Vasta-alkajat syys' 05~~vko46
[color=darkolivegreen][size=2][b]Tässäpä syksyllä 2005 lapsettomuuspalstalle saapuneet vasta-alkajat. Yhdessä tätä vaikeaa polkua aloittelemme toisiamme tukien, yhdessä iloiten ja murheet jakaen. Perehdymme yhdessä myös kummallisten lyhenteiden ja termien maailmaan... ;)
Mukaan saavat liittyä kaikki halukkaat. Jos omassa esittelyssäsi on jotain lisättävää/muutettavaa, niin pistäpä ilmoittaen, korjaan asian. :)[/color][/size][/b]
[color=darksalmon]aavaaatu
Meikäläinen on 23-vuotias opiskelija/osa-aikainen myyjä ja mies on 25-vuotias autonkuljettaja.
Yhdessä ollaan oltu 3,5 vuotta, naimisiin mentiin viime toukokuussa.
Sitä ihan oikeaa nyyttiä on nyt aktiivisesti yritetty ja toivottu vuoden -04 maaliskuusta alkaen. [/color]
[color=darkseagreen]AliinaK
Oon oululainen 24-vuotias opiskelija kuten aviomiehenikin
takana on yritystä 3/2004 asti johon mahtuu yks keskenmeno rv13 kesäkuussa 2004.[/color]
[color=darksalmon]Bilha
ollaan vm' 77
Helsingistä
ilman ehkäisyä kesästä 2004.[/color]
[color=darkseagreen]Burde
Minä olen kohta 24v ja aviomies 27v
Asutaan Tampereella
Ekaa muksua yritetty elokuusta 2004,
tänään varattiin 1. aika tutkimuksiin
yksityiselle.[/color]
[color=darksalmon]chocolate_dream
Olemme olleet naimisissa 2 vuotta.
Mies on 22 ja minä 24.
Varsinaista yritystä meillä on kesästä 2004 ilman ainuttakaan plussaa :(
Meillä vika löytyi miehestä!
ja ensimmäinen hoitojen suunnittelukäynti 1.12.2005[/color]
[color=darkseagreen]Daran
Olen 26 v. ja mies 27 v.
Asumme Kainuussa, Kajaanissa.
Meillä on takana yritystä 8 kk.[/color]
[color=darksalmon]haamaa
Meillä siis molemmat 21-vuotiaita,
selittämättömästi lapsettomia ollaan..[/color]
[color=darkseagreen]Hupelo
Minulla ikää 34 v ja miehellä 37.
Asustelemme Pohjois-Savossa
Minulla edellisestä liitosta 9 v lapsi.
Yhdessä oltu reilut kaksi vuotta ja lasta yritetty vuoden ajan. [/color]
[color=darksalmon]ippu67
Minä ja mun kulta vm. -67 ja -68
yritystä tähän päivään mennessä noin vuosi takana
Ei lapsia ennestään.
ICSI tulossa viikolla 44 Tampereella, sumuttelut menossa nyt.[/color]
[color=darkseagreen]joalin
Eli mä olen vuosimallia -80 ja mies -76.
Pääkaupunkiseudulla asutaan.
Kuumeilu ollaan aloitettu 8/2004.[/color]
[color=darksalmon]Katariina77
Ikää minulla 28 ja miehellä 31.
Yritystä takana 01/05, mutta ehkäisy jätetty pois jo 04/04.
Kyseessä selittämätön lapsettomuus. Kummassakaan ei ole vikaa.
Nyt on hoidot alkaneet ja ensi viikolla ensimmäinen inseminaatio.[/color]
[color=darkseagreen]klovni75
Minä 30v ja mies 38v
Koti on Helsingissä.
Reilu vuosi ollaan oltu naimisissa ja lasta on toivottu saman verran tuloksetta. [/color]
[color=darksalmon]LeiaK
Minä olen jo 35v ja mieskin jo 40
Vauva-asioita aloitimme ajattelemaan tuossa alkuvuodesta 2004.
" vasta" 8 kk yritystä takana.[/color]
[color=darkseagreen]mambo77
minä 28, mies 30 ja naimisissa ollaan
asutaan Kanta-Hämeessä
pillerit lopetettu 1/04, eikä tärppiä[/color]
[color=darksalmon]mammax
minä 27v hoitoalalla, mies 37v konealalla.
Yhdessä 4v, naimisissa 3v.
Lasta puhuttu yli 3v, mutta tiedetty, että
ongelma on olemassa, joten asia lykkääntynyt,
kunnes 10/05 haettu lähete julkiseen.
Minulla elämästäni liitosta yksi lapsi.[/color]
[color=darksalmon]Marenda
Minä olen 22v ja mies 21v esikoistyttäremme on 11k.
Asumme Keski-Suomessa pienessä maalaiskylässä ja naimisissa olemme olleet
reilun vuoden.
11kk toivottu toista lasta.[/color]
[color=red][size=2]PLUSSAONNEA!!![/size][/color]
[color=darkseagreen]Mennis
mennis 22 ja ukko 25
tällä hetkellä asustellaan jyväskylässä ja kohta muutto ulkomaille edessä.
ilman ehkäisyä keväästä -04
yksi keskenmeno takana
Lokakuussa lapsettomuusklinikalle aika.[/color]
[color=darksalmon]miliko
Minä 29v ja mieheni 32v.
Olen tamperelainen vasta-alkaja.
Yritys alkoi 10/2004.
Seuraavassa kierrossa käyttöön clomit ja inseminaatio edessä.[/color]
[color=darkseagreen]mollamaijanen
Olen 27v ja mies 29v.
Asustellaan Pirkanmaalla.
Naimisissa ollaan oltu 3,5 vuotta.
Viime vuoden elokuussa on pillerit jääneet pois,
mutta vuoden vaihteessa alkoi se intensiivisempi yritys [/color]
[color=darksalmon]MollyJii
Minä olen 26 v. ja mies 29 v.
Esikoista on toivottu kesäkuusta 2004 asti. [/color]
[color=red][size=2]PLUSSAONNEA!!![/size][/color]
[color=darkseagreen]Mörötin-81
Olemme mieheni kanssa vm.-81
esikoista ollaan toivottu 8/2004 lähtien.[/color]
[color=darksalmon]möröm
Oon 27v ja mies 37v.
Asutaan Helsingissä ja hoitoihin pääsystä kuultiin juhannuksen aikoihin.
Takana nyt ICSI josta ei tullut raskautta ja kaksi alkiota pakkasessa
PAS olisi toivottavasti n viikon päästä.[/color]
[color=darkseagreen]niinu82
Mä olen 23 ja mies 27
Ekaa yhteistä yritetään (miehellä on edellisestä suhteesta yks lapsi)
yritys tosiaan alotettiin 7/04[/color]
[color=darksalmon]Nonna-80
Minä -80, mies -78
yhdessä ollaan oltu vuodesta 2000, naimisiin mentiin tänä kesänä 2005
yritys aloitettiin 10/03, plussa 10/04 joka kuitenkin km 12/04. Mitään apukeinoja
ei vielä käytössä. Ensimmäistä gynekäyntiä suunnittelen.[/color]
[color=darkseagreen]omena78
Minä -78 ja mies -77.
Asutaan pääkaupunkiseudulla.
Lasta toivottu syksystä 2003
hoitoon hakeuduttiin julkiselle puolelle joulukuussa 2004.[/color]
[color=darksalmon]Pikku-Hilja
vm71, mies vm67 ja esikoistyttö on 2,5v, eli vm03.
Olen siis Pirkanmaalta
Elokuussa tuli vuosi täyteen yritystä saada tytölle pikkusisarus, eli aloitettiin 8/04[/color]
[color=darkseagreen]pikkuinenpeikko
Olen siis 28-vuotias naimisissa oleva immeinen.
melkein 2 vuotta sitten päätettiin miehen kanssa, että tulkoon jos on tullakseen.[/color]
[color=darksalmon]Pingu-78
Mina 27, mies 29
asustellaan ulkomailla
yritysta 05/04 eika plussan plussaa[/color]
[color=darkseagreen]Piutiina
Minä 19 ja mies 21.
Asumme Keski-Suomessa 7kk vanhan koiratuholaisen kanssa :)
Hieman vajaat pari vuotta ollaan lasta yritetty
syy lapsettomuuteen miehen azoospermia, eli ei siittiöitä.
Tutkimukset aluillaan, ja mikäli siittiöitä löytyy biopsialla,
niin ICSI toteutuu joskus ensi vuonna.
[color=darksalmon]Putkula76
Minä olen 29v, mies 30v.
vauva on ollut toiveissa 6/2004 lähtien.
Asustellaan Pohjois-Savossa. [/color]
[color=darkseagreen]quiero3
minä 24, mies 25
Pk-seutu
Yritystä 01/05 lähtien, molemmissa todettu jotain vikaa.[/color]
[color=darksalmon]Rizzu
Olemme siis Helsingissä asusteleva pariskunta,
minä täytän pian 28, mies on 30.
Ja omaa nyyttiä on toivottu elokuusta 2004 asti.[/color]
[color=darkseagreen]soileri
Olen 35 vuotias, Oulusta.
Avoliitossa asun ukko kultani kanssa.
Yritystä on takana kaikenkaikkiaan reilu vuosi.[/color]
[color=darksalmon]Tao_tao
Minä 22.v, mies 23.v.
Asustellaan Itä-Suomessa.
Ilman ehkäisyä 1 vuosi ja 10 kk.
Tuosta ajasta vuosi ihan yrittämistä.[/color]
[color=darkseagreen]Tuittu78
Olen vm-78 ja mieheni -76.
Asustelemme pääkaupunkiseudulla.
Olemme yrittäneet lasta vuoden päivät. [/color]
[color=darksalmon]tuupalainen
Ikää minulla on 26 vuotta ja miehellä 28.
Olen siis naimisissa oleva tyttö Turusta.
Vauva on tilattu joskus vuoden 2003.
Ei ainuttakaan tärppiä.
Olemme hoidossa Tyksissä, ensimmäinen inssi pitäisi olla marraskuun puolivälissä. [/color]
[color=darkseagreen]varjokas
Minä 27v. eli ' 78 ja mies 28v., siis ' 77.
Kanta-Hämeessä asumme.
Esikoistamme olemme yrittäneet huhtikuusta 2004, eli puolitoista vuotta.[/color]
[color=darksalmon]viivi99
Minä olen 25v. ja mieheni 31v.
Asustellaan Espoon suunnalla.
Yritystä on nyt takana reilu vuosi.[/color]
[color=darkseagreen]ViiviWagner
Minä 27, mies 30.
Oulun läänistä.
Esikoinen syntynyt -03.
Pikku Kakkosta toivottu kesästä-04.
Hoitojen ensikäynti lokakuussa.[/color]
[color=darksalmon]VM1974
31-vuotias, mies on 37 ja miehellä 10-vuotias lapsi edellisestä suhteesta.
Pääkaupunkiseudulla, avioliitossa.
Yhteistä vauvaa on nyt yritetty vuosi (09 / 2004 alkaen) ja yksi haamuplussa
saatiin aikaiseksi 06/2005. Keskenmeno tuli rv 6+3 ja sen jälkeen on epätoivo syventynyt eksponentiaalisesti...[/color]
Kommentit (39)
Töissä on kova kiire, joten enpä tässä ehdi hirveästi turista...
Mutta voi Peikko sentään, mitä sieltä löysivät! Mutta hyvä, että löytyi se polyyppi. Toivotan onnea ratkaisullesi, ja ihanaa, että mies on tukena, mitä sitten ikinä päätätkin. Sairaalakokemukset voivat todella olla kamalia. Hyvä juttu tuossakin olisi se, että pääsisitte sen jälkeen " tosi toimiin" .
15.12. näyttää olevan tärkeä päivä monille, jos sulla on se polyypin posto (tehdäänkö se muuten lapraskopiassa vai miten?) ja meillä olis se ensikäynti Väestöliittoon. Mä mietin tässä, yrittäisinkö saada esim. jotain peruutusaikaa, mutta ehkä annan asian olla, ei tässä kuitenkaan päästä tositoimiin ennen sitä, nyt kun on jo kp 14 eikä esim. sitä SSG:tä tehdä loppukiertoon. 15.12. olis luultavasti hyvä kp tehdä se, riippuu nyt siitä koska seuraavan menksut alkaa.
).( eli omaa napaa sen verran, että kp on se 14, mies lähti sit sinne ulkomaille viikonlopuksi aamulla. Se kuitenkin " hoiti homman" ennen sitä, joten nyt voin vain jälleen odotella parasta. Ehkä sunnuntai-iltakin voisi tulla vielä kyseeseen, vaikka me oltiinkin sovittu tää kuukausi " lomaksi" vauvapuuhista.
Mutta nyt täytyy taas jatkaa oikeita hommiakin. Viikonloppuja kaikille!
Onnea rutkasti Omenalle!!!!
Itelle tulee todella hyvä mieli, kun täällä palstalla plussaillaan, mutta mikä kumma se on kun joku kaveri/tuttu raskautuu, niin sitä on niin pirun vihanen että...
Ei oikeen oo jaksanu kirjoitella tänne, lueskellu viestit vaan sillon tällön. Mun täti on edelleen huonossa kunnossa, teholla. Serkku pääsi tk:n vuodeosastolle.
Tuntuu, että nuiden onnettomuuksien jälkeen omat vauvahaaveet on koko ajan mielessä ja surettaa ja v..tuttaa, mutta kun aattelee mikä tädin perheen olo on, alkaa vaan surettaan ja v..tuttaan oma tyhmyys. Oma lapsettomuus kun ei välttämättä ole lopullista, voinhan joskus mahollisesti adoptoida, mutta tädin poismeno olisi lopullista, ja lääkärit uskovat ettei hän selviä. On jotenkin niin tyhjä olo. Ei jaksa miettiä asioita.
Ollaan ukon kanssa meinattu, että jätettäisiin clomit parilta kierrolta ottamatta. Tietääkö joku voiko näin tehdä?
Olisin lähtenyt hoitamaan tädin kahta lasta. Auttamaan pieniä, kun äidin poissaolo on vaikeaa. Saisi myös etäisyyttä omiin asioihin, jaksaisi sitten paremmin taas kaiken mitä lapsettomuus pitää sisällään.
Huh, tulipas itkettyä. Anteeksi kun tänne aina puran asioitani.
Aurinkoisempia pakkaspäiviä teille muille!
haamaa
Ihan ekaksi: PALJON ONNEA OMENALLE!! Jokainen plussa tällä palstalla tuo lisää toivoa ja varsinkin sun kaltaiset tapaukset, joilla on ollut paljon erilaisia esteitä tiellä. Jännä juttu tosiaan, että näistä palstalaisten plussista ihan aidosti iloitsee, mutta kavereiden plussat saa vaan mielen matalaksi ja itsesäälin huippuunsa.
Viivi99: Hyvä, että saitte näytteen toimitettua perille! Pidetään peukkuja, että kaikki on kunnossa!
Peikko: Harmittava juttu toi polyyppi, etenkin kun et varsinaisesti " rakasta" sairaalassa oloa. Mutta jos homma tehdään päiväkirurgisesti, niin et joudu onneksi olemaan edes yötä sairaalassa. Koska polyyppi on kohdun sisällä, uskon, että se poistetaan jotenkin alakautta tähystäen. Olen alalla töissä ja siksi uskallan arvailla tekotapaa... Mutta kovasti tsemppiä toimenpiteeseen, jos sinne päätät mennä!
Burde (?) ja Haamaa: Ihan vapaasti saatte purkautua täällä palstalla, ei tarvitse pyydellä muilta anteeksi. Pakkohan sitä on jossain saada taakkaa purettua ja tää on aika loistava keino siihen. Itse kullakin on välillä huonoja päiviä/aikoja. Jokainen vuorollaan välillä purkaa ja sitten taas tsemppaa muita. =)
Lopuksi omaan napaan: Clomit on syöty ja naaman kukinta jatkuu. Muita oireita ei ole ollut. Silloin clomi-päivinä oli välillä hirveä hiki, mutta se saattoi johtua myös vallalla olevasta flunssasta. Nyt on kp9 ja viimeistään sunnuntaina aloitan tikuttelun. Toi Omenan clomi-plussa antoi kyllä taas iiiiiiison toivonkipinän meillekin! Sen voimin viikonloppua kohti.
..eli siis kp:llä 3 mennään ja tosiaan otin 1/2 tbl:n clomia aamulla... Saa nähä tepsiikö?! =) Tosin toi pieni annostus mietityttää... onkohan muilla ollu vastaavaa annosta?
Tää vasta-alkajien pino on kyllä ollu tosi hyvänä apuna ja tukena! Vaikka alkuun olikin sellanen olo, että ihan turha homma. =) Nyt kun on alkanu pikku hiljaa pääsee kärryille ja vähän saamaan kuvaa, että ketä täällä pyörii. =0)
Mulla on ihan sama ku muillakin... lapsettomuuspalstalla plussanneiden puolesta oon ilonen, mutta jos joku tuttu vaikka tulis raskaaks, ni voi pylly. Varsinki sillon kyrsii ihan saakelisti, jos raskaaks tulee sellaset jotka on esim. serurustellu lyhempään ku me tai on yrittäny vähemmän aikaa...
Hyvää viikonlopun jatkoa kaikille! Plussaonnee piinailijoille... jos niitä sattuu tällä hetkellä edes olemaan. =)
Täytyy sanoa, että tämä vuosi on mennyt hirvittävän nopeasti. Olen miettinyt että se on johtunut siitä, että joka kuukausi aina odottaa jotain ensin odottaa ovista ja sitten alkaa odottamaan tätiä ja toistaiseksi ollaan tota samaa oravan pyörää vaan pyöritty. Mä oon jo jotenkin alistunut siihen että vain hoidoilla meillä saadaan jotain aikaa tai siis täytyy todellakin toivoa että niillä saisi tulosta aikaan.
Mä nyt en taaskaan mitään päiviä laske enkä aio piinailla koska ovis luultavammin tulee juuri silloin kun mies on poissa (ellei sitten tämä kierto mene hieman pidemmän kaavan mukaan).
Täällä on puhuttu muiden plussauutisista niin mulla on silleen jos mua vanhempi on raskaana niin se ei haittaa mutta jos joku nuorempi niin se kyllä haittaa. Kävin tänään kaupoissa ja siellä yksi isä seisoi sylissään muutaman kk ikäisen lapsensa kanssa, niin mun oli oikeesti pakko pysähtyä ja seurata tilannetta hetken. Tuli toisaalta ihan sika hyvä mieli, mutta sitten kuitenkin ihan sika haikee kun ajattelin miten mun oma mies olis lapsensa kanssa. Oli niin suloinen näky...
Musta on ihanaa että saadaan meidän kasaan plussia niin ne antaa jokaiselle meistä toivoa, että joskus meidänkin nicin perässä on PLUSSA!!!!
Hauskaa viikonlopun jatkoa kaikille!
t. joalin
Pikkujouluista toipumispäivä tänään. Oli oikein mukavaa, mutta myöhään meni ja nyt väsyttää! Maanantain lääkäri lähestyy - pitäkää peukkuja ettei myoomat ole uusineet ja tietenkin että lääkäri olisi mukava ja asiantunteva.
Burdelle peukutuksia clomien alkaessa. Toivotaan että plussa paukahtaa heti ekasta clomi kierrosta.
Terkuin
Leia
Miten kukana ei ole vielä pinoutunut tänään? Vai onko tämä joku väärä pino?
No, kerronpa kuulumisiani nyt kuitenkin. Eli menkat alkoi vihdoin ja tämä ensimmäinen clomikierto pääsi käyntiin! Joku oli jo tilannettani kysellytkin, mutta en nyt enää muista kuka, kiitos kuitenkin huolehtimisesta! Tänään siis kp1 ja varasin juuri ensimmäisen seurantaultran ensi keskiviikoksi (kp10). Jännittää ihan kauheesti, että mitä jos clomit ei tehoakaan mulla eli että ens keskiviikkona ei näy yhtään kasvamassa olevaa munasolua... Mutta pakko vaan olla toiveikas ja odotella. Tuntuu ihan kuin yritys vasta nyt todella alkaisi. Tässä kierrossa on ehkä ensimmäisen kerran ikinä mahdollisuus tulla raskaaksi. Olis se vaan niin ihanaa!
Pohdin koko ajan, että mitenköhän tää kierto mahtaa mennä. Parhaassa tapauksessahan vois ensimmäinen inseminaatio olla jo parin viikon päästä, jolloin olisin piinailemassa jo joulukuun puolessa välissä, siis just ennen joulua! Huih! Oon niin tottunut aina vaan odottelemaan noita matelevasti eteneviä piiiiiiiitkiä kiertoja, että noin neljän viikon kierto tuntuis aivan luksukselta! Siihen kuulemma lääkärin mukaan pyritään! Jipii! Mutta tosiaan, täytyy nyt katsoa rauhassa, että tehoaako 1 Clomi/päivä vai pitääkö määrää lisätä. Miten teillä muilla on käynyt?
Varjokkaalle pahoittelut pettymyksestä, ymmärrän todella hyvin sun tuntemukset!
Mites Joalin, vieläkö saat piinailla?
Kertokaas muutkin, missä te meette!
-Q-
Uusi ensikertalainen ilmoittautuu.
Minä 34v ja mies 32v.
Yritystä takana yli 4 vuotta, 4 X clomikuuri, tänä keväänä 2 X IUI ja nyt eka IVF/ICSI menossa. Punktio ajoittuu viikolle 47.
Esikoista yritetään ja kovasti toivotaan!!!
...ainakaan tänne meijän osotteeseen. Eli kp 28/22-36 menossa ja odottelen menkkojen alkamista. Aika iso paukku olis jos ei menkat alkaiskaan ja olisin raskaana. Siihen en usko yhtään, joten menkkoja toivon pian alkaviksi, että pääsis alottaa ekan clomikierron. Eli kohta (toivottavasti) oon aika samoissa tunnelmissa kuin quiero3.
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!
Lopetin tikuttelun turhana syötyäni jo viikon teroja. Ei plussaa siis tässä kierrossa(kaan). Vielä muutama nappi naamaan ja sitten vaan toivomaan, että hormonit tehoaisivat ja menkat alkaisi, että pääsisi uuteen yritykseen. Kuinka kauan tämmöistä jaksaa ennekuin päässä napsahtaa lopullisesti? Minulla on vielä toivoa uuteen kiertoon ja vanhassakin toivon niin kauan kunnes vuoto alkaa, mutta jossain vaiheessahan sen rajan on pakko tulla vastaan.
Tervetuloa uusille. Pinossa tällä hetkellä kutakuinkin 40 aloittelijaa.
28 päivää siihen , kun meidän hvauva kotiutuu!!!!
-v-
Meidän pino sen kuin kasvaa, tosin pari plussaa on jo plakkarissa, joten jospa lista pikku hiljaa alkaisi lyhentyä. Mulla on nyt eka luge-kierto menossa, tänään on kp 28 ja eilen illalla tuli seksin jälkeen vuotoa, mikä on mulla aina tähän asti merkinnyt menkkojen alkua, joten piinailu päättyi siihen. Tädin vierailua odotellaan alkavaksi oikein kunnolla. Luget taisivat siis vain pitkittää kiertoa. Jos ja kun menkat alkaa, niin ajattelin soittaa lääkärille ja pyytää clomit seuraaviin kiertoihin, kun ovistikkujen perusteella näyttää aikas heikoilta noi ovikset. Saas nähdä, kuinka helposti antavat clomeja, ainakaan puhelimessa.
Toivottavasti saatais pian plussia tähänkin pinoon!
Se on tiistai ja ulkona tasasen harmaata! Voihan tylsyys.
).(Ja ei parane tälläkään tiedolla olotila...joudun menemään labraan tunnin päästä. Voihan kääk! Mua hirvittää jo nyt. Ja kyse on siis ihan vain verikokeista. Mutta pyörtymään pystyn sielläkin... ja torstaina olis sitte ssg:n meno. Tää viikko ei siis ole paras mahdollinen, ainakaan mulle, joka pelkää kaikkia mahdollisia paikkoja, jotka liittyvät jollainlailla lääkäreihin. Ensi viikkkoa ajatellen täytyy soittaa toiseen labraan, että mies tulee tuomaan uuden simppatestin. Sen tulevat tulokset jännitää ihan hirveeti. Toivottavasti lukemat olisi paremmat.
Meitä alkaa jo olla aikasten paljon, joten luulisi niitä plussiakin alkavan tulla lisää. Pakkohan tätä pinoa on alkaa " karsimaan" , heh! Itsellä vaan ei hirveästi ole toivoa poistumisen suhteen ennen kuin päästään varsinaisesti johonkin hoitoon. Nuo miehen simpat kun eivät ole parhainta mahdollista laatua.
Mutta eiköhän tästä suosta vielä nousta! Parisuhde ainakin vahvistuu jos tämän rumban kestää!
Aurinkoista päivää kaikille, vaikka aurinkoa ei näykkään.
-Peikko-
kp 5 ja elama hymyilee!!! Luulin viime kierrossa, etta tikutetusta oviksesta huolimatta, mulla ei ois ollu ovista, koska lammot ei noussu. Voikohan helokkioljy olla siihen syyllinen? Laakarin mukaan hormoniarvot oli niin korkeella, etta kylla mulla ovis oli. Ja miehen simpatkin on kunnossa. Joten en voi sanoa muuta kuin JEEEEEEEEEEEEE!
No ens viikolla on sitten uus laakariaika ja se ois kp11. Eli ekan kerran meen laakariin ennen ovista. Tosin mun ovis on aina paivilla 17-19, joten saa ny naha et mita siel ees nakyis. Laakarilla kuulen sitten tarkemmat tiedot labranaytteistakin.
Seuraavaks ois vissiin joku aukiolotutkimus...ja ehka jotain lyhyehkoon luteaalivaiheeseen (6-12pv).
Kattelin tossa meijan pinolistaa ja lammittaa niin kovasti ne kaksi merkintaa raskauksista. Tuo niin paljon valoa tahankin risukasaan!
En ookkaan aikoihin taas kirjotellut mitään, mutta eipä ole ollut juuri mitään mitä kertoa..
Oon koittanu olla tän vauva-asian kanssa nyt vähän neutraalimmalla mielellä ja olla vähän enemmän muissa ajatuksissa. Suht koht hyvin siinä olen onnistunutkin. Tosin, lukenut olen kyllä tätäkin pinoa aktiivisesti aina töistä käsin. Viikonloppusin sitten en koneella käykään.
Onnittelut MollyJiille Plussasta!!!
Ihana kuulla plussauutisia.
Hamaalle myös onnittelut.
Häitä on mukava suunnitella.
Meilläkin on sen verran edistystä tapahtumassa, että nyt perjantaina olis tarkoitus viedä miehen spermanäyte labraan.
Päivä sovittiin jo reilut kolmisen viikkoa sitten.
Saapa nähä mikä tuomio sieltä nyt sitten tulee. Vähän jänskättää jo valmiiksi. Sekin vielä, että olen sinne ihan itekseni menossa..
(oon vähän tällanen hassu, kun jännitän aina kaikkia uusia tilanteita)
Osaisko joku muuten sanoa missä sitä näytettä olis paras kuljettaa? =)
Ajattelin vain kun se on kait aika herkkää tavaraa, ettei sitten ole liian kylmässä tai kuumassa..
Jep jep..
Koittakaahan jaksella synkästä päivästä huolimatta.
Jos mä nyt oikein muistan, kantsii sitä näytettä kuljettaa samassa lämpötilassa, kuin se on normaalisti, eli esimerkiksi takin povitaskussa. Ihoa vasten takin alla voi olla liian kuuma ja ilman takin suojaa kylmä. Näin meille -muistaakseni- suositeltiin, kun oli simppanäytteestä juttua muutama vuosi sitten tammikuussa - eli kylmää oli silloinkin. Ja näytteen kannattaa olla mahdollisimman tuore (saman aamuinen) ja sitä tulee säilyttää huoneen lämmössä, ei ainakaan sen alle (ei missään tapauksessa jääkaappiin tms.!).
Minun verikokeissa ilmeni todennäköinen syy meidän lapsettomuuteen. Minulla oli prolaktiini kovasti koholla. Se aiheuttaa ovuloimattomuutta ja kiertohäiriöitä. (Tosin viime kierrossa ovuloin) Nyt aletaan tutkia miksi se on niin koholla. Uusi verikoe edessä, mikäli yhä kohollaan, laitetaan minut sairaalaan jatkotutkimuksiin. Väestöliiton puolelle palataan vasta sitten kun tuo asia on hoidettu. Mutta lekuri epäili Väestöliitossa että tuo olisi syy meidän lapsettomuuteen, esim. Clomeja olen syönyt todennäköisesti " turhaan" . Toisaalta on " helpottunut olo" kun syy selvillä, toivotaan että hormoniarvot saadaan hoidettua kuntoon ja saataisiin asioihin edistystä.
Valkeaa talvea kaikille, tulisi jo se lumi!! :)
Heippa kaikille, uusi tulokas ilmoittautuu... en nyt ihan varma ole mihin tämä nyt sitten menee mut koklaan :)
Elikkä Olen kohta 34 v ja mieheni on 32v. 2003 keväällä on aloiteltu lapsen " tekoa" . Keskenmeno mulla oli toukokuussa tänä vuonna. Se jotenkin havahdutti minut ja päätimme vähän tutkituttaa mistä johtuu ettei sitä pientä ihanaa nyyttiä kuulu. Perusterveydenhuollossa on tehty tutukimuksia minulle ja " simppatutukimus" mieheltä teetätettiin yksityisellä. Nyt ollaan Väestöliitossa tutukimuskierroksella ja hoidon suunnittelu on joulukuun alussa. Katsotaan mitä tuleman pitää...
Terkuin Annu-71
Ja quiero (toivottavasti nikki meni oikein) mun piinailut päättyi tädin tulemiseen ja nyt täti on jo lähdössä pois päin:)
Mun ei tarvii sitten tässä kierrossa piinailla ollenkaan kun mies lähtee reisuun ja jos mun ovis myöhästyy niin saatetaan saada simpat matkaa, mutta epäilen että se ei ole tullut kotiin ovis aikaan. No onpa tietysti yksi stressaamaton kuukausi edessä, mutta olis ollu kiva saada plussa ennen joulua.
Mä tarviin nyt pk-seutulaisten apua ja niiden jotka on jo hoidoissa. Eli mikä on tilanne väestöliitossa onko sinne hirveet jonot? Entäs fertinovalla? Meillä on se tilanne että helmikuussa viimeistää aloitetaan kunnon tutkimukset (tähän mennessä mä olen saannut " terveen-paperit" ). Mietin vain että pitäiskö mun jo soittaa ja varat helmikuun lopulle tai maaliskuun alkuun lekuriaika?!
Mä oon nyt ottanut sellasen asenteen ettei meille sitä vauvaa omin keinoin tule, joten toiveet keskitetään nyt sitten niihin hoitoihin!
-joalin-
Taas on muutama uusi löytänyt pinomme; Tervetuloa mukaan vaan! Itse olen ollut mukana ihan alusta alkaen ja monesti saanut tukea täältä etenkin masennuspäiviini.
Viiville en osaa sanoa pk-seudun lapsettomuusklinikoiden hoitojonoista mitään, mutta toivon, että saat vastauksia nimittäin asia kiinnostaa minuakin kovasti. Tätä vauhtia mekin olemme hakeutumassa ensi vuoden alussa jonnekin hoitoihin.
Kyllä tämä Varjokas tästä vielä iloksi joskus muuttuu. Itsekin olin kovin pettynyt viime kierron hormoniarvoista, joten tiedän tunteen. Mutta varmasti meitäkin vielä onnistaa!!!
Ja Queirolle onnittelut menkkojen alkamisesta. Kiva kun sait uuden kierron alkuun. Itselläni ei ensimmäinen clomi-kierto vielä saanut aikaan ovulaatiota, mutta toivottavasti sinulla on sen suhteen parempi onni!
Täällä on menossa nyt kp 11/26 ja oletettavasti tikuttelin ovulaation kp 9 tai 10 kohdalla. Oletettavasti sen takia, että 9.päivä tuli kaksi tasavahvaa viivaa ja 10.päivä iski suorituspaine enkä pidä tulosta täysin luotettavana, mutta siinä oli vasemmanpuoleinen viiva vahvempi. Tänään 11.päivä vasemmanpuoleinen viiva oli selkeästi heikompi. Aloitin tikuttelun kp9 kohdalla, kuten testi neuvoi ja olin ihan järkyttynyt kun se osoitti jo kaksi yhtä vahvaa viivaa. Kyselinkin jo neuvoa lapsettomuuspalstalla ja ainakin Leia (kiitos kiitos!) vastaili ihmettelyyni. On siis mahdollista, että ovulaatio voi olla niinkin aikaisin. No, nyt sitten vain odotellaan kierron loppumista ja erityisesti verikokeen tuloksia, että olinko oikeassa. Pelottaa jo etukäteen ne verikokeen tulokset, koska viimeksi arvot oli niin huonot. Mutta sen verran voin paljastaa, että jos meille jostain kumman syystä tulisi tämän kierron tuloksena vauva, niin laskettu aika olisi 28-vuotis syntymäpäivänäni. Se olisi kivaa..:)
Mutta nyt voisin lopetella ja keskittyä tuohon puolikaaseen viinilasiini. Punaviini on ehdottomasti lempijuomani..:)
-Tuittu-
No niin, nyt on sitte ssg:ssä käyty. Mun mielestä se oli kyl aika iljettävän tuntuista, mutta johtuu ehkä seuraavista asioista: mulla kohtu on ylöspäin, joka aiheuttaa ankannokalla kaivamista (inhottavaa!!) ja lääkäri totes, että mulla on " piukat paikat" joten tarvittiin jotain levittäjää katetrin viemiseen. Mutta hengissä selvisin. Ja mitäkö sieltä sitten löyty: röörit oli hyvin auki, mutta kohdusta löyty polyyppi, jonka poistoon joudun ensi kuussa. Ja nyt voin sanoa, että voi helv..!Päiväkirurgisesti tehtäisiin (olen siis vielä kahden vaiheilla menenkö) mutta mulla kun on tosi huonoja kokemuksia sairaalasta olosta (eri sairaala kylläkin) niin olen hieman empivä. Sama lääkäri joka lapsettomuuttamme hoitaa olisi kyllä leikkaamassa ja hänelle kerroin tunteistani, joten se ehkä olisi positiivista. Mies oli kyllä ihana. Hän sanoi, että mielummin haluaa mun olevan onnellinen kuin haluaa oman lapsen. Eikä kuulema missään nimessä halua, että uhrautuisin vasten omaa tahtoani hänen takiaan. Ja jos sinne menen, niin lupasi tulla mun mukaan! Kerrankin mies osaa sanoa oikeaan aikaan oikeita sanoja. Aika olis sitte to 15.12. Harmittaa vaan, että jos/kun sinne menen, niin jää vuoden parhaat pikku joulut väliin. Kuulostan ehkä pikkumaiselta kun tuollaista edes mietin, mutta ne nyt vain onjoka vuoden kohokohta. Ne olis siis 17pv.
Mutta toisaalta, jos menen sinne sairaalaan, ni joitoihin päästäisiin jo ens vuoden alussa. Tai näin sanoi lääkäri, jos mitään uutta ei enää verikokeissa tai miehen uudesta simppatestistä löydy. Sen hän siis vie ens ti.
Nyt on kyllä pää aika pyörällä. Onko joku teistä ollu polyypin poistossa? Jos niin, nyt jos koska kaivattaisiin infoa kaikesta mahdollisesta.
Ja nateeksi kaikkia niitä kohtaan, joilla on jotain sellaista vaivaa, mitä ei näin " helpolla" pystyttäisi korjaamaan. En halua kuulostaa vitisevältä kersalta. Omat kokemukseni on vain niin kamalia, että niistä yli pääseminen on aika hankala. Aikaa niistä on siis kulunut jo 9 vuotta. Esim. piikkikammoisena kanyylin laittamisyritystä 6 kertaa ennen onnistumista ei hirveesti hehkuta ja kun leikkaussalissa se piti vielä vaihtaa toiseen käteen, kun oli lääkärinmielestä värässä kädessä ja silloin pistettiin 2 kertaa, ni hep hep. Kiitos ei.
No joo, jopas tuli tilitettyä omaa napaa oikein urakalla! Seuraavalla kerralla lupaan olla hieman vähemmän itsekäs!
Päästä aivan sekaisin oleva
-Peikko-