Hiusten värjäys raskausaikana?
Hei!
Kolmatta lastani odotan, (kylläkin vasta rv 4+3!) ja kuontalo näyttäisi siltä että hiustenvärjäys tekisi terää. Aikaisemmissa raskauksissa olen tainnut ihan normaalisti käydä kampaajalla myös raskausaikana, mutta nykyään tulee enemmän ja monimutkaisemmin mietittyä näitä raskauteen liittyviä riskejä.
Onko teillä palstalaiset faktatietoa tai mutu-tuntumaa siitä, uskallanko huoletta värjätä pääni alkuraskaudessa?
Kommentit (6)
Minä edustan nyt toista mielipidettä. Sillä olen enemmänkin sitä mieltä että haitallisten kemikaalien jatkuva syöttö on varmasti tuhoisampaa kuin esimerkiksi kerran värjäys. Itse olen 9+2 ja värjäin viikonloppuna juuri kirkkaanpunaiset hiukseni tummanpunaiseksi/ruskeiksi (miten sen nyt ottaa) ihan siitä syystä etten joudu joka kuukausi väriä vähintään kerran niihin syytämään.
http://www.hus.fi/default.asp?path=1,32,660,548,644,3818,3437,6169#Kosm…
Tuollakin sanotaan nimenomaan että hiuksia VOI värjätä mutta viikottaista värjäämistä ei toki suositella. Mutta se nyt varmaan harvoilla onkaan mielessä. Suosittelen että koitat tehdä ratkaisun jonka avulla hiuksia tarvitsee värjätä raskauden aikana mahdollisimman vähän. Enemmänkin tuossa linkissä varoitellaan esimerkiksi itseruskettavista voiteista.. Joka ei niin monelle tule edes mieleen.
mä ainakin olen yrittänyt värjätä vähän oman värin mukaan just sen takia ettei tarvitse kokoajan värjäillä.tosin nyt on pakko mennä kampaajalle väriin ja leikkaukseen kun on häät tulossa ja pitää edes yrittää näyttää siistiltä.
Ja loppuaikana mielellään väriainetta levitetään vain hiuksille, parasta siis raidat kuiviin hiuksiin karvaa vaille tyvestä lähtien. Väriaine tulee toki käsittelyn aikana jonkun verran koskettamaan ihoa, mutta folioiden ansiosta tyvi pysyy hyvin koholla. Suosi ammattitaitoista kampaajaa, he eivät varmasti tee sinulle superkäsittelyä. Kenties pärjäät pelkällä sävyllä??
Itse kävin juuri viime viikolla kampaajalla ja otin vain raidat mutta ilman pohjaväriä. Eli väri ei missään kohtaa koskenut päänahkaan, koska ne laitettiin folioilla. Eli raidat voi tehdä ilman sitä pohjaväriäkin. Näin itse pelasin varman päälle, ja hiuksista tuli musta silti hyvät koska raitoja laitettiin paljon ja paria eri väriä.
Sinuna pesisin hiukset värjäävällä shampoolla/hoitoaaineella. Itse ostin sellaisen ruskean eikä ole tarvinnut laittaa kuin kaksi kertaa puolen vuoden aikana. :) Vasta kaverinikin kysyi että olenko värjännyt hiukset vaikka viimeksi hoitoainetta käytin maaliskuussa. ;)
Asiahan on herättänyt paljon keskustelua, eikä varmaa tietoa ole vielä selvinnyt. Kuitenkin kemikaaliset aineet voivat aiheuttaa ties mitä reaktioita. Mieti jos lapsesi syntyisi ilman varpaita, koska värjäsit tukkasi odotus-aikana. Koskaan ei voi olla varma, joten pelaa varman päälle äläkä värjää hiuksiasi normaaleilla väreillä. Suosittelen sinua etsimään lisätietoa henna väreistä, jotka eivät sisällä haitallisia kemikaaleja. Omana odotus-aikanani olen värjännyt aina niillä, ja terve mukula on aina syntynyt.