Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vasta-alkajat syys' 05~~vko46

13.11.2005 |

[color=darkolivegreen][size=2][b]Tässäpä syksyllä 2005 lapsettomuuspalstalle saapuneet vasta-alkajat. Yhdessä tätä vaikeaa polkua aloittelemme toisiamme tukien, yhdessä iloiten ja murheet jakaen. Perehdymme yhdessä myös kummallisten lyhenteiden ja termien maailmaan... ;)

Mukaan saavat liittyä kaikki halukkaat. Jos omassa esittelyssäsi on jotain lisättävää/muutettavaa, niin pistäpä ilmoittaen, korjaan asian. :)[/color][/size][/b]

[color=darksalmon]aavaaatu

Meikäläinen on 23-vuotias opiskelija/osa-aikainen myyjä ja mies on 25-vuotias autonkuljettaja.

Yhdessä ollaan oltu 3,5 vuotta, naimisiin mentiin viime toukokuussa.

Sitä ihan oikeaa nyyttiä on nyt aktiivisesti yritetty ja toivottu vuoden -04 maaliskuusta alkaen. [/color]

[color=darkseagreen]AliinaK

Oon oululainen 24-vuotias opiskelija kuten aviomiehenikin

takana on yritystä 3/2004 asti johon mahtuu yks keskenmeno rv13 kesäkuussa 2004.[/color]

[color=darksalmon]Bilha

ollaan vm' 77

Helsingistä

ilman ehkäisyä kesästä 2004.[/color]

[color=darkseagreen]Burde

Minä olen kohta 24v ja aviomies 27v

Asutaan Tampereella

Ekaa muksua yritetty elokuusta 2004,

tänään varattiin 1. aika tutkimuksiin

yksityiselle.[/color]

[color=darksalmon]chocolate_dream

Olemme olleet naimisissa 2 vuotta.

Mies on 22 ja minä 24.

Varsinaista yritystä meillä on kesästä 2004 ilman ainuttakaan plussaa :(

Meillä vika löytyi miehestä!

ja ensimmäinen hoitojen suunnittelukäynti 1.12.2005[/color]

[color=darkseagreen]Daran

Olen 26 v. ja mies 27 v.

Asumme Kainuussa, Kajaanissa.

Meillä on takana yritystä 8 kk.[/color]

[color=darksalmon]haamaa

Meillä siis molemmat 21-vuotiaita,

selittämättömästi lapsettomia ollaan..[/color]

[color=darkseagreen]Hupelo

Minulla ikää 34 v ja miehellä 37.

Asustelemme Pohjois-Savossa

Minulla edellisestä liitosta 9 v lapsi.

Yhdessä oltu reilut kaksi vuotta ja lasta yritetty vuoden ajan. [/color]

[color=darksalmon]ippu67

Minä ja mun kulta vm. -67 ja -68

yritystä tähän päivään mennessä noin vuosi takana

Ei lapsia ennestään.

ICSI tulossa viikolla 44 Tampereella, sumuttelut menossa nyt.[/color]

[color=darkseagreen]joalin

Eli mä olen vuosimallia -80 ja mies -76.

Pääkaupunkiseudulla asutaan.

Kuumeilu ollaan aloitettu 8/2004.[/color]

[color=darksalmon]Katariina77

Ikää minulla 28 ja miehellä 31.

Yritystä takana 01/05, mutta ehkäisy jätetty pois jo 04/04.

Kyseessä selittämätön lapsettomuus. Kummassakaan ei ole vikaa.

Nyt on hoidot alkaneet ja ensi viikolla ensimmäinen inseminaatio.[/color]

[color=darkseagreen]klovni75

Minä 30v ja mies 38v

Koti on Helsingissä.

Reilu vuosi ollaan oltu naimisissa ja lasta on toivottu saman verran tuloksetta. [/color]

[color=darksalmon]LeiaK

Minä olen jo 35v ja mieskin jo 40

Vauva-asioita aloitimme ajattelemaan tuossa alkuvuodesta 2004.

" vasta" 8 kk yritystä takana.[/color]

[color=darkseagreen]mambo77

minä 28, mies 30 ja naimisissa ollaan

asutaan Kanta-Hämeessä

pillerit lopetettu 1/04, eikä tärppiä[/color]

[color=darksalmon]mammax

minä 27v hoitoalalla, mies 37v konealalla.

Yhdessä 4v, naimisissa 3v.

Lasta puhuttu yli 3v, mutta tiedetty, että

ongelma on olemassa, joten asia lykkääntynyt,

kunnes 10/05 haettu lähete julkiseen.

Minulla elämästäni liitosta yksi lapsi.[/color]

[color=darksalmon]Marenda

Minä olen 22v ja mies 21v esikoistyttäremme on 11k.

Asumme Keski-Suomessa pienessä maalaiskylässä ja naimisissa olemme olleet

reilun vuoden.

11kk toivottu toista lasta.[/color]

[color=red][size=2]PLUSSAONNEA!!![/size][/color]

[color=darkseagreen]Mennis

mennis 22 ja ukko 25

tällä hetkellä asustellaan jyväskylässä ja kohta muutto ulkomaille edessä.

ilman ehkäisyä keväästä -04

yksi keskenmeno takana

Lokakuussa lapsettomuusklinikalle aika.[/color]

[color=darksalmon]miliko

Minä 29v ja mieheni 32v.

Olen tamperelainen vasta-alkaja.

Yritys alkoi 10/2004.

Seuraavassa kierrossa käyttöön clomit ja inseminaatio edessä.[/color]

[color=darkseagreen]mollamaijanen

Olen 27v ja mies 29v.

Asustellaan Pirkanmaalla.

Naimisissa ollaan oltu 3,5 vuotta.

Viime vuoden elokuussa on pillerit jääneet pois,

mutta vuoden vaihteessa alkoi se intensiivisempi yritys [/color]

[color=darksalmon]MollyJii

Minä olen 26 v. ja mies 29 v.

Esikoista on toivottu kesäkuusta 2004 asti. [/color]

[color=red][size=2]PLUSSAONNEA!!![/size][/color]

[color=darkseagreen]Mörötin-81

Olemme mieheni kanssa vm.-81

esikoista ollaan toivottu 8/2004 lähtien.[/color]

[color=darksalmon]möröm

Oon 27v ja mies 37v.

Asutaan Helsingissä ja hoitoihin pääsystä kuultiin juhannuksen aikoihin.

Takana nyt ICSI josta ei tullut raskautta ja kaksi alkiota pakkasessa

PAS olisi toivottavasti n viikon päästä.[/color]

[color=darkseagreen]niinu82

Mä olen 23 ja mies 27

Ekaa yhteistä yritetään (miehellä on edellisestä suhteesta yks lapsi)

yritys tosiaan alotettiin 7/04[/color]

[color=darksalmon]Nonna-80

Minä -80, mies -78

yhdessä ollaan oltu vuodesta 2000, naimisiin mentiin tänä kesänä 2005

yritys aloitettiin 10/03, plussa 10/04 joka kuitenkin km 12/04. Mitään apukeinoja

ei vielä käytössä. Ensimmäistä gynekäyntiä suunnittelen.[/color]

[color=darkseagreen]omena78

Minä -78 ja mies -77.

Asutaan pääkaupunkiseudulla.

Lasta toivottu syksystä 2003

hoitoon hakeuduttiin julkiselle puolelle joulukuussa 2004.[/color]

[color=darksalmon]Pikku-Hilja

vm71, mies vm67 ja esikoistyttö on 2,5v, eli vm03.

Olen siis Pirkanmaalta

Elokuussa tuli vuosi täyteen yritystä saada tytölle pikkusisarus, eli aloitettiin 8/04[/color]

[color=darkseagreen]pikkuinenpeikko

Olen siis 28-vuotias naimisissa oleva immeinen.

melkein 2 vuotta sitten päätettiin miehen kanssa, että tulkoon jos on tullakseen.[/color]

[color=darksalmon]Pingu-78

Mina 27, mies 29

asustellaan ulkomailla

yritysta 05/04 eika plussan plussaa[/color]

[color=darkseagreen]Piutiina

Minä 19 ja mies 21.

Asumme Keski-Suomessa 7kk vanhan koiratuholaisen kanssa :)

Hieman vajaat pari vuotta ollaan lasta yritetty

syy lapsettomuuteen miehen azoospermia, eli ei siittiöitä.

Tutkimukset aluillaan, ja mikäli siittiöitä löytyy biopsialla,

niin ICSI toteutuu joskus ensi vuonna.

[color=darksalmon]Putkula76

Minä olen 29v, mies 30v.

vauva on ollut toiveissa 6/2004 lähtien.

Asustellaan Pohjois-Savossa. [/color]

[color=darkseagreen]quiero3

minä 24, mies 25

Pk-seutu

Yritystä 01/05 lähtien, molemmissa todettu jotain vikaa.[/color]

[color=darksalmon]Rizzu

Olemme siis Helsingissä asusteleva pariskunta,

minä täytän pian 28, mies on 30.

Ja omaa nyyttiä on toivottu elokuusta 2004 asti.[/color]

[color=darkseagreen]soileri

Olen 35 vuotias, Oulusta.

Avoliitossa asun ukko kultani kanssa.

Yritystä on takana kaikenkaikkiaan reilu vuosi.[/color]

[color=darksalmon]Tao_tao

Minä 22.v, mies 23.v.

Asustellaan Itä-Suomessa.

Ilman ehkäisyä 1 vuosi ja 10 kk.

Tuosta ajasta vuosi ihan yrittämistä.[/color]

[color=darkseagreen]Tuittu78

Olen vm-78 ja mieheni -76.

Asustelemme pääkaupunkiseudulla.

Olemme yrittäneet lasta vuoden päivät. [/color]

[color=darksalmon]tuupalainen

Ikää minulla on 26 vuotta ja miehellä 28.

Olen siis naimisissa oleva tyttö Turusta.

Vauva on tilattu joskus vuoden 2003.

Ei ainuttakaan tärppiä.

Olemme hoidossa Tyksissä, ensimmäinen inssi pitäisi olla marraskuun puolivälissä. [/color]

[color=darkseagreen]varjokas

Minä 27v. eli ' 78 ja mies 28v., siis ' 77.

Kanta-Hämeessä asumme.

Esikoistamme olemme yrittäneet huhtikuusta 2004, eli puolitoista vuotta.[/color]

[color=darksalmon]viivi99

Minä olen 25v. ja mieheni 31v.

Asustellaan Espoon suunnalla.

Yritystä on nyt takana reilu vuosi.[/color]

[color=darkseagreen]ViiviWagner

Minä 27, mies 30.

Oulun läänistä.

Esikoinen syntynyt -03.

Pikku Kakkosta toivottu kesästä-04.

Hoitojen ensikäynti lokakuussa.[/color]

[color=darksalmon]VM1974

31-vuotias, mies on 37 ja miehellä 10-vuotias lapsi edellisestä suhteesta.

Pääkaupunkiseudulla, avioliitossa.

Yhteistä vauvaa on nyt yritetty vuosi (09 / 2004 alkaen) ja yksi haamuplussa

saatiin aikaiseksi 06/2005. Keskenmeno tuli rv 6+3 ja sen jälkeen on epätoivo syventynyt eksponentiaalisesti...[/color]

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ViiviWagner: Onpa kiva, että saitte selkeän selvyyden miksi ei ole vauvan saamisen kanssa vielä onnistanut. Vaikka onkin ikävää, että on jotain häikkää, mutta silti on parempi kun saa jonkun selkeän syyn siihen. Toivottavasti nyt sitten se asia hoidetaan kuntoon ja hormonaalisten esteiden poistuttua onnistaa myös plussan suhteen!

Meidän autovauva saapuu parin päivän päästä ja heti päästään koeajolle kotikonnuilleni Pohjanmaalle. Minulla onkin perjantai ja maanantai töistä vapaana, joten on pitkä viikonloppu tiedossa. Ihanaa, olen niiiiiiin sen tarpeessa!

-Tuittu-

Vierailija
22/39 |
15.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä neuvoja simppojen testausta varten. Kannattaa ehdottomasti soittaa ja varmistaa ensin, että klinikalla ovat paikalla ja ottavat ko. päivänä näytteen vastaan. Me meinattiin ensin viedä turhaan näyte, mutta onneksi hoksattiin soittaa. Ja näyte on ainakin Felicitakseen toimitettava aamupäivällä, että ehtivät sen saman päivän aikana tutkia. Onnea matkaan!

Täällä kp 6 eli huomenna otan viimeisen clomin ja sitten ryhdyn odottamaan " munimista" . =) Ajattelin aloittaa ovistikuttelun viikonloppuna, niin en ainakaan missaa sitä. Toivottavasti nää hormoonit nyt auttaa - naama ainakin alkoi iloisesti kukkimaan... Arghh!! Muita sivuoireita ei ole ainakaan vielä onneksi tullut.

Iloista viikon jatkoa ja pitäkää hatuista kiinni syysmyrskyn kourissa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos mammax ja klovni vastauksista.

Ja klovnille, sen verran vielä tuosta näytteen viemisestä, että soitin sinne labraan jo reilut kolmisen viikkoa sitten (olisin vienyt näytteen jo tuolloin torstaina, mutta silloin olikin täyttä) ja sovin tuovani näytteen nyt tulevana perjantaina. =)

Tuittu: Kivaa varmaan kun saa uuden auton!

*haluu kans*

Toivottavasti viikonloppuna olis hyvät kelit, että voi nauttia ajelusta. ;)

Onko teistä muuten kukaan kattonu sitä sarjaa yle teemalta, joka tulee tiistaisin, " Toiveena lapsi" ?

Ihan mielenkiintonen dokumentti. Saa nähä mitä näille pareille sitten siinä lopussa käy. En oo vielä kattonu eilistä jaksoa, kun oli muuta puuhaa tuolloin (otin sen nauhalle), niin en tiedä mitä eilisessä jaksossa on ollut.

Ihanaa, ulkona näyttäs tänään PAAALJON paremmalta kuin eilen. =)

Jospa sitä jaksais lähteä ihan kunnon lenkillekin illalla koiruuden kanssa. Rassukka oli tehny eilen pienen yllärin meiän töissä olon aikana, oli iskeny ripuli. =(

Oli siinä sitten kuuraamista, kun piti pestä sellanen iso " olkkarin matto" .

Onneksi ei kuitenkaan muualle ollu tehnyt. Reppana.

No juu.. mukavaa päivän jatkoa kaikille! =)

Vierailija
24/39 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täytyy ilmoittaa, että taisi tulla kolmas plussa jonoon...isänpäivänä tein raskaustestin kp33 ja plussaa näytti heikosti. Eilen aamulla testasin vielä ja plussa taas. Verikokeissa kävin tänään ja pakko kai se on uskoa: raskaana olen!

Yritystä takana 2,5 vuotta ja eka clomifenkuuri oli viime kierrossa. Nyt varovaisena ekaan ultraan parin viikon päästä. Pelottaa ja epäusko valtava. Toivon, että pieni on kunnossa ja jaksaa pysyä sisälläni.

Toivottavasti tämä antaa toivoa teille muillekin. Itse olin AIVAN varma, etten ole raskaana. Jatkuvat pettymykset olivat vieneet jo uskon omaan vauvaan. Tämä tuntuu siksi niin käsittämättömältä.

Paljon haleja ja voimia teille KAIKILLE! Tulkaa pian perässäni! :)

Vierailija
25/39 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa, että sinulle kävi näin onnellisesti! Tämä jos mikä valaa uskoa myös meihin muihin omasta nyytistä haaveileviin.

Saanko udella, että miksi sulle määrättiin clomeja ja miten ne sulla vaikutti? Eli tasaantuiko kierto niillä nopeasti ja ovuloitko heti ekassa clomikierrossa?

Sen vuoksi vaan kyselen, kun mulla alkoi tänään eka clomikuuri...

Onnea vielä kerran!

-Q-

Vierailija
26/39 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että pitkä odotus on viimein palkittu sillä oikealla odotuksella!

(hassusti sanottu, mutta ymmärrät varmaan)

=)

Vierailija
27/39 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...varovaisena niitä otan vastaan, niin epätodellinen olo on vielä.

Quiero3: söin clomifenia ovuulation aikaansaamiseksi. Aikaisemmat verikokeet osoittivat etten ovuloi. Mulle on myös tehty laparoskopia keväällä, jossa poistettiin endometrioosia ja todettiin toisen munanjohtimen olevan tukossa.Viimeksi ultrassa (katsottiin onko munarakkulat kehittyny) todettiin myös monirakkulaiset munasarjat, joten usko on ollut koetuksella. Nyt kuitenkin ekata clomikierrosta tärppi! Toivon sitä samaa myös sinulle... :)

Ja tietenkin kaikille muillekin! :)

Vierailija
28/39 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Quiro3:lle vielä, että se oli eka clomikierto ja ovulaatio siis tapahtui heti ekasta kerrasta. Oireita tuli clomeista, mutta luulen sen vain tarkoittaneen että lääke toimi. Oli mm. yöhikoilua, itkua ja pinna kireällä. Seurantaultrassa kp15 näkyi kaksi munarakkulaa, muistaakseni 16 tai 18 mm, joista nyt sitten toinen on ainakin irronnut ja hedelmöittynyt. Jos en olisi tullut raskaaksi, kierto olisi mitä todennäköisemmin lyhentynyt, sillä menkkamaiset kivut (kuuluvat ilm. alkuraskauteen..) alkoivat jo kp27 tienoilla, kun normaalisti kiertoni on 34 ja siitä ylöspäin.

Vierailija
29/39 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wautsi, Omena, isänpäiväuutinen mahtoi olla mahtava! Nyt mukaan niitä vauvaliimoja ja tarrasukkia! Itsekin toivoisin, että sais ne clomit, niin vois alkaa tapahtua jotain...

Joku kyseli pk-seudun jonoista. Mä varasin ensikäyntiajan Väestöliittoon muutama viikko sitten, saimme ajan joulukuun puoliväliin, eli 1½ kk:n jono. Sitä täällä odotellaan kuin kuuta nousevaa. Tänään kp 12 ja ovis olis kai tällä viikolla, vaan mies on koko viikonlopun (kp 14-16) poissa, joten en edes viitsi alkaa tikuttelemaan, kun ohi menee kuitenkin.

Mä olisin muuten halunnu katsoa sen toiveena lapsi -sarjan, mut eihän mei oo digiboxia... Sisko otti ekan jakson nauhalle, mutta en ehtinyt sitä viime viikonloppuna katsoa, kun Pohjanmaalla pyörähdimme. (Tuittu: Pohojalaasia näyttääs olevan täälä reirumminki!)

Tuitulle vielä kysymys: millainen autovauva teille tulee/tuli? Mulla on myös hirveä autokuume (jotenkin kytköksissä vauvakuumeeseen) ja joku kiva farmarimalli olis hakusessa... Tosin kun järjellä ajattelee, ei Helsingissä autoa tarvita ellei niitä roudattavia lapsia tosiaan ole. Joten sitten vasta saan auton, kun saan vauvankin.

Mukavaa viikon jatkoa tytskät!

Vierailija
30/39 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla Omenan plussasta!ONNEA! Tuli hyvä mieli tylsän ja jokseenkin rankan työpäivän jälkeen!

Mä soitelin lokakuun puolivälissä Väestöliittoon ja saimme ensikäyntiajan jo 20.10! Kantsii kysyä ns.opetusensikäyntiaikoja (vai mikskäköhän niitä kutsutaan), niihin saattaa päästä nopsammin ja ne on ilmasia. Eli siinä ekakäynnillä on lekurin lisäksi lääkiksen loppusuoralla olevia nistentauteihin ja synnytkseen erikoistuvia opiskelijoita, jotka osallistuvat kuuntelemalla ja kyselemällä. Siis kyselevät vain lekurilta. Osalllistuvat fyysiseen tutkimukseen vain jos antaa luvan elil poistuvat tutkimuksen ajaksi jos niin haluaa. Meillä ainakin oli ihan hyödyllistä, että ne opiskelijat oli siinä mukana, koska lekuri selitti asiat paljon " syvällisemmin" kun opiskelijoille piti tietenkin vääntää rautalangasta asioita :) ja se hyödytti meitä.

Mulla nyt kierron kartoitus tehty ja hoidon suunnitteluaika 2.12.05.

Terkuin Annu-71

Vierailija
31/39 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iiihanaa, että pinoon tulee positiivisia uutisia!

Mahtavaa, että pitkä odotuksen odotus vihdoin päättyi! Onnittelut myöski tulevalle iskälle ja onnellista odotusaikaa!

Toivoo

Leia

PS. ).( Kärsimättömästi odottelen lääkäriaikaani 21.11. Tämähän on vähän niinkuin piinailu päivät - hitaasti kuluu aika... Hulluja painajaisia näen, kohdun poistossa olen ollut jo kahdesti ja kerran lääkäri on sanonut että myoomat ovat uusineet ja ovat jätti isoja...

Vierailija
32/39 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kiva saada taas meidän porukasta yksi ulos.. Tiedätte varmaan mitä tarkoitan! Siispä onnea plussan johdosta, antaa taas toivoa meille muillekin.

Itsellä ei kyllä ole kovin paljon toiveita plussan suhteen. Nyt on menossa kp 12 ja taas on alavatsa kipeä. Bongasin ehkä oviksen kp 9-10 kohdalla, mutta luulen että ei sitten ollutkaan koska tää kipu on taas tällaista " munarakkulat eivät puhkea" -kipua. Harmittaa. Yritän vielä ylläpitää sellaista kiinnityskiputoivetta, mutta mihinkäs se tästä muuttuisi. Mulla ei tämä kierto toimi oikein clomeista ja teroista huolimatta. Harmittaa. Oon jo ehtinyt ajatella, että joudun varmaan pistellä itseeni jotain ihme irrotuspiikkejä vielä jossain vaiheessa. On tämä vauvan " tekeminen" yhtä ylä- ja alamäkeä. :(

Mutta pohojalaasia ollaan ja ylpeitä siitä! *nauraa* Haaveena olis joskus muuttaa vielä sinne takaisin, mutta oma työtilanne on siellä hieman huono. Onneksi kohta saadaan se auto, joten sillä kelpaa ajella tuota väliä. Rizzulle tiedoksi että audi a4 farmarina on meitä huomenna vastassa autoliikkeessä. Se on niin hieno, etten tiedä uskallanko sitä edes ajaa. Oon vähän tohkeissani koko autoprojektista ja olisihan se kiva että siellä peräkontissa olisi joskus vauvanvaunutkin..:)

Huomenna siis lähden ansaitulle vuosilomalle ja olen taas nettipimennossa maanantai-iltaan asti. Toivottavasti sitten on pinot täynnä plussauutisia ja vedätte minutkin perässänne tuonne odotuspuolelle.

-Tuittu-

Vierailija
33/39 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö Burde piinailee? Toivottavasti piinailu päättyy positiivissa merkeissä!

Miten meni Peikon verikokeen antaminen? Pyörryitkö? :) Tsemppiä huomiseen lääkärikäyntiin!

Pingulle vielä onnittelut hyvistä uutisista! Toivottavasti pongaat oviksen tässä kierrossa!

-Tuittu-

Vierailija
34/39 |
16.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrassaan ihania uutisia kerroit meille, Omena! Toivotaan todella, että kaikki menisi nyt hyvin! 2 ja puoli vuotta on pitkä aika ja melkoisesti on sulla ollut raskauden esteitä matkan varrella. Oli tosi rohkaisevaa kuulla, että raskaus on sittenkin mahdollista. Itsekin haluaisin kokeilla clomeja, mutta vielä en ole niitä saanut.

Hoitojonoista: Helsingin Felicitas-klinikalle saimme ajan parin viikon sisällä viime keväänä, selvitimme silloin kierron toimivuutta yms. Tarkoitus on jatkaa ensi vuoden alussa, jos sitä ennen ei mitään tapahdu. Eikähän tässä enää ole montaa viikkoa vuoden vaihteeseen...

Toivottavasti " plussa-tauti" tarttuu!!

Vierailija
35/39 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirmuisen isot onnittelut!! Kyllä toi sun plussa antaa tosiaan toivoa meille muille. Kaiken itkun ja vaivan jälkeen on siis mahdollista plussata. Ihanaa odotusaikaa sulle!

Klovni, et oo ainoa, jolla naama kukkii. Mulla tosin syynä on ilmeisesti se kemiallinen raskaus, joka mulla syyskuussa oli, ainakin silloin tää alkoi. Kiva kun pitää suurin piirtein hävetä naamaansa:( Teini-iän iho-ongelmista ei voi puhua edes samana päivänä.

Lisää omaa napaa. Mulla oli täksi päiväksi sovittu lääkäriaika endometrioosispesialistin kanssa. Odotus tuntui pitkältä, tuntui ettei tää päivä tuu koskaan. Olin oikein paperille kirjoittanut tän meidän tilanteen, koetulokset ja kaikki mahdolliset oireet ja kysymykset mitä mulla oli. Minkä lisäksi matkustin sitä varten 50 km suuntaansa ja jouduin vaivaamaan lukuisia ihmisiä, että sain työni uudelleen järjestettyä.

Ja kaiken tämän jälkeen lääkäri ei ilmaannu paikalle!! Lopulta oli pakko lähteä, koska illaksi mun oli pakko mennä töihin. Vastaanottovirkailija oli kovasti pahoillaan ja yritti tavoittaa puhelimitse sitä lääkäriä, mutta ei saanut sitä kiinni. Yritti vaan tarjota uutta aikaa ens keskiviikoksi, mutta enhän mä voi joka viikko töitäni siirrellä. Eikä huvita uudelleen matkustaa yhteensä sataa kilometriä vain jotta voi huomata lääkärin pitävän omaa aikaansa arvokkaampana kuin mun. Voitte uskoa että mua otti päähän. Itkuhan siinä tuli, kävelin halki kaupungin itkien ja valittaen kurjuuttani miehelle puhelimitse.

Onneksi mulla on toiselle lääkärille aika joulukuussa. Harmittaa vaan tää odottelu, kun totakin olin jo niin kauan odotellut. Ajattelin vielä kirjoittaa sähköisesti sinne kiukkuista palautetta, vaikkeihän siitä mitään hyötyä ole.

Vierailija
36/39 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi aamu ja huonosti nukuttu yö takana. Voi pölö!

Mutta asiaan:

TUITTU78: En pyörtyny verikokeissa, mutta lähellä oli. Puhe alkoi jo olla hieman hankalaa ja hyvinkin hidasta. Mutta en pyörtyny! JEE! Kyllä voi näköjään ihminen olla onnellinen pienistä asioista ja ylpeillä itsestään mitättömien syiden takia. Juupa juu...

Ja paljon uusia kilometrejä sulle uuden auton kanssa. On se aina niin ihanaa saada jotain uutta. Mä täällä odottelen tietoa koska mahdollisesti tulevan koissuni emällä alkaisi juoksu ja onnistuuko astutus. Ja tietysti jänskään sitä, syntyykö sinne narttua.

OMENA: Paljon onnea raskautumisen johdosta! Toivotan oiekin hyvää odotusaikaa ja toivon sydämeni pohjasta, että kaikki menisi hyvin loppuun asti!

BIHLA: Voi kuinka harmillista, ettei lääkäri ilmestynytkään. Voin vain kuvitella miltä sinusta tuntui. Ajaa nyt pitkän matkan päähän turhaan. Toivottavasti saat kuitenkin lisätietoa tulevalta lääkärikäynniltäsi.

Ja sitten hieman omaa napaa kaivelen... tänään olen siis menossa sinne ssg:hen ja mua hirvittää kaikista positiivisista jutuista huolimatta ihan hirveesti. Yöllä en saanu nukuttua kuin pieniä pätkiä ja nyt on kauniit silmäpussit silmien alla. Hohhoijakkaa! Mutta toivon, että kun tämä on ohi, niin ei tarvitsisi enää yhtäkään koetta tehdä vaan päästäisiin oikeasti eteenpäin. Onhan tietysti totta, että silloinkin kaikkea tehdään, mutta silloin siihen ehkä asennopituu eri tavalla, kun tietää, että tästä voi jo saada halutun raskauden alulle. Että sellaista.

Auki olevia putkistoja toivoen -Peikko-

Vierailija
37/39 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo koko viikolla ehtiny lukee tätä pinoo... joten tuntuu, että kirjottelen tänne pitkästä aikaa. =) Koitan kirjotella sen mukaan mitä muistan...

ViiviWagner: Kiva kuulla, että syy löytyi prolaktiinista. Ittelläkin on varmaan helpompi olla kun tietää missä " vika" ja että sitä pystyy hoitaa. Toivotaan, että se saadaan pian hoidettua ja tärppää. =)

Tuittu: Heh.. en muista enää että miks, mutta peukkuja piti sulle laittaa. =) Hitsit, kun on hyvä muisti.

Omena78: ONNEA ihan hirveesti! Hieno juttu. Oli varmasti ihana yllätys - ne 2 viivaa.

Bilha: Harmi kun se lääkäri jätti tulematta! Tosi kurja juttu. Kai saitte pian uuden ajan?

Pikkuinenpeikko: Hyvin se ssg menee! Tsemppiä sinne.

Oma napa: Oon tässä pari päivää kytänny housuihini, että joko on menkat alkanu.. =) mutta ei oo ainakaan vielä. Eilen oli tosi kurja päivä... olin ihan allapäin ja masennuksissa. Illalla itkin sängyssä kun oli niin kurjat fiilikset. Jotenki on vaan tosi rankkaa, kun tuntuu, että kukaan lähiympäristössä ei ymmärrä..

Mieskään ei tajua et miltä musta tuntuu, kun mussa vaan on vika. Ja odotus - lehden PCOS artikkeli pisti kans vihaks... musta se oli ihan paska. Hoidoista oli tasan kahella lauseella ja sit jäi sellanen olo, että kunhan laihdutat ni tuut raskaaks - entäs jos ei oo ylipainonen... Jotenki ihan perseestä koko artikkeli. Tai ainakin nyt tuntuu siltä.

Nyt vaan on jotenkin henkisesti tosi vaikeeta tää. MÄ HALUUN VAUVAN!!! Vit**. Sit siinä yhessäkin artikkelissa (vauva tai odotus lehti) mies sano, että yht´äkkii raskaustesti näytti plussaa, tää kaikki käy niin nopeesti, kun vastahan pari kolme kuukautta sitten alettiin yrittää... Voi vee. Miks meillä ei voi olla noin helppoo toi raskautuminen???? MIKS MIKS MIKS.

Ihan paskaa.. =´(

SORI tää purkautuminen. =/

Vierailija
38/39 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ne menkat sitten alko. Huomenna pitää hakee apteekista eka satsi clomeja lauantaita varten..

Paska fiilis vaan jatkuu. En tiä miten sen sais käännettyä. No... normaaliahan tää on, että on huonoja päiviä, mutta ottaa päähän ku ihan ku olis möykky sisällä jo ahdistaa. Itkettäis, mutta se ei kauaa auta. Tuntuu, että ei tätä kannata jakaa muille, kun ei ne kuitenkaan ymmärrä.. ja sanoovat vaan, että " sittenhän sen näkee auttaako se lääke" jne. Sepä ei juuri nyt lohduta.

Töissäkin (oon sairaanhoitaja) on ollu pari päivää rankkaa/uuvuttavaa ni sekin varmaan vielä lisää tätä oloa entisestään.

No mutta.. alan tekee jotain, että tää tästä vähän paranis. Toivottavasti nyt en vaan tartuta tätä olotilaa kehenkään. ...Pitää koittaa aatella positiivisesti - huomenna on perjantai! =0)

Vierailija
39/39 |
17.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan Burdea nyt pannii. Muistan toki tuollaset fiilikset kesalta. Nyt on ollu vissiin niin plajon tekemista (ja luulin etten ovuloinnu) ettei oo ehtinny harmitella niin paljoa. Mutta halauksia sulle. Viettakaas miehen kanssa kunnon hellittely viikonloppu (tai paiva). Paljon suukkoja jne. se yleensa helpottaa mua.

Pikkunenpeikko: Koskas sulla on se ssg? Kertoileppa siita sitten. Meen itte maanantaina lekurille kuulemaan jatkosta ja luultavasti jotain tollasta ois meillekin luvassa.

Syokos taalla kukaan helokkia? Mitas vaikutuksia ootte huomannu?

Parin kierron perusteella tuhru on multa kadonnu melkein olemattomiin, eli tuntuu ku luteaalivaihe ois parilla paivalla pidentyny. Ja aamulampo ei luteaalivaiheessa noussutkaan vaikka verikokeen mukaan ovuloin normaalisti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän