Ikäsi ja käyttämäsi säännöllinen lääkitys?
vanhukset käyttävät tutkimusten mukaan aivan liikaa lääkkeitä, mutta nyt kiinnostaisi tietää, minkä ikäisenä ihmiset yleensä joutuvat aloittamaan lääkkeiden syömisen.
itse olen 36-vuotias enkä käytä vielä mitään lääkkeitä säännöllisesti. lääkekaapista löytyy buranaa ja panadolia, yskänlääkettä ja kortisonirasvaa.
Kommentit (52)
Albetol(nyt raskauden aikana, muuten Metohexal)
Asacol
Azamun
Prednisolon (aina taudin pahetessa)
Remicade (ennen raskautta ja jatkan heti imetyksen lopetettuani.)
Sairastuin CU:hun 32vuotiaana ja verenpainetautiin 38vuotiaana.
Marvelon (PMS-oireisiin)
Pariet (happolääke, krooninen tulehdus ja toistuvat mahahaavat)
Molemmat lääkitykset alkaneet vuoden sisällä. Vanhuus ei tule yksin...
en mitään. Päänsärky lääkettä jos sattuu.
Lamictal (epilepsia)
Escitalopram actavis tasaavana (epävakaa pershäiriö)
Verenpainelääkitys, 2 pilleriä päivässä.
Allergialääkkeet, liki ympäri vuoden.
Citalopram 40mg
Ketipinor 25mg
Ketipinorin annostus vaihtelee tällä hetkellä ton 25mg ja 50mg:n välillä, riippuu miten saan nukuttua.
Lääkitystä enemmän tai vähemmän ollut jo vuosia ja koko loppuelämäni joudun ainakin tuota Citalopramia syömään.
on siis sama lääke kuin Seroquel, jota joku mainitsi syövänsä psykoosiin.
Itse syön sitä manian ennaltaehkäisyyn.
johtuisiko sitten aloituksen muotoilusta vai mistä, mutta miksi kummassa tähän vastaavat myös täysin lääkkettömät henkilöt..?
Joka tapauksessa, mulla ikää 28 vuotta ja beetasalpaajaa otan päivittäin erään tulehduksen ikuisena muistona jääneeseen rytmihäiriöön, alkoi kun olin 23-vuotias. Lisäksi nukkumisongelmiin kahta erilaista lääkettä, mutta niitä en ota säännöllisesti.
Kipusairauteeni vahvoja kipulääkkeitä selä sydänsairauteeni betasalpaajaa.
ei säännöllistä lääkitystä. Silloin tällöin olen jonkun Finnrexinin tai Buranan ottanut. En muista milloin viimeksi.
27 vuotias 2 lapsen äiti nivelreuma lääkitys : oxiklorin, trexan,prednisolon,salazopyrin
Mikä autoimmuunisairaus kyseessä?
Lääkitys kuulostaa siltä, että samassa veneessä ollaan!
Olen saamassa diagnoosin (ei ole ihan vielä varmistunut) harvinaisesta autoimmuunisairaudesta, ja lääkityksen perusteella voisimme olla ehkä samikset.
46v ei mitään lääkitystä. kai se on tapauskohtaista koska joku sairaus iskee ja joutuu aloittaa lääkityksen.
johtuisiko sitten aloituksen muotoilusta vai mistä, mutta miksi kummassa tähän vastaavat myös täysin lääkkettömät henkilöt..?
Mietin samaa. Väkisinkin herää ajatus, että tällaisellakin asialla haluaa joku päteä :(
ei mitään säännöllistä lääkitystä, joskus Buranaa päänsärkyyn
Minä olen 101-vuotias ja ei mitään lääkitystä. Kyllä minä olen paljon parempi ihminen kuin te muut!
30 vuotias nainen ja epäsäännöllisen säännöllisesti joudun syömään mahalääkkeitä ja menkkakipuihin särkylääkkeitä.
propral
opamox