta kun aloitin hormonaalisen ehkäisyn, jokin muuttui ja täysin samalla ruokavaliolla ja paljolla liikunnalla lihoin heti vähän. Lopetin lääkkeet ja kaikki ylimääräinen katosi. Ne on hormonit!

Outoa ettei tätä ole tutkittu.

Mikähän merkki kyseessä? Itsellä mahtuu vielä rippimekko päälle, ikää vähän päälle 30 ja Yazeja syönyt 25-vuotiaasta. Ei siis ole lihottanut yhtään, ehkä aavistuksen täyteläisyyttä tuli rintaan silloin ihan alkuun, mutta piru vie samaa A-luokkaa edelleen..

Vierailija
29/50 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit ja opitut tottumukset vaikuttaa varmasti paljon. Meillä on suvussa noin ettei ihmiset liho lihaviksi asti, tosin ei olla ihan laihojakaan vaan sellaisia normaalivartaloisia tai hoikkia. Jos elintavat menee retuperälle niin tulee 5-10kg, mutta jämähtää siihen. Näin tuntuu olevan kaikilla suvussa, poikkeuksena yksi tapaus jossa on tullut nopea lihominen lääkkeiden (neuroleptit) seurauksena, mutta hän hoikkui itsestään takaisin entiselleen kun lopetti lääkkeet.

Vierailija
30/50 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla on vaan homma hanskassa.

Vierailija
31/50 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri kysyy aina, miksi en liho, tässä muutama vertaus arkielämästämme:

- itse kuljen ympäri vuoden pyörällä (ei sähköä, ei vaihteita) töihin, naapuri autolla ja bussilla

- lyhyet matkat kuljen kävellen, naapuri menee nekin autolla (jotkut ehkä skootilla nykyään)

- itse teen remontit ja vaihdan autonrenkaat ynnä muut itse, naapuri teettaa kaiken palveluna

- en ikinä kulje kotiin hissillä, naapuri kulkee aina hissillä

- jne jne jne

Kyse on siis enemmänkin asenteesta kuin syömisestä, vaikka sekin varmasti vaikuttaa.

Vierailija
32/50 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jotkut ei osaa kirjoittaa lihota

Hyvä keino, jos ei osaa lihota, ei lihoa.

Vierailija
33/50 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaikki lihoaa. Sanoppa sille joka ei lihoa, että joka päivä ottaa illalla sipsipussin ja kaksi olutta. Ja jo alkaa tapahtumaan. Ero on siinä, että ei se ota. Se ei syö tai juo niitä. Joku selitys on että miksei käy.

Vierailija
34/50 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pystyin johonkin 18 vuotiaaksi syömään vaikka levyn suklaata päivässä normaalien ruokien lisäksi, eikä tullut kiloja . Kyllä niitä sitten alkoi tulla kun ikää tuli. Enää ei voi vetää ihan miten lystää

Vierailija
35/50 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet sanoo lihovansa kesällä kun vedetään grilliruokaa, syödään herkkuja ja juodaan alkoholia. Mulla taas kaamos aikaan tulee kiloja ja keväällä häviävät kuin itsestään

Vierailija
36/50 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ei tarvitse vetää kun viikonloppuna mässyä, pizzaa ja karkkia niin vaakaan tulee 3-4kg ylimääräistä

Vierailija
37/50 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitkä ja hoikkarakenteinen. BMI on ylipainon rajalla, vaikka ei siltä näytä peilistä katsottuna. . . Nyt kesää kohti huomaan, että valo tekee itsestäni reippaamman ja se näkyy heti vaa'alla. Valo vaikuttaa selvästi. Lisäksi mulla on tapana kävellä paljon. En kulje pikkumatkoja autolla vaan jalan.

Vierailija
38/50 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset on onnekkaampia

Vierailija
39/50 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka eivät liho, kykenevät kontrolloimaan syömisensä siten etteivät liho. Eikä ruoka ole heille niin houkutteleva nautinto kuten heille jotka syövät liikaa ja lihovat.

Vierailija
40/50 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun verran saattaa geeneilläkin olla vaikutusta hoikkana pysymiseen, mutta monasti hoikat ihmiset herkuttelevat vain satunnaisesti ja syövät enimmäkseen terveellisesti ja ateriakoot ovat kohtuullusia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi