Olen epäpätevä ope, joka tekee vain lyhyitä sijaisuuksia.
Olen eräällä ala-asteella "vakkari-sijainen". Kivasti on ollut duunia. Joka viikko noin 3 päivää. Nytkin on "varauksia" pitkälle maaliskuulle (opettajien tiedossa olevat menot, koulutukset ym.) Ja äkkinäiset opettajien sairauspäivät päälle. Ihanaa työtä josta saa mielestäni hyvän rahallisen korvauksen plus vapaa-aikaa jää itselle ja perheelle.
Onko muita epäpäteviä opettajia paikalla?
Kommentit (28)
pätkätöihin kyllästynyt.
Otan vastaan vain vakituisen viran.
Toimeentulotuella jo vuodesta 2007.
Tuolla asenteella varsinkin.
Nimim. pätkätöitä vuodesta 1998, virka vuonna 2011 :)
pätkätöihin kyllästynyt.
Otan vastaan vain vakituisen viran.
Toimeentulotuella jo vuodesta 2007.
Tuolla asenteella varsinkin.
Miten te olette saaneet sijaisuuksia?
olin toiminut hänen koulussaan toisissa tehtävissä useamman vuoden. ap
Hum.kand. olen ja siksi epäpätevä äidinkielenopettaja. Vielä.
Ei mitään jatkuvuutta, ei mitään selkeyttä, ansiot jää surkeiksi (3 pv/vko, lomat palkattomia) ja aina eri lapset... Opettajan työn suola on juuri siinä, että saa ja joutuu kantamaan sitä pitkän aikavälin vastuuta ja tutustuu lapsiin oikeasti.
Itse teen parhaillaan sijaisuutta lukiossa ja sellaiset päivän-kahden-kolmen silput on kamalia verrattuna tähän. Kunnon pätkä pakottaa panostamaan ja tutustuu nuoriinkin toisin. Koen tavallaan ylpeyttä, kun huomaan heidän oppineen asioita, vaikka tietysti oppiminen lähtee aina opettajasta itsestään ja opettaja vain auttaa siinä.
Olen ma-fy maisteri ja pedagogisia teen tässä sivussa.
papereilla, ennen kuin kouluttauduin LO:ksi. Se oli opettavaista ja hyvää aikaal, ei kaduta pätkääkään. Lasturina oisin varmaan saanut tuossa ajassa jo viran, mutta mitä järkeä, kun liksan ja vapaa-ajan suhde oli epäpätevällä pätkäsijaisellakin parempi koulun puolella... Ja ihan hyvin sillä eli, mullakin oli vakikoulut, joissa tunsin lapset, tilat, tavarat ja työkaverit. Ja nythän olen sitten virassa yhdessä näistä kouluista :) Hyvää jatkoa ap:lle, vakisijainen on hieno juttu!