Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisin niin paljon parempi ihminen ja äiti, jos olisin rikas

Vierailija
27.01.2012 |

Esikoisen vauva-aikana ei ollut rahahuolia. Olin iloinen ja nautin äitiyslomasta täysillä, keskityin lapseen ja olin oikeasti onnellinen. Sitten tuli rahahuolia ja olen ollut enemmän tai vähemmän ahdistunut jo usean vuoden ajan. Olen alkanut huutaa lapsille, en jaksa miettiä niin paljon niiden käyttäytymisen syitä ja kasvatusta, olen väsynyt ja apaattinen, elämä tuntuu tervanjuonnilta.

Sanotaan, ettei raha tee onnelliseksi, mutta en usko siihen. Ilman rahahuolia olisin paljon parempi ihminen ja äiti, elämä olisi paljon parempaa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

erilaiset ihmiset pärjäävät eri tavoin eri olosuhteissa. Rikkaana on aina helpompi pärjätä, minkä tuossa kirjassa osoittivat lady Bertram, unelias ja joutilas pösilö, joka "ei ajatellut syvällisesti mistään, mutta hyvän miehensä ohjaamana kuitenkin pääasiallisesti ajatteli oikein", sekä hänen samanluonteinen eli yhtä unvelo sisarensa Rouva Price, joka oli nuoruuden huumassa nainut "meriupseerin jolla ei ollut rahaa eikä koulutusta". Kolman sisar rouva Norris taas oli osoitus siitä, että työteliäämpikään luonteenlaatu ei ole avuksi jos järki kuitenkin puuttuu.

Toisissa kirjoissa ja tosiaelämässä on sitten sellaisiakin, jotka selviävät mistä oloista vain kiukuttelematta omista valinnoistaan ja huolistaan viattomille lapsilleen.

Vierailija
2/7 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että huolestumalla tulisi rahaa lisää. Ei se raha ajattelemalla, itkemällä ja valittamalla lisäänny, minä ainakin toimin elämässäni paljon paremmin ja luovemmin kun olen hyvällä tuulella, oli rahaa tai ei. Silloin saattaa jopa keksiä, miten asiasta selvitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei olen ollut useampaan kertaankin työmarkinatuella ja köyhä. Entä sitten? Omat lapset ovat rakkainta mitä meillä on ja vanhempien velvollisuus on rakastaa ja hoitaa heitä. Rahalla ei ole mitään tekemistä tämän ymmärtämisen kanssa.

Sen sijaan mädällä luonteella varustetut hyypiöt selittelevät huonoa käytöstään ja laiminlyöntejään milloin milläkin tekosyyllä. Raha on vain yksi niistä.

Älä typeryyttäsi siirrä omaa huono-osaisuuttasi lapsiisi. Se on pahinta mitä aikuinen voi tehdä. Jokainen lapsi ansaitsee onnellisen ja turvallisen lapsuuden. Se on pidettävä mielessä.

Vierailija
4/7 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että huolestumalla tulisi rahaa lisää. Ei se raha ajattelemalla, itkemällä ja valittamalla lisäänny, minä ainakin toimin elämässäni paljon paremmin ja luovemmin kun olen hyvällä tuulella, oli rahaa tai ei. Silloin saattaa jopa keksiä, miten asiasta selvitään.

En pysty olemaan olematta huolissani ja ahdistunut. Totta kai toimin ja yritän koko ajan selvitä, mutta siihenpä se energia menee. En ole sellainen "hyvä köyhä", kuten ihannehahmot kirjoissa. Olisin sen sijaan "hyvä rikas".

Lapsia tuli yksi lisää, siinä vaiheessa elätin vielä toivoa asioiden helpottumisesta.

ap

Vierailija
5/7 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en vaan jaksa enää olla iloinen niistä, niin kuin en mistään muustakaan. ap

Vierailija
6/7 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisissa kirjoissa ja tosiaelämässä on sitten sellaisiakin, jotka selviävät mistä oloista vain kiukuttelematta omista valinnoistaan ja huolistaan viattomille lapsilleen.

Vierailija
7/7 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en vaan jaksa enää olla iloinen niistä, niin kuin en mistään muustakaan. ap

masennukselta? talousvaikeudet voivat aiheuttaa sitä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi