Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyhm(i)ä kysymy(k)s(iä) OVULAATIOSTA:

Vierailija
27.01.2012 |

Irtoaako munasolu siis molemmista munanjohtimista, vai vain toisesta?

Miksiköhän mulla on aika ollut oviskivut (ennen e-pillereitä) ja menkkakivut aina vaan oikealla puolella, ei koskaan vasemmalla? Olenko sieltä jotenkin epähedelmällinen, tms.?

Nyt e-pillereiden lopettamisen jälkeen en ole saanut ovista tikkujen mukaan lainkaan...kauanko odottaisitte, ennen kuin menisitte lääkäriin? Mulla on nuorena todettu, etten ovuloinut kun oli niin lyhyt kierto, se korjatiin keltarauhashormonilla ja sitten kaikki OK. Nyt olen syönyt pillereitä lähemmäs 10 vuotta, joten sen jälkeen ei ole kokemusta; eka kierto pillereiden jälkeen nyt menossa, eikä ovulaatiota näy eikä kuulu...

Ikää nyt siis jo 30 vee...

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtoaako munasolu siis molemmista munanjohtimista, vai vain toisesta?

Munasolu ei irtoa ensinkään munanjohtimista, vaan munasarjoista, molemmista ei samalla kierrolla, mutta molemmista niitä irtoaa.

Miksiköhän mulla on aika ollut oviskivut (ennen e-pillereitä) ja menkkakivut aina vaan oikealla puolella, ei koskaan vasemmalla? Olenko sieltä jotenkin epähedelmällinen, tms.?

Sulla saattaa olla joku kysta tai endometrioosia siellä oikealla puolella.

Nyt e-pillereiden lopettamisen jälkeen en ole saanut ovista tikkujen mukaan lainkaan...kauanko odottaisitte, ennen kuin menisitte lääkäriin?

Vuoden yrityksen jälkeen.

Vierailija
2/8 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. jos toinen munanjohdin on tukkeutunut, niin mahdollisuus tulla raskaaksi on vain joka toinen kuukausi. Joskus voi tulla molemmista =>kaksoset.

todennäköisesti vain silloin kun sulla on oviskivut oikealla niin voit tulla raskaaksi.

Osta ovistikkuja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti :)

Vierailija
4/8 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ovistikut ostanut ja ahkerasti tikutellut... tämän kuun alussa siis jätin pillerit pois, eka kierto menossa --> en ole bongannut vielä ovista.

Pillereiden kanssa siis menkkakivut aina vaan oikealla, mut sillä ei kai tämän kanssa ole mitään tekemistä, koska e-pillereillähän ei ole ns. oikeat kuukautiset, vaan tyhjennysvuoto...

En muista aikaa ennen pillereitä, oliko kipuja vasemmalla...

Olen käynyt vuosittain gynekologilla Mehiläisessä, jossa otettu aina esim. papa. Kaikki ok, ei endometrioosia (viimeksi käytä 05/11).

t. ap

Vierailija
5/8 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että olet vasta lopettanut pillerit, monilla menee useampi kuukausi että kuukautiskierto asettuu normaaliksi. Eniten mä nyt tässä ekassa kierrossa jännittäisin sitä että kuinka pitkä kierrosta tulee. Jos menkkojen alkaminen venyy kovasti niin mene sitten lääkäriin, tai jos jostain syystä alkavat tulla liian usein. Usein jos kierto on liian lyhyt tai liian pitkä niin ovulaatiota ei välttämättä ole tapahtunut.

Odota muutama kuukausi ja katso miten se luonnollinen kierto alkaa toimia. Jos siinä on jotain häikkää niin sitten saat lääkkeet sen tasaamiseksi. Jos kierto on tasainen ja normaalipituinen etkä löydä ovista niin sitten menet lääkäriin oletettuun ovisaikaan ja ultrataan että tapahtuuko se ovis vai ei.

Vierailija
6/8 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaan niin helvetin kaikki-mulle-heti-nyt, yhtään ei malttais odottaa, kun ne pillerit nyt vihdoin jätettiin pois...

:D

t. ap

Vierailija
7/8 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kyllä kuullut sellaistakin, että heti pillerien jättämisen jälkeen ois hyvinkin suuri todennäköisyys raskautua samantien.

Vierailija
8/8 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mäkin olen kuullut, siksi olenkin niin kärsimätön kun tiedän että nyt olis paras mahdollisuus kenties pitkään aikaan, enkä saa ovista tikutettua... :P

t. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi