Mitäs mieltä tästä (miehen vapaapäivä + siivous)
heräsin aamulla klo 7 ottamaan hoitolapsen vastaan, sitten aamutouhut, 8.30 viemään esikoista kouluun ja samalla ulkoilemaan. Tulimme ennen 11 sisään ja tein ruoan. Vein matot ja peitot yms.ulos tuulettumaan. Mies heräili, söi meidän kanssa. Imuroin siinä ennen kuin vein lapsen nukkumaan (että voin sitten päiväuniaikaan luututa ja pyyhkiä pölyt kenenkään häiritsemättä)
Mies siinä sitten joi kahvit, kävi suihkussa, valmistautui kauppaan ja asioille lähtöään.
Meni hermot, valitin miehelle että minä tässä töiden sivussa siivoan ja sinä nukut pitkään, tulet valmiille ruoalle, juot rauhassa kahvit ja nyt siinä laitat itsesi kuntoon kauppareissua varten. Ärsytti!!
Olisi voinu herätä aiemmin ja meidän ulkoiluaikaan imuroida ja viedä matot ulos. MInä oisin sitten tehny ruoan ja siivonnu loput ja ois ollu kiva päivä, mutta nyt on ärsyyntynyt olo
Kommentit (42)
Ei vielä yhtään myötäilevää, eikä aapeetä puolustavaa puheenvuoroa. Tai voi vitsi taas, miten huonoja vastauksia aapee on saanut.
Juu, ei puhetta miten mies yleensä osallistuu jne. Sori, en vielä kehoita sinua jättämään miestäsi.
että perhepäivähoitaja pesee lattioita ja tamppaa mattoja hoitopäivän aikana. Hänelle maksetaan lasten hoitamisesta, ei kotinsa hoitamisesta.
Ja tämän voit tarkistaa ihan vaikka oman kuntasi perhepäivähoidon esimieheltä.
miehen kanssa päivät, jolloin siivotaan, ja kuka tekee mitäkin. Pakko kompata kaikkia aiempia.
a) Mies ei voi lukea ajatuksiasi, että mitä olit toivonut häneltä. Et voi vittuuntua siitä, jos joku ei tee sellaista, mitä päässäsi toivot hänen tekevän.
b) Vaikka olisit toivonut ääneen ja ennakkoonkin osallistumista siivoukseen, kai miehelläkin on joku sananvalta siinä, koska olisi hyvä ja järkevä siivousaika (ei kukaan halua herätä vapaapäivänään aamutuimaan siivoamaan, ja jos sinulla on hoitolapsia, se ei muutenkaan edes ole mikään järkevä ajankohta kodin suursiivoukselle!)
Totta kai molempien aikuisten täytyy yhteisessä kodissa siivota ja tehdä kotitöitä. Mutta molempien aikuisten täytyy myös yhdessä PUHUMALLA löytää sopiva aika ja tapa hoitaa näitä töitä molemmille sopivasti. Miehesi ei, ap, ole sinun käskytettäväsi eikä koti sinun valtakuntasi, jossa sinä päätät, koska siivotaan ja miten.
ärsyynnyit nyt tyhjästä. Mies oli vapaapäivällä, miksi hän ei olisi saanut nukkua pidempään? Kai sinäkin vapaallasi haluat nukkua pitkään ja nauttia rauhassa aamukahvisi?
Ja toiseen asiaan mitä täällä on kommentoitu, on tuo sinun imuroiminen työajalla. Itse en pidä sitä ollenkaan pahana asiana, jos ap kerran viikossa imuroi vaikka lapsia onkin hoidossa.
Kyseessä on perhepäivähoito, joten perheessä ollaan hoidossa ja talon tavoilla mennään. Ja hyvää esimerkkiähän ne lapsetkin siinä saa, eivät jää uskoon, ettei hoidossa siivota koskaan ja tavarat vaan lentelevät paikoilleen heidän nukkuessaan. Mielellään lapsetkin voisi ottaa mukaan siivoukseen, nykypäivänä kun vanhemmat monesti haluavat siivota "rauhassa" eikä lapset opi siivoamaan.
kohdalla ei selviä mikä käytäntö ollut heidän perheessään. Meidän perheessä vapaapäivää ei tuhlata moiseen kauhistukseen kuin siivoaminen. Työpäivän jälkeen siivotaan sillä vapaapäivä liian arvokas meille.
tuttavan lapsi oli hoidossa. En näe mitään pahaa siinä että siivosin + ilmoitin asiasta äidille
ap
tietysti moskeijassa piti olla rukousaikaan mutta toisaalta olisi voinut rukoilla kotonakin.
Yleensä torstaisin siivouspäivä, mutta joskus siirrän sen perjantaihin.
Enkä ymmärrä miksi kaikki vouhkaa jostain himskatin hoitorahasta kun ei mun hoitolapsen äiti mulle mitään maksa??!!
miehes olevan musulmaani, oisit saanu heti kehotuksen jättää se rättipää
Muslimilla on perjantai eli pyhäpäivä vapaana ja hänen pitäisi jättää moskeijaan meneminen (mikä on muslimille erittäin suositeltavaa nimenomaan perjantaina) ja käyttää vapaapäivänsä siivoamalla.. Varsinkin kun mies ei välttämättä edes tiennyt, että nyt on siivouspäivä, jos se yleensä on torstai..
kerrot myös siivonneesi "työn ohessa". Jos tuttavan lapsi on hoidossa niin ei sitä työksi sanota. Sä olet pph. Turha tätä enää on kieltää.
pari kertaa kuussa ja se kyllä käy työstä. Siskon inchallah apuna. Mutta sovitaan että olen pph
Ja just sinä päivänä kaikista päätit siivota? Ja vielä pahoitit mielesi, kun ukko ei auttanut. :D Oiskohan kannattanu siivota jonain toisena päivänä?
pari kertaa kuussa ja se kyllä käy työstä. Siskon inchallah apuna. Mutta sovitaan että olen pph
"siskon inchallah apuna"? Että jos Luoja suo, hän on siskosi? Vai että jos Luoja sellaisen ihmeen suo, sinusta onkin apua eikä pelkkää haittaa?
En ihmettele, että muslimien vaimoja joissain julkisissa keskusteluissa pidetään vähän yksinkertaisina.
sanoa aplle että
a) MIEHELLÄ ON OIKEUS LAISKOTELLA VAPAAPÄIVÄNÄ
ja
b) MIKSET SINÄ AP SIIVOA VAPAAPÄIVÄNÄ?
just näin...
Ja jos lasten aikana ei voi siivota, niin siivoaako yh:t sitten ollenkaan?
että perhepäivähoitaja pesee lattioita ja tamppaa mattoja hoitopäivän aikana. Hänelle maksetaan lasten hoitamisesta, ei kotinsa hoitamisesta.
Ja tämän voit tarkistaa ihan vaikka oman kuntasi perhepäivähoidon esimieheltä.
ja hän oli asiasta ilmoittanu äidille että aikoo siivota. huoh
Minä en ainakaan ottaisi.Vaikutat marttyyrilta!
Toinen on se hoitolapsen aikana siivoaminen (muulloinkin kuin päiväunien aikaan). Siihen en ota nyt kantaa.
Toinen on sitten se, että mies nukkuu vapaapäivänään pitkään ja hoitelee vain omia asioitaan. Meillä kyllä siivotaan nimenomaan vapaapäivänä. Kiinnostaisi tietää, kuinka ap:n perheesä yleensä toimitaan. Onko perjantai ap:n siivouspäivä, jolloin hän siivoaa itsekseen päivällä ja mies tulee töiden jälkeen siivottuun kotiin? Jos tämä on normaali käytäntö, ei ihme ettei mies hoksannut.
Meillä siivous on ihan samalla tavalla kuin ruuanlaittokin ihan yhteinen juttu, normaali kotityö.